Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 mei 2018, 12:12   #41
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Tegenwoordig is het veelal zo dat mensen met geld dat ze niet hebben dingen kopen die ze niet nodig hebben alleen met de bedoeling om de vrienden en buren de ogen uit te steken. Die moeten dan maar op de blaren zitten.
Zo zijn er niet alleen nu mensen. Zo zijn er altijd al mensen geweest. Afgunst en domheid is van alle tijden. Maar ik ben het er niet mee eens dat afgunst de belangrijkste reden is om in de bijstand terecht te komen. De hoofdreden is: geen controle hebben op het beschikbare budget. Frietjes met hamburgers gaan halen in de frituur voor een gezin van vijf personen, goed wetend dat men met een uitkering moet rondkomen, dat heeft niets vandoen met afgunst en anderen de ogen uitsteken maar met het ontbreken van de kunst om met een beperkt budget te kunnen omgaan.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2018, 21:17   #42
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.266
Standaard

Ik was eens op een soort van betoging met een groepje van een man of vijf.
Eén van ons zat in schuldbemiddeling, omdat zijn fantasierijke ex het nog al zwaar uitgehangen had als zelfstandige, en daarbij graaf gefaald.
Dit gecombineerd met een drankprobleem dat hij op het ogenblik waarvan ik spreek wel terug onder controle had.

De actie was gedaan, we stapten in de richting van de auto's, en twee van ons gingen nog een vettigheid kopen, hot dog waarschijnlijk.
Ik zag mijn maat het water in zijn mond komen. Hij pakte zijn geldtasje en telde ... een zucht ... wellicht enkele eurocenten te kort.

Man, ik vond dat pijnlijk.

Maar, eind goed al goed. Ondertussen is alles wat moest afbetaald worden, inderdaad afbetaald. Hij kan nu verder leven met zijn minimum pensioen. In plaats van een half minimum pensioen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2018, 23:34   #43
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Je hebt je maat toch bijgelegd voor een hamburger, Schoof?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2018, 00:43   #44
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Of hoe je zaken aan mekaar knoopt die geen enkele relevantie hebben!
Mensen die in schuldbemiddeling terecht komen hebben alle kleurtjes van de wereld, er zitten Afrikanen tussen, Marokkaanse en Turkse gezinnen en ja ook autochtone Belgen. Wat ze gemeen hebben is een gescheiden inkomen.

Toch lenen die mensen veel meer geld dan ze met hun budget aankunnen, en bij de minste tegenslag, ziekte, grote kosten omdat de auto het begeeft, de partner gaat er van door, kunnen die mensen niet meer betalen.
Schulden lopen op omdat ook de huur achterwege blijft bij betalingen en nutsvoorzieningen erbij komen en daar volgt loonbeslag en deurwaarders.
Vaak valt via loonbeslag niets te rapen, maar wel bij het vakantiegeld, terugbetalingen via de belastingen, of dertiende maand. Ondertussen lopen de interesten op!
Er zijn banken, kredietbedrijven die juist op deze doelgroepen mikken. Alle mensen met een bescheiden inkomen lopen in die val.
Het hele probleem heeft dus niets te maken met Vlamingen die niet met geld op kunnen, wel met praktijken vanuit die bedrijven en mensen die teveel lenen.

Ik denk dat het aantal " allochtonen" juist hoger ligt omdat vooral die groepen een bescheiden inkomen hebben en vaak lenen om mensen in thuislanden te helpen, of er iets willen kopen.

Heeft dit iets te maken met gekort worden op het leefloon omdat je kinderen niet naar de kleuterschool stuurt? Nee, mensen met een leefloon moeten beseffen dat dit nodig is voor die kinderen, en soms wordt iets minder vrijblijvend, wanneer je aan iemands inkomen zit,
Het is dus een manier om iets dwingend te maken, wat gezien de achterstand van kinderen binnen bepaalde groepen nodig is.

Mag het leefloon omhoog? Zeker weten, want niemand kan leven van wat je daarvan krijgt, laat staan gezond eten en deel nemen aan de samenleving.
Dus mag dit zeker, maar wel met grotere druk om te werken, zodat de Bembems onder ons eindelijk eens gaan werken.
Alice ik zie dat je weer vanalles door elkaar aan het haspelen bent en er en passant nog wat bij fantaseert ook, please let me enlighten you somewhat:

-mensen met een bescheiden inkomen gaan niet allemaal zomaar leningen & kredieten aan, leven er niet zomaar op los met een gat in hun hand zoals je insinueert....... het zijn veelal mensen met meer middelen die dit doen -> namelijk boven hun stand leven; eens te meer omdat banken & kredietmaatschappijen niet eens leningen aan leefloners, werklozen verstrekken, arme sloeberds krijgen veelal het deksel op hun neus.

-het leefloon mag zeker omhoog maar anderzijds had je dit ook kunnen zeggen zonder jouw delhaize, hello fresh enz. lifestyle wederom te projecteren op anderen... het is namelijk perfect mogelijk om evenwichtig & gezond te eten van een leefloon......

-ik ben in schuldbemiddeling geweest, en in de rechtszaal zag ik naast kleurtjes een pak blanken/autochtonen, dus je bewering dat het overwegend kleurtjes zouden zijn die in deze oververtegenwoordigd zouden zijn klopt alvast niet.

-...
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2018, 00:49   #45
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Zo zijn er niet alleen nu mensen. Zo zijn er altijd al mensen geweest. Afgunst en domheid is van alle tijden. Maar ik ben het er niet mee eens dat afgunst de belangrijkste reden is om in de bijstand terecht te komen. De hoofdreden is: geen controle hebben op het beschikbare budget. Frietjes met hamburgers gaan halen in de frituur voor een gezin van vijf personen, goed wetend dat men met een uitkering moet rondkomen, dat heeft niets vandoen met afgunst en anderen de ogen uitsteken maar met het ontbreken van de kunst om met een beperkt budget te kunnen omgaan.
Dat is inderdaad zo, maar euh... naast een uitkering hebben die mensen toch ook kindergeld, als men daar al geen frietjes met hamburgers mee kan kopen vd frituur.......
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2018, 09:44   #46
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Tegenwoordig is het veelal zo dat mensen met geld dat ze niet hebben dingen kopen die ze niet nodig hebben alleen met de bedoeling om de vrienden en buren de ogen uit te steken. Die moeten dan maar op de blaren zitten.
Dit.

Kredieten met de hopen.

En dan gaat het mis (ontslag vaak) en de schuldbemiddeling is dichter bij dan je denkt, na een openbare verkoop van de woning en de gezinswagen/inboedel.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2018, 10:26   #47
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.266
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Je hebt je maat toch bijgelegd voor een hamburger, Schoof?
Ik durfde niet laten zien dat ik hem zo 'betrapt" had.

Maar ik heb dat later dubbel en dik goed gemaakt. En niet alleen met centen door te trakteren, maar vooral met hem met respect te behandelen.

En wat zegt gij nu? Inderdaad: "proficiat Schoof, goed gedaan zo".
Zonder dank.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2018, 21:56   #48
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik durfde niet laten zien dat ik hem zo 'betrapt" had.

Maar ik heb dat later dubbel en dik goed gemaakt. En niet alleen met centen door te trakteren, maar vooral met hem met respect te behandelen.

En wat zegt gij nu? Inderdaad: "proficiat Schoof, goed gedaan zo".
Zonder dank.

Ben je al dikwijls bedankt Schoof?
Eindelijk een barmhartige Samaritaan in ons midden.
Je weet echter Schoof dat deze de bijbel niet overleefd heeft.
Hij gaf zijn halve jas weg maar bevroor in de andere helft want het was Winter. In de Zomer had die sukkelaar ook die halve jas niet nodig gehad.
Maar bedankt worden! Ik heb er zeer slechte bevindingen mee.
De krijgers denken onmiddellijk dat je dementerend moet zijn.
En mensen met die ziekte verstaan toch geen bedankje.
Niet nodig dus.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2018, 01:36   #49
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik durfde niet laten zien dat ik hem zo 'betrapt" had. Maar ik heb dat later dubbel en dik goed gemaakt. En niet alleen met centen door te trakteren, maar vooral met hem met respect te behandelen.
En wat zegt gij nu? Inderdaad: "proficiat Schoof, goed gedaan zo".
Zonder dank.
Zie ik zo voor mij want ervaren in eigen omgeving.
Respect voor een ex papierverschuivende ambetantenaar, deze keer.
Dameen ik. (Behalve als ge met mijn kloten van de Schoof aan 't rammelen zijt.)
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2018, 07:49   #50
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Dat weet ik wel maddox. En by the way, het bemmetje had geen gat in haar hand, maar werd door een geschil met de RVA meedogenloos de put in geduwd.
Moet ik je eens iets grappigs vertellen? Nu we toch over de RVA bezig zijn die jouw zogezegd meedogenloos de put in duwde...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Beste forummers, ik zal het maar op tafel gooien zekers, dan weten jullie ook waarom ik nog niet lustig aan het kuisen ben.

Sinds ongeveer 3 jaar zit ik namelijk met een rechtszaak op m'n nek, en ben ik in collectieve schuldenregeling omwille van een slecht aangegeven gezinssituatie.

Dus zelfs als ik morgen ga werken, zal het hoogstwaarschijnlijk voor peanuts zijn!!!!

Komend jaar komt het opnieuw voor de rechtbank en stap ik eruit. Vanaf dan zal ik er voor de 200% voor gaan. Mijn loon komt dan weer direct op m'n rekening. En ik zal dan eindelijk ook wat meer leefgeld per maand te besteden hebben

Dus mensen, wie dit leest, laat je vooral niet slecht adviseren, en stap dus niet als een naïve geit - zoals ik, in dergelijke procedure. Een kale kei kan men immers niet stropen

Ik weet nu - en dat wist ik op het moment dat ik die procedure aanging niet, dat de RVA zich aan wettelijke barema's dient te houden ivm. terugvorderingen - zeg maar zo'n 50€ maxi voor iemand met 1200€ loon: dus als ik werk heb zal er alleszins minder dan 200-300€ per maand van m'n loon afgaan dan als ik het via die schuldbemiddeling doe

Dus nu weten jullie ook in wat voor een shit ik zit. M'n Lijnabonnement hernieuwen? Ziekteverzekering betalen? Naar de tandarts? .. Ik moet alles aan de bemiddelaarster alias advocate opsturen, en soms krijg ik het zelfs niet eens terugbetaald - ook al staat er geld op de rekening voor 'onvoorziene omstandigheden' .. de postzegels, copies, faxen daar zullen we het maar niet over hebben, die zijn lekker voor mijn rekening

In feite heb ik er enkel last mee ipv. profijt ! Na 5 jaar zal ik geen verschil kwijtgescholden zien (zoals men me vertelde), a ratio van 200€ per maand heb ik dan namelijk al alles afbetaald, duh.

En het 'ereloon' van de advocate zal ik ook lekker voor kunnen opdraaien.

<sarcasm on>
Soms denk ik in mijn eigen 'had ik maar kredieten/leningen aangegaan en er lekker op los geleefd, het resultaat is nu immers hetzelfde niet?!!'

Deze post was enkele jaren geleden een vraag op het balie-examen 'beslagrecht en insolventierecht' voor de eerstejaars stagiairs-advocaten. Wat u schreef stond woord voor woord (inclusief smileys) in de opgave van de vraag.

Men moest de fouten uit uw verhaal halen + opmerkingen maken over wat u zei.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 17 mei 2018 om 07:51.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2018, 03:08   #51
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Moet ik je eens iets grappigs vertellen? Nu we toch over de RVA bezig zijn die jouw zogezegd meedogenloos de put in duwde...




Deze post was enkele jaren geleden een vraag op het balie-examen 'beslagrecht en insolventierecht' voor de eerstejaars stagiairs-advocaten. Wat u schreef stond woord voor woord (inclusief smileys) in de opgave van de vraag.

Men moest de fouten uit uw verhaal halen + opmerkingen maken over wat u zei.
Is dit een grap? o_0
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2018, 03:43   #52
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.379
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
-mensen met een bescheiden inkomen gaan niet allemaal zomaar leningen & kredieten aan, leven er niet zomaar op los met een gat in hun hand zoals je insinueert.......
Sommige mensen met een bescheiden inkomen komen daarmee rond. Anderen niet.
Citaat:
eens te meer omdat banken & kredietmaatschappijen niet eens leningen aan leefloners, werklozen verstrekken, arme sloeberds krijgen veelal het deksel op hun neus.
En zomaar leningen krijgen. Hangt er van af bij welke kredietinstelling je gaat aankloppen. Beobank (Citibank) staat ervoor bekend gemakkelijk leningen te verstrekken aan mensen met beperkte middelen.
Andere voorbeelden
Gewoon naar de Krefel stappen en een Santander consumer credit krijgen van €1250 met een inkomen van €1300 in de maand uit arbeid, 15 minuten werk. Betaal €75 per maand terug tot in de eeuwigheid. En je kan geleend bedrag ook aanspreken als cash reserve...
Carrefour. Gepensioeneerde dame met een €1100 pensioentje krijgt zonder verpinken een Visakaart met een limiet van €2500...
Citaat:
-het leefloon mag zeker omhoog maar anderzijds had je dit ook kunnen zeggen zonder jouw delhaize, hello fresh enz. lifestyle wederom te projecteren op anderen... het is namelijk perfect mogelijk om evenwichtig & gezond te eten van een leefloon......
Maar een frituur/fastfood gebruiken om een gezin eten te geven... Als ge gelukkig geen pubers in het gezin hebt, dan ben je al gauw €40 kwijt voor wat gefrituurd spul.
Met €40 maak je snel voor een paar dagen eten voor datzelfde gezin, als je de juiste aankopen doet. Een zak van 5kg rijst kost maar €2... Verse groenten op de markt zijn een pak goedkoper dan de individueel verpakte en leuk benaamde groenten bij een supermarkt... En zo kan ik doorgaan.

Citaat:
-ik ben in schuldbemiddeling geweest, en in de rechtszaal zag ik naast kleurtjes een pak blanken/autochtonen, dus je bewering dat het overwegend kleurtjes zouden zijn die in deze oververtegenwoordigd zouden zijn klopt alvast niet.
Als er van elke nationaliteit 1 in de rechtzaal zit, welke nationaliteit is er dan ondervertegenwoordigd?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2018, 03:43   #53
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.379
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Is dit een grap? o_0
Als het echt is, is het eigenlijk nog leuker.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2018, 07:28   #54
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Is dit een grap? o_0
Neen.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2018, 07:29   #55
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Als het echt is, is het eigenlijk nog leuker.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2018, 08:11   #56
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Heel grappig hoor
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2018, 08:12   #57
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.379
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Heel grappig hoor
Dit is echt wel de kers op de slagroom der lachbuien.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2018, 08:16   #58
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dit is echt wel de kers op de slagroom der lachbuien.
Het is vooral copyright infringement (als het klopt wat TFHM beweert) (gelukkig dat ik er mee kan lachen)
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2018, 08:18   #59
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

bwhahahahahaha
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2018, 08:20   #60
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Het is vooral copyright infringement (als het klopt wat TFHM beweert) (gelukkig dat ik er mee kan lachen)
U gelooft me niet? Het is nochtans waar hoor
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be