Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 mei 2018, 20:08   #21
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.390
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Kan zijn, maar is geen reden om ze wederom in the picture te zetten, after all is de grote chef vh Ocmw in Antwerpen van N-VA signatuur - als ik me niet vergis, indien het zo erg is dat kleurtjes de meerderheid vd leeflonen daar ontvangen dan had men ze om te beginnen beter geweigerd ipv achteraf tamtam te maken & via een slinks achterpoortje hen alsnog te willen korten. Allemaal heel achterbaks van De Wever als je het mij zegt.
Het gaat niet over het leefloon op zich, het gaat over de enorme achterstand die de kinderen oplopen. Ze komen op hun zes jaar de eerste keer in een school en spreken niet eens Nederlands, gaan we nu echt generatie na generatie debielen kweken?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2018, 20:09   #22
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Ja, en laat men vooral niet vergeten welke sympathiën le grand manitou du N-VA in z'n jeugdiger jaren genegen was:



Het stigmatiseren van kleurtjes past maw in het plaatje. Do not trust this man.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2018, 20:11   #23
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Ja, en laat men vooral niet vergeten welke sympathiën le grand manitou du N-VA in z'n jeugdiger jaren genegen was:


Het stigmatiseren van kleurtjes past maw in het plaatje. Do not trust this man.
Inhoudloos getrol
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2018, 20:16   #24
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Het gaat niet over het leefloon op zich, het gaat over de enorme achterstand die de kinderen oplopen. Ze komen op hun zes jaar de eerste keer in een school en spreken niet eens Nederlands, gaan we nu echt generatie na generatie debielen kweken?
Enorme achterstand? Debielen?? Euh, JVDB komt net te zeggen dat tussen 4 en 8 jaar kinderen heel snel bijleren als het op taal aankomt. Daarbij ik twijfel er sterk aan dat de meerderheid van deze kindjes pas op hun zesde met het Nederlands in aanraking zou komen, daarbij men zou moeten aantonen dat ze nagenoeg allemaal niet naar de kleuterschool zijn geweest. Iets waar voor zover geen bron voor bestaat - hetzij dan, het gekakel van N-VA

Laatst gewijzigd door bembem : 6 mei 2018 om 20:19.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2018, 20:19   #25
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Euh Knuppel, men komt net in de tegenhanger thread in maatschappij & Samenleving te zeggen dat het tussen 4 en 8 jaar is dat taal het makkelijkst aangeleerd wordt. Dus zelfs met 1 jaartje kleuterschool te missen loopt men heus geen onoverkomelijke achterstanden op zoals jij insinueert. By the way, het zijn geen sukkeltjes, ze hebben enkel een kleurtje maar blijbaar is dit wederom genoeg voor miss Knuppel om hen het brood uit de mond te willen slaan, euh mag het nog??!
Ik dénk er niet aan om jou het brood uit de bek te slaan omdat je een kleurtje hebt. Daar zijn meer dan genoeg andere redenen voor maar die zijn me geen strafpunten waard.

Kinderen die pas naar school gaan als ze zes jaar zijn hebben niet één maar vier jaar taalachterstand. Ze hebben dus nog twee jaar over van de tijd dat ze "het gemakkelijkst een taal leren".
Je kan draaien en keren tot je een ons weegt maar je kan niet onder het feit uit dat de schoolverlaters zonder diploma in hoofdzaak kinderen met kleurtjes zijn die zonder de broodnodige taalkennis in de lagere school terecht kwamen. Is het zo onmenselijk om kinderen naar de kleuterschool te sturen dat jij daar zo'n fanatieke tegenstander van bent?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2018, 20:25   #26
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Promostunt van de N-VA om Vlaams Belang stemmers af te snoepen. Is het daarom dat ze geen cijfers publiceren over deze problematiek? Alsof dat het kinderpubliek in het kleuteronderwijs alleen maar uit witmensen bestaat. Cijfers, dat willen we, dat hebben ze, of hebben ze in A'pen nog nooit van datamining gehoord?
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2018, 20:32   #27
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik dénk er niet aan om jou het brood uit de bek te slaan omdat je een kleurtje hebt. Daar zijn meer dan genoeg andere redenen voor maar die zijn me geen strafpunten waard.

Kinderen die pas naar school gaan als ze zes jaar zijn hebben niet één maar vier jaar taalachterstand. Ze hebben dus nog twee jaar over van de tijd dat ze "het gemakkelijkst een taal leren".
Je kan draaien en keren tot je een ons weegt maar je kan niet onder het feit uit dat de schoolverlaters zonder diploma in hoofdzaak kinderen met kleurtjes zijn die zonder de broodnodige taalkennis in de lagere school terecht kwamen. Is het zo onmenselijk om kinderen naar de kleuterschool te sturen dat jij daar zo'n fanatieke tegenstander van bent?
Het is vooral het willen korten vh leefloon dat mij tegen de borst stuit. Dat, en het wederom stigmatiseren van kleurtjes, immers zijn er een heleboel die wél een aardig mondje Nederlands spreken, zich willen integreren enz. Maar N-VA doet hier precies alsof het allemaal lamme tamme dommerikken zijn!

Ik noem dat niet die kindjes helpen, maar ze bashen.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2018, 20:37   #28
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Enorme achterstand? Debielen?? Euh, JVDB komt net te zeggen dat tussen 4 en 8 jaar kinderen heel snel bijleren als het op taal aankomt. Daarbij ik twijfel er sterk aan dat de meerderheid van deze kindjes pas op hun zesde met het Nederlands in aanraking zou komen, daarbij men zou moeten aantonen dat ze nagenoeg allemaal niet naar de kleuterschool zijn geweest. Iets waar voor zover geen bron voor bestaat - hetzij dan, het gekakel van N-VA
Citaat:
Januari 2008

De deelname van kleuters aan onderwijs in Vlaanderen is in vergelijking met andere landen zeer hoog. Toch zijn er naar schatting nog enkele duizenden kleuters die niet of niet regelmatig naar school gaan, zegt Vlaams parlementslid Anissa Temsamani (sp.a), die het voorstel mee indiende.

Lagere sociale milieus
Vaak gaat het om kinderen uit lagere sociale milieus, zoals kinderen van allochtonen. Een latere start aan het kleuteronderwijs verhoogt de kans op ernstige leerachterstand, zo leert onderzoek.
https://www.hln.be/nieuws/binnenland...uden~a20916c2/

In 2008 waren de sossen al meer dan 20 jaar ononderbroken aan de macht. Veel is er van hun voorstel zo te zien niet in huis gekomen.
Citaat:
Het aantal kleuters dat te vaak afwezig was, is vorig schooljaar opvallend gestegen. Dat blijkt uit cijfers die Groen vroeg aan onderwijsminister Hilde Crevits (CD&V). Vooral kinderen uit kansarme gezinnen of met een migratieachtergrond blijven vaker weg.
Citaat:
Januari 2015.
Kinderen die school het het hardst nodig hebben blijven het vaakst thuis.

'Deze cijfers zijn alarmerend', zegt Elke Decruynaere (Groen), schepen van Onderwijs in Gent. In haar stad was het voorbije schooljaar (2013-2014) liefst acht procent van de vijfjarige kleuters 'onvoldoende aanwezig'. Dat betekent dat die kinderen in totaal geen 220 halve dagen aanwezig waren op de kleuterschool. En dus niet de limiet haalden om te starten in de lagere school.
http://www.hildecrevits.be/nl/tags/belgische-kleuters
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2018, 20:41   #29
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.390
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Ja, en laat men vooral niet vergeten welke sympathiën le grand manitou du N-VA in z'n jeugdiger jaren genegen was:



Het stigmatiseren van kleurtjes past maw in het plaatje. Do not trust this man.
Als stigmatisatie van BDW kan dit tellen.

Je polariseert het debat.

Zo, zo hebben we de momenteel populaire woordjes in de pers weer eens gebruikt.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2018, 20:41   #30
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Allochtonen in België hebben de grootste taalachterstand in heel Europa.
In Nederland was men zich al sinds 1997 bewust van de oorzaak van taalachterstand bij allochtone kinderen:

Onderwijsdeskundige noemt taalachterstand grootste belemmering voor integratie 'Allochtoon moet eerder naar school'

"Verlaag de leerplichtige leeftijd voor allochtone kinderen naar drie jaar, anders lopen ze een achterstand op die niet meer valt in te halen...."

https://www.volkskrant.nl/binnenland...chool~a487716/

Hier beginnen ze er pas 20 jaar later over en dan wsl alleen nog maar omdat het verkiezingen zijn dit jaar...
Nu goed, blijkbaar beter laat dan nooit.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2018, 20:43   #31
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Het is vooral het willen korten vh leefloon dat mij tegen de borst stuit.
DAT had ik niet door.

Het korten op de uitkeringen kan nochtans gemakkelijk voorkomen worden. Het is wél een paardenmiddel, maar die zijn het effectiefst. Hoofdzaak is dat "kansarme" kinderen naar de kleuterklas worden gestuurd. Voor hun eigen bestwil, én dat van hun ouders. Wat is daar zo onmenselijk aan dat iemand zonder kinderen zoals jij zich daar zo aan ergert? Zonder kinderen loop jij immers weinig kans om gekort te worden op je uitkering?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2018, 20:44   #32
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Het is vooral het willen korten vh leefloon dat mij tegen de borst stuit. Dat, en het wederom stigmatiseren van kleurtjes, immers zijn er een heleboel die wél een aardig mondje Nederlands spreken, zich willen integreren enz. Maar N-VA doet hier precies alsof het allemaal lamme tamme dommerikken zijn!

Ik noem dat niet die kindjes helpen, maar ze bashen.
Wederom stigmatiseren? Ammehoela zeg, stop met dat hersenloos getrol.
Er is een win-win oplossing: DIE KINDEREN NAAR DE KLEUTERSCHOOL STUREN!
Duh...
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2018, 20:46   #33
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
https://www.hln.be/nieuws/binnenland...uden~a20916c2/

In 2008 waren de sossen al meer dan 20 jaar ononderbroken aan de macht. Veel is er van hun voorstel zo te zien niet in huis gekomen.




http://www.hildecrevits.be/nl/tags/belgische-kleuters
Wat is in feite het probleem? Dat niet iedereen als eerste vd klas kan eindigen - leerachterstand of niet, tja. Die belanden dan wel in BSO ofzo, wat toch op z'n minst - gezien dat ze volgens N-VA te dom zijn om te helpen donderen, de normale gang van zaken zou zijn. Of wilt N-VA er misshien allemaal geniekes van maken? Het zal dat ene jaartje zijn dat het verschil zal uitmaken, sure
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2018, 20:48   #34
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.390
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Het is vooral het willen korten vh leefloon dat mij tegen de borst stuit. Dat, en het wederom stigmatiseren van kleurtjes, immers zijn er een heleboel die wél een aardig mondje Nederlands spreken, zich willen integreren enz. Maar N-VA doet hier precies alsof het allemaal lamme tamme dommerikken zijn!

Ik noem dat niet die kindjes helpen, maar ze bashen.
Zoals eerder al opgemerkt werd is die verlaging van het leefloon niet eens mogelijk. En ook ze verplichten van naar de kleuterschool te gaan is ook niet mogelijk vermits er geen schoolplicht is.

Niettemin bestaat er een probleem, generatie na generatie komt de school uit zonder diploma en kunnen hun eigen naam niet eens zonder fouten schrijven. BDW smijt enkel de knuppel in het hoenderhok, er moet iets aan gebeuren.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2018, 20:50   #35
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Wat is daar zo onmenselijk aan dat iemand zonder kinderen zoals jij zich daar zo aan ergert? Zonder kinderen loop jij immers weinig kans om gekort te worden op je uitkering?
Omdat bimbam - mocht ze kinderen hebben - ook liever lui in haar nest zou blijven liggen, tot ze oud genoeg waren om naar de lagere school te gaan.
Stel je eens voor; om half 7 opstaan om je kroost te voeden, aan te kleden en hun brooddoos te maken én ze dan nog zelf naar 't school te brengen, zal net iets te veel energie vergen van onze beroepshangmatster.
Daarom dat de Wever ne nazi is.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2018, 20:52   #36
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
DAT had ik niet door.

Het korten op de uitkeringen kan nochtans gemakkelijk voorkomen worden. Het is wél een paardenmiddel, maar die zijn het effectiefst. Hoofdzaak is dat "kansarme" kinderen naar de kleuterklas worden gestuurd. Voor hun eigen bestwil, én dat van hun ouders. Wat is daar zo onmenselijk aan dat iemand zonder kinderen zoals jij zich daar zo aan ergert? Zonder kinderen loop jij immers weinig kans om gekort te worden op je uitkering?
De N-VA is bezig met wat haar aanhang het liefst heeft: verdeeldheid zaaien onder de bevolking, stoken en kleurtjes bashen! Want dat 'korten' zal niet enkel de ouders straffen maar ook de kindjes. Ja ik erger mij daar aan, mag het nog
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2018, 20:55   #37
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Allochtonen in België hebben de grootste taalachterstand in heel Europa.
In Nederland was men zich al sinds 1997 bewust van de oorzaak van taalachterstand bij allochtone kinderen:

Onderwijsdeskundige noemt taalachterstand grootste belemmering voor integratie 'Allochtoon moet eerder naar school'

"Verlaag de leerplichtige leeftijd voor allochtone kinderen naar drie jaar, anders lopen ze een achterstand op die niet meer valt in te halen...."

https://www.volkskrant.nl/binnenland...chool~a487716/

Hier beginnen ze er pas 20 jaar later over en dan wsl alleen nog maar omdat het verkiezingen zijn dit jaar...
Nu goed, blijkbaar beter laat dan nooit.
Correctie. Het is de politiek die hier 20 jaar telaat werk van probeert te maken. Ik heb dat al kort na mijn aantreden op dit forum aangekaart. Meermaals zelfs. Zonder over een korting op het leefloon te spreken, maar ik werd meteen tot racist verklaard.

Verder dan wat voorstellen in 2008 zijn de rooien niet geraakt. Of het De Wever zal lukken is zeer de vraag gezien het vandaag dezelfde rooien en groenen zijn die op hun achterste poten staan. Stel je de electorale ravage voor die twee partijen voor als er aan de uitkeringen van hun favoriete kiesvee wordt geraakt. Dat die korting gemakkelijk kan voorkomen worden door "kinderen met kleurtjes" naar de kleuterklas te sturen is zo te zien teveel gevraagd.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2018, 20:57   #38
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Omdat bimbam - mocht ze kinderen hebben - ook liever lui in haar nest zou blijven liggen, tot ze oud genoeg waren om naar de lagere school te gaan.
Stel je eens voor; om half 7 opstaan om je kroost te voeden, aan te kleden en hun brooddoos te maken én ze dan nog zelf naar 't school te brengen, zal net iets te veel energie vergen van onze beroepshangmatster.
Daarom dat de Wever ne nazi is.
Dat niet alleen, ik zou het vooral heel erg vinden dat een Vlaams-nationalistische partij met wortels in de collaboratie, mij op die manier de les zou willen spellen. Dat ze electoraal gezien een overwinning op links bekwamen - tot daar aan toe, maar me tot in het dagelijkse leven komen commanderen, over my dead body

ps dat om half 7 is overdreven, aangezien ik pal tegenover een school woon, lol.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2018, 21:00   #39
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Dat niet alleen, ik zou het vooral heel erg vinden dat een Vlaams-nationalistische partij met wortels in de collaboratie, mij op die manier de les zou willen spellen. Dat ze electoraal gezien een overwinning op links bekwamen - tot daar aan toe, maar me tot in het dagelijkse leven komen commanderen, over my dead body

ps dat om half 7 is overdreven, aangezien ik pal tegenover een school woon, lol.
Binnenkort is het een non issue. Dan is uw baardmoeder niet meer in staat om nog kinderen te verwekken.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2018, 21:00   #40
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

een zeer goed idee. Al dat buitenlands volk dat denkt op onze kap te blijven leven, wordt hierdoor geraakt. Goed zo! Ofwel passen ze zich aan, ofwel gaan ze verarmen. We kunnen ze in geval van nood ook nog altijd deporteren naar hun thuisland hé
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be