Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 november 2004, 19:58   #21
A
Gouverneur
 
Geregistreerd: 29 juli 2003
Locatie: Dat is voor mij een weet en voor u een onbekende
Berichten: 1.301
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Mijn beestenvel ligt klaar, ik stouw mijn grot vol wijn.
Kom eens langs als je het barre cultuurloze Vlaanderland dat jij ons in gedachten prepareert nog durft doorkruisen.
Breng je vrouwen en dochters mee.
Ik ben dol op vlees.
__________________
EENDRACHT MAAKT MACHT * EINIGKEIT MACHT STARK * L'UNION FAIT LA FORCE

- Sport, Opium van en voor het Volk -

Even ter herrinering: de meerderheid in een democratie is 50+1 op 100.

Het VB haalt in VL ongeveer 25 op 100
A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2004, 20:01   #22
A
Gouverneur
 
Geregistreerd: 29 juli 2003
Locatie: Dat is voor mij een weet en voor u een onbekende
Berichten: 1.301
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
Amai superstaaf,

ge moet niet kwaad worden hoor;
we vragen enkel maar een andere staatsvorm; een met een hoger demokratiegehalte, waar niemand geboren wordt om vorst noch worst te zijn; met goed nabuurschap in plaats van dominantie en uitzuiging;
Je wil dat iedereen de kans heeft om staatshoofd te worden dus wil je een president . Maar zeg nu zelf , in welk land kan gewoon klootjesvolk , gewone burgers zonder noemenswaardige financiele middelen achter zich president worden . Zowat alle presidenten die democratisch verkozen zijn komen altijd uit de hoogste sociale klassen van een land . Dus heb je dan eer rotatie van marjonetten die wegens de klasse waarin ze geboren zijn staatshoofd kunnen worden en zo hun zak goed vullen . De gewone bevolking kan verder op haar kin kloppen . Vooruitgang ? Democratisch gehalte ? None .
__________________
EENDRACHT MAAKT MACHT * EINIGKEIT MACHT STARK * L'UNION FAIT LA FORCE

- Sport, Opium van en voor het Volk -

Even ter herrinering: de meerderheid in een democratie is 50+1 op 100.

Het VB haalt in VL ongeveer 25 op 100
A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2004, 20:25   #23
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.994
Standaard

Staafken,

ik geef toe: het is een slecht voorbeeld van mijnentwege:
doch ons non-landje wordt momenteel geregeerd door een Italiaans immigrant die bovendien niet zo klassiek is in de organisatie van zijn gezin;

nog een slecht voorbeeld:
de Vlaamse sossen worden geleid door een café-baas (d'r zijn dus wel wat Vlaamse sossen die hem zouden willen tot presideeeeent verkieeeeezen)

nog een veel slechter voorbeeld:
notre ministre de la inJustice is de dochter van een Vlaamse Limburgse arbeider die uitgeweken is naar Luik. (dubbel schande dat ze slechts één woordje Nederlands kan spreken en dan systematisch moet braken)

'k Ben wel akkoord dat niemand, zelfs je eigen eega niet, jou tot president zou verkiezen.
(graptjen hé jongen, graptjen, niet ernstig nemen hé)
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2004, 21:24   #24
A
Gouverneur
 
Geregistreerd: 29 juli 2003
Locatie: Dat is voor mij een weet en voor u een onbekende
Berichten: 1.301
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
doch ons non-landje wordt momenteel geregeerd door een Italiaans immigrant die bovendien niet zo klassiek is in de organisatie van zijn gezin;
Nog iemand die de Fabels van het Vlaamsnationalisme geloven . *zucht*

Di Rupo is baas in Wallonië , punt andere lijn . In Vlaanderen is hij geen baas , punt andere lijn .

Waarom is hij baas in wallonnië ?

Omdat jullie gezaag er voor gezorgd heeft dat in Vl een eigen regering kwam en in Wl ook . resultaat ; in Wallonië speelt Di Rupo baas en je kan er niets aan doen want hij doet in zijn gewest wat hij wil .

Simpel gezegd omdat simpele opmerkingen simpele antwoorden verlangen .

*zucht*
__________________
EENDRACHT MAAKT MACHT * EINIGKEIT MACHT STARK * L'UNION FAIT LA FORCE

- Sport, Opium van en voor het Volk -

Even ter herrinering: de meerderheid in een democratie is 50+1 op 100.

Het VB haalt in VL ongeveer 25 op 100

Laatst gewijzigd door A : 16 november 2004 om 21:24.
A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2004, 23:15   #25
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

[quote=Supe®Staaf]
Citaat:
Geen enkel probleem Fieseler.
meer doe da ni zijn

Citaat:
Laat ons in één adem dan ook de dotaties van overheidswege voor voetbalclubs afschaffen.
Jij bent een man naar mijn hart zie!
Volledig akkoord!
Waarom moesten een paar jaren geleden ten andere de rijkere klubs zoals Standart en Brugge, Charleroi en Genk een pak geld krijgen en pakweg STVV niet?



Citaat:
De ettelijke weekend-manuren vanwege lokale en federale politiemensen op voetbalvelden, betalen we ook uit de gemeenschapskas, en de baten zijn integraal voor de clubs en spelers.
Maar de luttele keren dat de modale misleide gelegenheidsvoetbalsupporter zijn gratis uitgedeelde tricoloortje aantrekt om obligaat "den zatten duivel" uit te hangen bij het zien van gemiddeld 83% Vlaamse voetballers in de Nationale ploeg mag hij gerust van mij beschermd worden tegen andere Royalistische hooligans.


Citaat:
Ikzelf ben geen fervent bezoeker van voetbalstadia, en als ik al eens een match assisteer, dan is het zeker niet vanwege deze kalme snaak dat het repressieapparaat van node is.
Ik ook niet, maar daarom heb ik bij de club van mijn hart dus ook een eigen loge.


Citaat:
Laat ons dan evenzeer de subsidies afschaffen voor TV-zenders. Ik ben geen liefhebber van de lichtbak wegens: té weinig info op een té omslachtige wijze. Een goeie film kan ik op eigen initiatief en voor eigen rekening in de cinema gaan bekijken.
Opdoeken die handel.
SS je hebt volledig mijn steun, jij oud slagpaard, voor deze overheidsgestuurde en derhalve volledig politiekgeinfiltreerde VRT's en RTB's.
Laat ons dan ook in een keer de licentietoewijzing voor private zenders proberen te depolitiseren, althans zolang het Vlaams Belang dit ministerie niet mag delegeren.



Citaat:
Louter utilitair-economisch gezien, kunnen we ook de budgetten voor deeltijds kunstonderwijs intrekken.
Daar wordt niks geleerd dat bijdraagt aan de economie, noch aan de noodlijdende sociale zekerheid, noch aan de derde of vierde wereld.
Louter tijdverkwisting aan kunst met grote en klein 'K' waar enkel langharige werkschuwe artiesten een grijpstuiver aan verdienen. Allemaal slampampers en lanterfanters die te bescheten zijn om zelf kunst te produceren, en daarom maar als babysit fungeren ten behoeve van ouders die de woensdagnamiddag een goedkope oppas vandoen hebben.
Zo is dat, jij sympathiek frontzwijn.


Citaat:
Laat alle overheidsgebouwen tot puin vergaan. Wie smaakt er nog een Horta, wie ligt nog wakker om Poelaert? Overbodige cultuur, gebouwen waarvan de kosten de baten ruim overtreffen.
Hierin wil ik wel even nuanceren.
Het zit zo dat bij een ontworsteling van Vlaanderen onder het Belgische juk, de meeste door Vlaams geld gebouwde aan de staat verkochte en dan terug gehuurde ministeries onmiddellijk in verval zullen geraken... uw visioen bijgevolg zou wel eens sneller kunnen uitkomen dan dat je vermoedt.



Citaat:
En ja, dan kunnen we tot slot ook die 1�*2 Euro in onze zak houden, waarvan aan alle Belgen die het wensten nog de kleine vreugden en zoete dagdromen ener monarchie geschonken werden.
Jou zegt het niks, dus moeten anderen hun pleziertje ook maar derven.......
Bah neenk, ik vind dat de Vlaamse Staat in plaats van iedereen elk jaar een nieuwe wagen te kopen ook de hopeloze romantici zou moeten vergasten op een mooie koekendoos met daar onze Duits-Spaans-Italiaans-Luxemburgs koningshuis op in de mooiste pozes vanuit hun Marokkaanse ballingsoord.


Citaat:
Mijn beestenvel ligt klaar, ik stouw mijn grot vol wijn.
Kom eens langs als je het barre cultuurloze Vlaanderland dat jij ons in gedachten prepareert nog durft doorkruisen.
Breng je vrouwen en dochters mee.
Ik ben dol op vlees.
Afgesproken, ik zal de uwe ook meebrengen als je belooft je voor die dag te wassen en te scheren...
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be