Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 oktober 2017, 01:43   #1
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard VS bant racistisch Stormfront van het internet, go go go America!

Amerikaans racistisch online boegbeeld aka Stormfront werd recent (eind augustus om precies te zijn) van het world wide web gehaald

http://www.telegraph.co.uk/technolog...ormfront-shut/

Citaat:
World's oldest neo-Nazi website Stormfront shut down

he founder of Stormfront, the internet's oldest white supremacist site, said he was trying to get the site back online after a company revoked its domain name following complaints that it promotes hatred and is linked to dozens of murders.

Don Black, a former Ku Klux Klan leader who has operated stormfront.org since 1995, said he had not received any warning before Network Solutions blocked the use of the stormfront.org name on Friday.

Stormfront.org had more than 300,000 registered users, Black said, with traffic increasing since a violent white nationalist rally in Charlottesville, Virginia.

Popular with the KKK and neo-Nazi groups, the site included forums where users sometimes promoted white power events.


"I'm talking to my lawyers, and that's about all I can do right now," Black said. "I can switch to another domain, but it might wind up the same way."

Another major white supremacist website, The Daily Stormer, was previously shut down by the web-hosting company Go Daddy and then Google after the violence in Charlottesville.

The Lawyers' Committee for Civil Rights Under Law said the stormfront.org shutdown followed complaints it filed with Network Solutions alleging the site promotes not only hate speech, but deadly violence.

A spokesman for Network Solutions did not immediately return an email seeking comment.

Users of Black's website have been implicated in more than 100 killings, according to the complaint, including 77 people slain by neo-Nazi Anders Breivik at a camp in Norway in 2011.

"Especially in the wake of tragic events in Charlottesville and the spike in hate crimes across the country, Stormfront crossed the line of permissible speech and incited and promoted violence," said Kristen Clarke, executive director of the Lawyers' Committee for Civil Rights Under Law.

Black, speaking about the shutdown during an online radio show on Monday, said his site had rules against promoting violence or any crime.

Black was a state KKK leader under former Klan Imperial Wizard David Duke, who appeared on the radio show following Black and expressed his "full support" for Black and the website.

"He was the first major site defending the rights of white people," said Duke.

Black has been involved in the white supremacy movement since the 1970s and was convicted in 1981 for his role in a right-wing plot to overthrow the government of Caribbean island nation of Dominica.
Well done America!!

I am happy to see you banned those evil white suprematists from the www!
Yes, aren't we all human after all! White, black, yellow, red, brown... it doesn't matter, we are all people of the world! ^^

Na ja, enerzijds zijn die white suprematists dan wel minder gesterkt in hun 'right zijn', anderzijds bestaat de kans dat de die-hards onder hen nog meer zullen radicaliseren, ondergronds gaan en nog meer haat zullen trachten te spuien. Anyway het is een goed iets dat dit bashen van kleurtjes door de rechterlijke macht een halt werd toegeroepen; ook werd het wel eens tijd want dat gedoe kon reeds van 1995 z'n gangetje gaan, en dan te zeggen dat de meeste van die white evil people zelf grotendeels van immigranten afstammen, of wat dachten ze soms: dat Amerika geen 'nation of immigrants' is misschien

Anyway, toch enig gezond verstand daar in de VS
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2017, 02:43   #2
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.575
Standaard

Vrijheid van meningsuiting en zijn grenzen? Los van dat onderwerp:
Ik heb altijd de intelligentie in vraag gesteld van een maatschappij die enerzijds aberaties zoals Stormfront tolereert en anderzijds elke TV show belachelijk maakt met een -tuut- signaal elke 2 zinnen om bewoordingen zoals Shit of Fuck te bannen.
Als toemaatje: onder geen enkele vroegere US president werd Stormfront ooit geband van 't Internet.
Nu wel (tijdelijk?) onder... Trump.
Wedden dat hij dat ter zijner tijd eventueel zal/zou gebruiken om zijn grote en grootse eigen fantastische waarheidsgevoelens in 't licht te zetten?
De ironie, oh my sides!
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 21 oktober 2017 om 03:02.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2017, 03:11   #3
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard update

Oulala! Daarnet met het googelen stuit ik op hun forum, blijkbaar terug actief......

https://www.stormfront.org/forum/index.php

Ook doen ze lustig verder met hun hate speech.

https://www.stormfront.org/forum/f191/

Ik begrijp er niets van.....
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2017, 03:14   #4
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.575
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Oulala! Daarnet met het googelen stuit ik op hun forum, blijkbaar terug actief......https://www.stormfront.org/forum/index.php
Ook doen ze lustig verder met hun hate speech.
https://www.stormfront.org/forum/f191/
Ik begrijp er niets van.....
Jouw levensprobleem ten voete uit.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2017, 03:34   #5
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Ja lach maar.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2017, 03:38   #6
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Bof, dan zijn ze maar weer online, so be it, kunnen we ze tenminste in de gaten houden.....
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2017, 08:47   #7
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Vrijheid van meningsuiting en zijn grenzen? Los van dat onderwerp:
Ik heb altijd de intelligentie in vraag gesteld van een maatschappij die enerzijds aberaties zoals Stormfront tolereert en anderzijds elke TV show belachelijk maakt met een -tuut- signaal elke 2 zinnen om bewoordingen zoals Shit of Fuck te bannen.
Als toemaatje: onder geen enkele vroegere US president werd Stormfront ooit geband van 't Internet.
Nu wel (tijdelijk?) onder... Trump.
Wedden dat hij dat ter zijner tijd eventueel zal/zou gebruiken om zijn grote en grootse eigen fantastische waarheidsgevoelens in 't licht te zetten?
De ironie, oh my sides!
De overheid heeft daar geen hand in, het was Network Solutions dat de beslissing nam.
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2017, 09:46   #8
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.603
Standaard

België heeft Stormfront als eerste geblokkeerd:

http://forum.politics.be/showthread.php?t=235840
http://forum.politics.be/showpost.ph...9&postcount=87
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2021, 09:54   #9
siegfried1648
Provinciaal Gedeputeerde
 
siegfried1648's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2020
Berichten: 827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Oulala! Daarnet met het googelen stuit ik op hun forum, blijkbaar terug actief......
Stormfront was het eerste forum dat de vrije mening respecteert. SF was mijn eerste forum, jaren geleden, in 2002 of zo..Maar het is mij te Amerikaans, vandaar ook mijn kortstondige verblijf daar.

Citaat:
Ook doen ze lustig verder met hun hate speech.
Ach wat is ''haat''? Een beetje trollen..Verder zou ik maar geen angst hebben voor die Amerikaanse internet-warriors

Het afgeven op ''Hollanders'' zoals Nederlanders op politics.be veelvuldig gebeurt, kan ook worden opgevat als haat..

Citaat:
Ik begrijp er niets van....
SF gaat nooit weg, vooral niet omdat de eigenaars van SF er bakken geld mee verdienen..
siegfried1648 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2021, 10:45   #10
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Bof, dan zijn ze maar weer online, so be it, kunnen we ze tenminste in de gaten houden.....
Inderdaad, bannen en censureren is even slecht als goed, wat de reden ook mag zijn.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2021, 10:48   #11
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
De overheid heeft daar geen hand in, het was Network Solutions dat de beslissing nam.
Dit.

Oude draad trouwens.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 25 januari 2021 om 10:48.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2021, 10:51   #12
siegfried1648
Provinciaal Gedeputeerde
 
siegfried1648's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2020
Berichten: 827
Standaard

Jawel, maar ook weer actueel door het demagogisch gedrag van o.a Twitter..Je weet wel; censuur.
siegfried1648 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2021, 11:09   #13
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.745
Standaard

Wel grappig dat het stormfront dezelfde lay-out heeft als dit forum.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2021, 11:11   #14
siegfried1648
Provinciaal Gedeputeerde
 
siegfried1648's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2020
Berichten: 827
Standaard

Beiden gebruiken v-bulletin...vandaar.
siegfried1648 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be