Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 oktober 2018, 11:31   #41
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Kan U in nog minder woorden de OP herformuleren?
Ja.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2018, 11:34   #42
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Heel normaal.

Moest het hoofddoeken verbod in Antwerpen komen van de SP.a, dan zou Groen! er ook geen punt van maken.
Maar nu moet Groen! in Antwerpen bewijzen dat de N.VA discrimineert en geen vrije meningsuiting toelaat.

En onder normale omstandigheden zou ik persoonlijk ook tegen het hoofddoeken verbod zijn.
Maar het word gebruikt als een geloofsymbool en die zijn bij federale wet verboden in Belgische openbare gelegenheden en instellingen.
Een kloosterling die gaat werken in een openbare instelling mag haar/zijn habijt ook niet dragen op die werkplaats.
Wees eens wat duidelijker a.u.b.
Behoort de overheid een neutraliteit uit te stralen?
En zelfs een zekere waardigheid?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2018, 11:41   #43
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wel maakt ze dat de fout door een strikte scheiding van Kerk en Staat te verwarren met de opvatting dat religie enkel iets is als persoonlijk gegeven dat geen rol zou mogen spelen in het publieke debat.
Je poneert hier een stelling die gold voor het katholieke Vlaanderen tot begin de jaren 1960, maar nu al lang niet meer.

Ik weet niet precies in welke vorm het laïcisme als eigenschap van de staat ingeschreven is in de Franse wet, maar het zou er hier ook moeten inkomen alleszins. Als ge democratisch ingesteld zijt toch.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2018, 12:17   #44
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wees eens wat duidelijker a.u.b.
Behoort de overheid een neutraliteit uit te stralen?
En zelfs een zekere waardigheid?
De overheid behoor op bepaalde vlakken neutraliteit uit te stralen en zeker een hoge vorm van waardigheid.
Doch, onder bepaalde omstandigheden is het beter die neurtaliteit te laten vallen en de volksgezondheid voorrang te geven.
Bij een opelkaar gepakte massa zoals men tegenwoordig leeft in de steden, zou ik zelfs pleiten voor een verplichting van het dragen van een hoofddoek en mondmasker.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2018, 15:53   #45
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
De overheid behoor op bepaalde vlakken neutraliteit uit te stralen en zeker een hoge vorm van waardigheid.
Doch, onder bepaalde omstandigheden is het beter die neurtaliteit te laten vallen en de volksgezondheid voorrang te geven.
Bij een opelkaar gepakte massa zoals men tegenwoordig leeft in de steden, zou ik zelfs pleiten voor een verplichting van het dragen van een hoofddoek en mondmasker.
Proficiat. Straffer kan niet.

Een klein beetje meespelen, kan ik wel: je verwart en bedoelt dus een helm en een boksers-gebitbeschermer?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2018, 21:39   #46
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
in het publiek debat wel, we mogen allemaal zeggen 'religie is achterlijk' en 'religie heeft geen plaats in de open ruimte' of 'religie op de achterbank' of 'religie in de koffer' zelfs 'religie hoort in t asbakje' kan probleemloos in het publiek debat.
Natuurlijk, en net zo kan iedereen zeggen "religie is mensverheffend", "religie heeft een vanzelfsprekende plaats in de open ruimte", enzovoort.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2018, 22:16   #47
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Natuurlijk, en net zo kan iedereen zeggen "religie is mensverheffend", "religie heeft een vanzelfsprekende plaats in de open ruimte", enzovoort.
Iedereen, behalve de ambtenaar in functie he Jan, die is wettelijk verplicht neutraal te zijn.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2018, 22:20   #48
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.860
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Daar moeten niet veel woorden aan vuil gemaakt worden.

De een zegt ja, de andere zegt neen.

Daar kan maar één reden voor zijn: in Antwerpen zitten er blank-politieke moslim-extremisten.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20181022_03863187
Voor een lid van een strak geleide partij, met identieke debatfiches van De Panne tot Lanaken, is dat soort situatie wennen. dat kan ik geloven.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2018, 22:28   #49
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Je poneert hier een stelling die gold voor het katholieke Vlaanderen tot begin de jaren 1960, maar nu al lang niet meer.

Ik weet niet precies in welke vorm het laïcisme als eigenschap van de staat ingeschreven is in de Franse wet, maar het zou er hier ook moeten inkomen alleszins. Als ge democratisch ingesteld zijt toch.
Ook in Frankrijk mag religie een rol spelen in het openbare debat. In Frankrijk is religie zelfs nadrukkelijker aanwezig dan bij ons op het openbaar forum.

Ik heb echter de sterke indruk dat u "staat" verwart met "openbaar debat".
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2018, 22:29   #50
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Iedereen, behalve de ambtenaar in functie he Jan, die is wettelijk verplicht neutraal te zijn.
Daar heb ik geen enkel probleem mee.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2018, 07:45   #51
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ook in Frankrijk mag religie een rol spelen in het openbare debat. In Frankrijk is religie zelfs nadrukkelijker aanwezig dan bij ons op het openbaar forum.

Ik heb echter de sterke indruk dat u "staat" verwart met "openbaar debat".
Misschien heb ik de definitie van "openbaar debat" of "publiek debat" gemist, en heb ik er een andere definitie van.

Mijn visie is natuurlijk wel duidelijk: oplichting is een misdrijf. Subsidiëren of promoten van het vertellen van leugens aan mensen is niet zo fraai.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2018, 07:59   #52
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Proficiat. Straffer kan niet.

Een klein beetje meespelen, kan ik wel: je verwart en bedoelt dus een helm en een boksers-gebitbeschermer?
Nee, ik bedoel weldeglijk een hoofddoek en mondmasker.
Het hoofddoek om parasieten opgelopen in het buitenland op eigen hoofd te houden en het mondmasker op de opgelopen ziektes niet in andere hun gezicht te spugen.

De helm en de bokser-gebitbescherming zijn voor de Europese mannen en de kuisheidsgordel om de Europese vrouwen te beschermen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2018, 23:08   #53
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Misschien heb ik de definitie van "openbaar debat" of "publiek debat" gemist, en heb ik er een andere definitie van.
Schijnbaar wel, want in Frankrijk vormt religie een nadrukkelijk aanwezig element in het openbaar debat. Denk maar aan le Manif pour tous, iets wat in het makke Vlaanderen zo goed als ondenkbaar is.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2018, 05:46   #54
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Voor een lid van een strak geleide partij, met identieke debatfiches van De Panne tot Lanaken, is dat soort situatie wennen. dat kan ik geloven.
Gelukkig heeft de meerderheid, waartoe jij behoort, geen last van politiek moslim-extremisme. Voor de meerderheid mag en moet de neutraliteit van de overheid wijken voor de religieuze symbolen van moslims die lak hebben aan de wet.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2018, 06:00   #55
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wees eens wat duidelijker a.u.b.
Jantje is tegen de hoofddoek omdat hij vindt dat ze gebruikt wordt als geloofssymbool, en geloofssymbolen zijn bij wet verboden in openbare gelegenheden en instellingen. De hoofddoek dragen als geloofssymbool is in de ogen van Jantje geen "normale omstandigheid".

Met dat laatste ben ik het niet eens. Voor moslims is het dragen van hoofddoeken door vrouwen niet alleen normaal maar ook een dwingend geloofssymbool. Van hen, maar ook van de partijen die pro EEN bepaald religieus symbool zijn, hoeft er geen respect te zijn voor de wet. Wetten kunnen/MOETEN veranderd worden.... als dat islamitisch kiesvee oplevert.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:48.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be