Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 november 2017, 15:39   #201
Liederik
Staatssecretaris
 
Liederik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2011
Berichten: 2.565
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Geen zorg hoor Liederik : ik heb er alle vertrouwen in dat de raadkamer deze semantische discussie passievol zal voeren met Puigdemont & Co.

Met een beetje geluk zitten de 5 jailbreakers tegen nieuwjaar in spanje op kosten van de staat.
Wat je semantiek noemt is net de job van zijn advocaten; én die van de openbare aanklagers, en die van het Spaanse Constitutioneel Hof: de kleine lettertjes gaan uitvergroten en tot de vaststelling komen dat er interpreatie mogelijk is; en dat hun interpretatie de enige ware is!

Zonder de gerechtelijke bijzonderheden te kennen kan het misschien een rol spelen of ze actief vluchtten voor een hen gekend bevel, dan wel dat ze reeds in het buitenland vertoeven en bleven, omwille van politieke redenen.

Ik wil parallel aan die andere polemiek trouwens best opperen , als een soortement Catalan papers apologie, dat er een verschil is tussen gevangenisontwijking en gevangenisontduiking.

Laatst gewijzigd door Liederik : 15 november 2017 om 15:43.
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2017, 15:42   #202
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
En al degene die dat willen voorstellen als een zwaktegegeven komen niet alleen in aanmerking maar geloven duidelijk nog in Sinterklaas...
Welke dwazen blijven gewoon zitten als ze weten dat er een totaal losgeslagen pletwals op hen af komt???
Maar hier ene grote mond opzetten is natuurlijk heel gemakkelijk... Naar de juiste toestand en de enorme anti-democratische houding van Spanje kijken dat is niet één maar vele stappen te ver gezet voor hen...
natuurlijk is dat een zwaktegegeven
ze wisten duidelijk wat er ging komen, artikel 155 kwam niet opeens uit de lucht vallen, madrid had hier al mee gedreigd nog voor het referendum.
Zij hebben duidelijk hun hand overspeeld en zij hebben een veel te grote mond opgezet.
Waarschijnlijk geloofden ze in hun (spaanse) landgenoot sinterklaas die zijn zwarte pieten zou sturen om de stoute spanjaarden in de zak te steken. Maar dat deed die brave man niet want in zijn boek stond dat het net de Catalanen waren die een hoop wetten overtreden hadden.
Ze zijn dan maar gevlucht, van een moedige daad gesproken. Hun volk aanzetten tot passief verzet, maar zelf de plaat poetsen, nog niet eens het martelaarschap (dat ze ongetwijfeld zichzelf toedichten ipv de benaming stomme kloot) te aanvaarden.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2017, 15:54   #203
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
Wat je semantiek noemt is net de job van zijn advocaten; én die van de openbare aanklagers, en die van het Spaanse Constitutioneel Hof: de kleine lettertjes gaan uitvergroten en tot de vaststelling komen dat er interpreatie mogelijk is; en dat hun interpretatie de enige ware is!

Zonder de gerechtelijke bijzonderheden te kennen kan het misschien een rol spelen of ze actief vluchtten voor een hen gekend bevel, dan wel dat ze reeds in het buitenland vertoeven en bleven, omwille van politieke redenen.

Ik wil parallel aan die andere polemiek trouwens best opperen , als een soortement Catalan papers apologie, dat er een verschil is tussen gevangenisontwijking en gevangenisontduiking.
De advocaten willen een pleidooi over de grond van de zaak vermijden, waarschijnlijk niet haalbaar en gaan spelen op het feit dat ze allemaal dezelfde brief gekregen hebben, en geen persoonlijke tenlastelegging man per man.
Ik hoop dat de raadkamer slimmer is, en iedereen uitlevert op basis van één of meerdere beschuldigingen die ze relevant acht per persoon.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2017, 17:39   #204
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
natuurlijk is dat een zwaktegegeven
ze wisten duidelijk wat er ging komen, artikel 155 kwam niet opeens uit de lucht vallen, madrid had hier al mee gedreigd nog voor het referendum.
Zij hebben duidelijk hun hand overspeeld en zij hebben een veel te grote mond opgezet.
Waarschijnlijk geloofden ze in hun (spaanse) landgenoot sinterklaas die zijn zwarte pieten zou sturen om de stoute spanjaarden in de zak te steken. Maar dat deed die brave man niet want in zijn boek stond dat het net de Catalanen waren die een hoop wetten overtreden hadden.
Ze zijn dan maar gevlucht, van een moedige daad gesproken. Hun volk aanzetten tot passief verzet, maar zelf de plaat poetsen, nog niet eens het martelaarschap (dat ze ongetwijfeld zichzelf toedichten ipv de benaming stomme kloot) te aanvaarden.
ze hadden dus moeten doen zoals Mandela... Hoe lang heeft die onder een zogenaamd democratisch regime in de gevangenis gezeten...
Man, man, wat een onnozel gebrabbel moeten we hier de hele tijd horen...
'wet is wet' als het hen aanstaat en anders loop naar de pomp en laten ze de echte aanstokers van de bankencrises vrij... oei neen, ze bevorderen hen nog... was dat ook opeens 'wet is wet'...

De jaren dertig van de vorige eeuw zijn we al lang terug in gegaan... en dan maar komen zeveren dat we zogezegd in een democratisch land leven...
Allemaal braaf zwijgen en knikken als onze facistische leiders in hun handjes klappen... tot daar onze democratie...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2017, 17:46   #205
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
ze hadden dus moeten doen zoals Mandela... Hoe lang heeft die onder een zogenaamd democratisch regime in de gevangenis gezeten...
Man, man, wat een onnozel gebrabbel moeten we hier de hele tijd horen...
'wet is wet' als het hen aanstaat en anders loop naar de pomp en laten ze de echte aanstokers van de bankencrises vrij... oei neen, ze bevorderen hen nog... was dat ook opeens 'wet is wet'...

De jaren dertig van de vorige eeuw zijn we al lang terug in gegaan... en dan maar komen zeveren dat we zogezegd in een democratisch land leven...
Allemaal braaf zwijgen en knikken als onze facistische leiders in hun handjes klappen... tot daar onze democratie...
neen, ze hadden er gewoon niet moeten aan beginnen. Ze wouden solo slim spelen en beseften niet dat er slecht miserie kon van komen. Het zijn domme kloten, niet meer of niet minder.
Daar begin je toch niet aan zonder de steun van de groten in Europa.
hoe blind nationalistisch kan iemand zijn of worden, om zo een stommiteiten te doen?
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2017, 19:08   #206
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
neen, ze hadden er gewoon niet moeten aan beginnen. Ze wouden solo slim spelen en beseften niet dat er slecht miserie kon van komen. Het zijn domme kloten, niet meer of niet minder.
Daar begin je toch niet aan zonder de steun van de groten in Europa.
hoe blind nationalistisch kan iemand zijn of worden, om zo een stommiteiten te doen?
En de groten van Europa zullen nooit hun steun geven... Dus blijf je onder de slof liggen...

Europa met al zijn groten gaat holderdebolder achteruit en de burger die daar iets wil tegen doen wordt tot moes geslagen...

Bravo...

Als jij nu echt denkt dat je zuiver langs democratische weg de regeringsmaffia in Europa kunt uiteenspelen dan ben je wel heel erg naief...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2017, 19:15   #207
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Dat ruikt naar een opstand, door een kleine minderheid, tegen een democratisch verkozen geheel.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.

Laatst gewijzigd door kojak : 15 november 2017 om 19:16.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2017, 20:45   #208
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
Wat je semantiek noemt is net de job van zijn advocaten; én die van de openbare aanklagers, en die van het Spaanse Constitutioneel Hof: de kleine lettertjes gaan uitvergroten en tot de vaststelling komen dat er interpreatie mogelijk is; en dat hun interpretatie de enige ware is!

Zonder de gerechtelijke bijzonderheden te kennen kan het misschien een rol spelen of ze actief vluchtten voor een hen gekend bevel, dan wel dat ze reeds in het buitenland vertoeven en bleven, omwille van politieke redenen.

Ik wil parallel aan die andere polemiek trouwens best opperen , als een soortement Catalan papers apologie, dat er een verschil is tussen gevangenisontwijking en gevangenisontduiking.
Misschien kun jij de verdediging van Puigdemont voor de raadkamer doen ? Dan kunnen die mensen ook nog eens lachen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2017, 20:47   #209
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
neen, ze hadden er gewoon niet moeten aan beginnen. Ze wouden solo slim spelen en beseften niet dat er slecht miserie kon van komen. Het zijn domme kloten, niet meer of niet minder.
Daar begin je toch niet aan zonder de steun van de groten in Europa.
hoe blind nationalistisch kan iemand zijn of worden, om zo een stommiteiten te doen?
Ik vrees dat die 2 zaken onlosmakelijk verbonden zijn, het ene zorgt automatisch voor het andere.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2017, 22:04   #210
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
En de groten van Europa zullen nooit hun steun geven... Dus blijf je onder de slof liggen...

Europa met al zijn groten gaat holderdebolder achteruit en de burger die daar iets wil tegen doen wordt tot moes geslagen...

Bravo...

Als jij nu echt denkt dat je zuiver langs democratische weg de regeringsmaffia in Europa kunt uiteenspelen dan ben je wel heel erg naief...
Er is een groot verschil tussen onder de slof liggen en niet compleet zijn eigen nationalistische, conservatieve, liberale,..... goesting kunnen doen. Ik kan met de huidige situatie van compromissen leven.

Ik geloof meer in een toekomst van verenigen dan in splitsen, waarschijnlijk een ketterij in de nationalistische kerk.

En Europa gaat zodanig achteruit, dat je dat ziet aan de draden over migratie. Niemand wil hier nog zijn of wonen, dat is duidelijk.

Ik heb ook helemaal niet de bedoeling om wie dan ook uiteen te spelen, maar ik geloof wel in de democratische weg, die is langzamer, meer doordacht, en vooral niet afhankelijk van de opkomst of het verval van 1 partij, of van een voorbijgaande lokale meerderheid.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2017, 22:21   #211
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Er is een groot verschil tussen onder de slof liggen en niet compleet zijn eigen nationalistische, conservatieve, liberale,..... goesting kunnen doen. Ik kan met de huidige situatie van compromissen leven.

Ik geloof meer in een toekomst van verenigen dan in splitsen, waarschijnlijk een ketterij in de nationalistische kerk.

En Europa gaat zodanig achteruit, dat je dat ziet aan de draden over migratie. Niemand wil hier nog zijn of wonen, dat is duidelijk.

Ik heb ook helemaal niet de bedoeling om wie dan ook uiteen te spelen, maar ik geloof wel in de democratische weg, die is langzamer, meer doordacht, en vooral niet afhankelijk van de opkomst of het verval van 1 partij, of van een voorbijgaande lokale meerderheid.
Mooi verwoord.

En ze roepen allemaal maar van democratie hier en democratie daar.
Maar vergeet niet dat in een democratie je altijd wel ergens een minderheid zal hebben die het niet eens is met de meerderheid. Eigen aan een democratie. Maar dat geeft hen niet het recht om hun gedachtengoed te gaan opdringen aan die meerderheid, want dan is er van een democratie helemaal geen sprake meer.
Wat nu ook niet wil zeggen dat die minderheid helemaal niets meer in de pap te brokken heeft, in het tegendeel zelfs.
Door te onderhandelen, te praten, eventueel compromissen te sluiten, kan je veel meer bereiken dan met een rebelse aanpak.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2017, 05:30   #212
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Er is een groot verschil tussen onder de slof liggen en niet compleet zijn eigen nationalistische, conservatieve, liberale,..... goesting kunnen doen. Ik kan met de huidige situatie van compromissen leven.

Ik geloof meer in een toekomst van verenigen dan in splitsen, waarschijnlijk een ketterij in de nationalistische kerk.

En Europa gaat zodanig achteruit, dat je dat ziet aan de draden over migratie. Niemand wil hier nog zijn of wonen, dat is duidelijk.

Ik heb ook helemaal niet de bedoeling om wie dan ook uiteen te spelen, maar ik geloof wel in de democratische weg, die is langzamer, meer doordacht, en vooral niet afhankelijk van de opkomst of het verval van 1 partij, of van een voorbijgaande lokale meerderheid.

Beste posting van de dag, wat mij betreft !
Fully concur.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2017, 08:12   #213
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Dat ruikt naar een opstand, door een kleine minderheid, tegen een democratisch verkozen geheel.
Gingen alle opstanden maar via een referendum.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2017, 08:14   #214
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Ik geloof meer in een toekomst van verenigen dan in splitsen, waarschijnlijk een ketterij in de nationalistische kerk.
Tot we uiteindelijk een wereldregering hebben? Nu begrijp ik de keuze van je nick.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2017, 08:30   #215
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Tot we uiteindelijk een wereldregering hebben? Nu begrijp ik de keuze van je nick.
Mocht het ooit zover komen dat iedereen dezelfde kansen heeft, geen enkel land meer bestaat, dan hoeft er ook geen regering meer. Er moet immers niet meer aan politiek gedaan worden. Wetenschapper bepalen wat goed is voor de planeet en de samenleving. uitgevoerd door ambtenaren en gecontroleerd door een onafhankelijk gerecht dat hopelijk dan niet te veel werk meer heeft.

nu nog science fiction gezien de bezitsdrang en geldingsdrang van velen ten koste van anderen.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2017, 09:14   #216
Liederik
Staatssecretaris
 
Liederik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2011
Berichten: 2.565
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Misschien kun jij de verdediging van Puigdemont voor de raadkamer doen ? Dan kunnen die mensen ook nog eens lachen.
Niet nodig, ze hebben al een West-Vlaming.
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2017, 09:18   #217
Liederik
Staatssecretaris
 
Liederik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2011
Berichten: 2.565
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
De advocaten willen een pleidooi over de grond van de zaak vermijden, waarschijnlijk niet haalbaar en gaan spelen op het feit dat ze allemaal dezelfde brief gekregen hebben, en geen persoonlijke tenlastelegging man per man.
Ik hoop dat de raadkamer slimmer is, en iedereen uitlevert op basis van één of meerdere beschuldigingen die ze relevant acht per persoon.
Als er eentje blijft plakken is dat inderdaad genoeg. Ik hoop dat de raadkamer ergens beslist om niet te beslissen. Zich onbevoegd verklaren zal niet lukken. Mischien stellen ze een prejudiciële vraag om het te rekken en voorbij relevantie te brengen.
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2017, 09:24   #218
Liederik
Staatssecretaris
 
Liederik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2011
Berichten: 2.565
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
De advocaten willen een pleidooi over de grond van de zaak vermijden, waarschijnlijk niet haalbaar en gaan spelen op het feit dat ze allemaal dezelfde brief gekregen hebben, en geen persoonlijke tenlastelegging man per man.
Ik hoop dat de raadkamer slimmer is, en iedereen uitlevert op basis van één of meerdere beschuldigingen die ze relevant acht per persoon.
Als er eentje blijft plakken is dat inderdaad genoeg. Ik hoop dat de raadkamer ergens beslist om niet te beslissen. Zich onbevoegd verklaren zal niet lukken. Mischien stellen ze een prejudiciële vraag om het te rekken en voorbij relevantie te brengen.
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2017, 09:39   #219
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
Als er eentje blijft plakken is dat inderdaad genoeg. Ik hoop dat de raadkamer ergens beslist om niet te beslissen. Zich onbevoegd verklaren zal niet lukken. Mischien stellen ze een prejudiciële vraag om het te rekken en voorbij relevantie te brengen.
Neen, per direct beslissen. Hoe rapper hoe beter. Als wij er maar vanaf zijn. Dat ze hun klodden in Madrid gaan oplossen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2017, 10:03   #220
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Mocht het ooit zover komen dat iedereen dezelfde kansen heeft, geen enkel land meer bestaat, dan hoeft er ook geen regering meer. Er moet immers niet meer aan politiek gedaan worden. Wetenschapper bepalen wat goed is voor de planeet en de samenleving. uitgevoerd door ambtenaren en gecontroleerd door een onafhankelijk gerecht dat hopelijk dan niet te veel werk meer heeft.

nu nog science fiction gezien de bezitsdrang en geldingsdrang van velen ten koste van anderen.
Het opheffen van landsgrenzen gaat er niet voor zorgen dat belangengroepen zullen verdwijnen. Ik vrees dat we nog een tijdje met politiek zullen opgezadeld zitten.

Het enige verschil is dat met een wereldregering die slechte wetten maakt deze wetten volop zullen gelden over de gehele aardkloot.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be