Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 18 december 2017, 10:27   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.433
Thumbs down Proces Salah Abdeslam uitgesteld naar februari

Proces Salah Abdeslam uitgesteld naar februari

Citaat:
Het proces over de schietpartij die op 15 maart 2016 plaatsvond in de Driesstraat in Vorst met Salah Abdeslam en Sofien Ayari is uitgesteld naar 5 februari. Dat is zonet bekendgemaakt op de zitting.
Citaat:
Met Salah Abdeslam en Sofien Ayari staan twee terroristen terecht die niet alleen betrokken waren bij de schietpartij in de Driesstraat maar ook een rol hebben gespeeld bij de aanslagen van 13 november 2015 in Parijs. De twee hoofdrolspelers waren maandag niet aanwezig. Hun advocaten, Sven Mary, Isa Gültaslar en Laura Séverin, kwamen om 08.15 uur het justitiepaleis binnen. Ze wilden geen commentaar kwijt.
Kan ik mij levendig voorstellen dat de advocaten géén commentaar kwijt wilden.

Met 'géén commentaar' blokkeer je ook alles wat men u verder kan vragen.

Men heeft de uitspraak 'géén commentaar' gestolen van één van onze vorige premiers namelijk Dehaene (zaliger) die dat best goed wist te gebruiken.

Wil die Sven Mary weer eens in het nieuws komen denk je dan?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline  
Oud 18 december 2017, 10:30   #2
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Proces Salah Abdeslam uitgesteld naar februari





Kan ik mij levendig voorstellen dat de advocaten géén commentaar kwijt wilden.

Met 'géén commentaar' blokkeer je ook alles wat men u verder kan vragen.

Men heeft de uitspraak 'géén commentaar' gestolen van één van onze vorige premiers namelijk Dehaene (zaliger) die dat best goed wist te gebruiken.

Wil die Sven Mary weer eens in het nieuws komen denk je dan?
logische gang van zaken dat uitstel

alleen het feit dat daar een complete zitting voor gehouden moet worden ... in een goedwerkende organisatie wordt zoiets met vier e-mails en een interne memo geregeld.
Anna List is offline  
Oud 21 december 2017, 17:22   #3
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.505
Standaard

En wat kost dat grapje voor de gemeenschap?
En hoe komen die gasten aan dat soort advocaten? Gratis?
Voor dat soort gasten is een kogel door hun kop nochtans genoeg... en zoveel goedkoper! Zij zullen het wel weten!
Die liggen plat van het lachen zeker...

Laatst gewijzigd door andev : 21 december 2017 om 17:23.
andev is offline  
Oud 21 december 2017, 19:01   #4
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.756
Standaard

Ik ben blij met het uitstel. Liever dat dan een vrijspraak wegens schending rechten van verdediging.
TheFourHorsemen is offline  
Oud 21 december 2017, 19:01   #5
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
logische gang van zaken dat uitstel

alleen het feit dat daar een complete zitting voor gehouden moet worden ... in een goedwerkende organisatie wordt zoiets met vier e-mails en een interne memo geregeld.
Uiteraard. Dat advocaten hiervoor ter zitting moeten verschijnen is absurd.
TheFourHorsemen is offline  
Oud 22 december 2017, 01:08   #6
UFSIA
Parlementslid
 
UFSIA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 1.565
Standaard

Dus samengevat ...

Die terrorist heeft een advocaat.

De advocaat neemt ontslag.

Vlak voor het proces een jaar later eindelijk begint gaat diezelfde advocaat hem toch maar weer vertegenwoordigen ...

... en dan durft die advocaat nu zeggen dat hij niet genoeg tijd had om zich voor te bereiden ?

En dat levert dan weer een paar maand uitstel op ???

Die lachen ons uit in ons gezicht.
__________________
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
UFSIA is offline  
Oud 22 december 2017, 03:15   #7
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
En wat kost dat grapje voor de gemeenschap?
En hoe komen die gasten aan dat soort advocaten? Gratis?
Voor dat soort gasten is een kogel door hun kop nochtans genoeg... en zoveel goedkoper! Zij zullen het wel weten!
Die liggen plat van het lachen zeker...
Ook het krapuul dat een aanslag plande en er vandaag vanaf kwam met 5 jaar met probatieuitstel lacht zich een kriek.

http://www.gva.be/cnt/dmf20171221_03...slag-in-belgie
daiwa is offline  
Oud 22 december 2017, 08:48   #8
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA Bekijk bericht
Dus samengevat ...

Die terrorist heeft een advocaat.

De advocaat neemt ontslag.

Vlak voor het proces een jaar later eindelijk begint gaat diezelfde advocaat hem toch maar weer vertegenwoordigen ...

... en dan durft die advocaat nu zeggen dat hij niet genoeg tijd had om zich voor te bereiden ?

En dat levert dan weer een paar maand uitstel op ???

Die lachen ons uit in ons gezicht.
Die advocaat heeft nooit de gelegenheid gehad om de rechtszaak voor te bereiden. Als hij geen advocaat is van de beklaagde heeft hij geen toegang tot het strafdossier.
TheFourHorsemen is offline  
Oud 23 december 2017, 13:30   #9
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.505
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Die advocaat heeft nooit de gelegenheid gehad om de rechtszaak voor te bereiden. Als hij geen advocaat is van de beklaagde heeft hij geen toegang tot het strafdossier.
Het is en blijft de burgers voor de aap houden, de manier waarop dat soort gespuis met driedubbele zijden handschoentjes moet behandeld worden!
Eens duidelijk is wat er gebeurd is, mag het een heel stuk vlugger. Maar dan valt er minder aan te verdienen voor de dames en heren van ons gerecht waarschijnlijk! En ik blijf met de vraag: hoe komt dat gespuis aan advocaten zoals Mary en dergelijke? Wie betaalt dat?
En nog eens: ons rechtssysteem en onze wetten zijn decennialang tot stand gekomen in functie van de gemiddelde bewoners alhier. Ze zijn niet aangepast aan moslims, islam, shariastrijders enz Die hebben hun eigen wetten uit hun landen van oorsprong, dat men die maar eens gebruikt! Die van ons zijn voor hen een grapje...
Om van te profiteren, zoals onze sociale zekerheid.

Laatst gewijzigd door andev : 23 december 2017 om 13:32.
andev is offline  
Oud 23 december 2017, 15:23   #10
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Het is en blijft de burgers voor de aap houden, de manier waarop dat soort gespuis met driedubbele zijden handschoentjes moet behandeld worden!
Eens duidelijk is wat er gebeurd is, mag het een heel stuk vlugger. Maar dan valt er minder aan te verdienen voor de dames en heren van ons gerecht waarschijnlijk! En ik blijf met de vraag: hoe komt dat gespuis aan advocaten zoals Mary en dergelijke? Wie betaalt dat?
En nog eens: ons rechtssysteem en onze wetten zijn decennialang tot stand gekomen in functie van de gemiddelde bewoners alhier. Ze zijn niet aangepast aan moslims, islam, shariastrijders enz Die hebben hun eigen wetten uit hun landen van oorsprong, dat men die maar eens gebruikt! Die van ons zijn voor hen een grapje...
Om van te profiteren, zoals onze sociale zekerheid.
Hoe die terroristen die dure advocaten kunnen betalen vraag ik mij ook al lang af. Eigenlijk zou de fiscus of het gerecht dat eens moeten uitspitten.
daiwa is offline  
Oud 23 december 2017, 17:12   #11
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.433
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Hoe die terroristen die dure advocaten kunnen betalen vraag ik mij ook al lang af. Eigenlijk zou de fiscus of het gerecht dat eens moeten uitspitten.
Die vraag stel ik mij ook al een tijdje of zijn dat allemaal pro deo's die zo een 'pluimpje' proberen te halen?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 23 december 2017 om 17:13.
Universalia is offline  
Oud 5 februari 2018, 12:00   #12
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.433
Standaard

Abdeslam: 'Ik ben niet bang van u. Zwijgen maakt van mij geen crimineel'

Citaat:
Salah Abdeslam en Sofiane Ayari waren maandag in Brussel aanwezig voor het proces over de schietpartij die op 15 maart 2016 plaatsvond in de Driesstraat, in Vorst. Het is het eerste proces waarop mensen terechtstaan die direct betrokken waren bij de aanslagen van 13 november 2015 in Parijs. Abdeslam antwoordde nauwelijks op vragen, Ayari sprak iets meer.
Eigenaardig genoeg gingen de meeste mensen er al van uit dat u een crimineel/terrorist was dus lijkt dat een wreed povere 'verontschuldiging'
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline  
Oud 5 februari 2018, 13:09   #13
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA Bekijk bericht
Dus samengevat ...

Die terrorist heeft een advocaat.

De advocaat neemt ontslag.

Vlak voor het proces een jaar later eindelijk begint gaat diezelfde advocaat hem toch maar weer vertegenwoordigen ...

... en dan durft die advocaat nu zeggen dat hij niet genoeg tijd had om zich voor te bereiden ?

En dat levert dan weer een paar maand uitstel op ???

Die lachen ons uit in ons gezicht.
Sven Mary en daar is alles mee gezegd.
Profiteur is offline  
Oud 5 februari 2018, 13:36   #14
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Hoe die terroristen die dure advocaten kunnen betalen vraag ik mij ook al lang af. Eigenlijk zou de fiscus of het gerecht dat eens moeten uitspitten.
Voor hetzelfde geld ben je zelf Sven mary aan het betalen met uw belastingsgeld.

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...oven~ae67d584/
dpg is offline  
Oud 5 februari 2018, 14:59   #15
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.433
Standaard

Een nieuwsuitzending even bekeken te hebben leerde dat de rechter die het proces voorzat een vrouw was.

Nu kan je denken, dat hebben ze ervoor gedaan in de zin van dat men goed genoeg weet dat die jongens geen commando's van vrouwen willen 'ontvangen'.

Op de vraag 'All rise' bleef de betrokkene zitten wegens vermoeidheid???

Het lijkt mij toch beter geweest te zijn daar een uit de kluiten gewassen rechter te laten plaatsnemen die uiteindelijk zijn les perfect kent.

Misschien had men een commando moeten geven aan het vrij goed in uniform gestoken zijnde 'politieteam' zo van: Heren trek die eens even recht aub?

Rare gang van zaken?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline  
Oud 5 februari 2018, 15:44   #16
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.272
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Hoe die terroristen die dure advocaten kunnen betalen vraag ik mij ook al lang af. Eigenlijk zou de fiscus of het gerecht dat eens moeten uitspitten.
Dat zijn allemaal idealisten.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline  
Oud 5 februari 2018, 17:25   #17
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

'Salah werd/wordt net als alle moslims zwaar mishandeld', aldus deze salami.
The sole surviving suspect from the 2015 Paris terror attacks is refusing to speak any further in a Belgian court, where he is on trial over the gunfight that led to his arrest.

Salah Abdeslam has said he will not respond to questions from the judge.

"My silence does not make me a criminal, it's my defence," he said.

Abdeslam, 28, claimed that Muslims were "judged and treated in the worst of ways, mercilessly", and said he was placing his trust in Allah.

"I am not afraid of you, I am not afraid of your allies," he added, without making clear who he meant.

He urged the prosecution to base its case on "forensic and tangible evidence", and not to "swagger about to satisfy public opinion".

Abdeslam has refused to speak to investigators since his initial interrogation in March 2016.
http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-42940636
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline  
Oud 5 februari 2018, 17:40   #18
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Hoe die terroristen die dure advocaten kunnen betalen vraag ik mij ook al lang af. Eigenlijk zou de fiscus of het gerecht dat eens moeten uitspitten.
Eigenlijk is de publiciteit die een advocaat dankzij de pers-belangstelling voor zo'n proces krijgt al redelijk "onbetaalbaar" op zich. Vierhonderd journalisten en persfotografen hoorde ik vanmiddag in het journaal. Voor de rest weet advocaat Mary ook wel dat zijn cliënt de hoogst mogelijke straf zal krijgen, om nadien nog eens dezelfde hoogst mogelijke straf te krijgen in Frankrijk.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline  
Oud 5 februari 2018, 22:55   #19
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Een nieuwsuitzending even bekeken te hebben leerde dat de rechter die het proces voorzat een vrouw was....
Prachtig toch ?
Een dikke kaakslag voor dat terroristisch gespuis.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline  
Oud 6 februari 2018, 03:41   #20
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Dat zijn allemaal idealisten.
daiwa is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be