Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 mei 2018, 14:35   #201
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.039
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Annick De Ridder zei in De Afspraak krek hetzelfde .
Niet wachten, het feesten is voorbij.
en Van Besien zat er maar beteuterd bij
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2018, 18:28   #202
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Moesten die leerkrachten die alleen maar het Nederlands machtig zijn nu eens de moeite doen om ook wat Arabisch, Turks, Farsi of Swahilli te leren dan zouden ze zich tenminste kunnen verstaanbaar maken in hun klas en het zou een teken van respect zijn voor een andere culturen. N
Uw beschuldiging raakt kant noch wal. Toon ik geen respect voor de Hongaarse cultuur, louter omdat ik geen Hongaars spreek? Onzin natuurlijk, ik hou van Hongaarse volksmuziek, heb bewondering voor de wijze waarop de Hongaren omgaan met migratie, enzovoort. En toch spreek ik geen Hongaars.

In een klasdynamiek moet je uitgaan van een gedeeld communicatiemiddel. Het is een klagebeuren waarbij je dus iedereen betrekt. Ga je in de klas zelf andere talen spreken, dan verdeel je alles weer in groepen. Het komt er dus op aan dat nieuwkomers eerst de basis van de taal onder de knie krijgen. Dat is trouwens ook voorzien. Eerst OKAN, dan pas de stap naar het gewone onderwijs.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2018, 18:29   #203
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Nu staan ze daar in het Nederlands, geen enkel kind snapt waarover het gaat en geraakt vanaf het 1ste leerjaar al compleet gedemotiveerd om nog naar school te gaan.
Er zitten volgens u blijkbaar geen Nederlandstaligen meer in de klas. Schijnbaar weet u het niet, maar er bestaan onthaalklasjes voor anderstaligen en er kan ook speciale begeleiding door de ZOKO voorzien worden. Uw karikaturale beschrijving staat mijlenver van wat zich afspeelt in ons lager onderwijs.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2018, 18:30   #204
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Zeker omdat ze horen dat in de daarna volgende jaren in diezelfde taal gaat onderwezen worden terwijl ze die taal feitelijk niet nodig hebben want hun ouders preken ze ook niet en krijgen ook geld van alle kanten.
Uit studies is gebleken dat anderstaligen die op heel jonge leeftijd Nederlands leren, wel kunnen doorstromen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2018, 18:32   #205
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Uw beschuldiging raakt kant noch wal. Toon ik geen respect voor de Hongaarse cultuur, louter omdat ik geen Hongaars spreek? Onzin natuurlijk, ik hou van Hongaarse volksmuziek, heb bewondering voor de wijze waarop de Hongaren omgaan met migratie, enzovoort. En toch spreek ik geen Hongaars.

In een klasdynamiek moet je uitgaan van een gedeeld communicatiemiddel. Het is een klagebeuren waarbij je dus iedereen betrekt. Ga je in de klas zelf andere talen spreken, dan verdeel je alles weer in groepen. Het komt er dus op aan dat nieuwkomers eerst de basis van de taal onder de knie krijgen. Dat is trouwens ook voorzien. Eerst OKAN, dan pas de stap naar het gewone onderwijs.
Sarcasme is u vreemd?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2018, 18:40   #206
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Blijkbaar kan het dus perfect, leefloon afnemen.

Indien de lokale besturen het wensen kunnen ze massas asielzoekers en vreemdelingen die geen enkele moeite doen om te integreren (taal leren, werk zoeken, enz...) gewoon zonder centen zetten.

Doen zou ik zeggen.
Wetend dat er na drie of zelfs vier generaties nog altijd vooral Turken, Marokkanen en andere moslims zijn wiens kinderen zonder diploma de school verlaten gaan de OCMW's gouden zaken doen. Toch als ze niet meer moeite gaan doen om hun kinderen hetzelfde lot te besparen.

Ik stel voor om alle schotelantennes te verbieden en te vervangen door gratis kabeltv. Als Stijve Staart de televisietaks kon afschaffen moet Sven van mijn Gatz ook kabeltv gratis kunnen maken. Wedden dat zelfs kinderen die niet naar de kleuterschool gaan dan Nederlands kennen als ze leerplichtig worden?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2018, 19:31   #207
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Wetend dat er na drie of zelfs vier generaties nog altijd vooral Turken, Marokkanen en andere moslims zijn wiens kinderen zonder diploma de school verlaten gaan de OCMW's gouden zaken doen. Toch als ze niet meer moeite gaan doen om hun kinderen hetzelfde lot te besparen.

Ik stel voor om alle schotelantennes te verbieden en te vervangen door gratis kabeltv. Als Stijve Staart de televisietaks kon afschaffen moet Sven van mijn Gatz ook kabeltv gratis kunnen maken. Wedden dat zelfs kinderen die niet naar de kleuterschool gaan dan Nederlands kennen als ze leerplichtig worden?
Nog nooit van internet-TV gehoord.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2018, 20:03   #208
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.973
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Wetend dat er na drie of zelfs vier generaties nog altijd vooral Turken, Marokkanen en andere moslims zijn wiens kinderen zonder diploma de school verlaten gaan de OCMW's gouden zaken doen. Toch als ze niet meer moeite gaan doen om hun kinderen hetzelfde lot te besparen.

Ik stel voor om alle schotelantennes te verbieden en te vervangen door gratis kabeltv. Als Stijve Staart de televisietaks kon afschaffen moet Sven van mijn Gatz ook kabeltv gratis kunnen maken. Wedden dat zelfs kinderen die niet naar de kleuterschool gaan dan Nederlands kennen als ze leerplichtig worden?
Dan moeten al-Jazeera, Maghreb TV en dergelijke eerst van de kabel gehaald worden. En het is totaal van de pot gerukt dat families die hier al vier generaties wonen geen Nederlands kennen.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.

Laatst gewijzigd door Libro : 11 mei 2018 om 20:09.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2018, 20:27   #209
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Dan moeten al-Jazeera, Maghreb TV en dergelijke eerst van de kabel gehaald worden. En het is totaal van de pot gerukt dat families die hier al vier generaties wonen geen Nederlands kennen.
Te grote instroom leidt nu eenmaal tot die toestanden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2018, 21:12   #210
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.973
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Te grote instroom leidt nu eenmaal tot die toestanden.
Te grote instroom in combinatie met een gebrek aan assertiviteit ten overstaan van de inwijkelingen.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2018, 21:25   #211
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Dan moeten al-Jazeera, Maghreb TV en dergelijke eerst van de kabel gehaald worden. En het is totaal van de pot gerukt dat families die hier al vier generaties wonen geen Nederlands kennen.
Ik heb het over analoge kabeltv. Geen digitale. Ik denk niet dat je daar veel Arabische zenders op kunt ontvangen. Hoe dan ook, het is de bedoeling dat de kinderen naar Nederlandstalige programma's kijken zodat ze de taal leren.

De kinderen van moslims leren wel Nederlands eens ze leerplichtig zijn, maar dat is telaat. Ze starten met een achterstand die ze nooit meer inhalen. Daar zijn hun ouders verantwoordelijk voor, maar ook de politiek. Die vertikte het om het probleem te willen zien en erkennen. Nu de gevolgen niet langer ontkend kunnen worden schieten ze wakker.
Wie 20 jaar geleden dit probleem wél durfde benoemen werd als racist gebrandmerkt.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2018, 21:39   #212
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.598
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Dan moeten al-Jazeera, Maghreb TV en dergelijke eerst van de kabel gehaald worden. En het is totaal van de pot gerukt dat families die hier al vier generaties wonen geen Nederlands kennen.
De klant zou zelf een zenderaanbod moeten kunnen samenstellen.

Ik denk dat ik dan maar een 10 zenders zou hebben waar ik echt soms naar kijk. (ik kijk bijna geen TV meer)

Russische, al-Jahreeza, Poolse, Maghgreb TV nog andere ... daar heb ik totaaal geen boodschap aan.

En denken de grote tv zender aanbieders dat vreemdelingen bij hen een abonnement gaan aanvragen??

Ik denk het niet want die kopen allemaal een schotelantenne.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 11 mei 2018 om 21:40.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2018, 22:12   #213
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Ik weet uit ervaring dat moslims het vertikken om kabeltv aan te vragen. Zij verkiezen om vanuit hun landen van oorsprong verder geïndoctrineerd te worden, ook al beseffen ze het niet. Daarom stelde ik voor om iedereen een gratis abonnement te geven en schotelantennes te verbieden. Ook de kinderen die pas naar school worden gestuurd als ze leerplichtig zijn zouden er wel bij varen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2018, 22:21   #214
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik weet uit ervaring dat moslims het vertikken om kabeltv aan te vragen. Zij verkiezen om vanuit hun landen van oorsprong verder geïndoctrineerd te worden, ook al beseffen ze het niet. Daarom stelde ik voor om iedereen een gratis abonnement te geven en schotelantennes te verbieden. Ook de kinderen die pas naar school worden gestuurd als ze leerplichtig zijn zouden er wel bij varen.
Inbreuk op onze vrijheden. Er bestaan trouwens wel stedebouwkundige bepalingen die ertoe kunnen leiden dat er geen schotelantennes kunnen worden geïnstalleerd.

Wel is het zo dat de tijd echt wel achter ons ligt dat satelliet-tv inhield dat je met een enorme schotel zat opgescheept.

Opmerkingen van een Vlaming met satelliet-tv en geen kabel-tv.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2018, 15:14   #215
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Gewoon kleuteronderwijs verplicht maken en kindervergoeding stopzetten zodra het kind verzaakt van naar school te gaan.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2018, 15:18   #216
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Inbreuk op onze vrijheden. Er bestaan trouwens wel stedebouwkundige bepalingen die ertoe kunnen leiden dat er geen schotelantennes kunnen worden geïnstalleerd.

Wel is het zo dat de tijd echt wel achter ons ligt dat satelliet-tv inhield dat je met een enorme schotel zat opgescheept.

Opmerkingen van een Vlaming met satelliet-tv en geen kabel-tv.
Amai, ik vind dat ik zou moeten mogen een mitraillette kopen, is dat ook geen inbreuk op onze vrijheden als ik dat niet mag???

Laatst gewijzigd door Garry : 14 mei 2018 om 15:18.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2018, 17:47   #217
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Inbreuk op onze vrijheden. Er bestaan trouwens wel stedebouwkundige bepalingen die ertoe kunnen leiden dat er geen schotelantennes kunnen worden geïnstalleerd.

Wel is het zo dat de tijd echt wel achter ons ligt dat satelliet-tv inhield dat je met een enorme schotel zat opgescheept.

Opmerkingen van een Vlaming met satelliet-tv en geen kabel-tv.
Inbreuk op onze vrijheden?
Dat het vol aan het lopen is met ongewenste vreemdelingen waarvoor we moeten opdraaien, en die een steeds groter gevaar worden in onze maatschappij: is dat geen inbreuk op onze vrijheid en onze centen?
Onze democratie moeten laten misbruiken, is dat geen inbreuk op onze vrijheid?
Het antwoord daarop zullen we in elk geval binnenkort kennen als we nog een tijdje verder doen zoals we bezig zijn...
En volledig in overeenstemming met onze wetten en onze democratie!

Laatst gewijzigd door andev : 14 mei 2018 om 17:49.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be