Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Moet Francken ontslag nemen?
Ja 11 15,49%
Nee 60 84,51%
Aantal stemmers: 71. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 januari 2018, 17:18   #2361
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Andere politici vinden die onbeschaafde manier misschien niet kunnen maar voor de man in de straat is dat duidelijke taal zonder teveel geleerde woorden te willen gebruiken. Misschien daarom dat Francken meer en meer steun van de bevolking krijgt en zijn populariteit piekt?

De vergelijking die je met MDB maakt is jouw mening. Mijn mening is dat MDB eerder een "vals wijf" is dan een eerlijk iemand (om het cru te zeggen). Nu niet dat ik Francken wil aanbidden. In 1e plaats doet die zijn job waarvoor elke politicus zijn job doet : de centen. En op de 2e plaats voor de macht. Of is het 1e de macht en 2e de centen? Dat kan ook.
Maggie De Block is een dame, geen wijf. Zelfs Homans is mijn inziens een dame. Alhoewel sommigen dit ten zeerste betwijfelen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 18 januari 2018 om 17:43.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2018, 17:20   #2362
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.897
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Maggie De Block is een dame, geen wijf. Zelfs Homans is mijn inziens een dame. Alhoewel sommigen dit betwijfelen.
Een beetje buiten het onderwerp: is Cathérine Deneuve ook een dame ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2018, 15:26   #2363
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Een beetje buiten het onderwerp: is Cathérine Deneuve ook een dame ?
Vrij recent waren daar twijfels over Boduo.

Iemand trok dat op het net zwaar in twijfel of ze wel een dame was.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2018, 17:21   #2364
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.269
Standaard

Wat me hier wel opvalt is dat er veel meer woorden zijn om iets goeds af te breken dat om het op te bouwen. De afbrekers hebben inderdaad (voorlopig) het grootste woord. Of ze binnen een jaar of 10 nog zo gaan denken betwijfel ik. Wie het schoentje past trek het aan.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2018, 17:47   #2365
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Wat me hier wel opvalt is dat er veel meer woorden zijn om iets goeds af te breken dat om het op te bouwen. De afbrekers hebben inderdaad (voorlopig) het grootste woord. Of ze binnen een jaar of 10 nog zo gaan denken betwijfel ik. Wie het schoentje past trek het aan.
Wat iedereen opvalt is dat toen den Theo in de oppositie zat hij alles wist en kon en nu dat hij aan de knoppen staat de resultaten van de vorige regering op een nieuwe recordhoogte heeft gebracht.

Het zal moeilijk worden om ze nog eens te verbeteren.

Maar dat zal wel niet zijn wat je bedoelde met iets goeds af te breken dan om het op te bouwen.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2018, 07:13   #2366
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.567
Standaard boemerang

Citaat:
De BTB publiceerde al zeven zwartboeken, het laatste in 2015. “Die zwartboeken kregen trouwens ruime persbelangstelling en kunnen niet aan de aandacht van de politieke verantwoordelijken ontsnapt zijn. Hoe durft Theo Francken te beweren dat de vakbond niets doet ter zake”, vraagt de vakbond zich af. “De BTB-ABVV is geschokt over deze grove leugen.”

Uit de enquêtecijfers die de BTB in 2015 publiceerde, blijkt dat 54,5 procent van de truckers zich onveilig voelt op de snelwegparkings. “In hetzelfde zwartboek klaagden we ook de plaag van ladingdiefstallen aan. Eén op de vier van de door ons ondervraagde truckers werd er al mee geconfronteerd. Camerabewaking beperkt zich ook meestal tot de benzinestations, en is er onvoldoende op en rond de parking. Dan zwijgen we nog over het tekort aan parkeerplaatsten, de defecte sanitaire installatie en de te weinig douches”, luidt het.Bron.

De rode transportvakbond levert (in tegenstelling tot ACOD spoor) al jarenlang degelijk werk (denk maar aan hoe onder haar druk de overheid en Europa nu toch langzaamaan tal van malafide constructies met Oost-Europa is aan het aanpakken).

Francken die dacht even van de gelegenheid (de aanvallen op politie-agenten door bendes Afrikanen die Europa binnen dringen) gebruik te maken om een vakbond een trap te geven krijgt dat nu als een boemerang terug. Al decennia klaagt de rode transportvakbond de onveiligheid op de snelwegparkings aan. (Heeft ook al tal van dingen geprobeerd om er aan te verhelpen ism met werkgevers en heel soms de overheid. De meeste probeersels zoals betaalde bewaakte parkingen zijn echter mislukt.)

Dat is al meerdere malen in de pers geweest. Francken heeft zich dus effe serieus misrekend. De overheid blijft hier in gebreke want het is aan haar om voor veilige voorzieningen te zorgen voor de bevolking of toch op z'n minst om de werkgevers te dwingen te zorgen voor veilige voorzieningen voor hun werknemers.

Er moet een fonds komen om zulke parkings gratis te voorzien vanuit de sector gefinancierd of met overheidsgeld van accijnzen of verkeerstaksen betaald door de sector. Werk aan de winkel voor al de ministers van verkeer.

En natuurlijk moeten de grenzen toe zodat er geen Afrikaanse bendes meer door Europa zwerven. Er is al amok genoeg met Oost-Europese. Werk aan de winkel voor de premier.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 20 januari 2018 om 07:18.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2018, 10:41   #2367
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Afijn, al wie gekakeld heeft dat Theo ontslag zou moeten nemen, mag zijn gekakel inslikken.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2018, 11:10   #2368
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.837
Standaard

De transportvakbonden "klagen" inderdaad al een decennium of langer zekere wantoestanden ,waaronder problemen met kandidaat migranten,aan in hun sector.....

"klagen",inderdaad........

Nooit ofte nimmer eens met OPLOSSINGEN afkomen.Als er al eens "akties" ondernomen worden,dan is het om diegenen die hun werk proberen te doen,ondanks al die redenen van "geklaag",nog MEER te hinderen....

Zo kennen we ze wel.....

Overigens wens ik hierbij een gelijkaardig verwijt naar de werkgeversfederaties van transport te werpen....

Ze zijn "vectoren" van illegale migratie,willen of niet, maar denken dat "anderen" dat dan maar moeten oplossen.....

Ik kan me niet voorstellen dat sector-maatregelen tegen,bijvoorbeeld,illegale migranten,persé onwettelijk of "doortastend" moeten zijn.....

Er zitten in de koppen van de vakbonders en werkgevers ook wel wat hersenen,laat ze deze dan gebruiken,in plaats van te verlangen dat er een beperkt aantal koppen, uit de politiek dan nog,alles moeten oplossen.....
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 20 januari 2018 om 11:13.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be