Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2004) > Gerolf Annemans (Vlaams Blok) - 15 tot 21 maart
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Gerolf Annemans (Vlaams Blok) - 15 tot 21 maart "Deze gewezen journalist voor onder meer het Pallieterke heeft al heel wat dienstjaren. Hij draagt de politiek een warm hart toe en komt al jaren na elkaar met een sterk resultaat aandraven voor het Vlaams Blok. Hoe hij het steeds blijft voor elkaar

 
 
Discussietools
Oud 20 maart 2004, 20:09   #1
Nathan
Burger
 
Nathan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Locatie: Europa
Berichten: 103
Standaard

Beste mr Gerolf Annemans,

Wat is uw standpunt inzake de Europese uitbreiding?
Bent u tegen, of zijn ze gewoon er veel te vroeg bij gekomen?

En waarom heeft het Vlaams Blok er zo weinig publieke actie rond gevoerd?

Welgemeende groeten,
Nathan
__________________
Aantekeningen, Webschrift voor kritische politiek.
Nathan is offline  
Oud 21 maart 2004, 11:02   #2
Gerolf Annemans
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 42
Standaard

Beste,

Het Vlaams Blok zal in aanloop naar de EU-verkiezingen op 13 juni voor de eerste keer een verkiezingsprogramma hebben, waarin een gans volume (een boekje) wordt gewijd aan onze visie op Europa. Ondertussen brachten we een brochure uit tégen de toetreding van Turkije tot de EU.

Na de toetreding van tien nieuwe landen op 1 mei 2004 telt de EU 25 lidstaten. Ik ben van mening dat deze uitbreiding te massaal is en veel te snel gebeurt. De EU groeit zo uit tot een moloch die niet langer in staat is om goede beslissingen te nemen voor alle lidstaten. Door de grote verscheidenheid in welvaartsniveau en culturele kenmerken lijkt het me waarschijnlijk dat de conflicten in de schoot van de EU enkel maar zullen toenemen. Het Vlaams Blok betreurt dat dit de steun voor de Europese gedachte bij de inwoners van Europa niet zal doen toenemen. Slechts een intergouvernementeel en subsidiair opgebouwd Europa kan volgens mij soelaas brengen en een reële meerwaarde bieden voor vrede en welvaart op dit continent in de 21ste eeuw. Het Vlaams Blok pleit voor een uitbreiding van de EU in fases. Voor het Vlaams Blok moet de uitbreiding van de EU bovendien beperkt blijven tot de volkeren die tot de Europese cultuurgemeenschap behoren. Turkije en de Maghreb-landen behoren niet tot deze cultuurgemeenschap. De aanvaarding van Turkije als kandidaat-lidstaat is daarom een verkeerde beslissing.

Gerolf
Gerolf Annemans is offline  
Oud 21 maart 2004, 11:29   #3
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gerolf Annemans
Slechts een intergouvernementeel en subsidiair opgebouwd Europa kan volgens mij soelaas brengen en een reële meerwaarde bieden voor vrede en welvaart op dit continent in de 21ste eeuw.
Eigenaardig.

In uw communautair discours verwerpt u het subsidiare België dat slechts mondjesmaat zijn macht delegeert naar de gewesten.
Voor Europa praat u dit systeem goed, i.p.v. als een echte democraat de onderscheiden burgers van onderop te laten beslissen hoeveel macht ze aan Europa willen afstaan (federalisme in de ware zin van het woord)
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 21 maart 2004, 11:34   #4
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

Mijnheer Annemans, waarom kan u op Europees niveau samenwerken met anderstaligen en niet op Belgisch niveau? Zijn er dan geen verschillen tussen "Vlamingen" en Grieken?
Hans1 is offline  
Oud 21 maart 2004, 12:31   #5
Nathan
Burger
 
Nathan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Locatie: Europa
Berichten: 103
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Mijnheer Annemans, waarom kan u op Europees niveau samenwerken met anderstaligen en niet op Belgisch niveau? Zijn er dan geen verschillen tussen "Vlamingen" en Grieken?
Samenwerken is niet hetzelfde als worden uitgezogen door de PS hé Hans....
__________________
Aantekeningen, Webschrift voor kritische politiek.
Nathan is offline  
Oud 21 maart 2004, 12:43   #6
Herman Desmedt ©HD
Minister-President
 
Herman Desmedt ©HD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 maart 2004
Locatie: Beersel (Halle-Vilvoorde dus)
Berichten: 5.801
Standaard

Klopt: Het grote verschil tussen het keurslijf België en de ruimere gemeenschap Europa is dat "de transfers" een paar grootteordes kleiner zijn en dat je van het tweede ook iets terugkrijgt.
__________________
Er zijn altijd 3 kanten aan een medaille ... en soms is die waar je eindeloos in de zelfde richting kan gaan zelfs nog de interessantste. ©HD
Herman Desmedt ©HD is offline  
Oud 21 maart 2004, 14:24   #7
Tinne Van der Straeten
Burger
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 125
Standaard

(bon ik weet niet of ik me hier ook mag mengen in andere forumsessies, maar ik kan het niet laten)

over de toetreding van Turkije: als Turkije voldoet aan de toetredingsvoorwaarden en dus de mensenrechten respecteert, wat is dan ht probleem met toetreding van Turkije?
het zal zorgen voor meer en betere europese integratie.
Tinne
Tinne Van der Straeten is offline  
Oud 21 maart 2004, 15:31   #8
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tinne Van der Straeten
(bon ik weet niet of ik me hier ook mag mengen in andere forumsessies, maar ik kan het niet laten)

over de toetreding van Turkije: als Turkije voldoet aan de toetredingsvoorwaarden en dus de mensenrechten respecteert, wat is dan ht probleem met toetreding van Turkije?
het zal zorgen voor meer en betere europese integratie.
Tinne
Japan voldoet volgens mij ook aan de voorwaarden, mogen ze erbij?
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline  
Oud 21 maart 2004, 15:35   #9
querty
Provinciaal Statenlid
 
querty's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 maart 2004
Locatie: België natuurlijk.
Berichten: 645
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ECLDD
Europese uitbereiding
Met alle respect, maar hoe bereid je dat een uitbreiding?
__________________
Spetsnaz heeft hier ook al gedrukt
LANG LEVE BELGIË!
Formule van de logica: Wallonië + Vlaanderen = België
http://forum.politics.be/showthread.php?t=12179
Vlaamse efficiëntie = 0
querty is offline  
Oud 21 maart 2004, 17:35   #10
Gerolf Annemans
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 42
Standaard

Beste C uit W,

U hebt natuurlijk gelijk. Turkije ligt net zomin als Japan in Europa. Bovendien eis ik het recht van de Vlamingen op om zelf te beslissen met wij zij solidair wensen te zijn. Wij willen wel solidair zijn met de Walen, maar dan tegen onze voorwaarden. En tegen een aantal voorwaarden willen wij ook met de Catalanen en met de Oostenrijkers solidair zijn! En onze solidariteit hoeft niet te stoppen aan de grenzen van de EU. Maar de solidariteit wordt dan 'bedongen' tegen andere voorwaarden, voor bv. Turkije en Japan.

Gerolf
Gerolf Annemans is offline  
Oud 21 maart 2004, 17:43   #11
boer_bavo
Europees Commissaris
 
boer_bavo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2003
Locatie: Podgorica
Berichten: 6.351
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herman Desmedt ©HD
Klopt: Het grote verschil tussen het keurslijf België en de ruimere gemeenschap Europa is dat "de transfers" een paar grootteordes kleiner zijn en dat je van het tweede ook iets terugkrijgt.
Griekenland krijgt 2% van zijn BNP aan landbouwsubsidies.

En, al eens een landbouwproduct uit Griekenland gezien?
__________________
[SIZE=1][/SIZE]
boer_bavo is offline  
Oud 21 maart 2004, 18:07   #12
Dies
Europees Commissaris
 
Dies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2003
Berichten: 6.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gerolf Annemans
Bovendien eis ik het recht van de Vlamingen op om zelf te beslissen met wij zij solidair wensen te zijn.
Volledig mee eens, maar bent u dan ook bereid om die houding consequent door te trekken en (bijvoorbeeld onder andere) de sociale zekerheid te individualiseren zodoende ik als individu ook zelf kan beslissen met wie ik solidair wens te zijn!?
__________________
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be