Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 juli 2005, 22:35   #21
instromaniac
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 23 maart 2004
Berichten: 2.703
Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PelgrimForever
Collega programmeur,
hoeveel % van de programmeurs in Vlaanderen of België weten volluit wat
open source is.
Stel je voor hoe dit gesteld is met niet-programmeurs,
die alle recht en reden hebben om hun neus te krullen voor deze vaktermen.

En ik ken geen programmeurs in de politiek.
Juist, die stemmen die wetdan maar ...

Ik maak me weinig illusies.
Alvast een stuk meer dan vroeger. Iedereen die nu een informatica-opleiding volgt komt in contact met open source en zal (hopelijk, anders zegt dat veel van de school) weten wat het is. Vele niet-informatici zijn er zich inderdaad niet van bewust, laat staan dat ze er veel om geven, maar open source producten raken toch meer en meer populair (firefox is bv. een mooi voorbeeld). En het is heus meer dan louter een vakterm, het is een ideologie, een beetje vergelijkbaar met ecologische landbouw.
Ach, de verantwoordelijke politici zijn zich maar al te bewust van de situatie omtrent open source en softwarepatenten; de open source en antipatenten community heeft ze trouwens veel geinformeerd en hopen campagnes gevoerd de laatste 3 jaar. Mocht je het tegendeel beweren moet je mij maar eens uitleggen waarom Els Van Weert naar iedereen in de sociaal-economische sector een CDROM met een compilatie van open source programma's voor winXP en een CDROM met Knoppix linux liet sturen. Ministers hebben trouwens ook kabinetten en dergelijke, er zullen daar toch ook wel een paar mensen tussen zitten die de materie een beetje kennen.

Mij maak je echt geen illusies meer over de politieke partijen als het draait om zo'n zaken; links en rechts hand in hand als dienaren van het grootkapitaal. Of ben je het geslijm aan het adres van Bill Gates en vice versa vergeten ivm de elektronische identiteitskaart, of het ganse debacle in Flanders Language Valley (rarara wie ging er met de winst op de aandelen lopen en wie maakte er hopen verlies).
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2005, 22:39   #22
instromaniac
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 23 maart 2004
Berichten: 2.703
Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dekoster
Ach zo. en hoe komt het dan dat velen zo en last hebben van spam denk je??? Omdat nu net die Hackers in breken op pvc's van particulieren en gaan kijken waar hen interssegebied ligt, deze informatie verkoopt men dan door aan bedrijven die spam (reclame) naar uw pc versturen. Men doet dit ook al via het inloggen op bepaalde websites, eens je deze bezocht hebt heb je het aan je been en krijg je spam binnen. Natuurlijk is de hoofdbezigheid van Hackers het kraken van pc's en bvestanden van bedrijven en instanties, om deze door te verkopen aan de concurentie. Maar als jij spam ontvangt op je pc en niet op één of andere website hebt ingelogd, dan mag je er zeker van zijn dat er een Hacker op je pc is geweets.
De kans is zeer klein dat een hacker z'n tijd gaat verspillen om je interesses en emailadres te achterhalen. De voornaamste reden tegenwoordig zijn spiders (net zoals die van search engines) die het web afzoeken naar emailadressen. Dus als je adres ergens gepubliceerd staat een leesbaar is door een spider kan je het aan je been hebben, zelfs al registreer je nergens.
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2005, 06:59   #23
PelgrimForever
Europees Commissaris
 
PelgrimForever's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Berichten: 7.200
Stuur een bericht via MSN naar PelgrimForever
Standaard

een jonge gast van 16
politieker

iets klopt niet, maar wat
__________________
Pelgrim
[post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post]
Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door.
Thai bedreigt mij fysiek
Vlaams belangers dwepen met Hitler
PelgrimForever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2005, 19:34   #24
duncan
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 juni 2005
Locatie: tijdenlijke plaats - weeral -
Berichten: 4.065
Standaard

neen, één van zijn ouders was een polticus wie wou hij niet zeggen mor het was nen slimme universitaire jongen.

Hij zei dat hij die leeftheid had of het nu klopt dat weet ik niet
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be