Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 juni 2018, 07:46   #41
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.266
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Awel ja... Dat je dan ook nog je baby dochtertje gebruikt voor politiek gewin - hoe laag kun je vallen?
Vind jij dat de Vlaamse gemeenschap niet mag weten dat iemand doodsbedreigingen geuit heeft aan een moeder en haar kind?

Ik heb andere meningen dan jij, blijkbaar, over persvrijheid, openbaar bestuur, transparante maatschappij en nog zo van die 'details'.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2018, 07:50   #42
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wat dat juist is? Inderdaad: evenveel definities als mensen die een definitie willen geven.

En dan zijn er nog alle mogelijke variaties van diepgaandheid daarbij.

Interessant mogelijks voor een aparte draad, alhoewel nogal saai.

Om terug op het onderwerp van de draad te komen:
ik weet niet of Zuhal gerechtelijk klacht heeft neergelegd, maar zo'n bedreiging zou zeer ernstig moeten aangepakt worden.
Het moet binnen de kortste keren duidelijk worden of die bedreiging structureel problematisch is, en zo ja dan moet er ook een politiek stevig antwoord op komen.
Zo is dat. 2
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2018, 08:00   #43
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.801
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Zo is dat. 2
Pff... Als elke politieker hier in België zou moeten uitweiden over de doodsbedreigingen die hij regelmatig krijgt, dan komen we niet toe met 1 A-viertje.

Demir doet wat ze altijd doet: ze wil in de belangstelling staan en blijven staan. Is het niet met haar kind, dan is het met haar lijf.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2018, 08:37   #44
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Pff... Als elke politieker hier in België zou moeten uitweiden over de doodsbedreigingen die hij regelmatig krijgt, dan komen we niet toe met 1 A-viertje.

Demir doet wat ze altijd doet: ze wil in de belangstelling staan en blijven staan. Is het niet met haar kind, dan is het met haar lijf.
Nog ene die nogal lichtvaardig over doodsbedreigingen heen gaat. Toch als die bedreigingen leden van een partij betreft die hij intens haat.

Ik wil ook dat A-viertje zien dat jij zou vol krijgen met doodsbedreigingen die tegen politici van eender welke andere partij gericht zijn, maar die daar geen spel van maakten/maken.

In Nederland hebben een politicus en een cineast het leven gelaten omdat de bedreigingen tegen hen niet ernstig werden genomen.
Een medewerkster aan de film van van Gogh die leden van de godsdienst van de vrede niet beviel week uit naar de VS omdat ze zich in Nederland niet meer veilig voelde.
In Noorwegen komt de tekenaar van een door moslims gewraakte cartoon al jaren niet meer buiten.

De auteur van de duivelsverzen vreest voortdurend voor zijn leven.

In Parijs werd in één klap een hele redactie omgebracht die van haatzaaierij tegen moslims werd beschuldigd. Je zult echter zelfs geen tiende van een A-viertje kunnen vullen met andere politici dan die van Le Pen die bedreigd worden.

IPV de bedreigingen tegen politici van de N-VA weg te wuiven zou jij beter eens een A-viertje vullen met namen van politici, journalisten, schrijvers van opiniestukken, en ja, ook forummers van Politics.be die niet vies zijn van haatzaaierij tegen de N-VA. Haatzaaierij die, net zoals dat het geval was met een zekere Van Der Graaf, een "verwarde man" op slechte gedachten, en erger, zou kunnen brengen.

Vergeet op jouw A-viertje niet de Belgische partijvoorzitter uit Luik te vernoemen die werd vermoord, alsook die andere die zelfmoord pleegde. En neen, dat was niet "de grote leider". En neen, het waren ook geen Vlaams-nationalisten die ook maar iets met die moorden te maken hadden.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2018, 08:59   #45
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

OVERZICHT. Bedreigde politici

Maart 2010.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20100309_109

Het zijn er niet genoeg om een A-4tje vol te krijgen. Gelukkig heeft geen énkele politicus daar spel over gemaakt. Daarom is er ook niets over terug te vinden op het internet....
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2018, 09:08   #46
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.462
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het triestige is dat de Turken niet eens weigeren van te integreren!

Ze horen immers heel de tijd van de tsjeven, de sossen en de groensels dat ze niet moeten integreren.
Waarom gaan jullie dan, hypocriet weg, met die partij in zee?
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2018, 09:08   #47
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.801
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Pff... Als elke politieker hier in België zou moeten uitweiden over de doodsbedreigingen die hij regelmatig krijgt, dan komen we niet toe met 1 A-viertje.

Demir doet wat ze altijd doet: ze wil in de belangstelling staan en blijven staan. Is het niet met haar kind, dan is het met haar lijf.
Bovendien, heel wat Belgische politici melden de doodsbedreigingen niet eens. Het zijn er dus veel meer dan alleen diegenen waarvan we het weten. Alleen de op sensatie beluste politici zoals een Zuhal Demir, proberen daar (politieke) munt uit te slaan. Het zijn bijna verkiezingen. Triestig zo'n mentaliteit.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 21 juni 2018 om 09:12.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2018, 09:25   #48
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Bovendien, heel wat Belgische politici melden de doodsbedreigingen niet eens. Het zijn er dus veel meer dan alleen diegenen waarvan we het weten. Alleen de op sensatie beluste politici zoals een Zuhal Demir, proberen daar (politieke) munt uit te slaan. Het zijn bijna verkiezingen. Triestig zo'n mentaliteit.
Hoe weet jij iets dat niet eens gemeld werd?

Triestig, zo'n mentaliteit.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2018, 09:40   #49
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.801
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Bovendien, heel wat Belgische politici melden de doodsbedreigingen niet eens. Het zijn er dus veel meer dan alleen diegenen waarvan we het weten. Alleen de op sensatie beluste politici zoals een Zuhal Demir, proberen daar (politieke) munt uit te slaan. Het zijn bijna verkiezingen. Triestig zo'n mentaliteit.

Dikwijls worden alleen doodsbedreigingen aangegeven en doorgespeeld aan de politie wanneer ze herhaaldelijk voorkomen en waarvan de poiticus vermoedt dat ze een gevaar kunnen gaan vormen. Een mooi voorbeeld hiervan is Pascal Smet.


"Van de fysieke bedreigingen, waar dus ook doodsbedreigingen bij zijn, gaat de minister (P. Smet) een vijftiental – “de ergste” - aangeven bij de politie. "


Niet alle politicis zijn zo'n kneusjes als Zuhal Demir of zijn zo belust op gratische maar bedenkelijke politieke propaganda als Zuhal Demir. Bijna alle politici zijn zeer discreet in deze aangelegenheid en geven pas aan als zij denken dat het moet. Heel wat doodsbedreigingen worden dus nooit doorgegeven. Laat staan dat deze politici hiervoor in de krant willen komen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 21 juni 2018 om 09:47.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2018, 10:46   #50
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Pff... Als elke politieker hier in België zou moeten uitweiden over de doodsbedreigingen die hij regelmatig krijgt, dan komen we niet toe met 1 A-viertje.

Demir doet wat ze altijd doet: ze wil in de belangstelling staan en blijven staan. Is het niet met haar kind, dan is het met haar lijf.
Dat kan best maar in dit geval heb ik er toch mijn twijfels over.

Zoals enkele andere forumleden terecht wisten te schrijven dat zij zeker niet de enige Politica (Politici in het algemeen) is die al doodsbedreigingen aan haar adres gekregen zou hebben dat staat als een paal boven water.

Ik ga niet schrijven dat ik een groot fan ben van Zuhal maar het siert de dame in kwestie dat zij haar dubbele Nationaliteit opgeeft en in 'ons' land leeft zoals elk ander burger dat dient te doen volgens de 'rules & regulations' die van toepassing zijn in 'ons' land.

De tegenstand vanuit haar 'vaderland' is een walgelijke bedoening.

p.s.

Even 'vissen' op het net leerde:

Zuhal Demir niet te spreken over door Turkije betaalde lessen in Gentse scholen: “Hoe naïef kun je zijn? Dit is gesubsidieerde anti-integratie”

Dat Turken dat niet graag gaan lezen ...
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 21 juni 2018 om 10:49.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2018, 10:55   #51
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.801
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Dat kan best maar in dit geval heb ik er toch mijn twijfels over.

Zoals enkele andere forumleden terecht wisten te schrijven dat zij zeker niet de enige Politica (Politici in het algemeen) is die al doodsbedreigingen aan haar adres gekregen zou hebben dat staat als een paal boven water.

Ik ga niet schrijven dat ik een groot fan ben van Zuhal maar het siert de dame in kwestie dat zij haar dubbele Nationaliteit opgeeft en in 'ons' land leeft zoals elk ander burger dat dient te doen volgens de 'rules & regulations' die van toepassing zijn in 'ons' land.

De tegenstand vanuit haar 'vaderland' is een walgelijke bedoening.

p.s.

Even 'vissen' op het net leerde:

Zuhal Demir niet te spreken over door Turkije betaalde lessen in Gentse scholen: “Hoe naïef kun je zijn? Dit is gesubsidieerde anti-integratie”

Dat Turken dat niet graag gaan lezen ...
Dat mag wel allemaal waar zijn, maar daarover gaat het niet. Ook andere politici worden bedreigd met de dood. En dat is natuurlijk allesbehalve fijn. Maar zij maken er niet zoveel misbaar over. Daarover gaat het.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2018, 10:57   #52
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Als je poseert met Ocalan-posters en PKK vlaggen kan je moeilijk je terroristische banden ontkennen.

Dat kunnen we tegenwoordig beter zeggen van iemand die met Erdogan-Hitler heult...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2018, 11:04   #53
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Blijten in de pers noem ik niet taai.

Dit drama moet precies de aandacht van haar eigen terroristische voorkeuren afleiden.
Tuurlijk, het is beter te bleiten, veilig verstopt achter de huiskachel zoals de islam het de vrouwen gebied...

Trol.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2018, 11:05   #54
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Risico's van het vak?

Weet wat ik indrukwekkend vind? Dat heden ten dage politici in Mexico blijkbaar effectief worden omgelegd ipv omgekocht, 't eerste schijnt goedkoper te zijn.
Islam-invloed?
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2018, 11:07   #55
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Dat kunnen we tegenwoordig beter zeggen van iemand die met Erdogan-Hitler heult...
Was het in scene gezet om Zuhal af te kraken, ik heb er geen idee van.

Demir: “Ik ben verdachtmakingen beu”

Citaat:
Zuhal Demir zelf blijft formeel: “ik ben nooit aanwezig geweest op een PKK-bijeenkomst. Wel op een vergadering van een cultureel-Koerdische vereniging in Antwerpen. Al jarenlang pleit ik voor een vredevolle oplossing voor de Koerden in Turkije. Ik ben die verdachtmakingen, van wie ze ook komen, beu. De sociale media-actie lijkt me georkestreerd. Het zijn altijd dezelfde berichten die terugkomen.”
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2018, 11:46   #56
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.266
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Pff... Als elke politieker hier in België zou moeten uitweiden over de doodsbedreigingen die hij regelmatig krijgt, dan komen we niet toe met 1 A-viertje.

Demir doet wat ze altijd doet: ze wil in de belangstelling staan en blijven staan. Is het niet met haar kind, dan is het met haar lijf.
Zelfs al zijn het er numeriek veel, dan moet het nog niet structureel-problematisch zijn.

Vroeger, toen de Schoof nog een kort broekske droeg om naar 't schoolke te gaan, werd er al eens een burgemeester achtervolgd door een kwade boer die dreigde met zijn riek ... Dat was niet structureel-problematisch.

Maar als er iets systematisch aan de gang is met dat Dynonet (sic), dan moet er keihard opgetreden worden.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2018, 11:48   #57
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.266
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Waarom gaan jullie dan, hypocriet weg, met die partij in zee?
Miljoen-miljard keren al uitgelegd.
Als ge niet wilt begrijpen, moet ge morgen ook niet afkomen met "wij steken de hand uit ...".
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2018, 13:51   #58
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Vind jij dat de Vlaamse gemeenschap niet mag weten dat iemand doodsbedreigingen geuit heeft aan een moeder en haar kind?
Ik vind dat de Vlaamse gemeenschap wel mag weten dat een moeder en haar kind die doodsbedreigingen heeft ontvangen dit mag of zelfs moet weten.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2018, 13:55   #59
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Sedert Erdogan het voor het zeggen heeft in Turkije, zijn ze terug geslagen naar de middeleeuwen. Spijtig: ze waren al een mooi end op weg.

Maar zoals het nu zit met de opgezweepte Turken hier bij ons: niet goed.
En buiten de flamingante partijen is er niemand die zich zorgen maakt ...
Dus de flamingante partijen zijn toch nuttig.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2018, 13:59   #60
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht

Vraag uzelve ook eens af waarom Belgie tegen elke prijs moet blijven bestaan?
Ik vraag mij dat NIET af. Het moest al heel lang gebeurd zijn.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be