Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 oktober 2018, 12:28   #21
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
En het is de historische fout geweest van zijn voorzitter Tobback en nadien nog meer Crombez om overstag te gaan. Puur opportunisme.
De lafste en meest schandalige beslissing voor een partij die nog de crucifixen uit de rechtbanken heeft weten te jagen.
2
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2018, 12:35   #22
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.359
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
En het is de historische fout geweest van zijn voorzitter Tobback en nadien nog meer Crombez om overstag te gaan. Puur opportunisme.
De lafste en meest schandalige beslissing voor een partij die nog de crucifixen uit de rechtbanken heeft weten te jagen.
Groen komt voor een groot deel uit de ACW hoek, linkse randkatholieken. Die zijn altijd al tolerant geweest naar religieuze symbolen toe.
Het was dan ook tegen de katholieke Vlaming in het algemeen dat men het had, niet zozeer tegen de geloofssymbolen, zoals we nu merken uit hun gedrag tegenover de islam.

Zolang ze niet Vlaams zijn, is er niets verkeerd voor de SPa met geloofssymbolen.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2018, 12:35   #23
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
En het is de historische fout geweest van zijn voorzitter Tobback en nadien nog meer Crombez om overstag te gaan. Puur opportunisme.
De lafste en meest schandalige beslissing voor een partij die nog de crucifixen uit de rechtbanken heeft weten te jagen.
Groen komt voor een groot deel uit de ACW hoek, linkse randkatholieken. Die zijn altijd al tolerant geweest naar religieuze symbolen toe.
En het is ook de reden waarom de Antwerpse Sp-a politica's al bijna 10 jaar niet meer op een lijn geraken... En er niet leden de lijst moeten komen trekken
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2018, 20:39   #24
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.270
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Het dragen van geloofstekens en het zichbaar hangen van geloofstekens in openbare functie en instellingen is bij federale wet verboden.
En hoewel veel gemeenten een hoofddoekenverbod hebben ingevoerd, is dat geen gemeentelijke bevoegdheid en is dit verbod zelfs een overbodig iets, want de Belgische wet verbied dit al.
Moest het verbod aanvechtbaar zijn, dan had UNIA allang processen tegen de gemeentes ingespannen.
Wat Groen! Antwerpen vraagt is om de Belgische wetten negeren en te overtreden via een gemeentelijke uitzonderingsregel.
En ja, ze waren daar reeds tegen toen die wet door de SP.a in een gemeentelijk beleid werd gegoten.
Is dat zo ? Er is een neutraliteitsbeginsel voor ambtenaren, maar bij mijn weten is dat niet in een federale of zelfs een regionale (Vlaamse) wet vastgelegd. Ik heb alleen weet van wetsvoorstellen die uiteindelijk nooit gestemd zijn geweest. Maar ik kan me vergissen, misschien kan je een linkje naar die wet geven.
Op het neutraliteitsprincipe moet dus toegezien worden door de administratie zelf, of door lokale besturen. Sommige lokale besturen zoals Antwerpen hebben die in een gemeentereglement vastgelegd, anderen niet.

Indien bovenstaande fout is, graag correctie, want op het net is het ook allemaal niet kristalhelder.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2018, 20:46   #25
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Hoofddoekverbod heikel thema voor Groen

Citaat:
Het schrappen van het hoofddoekverbod is een breekpunt voor Groen in Antwerpen. Dat benadrukt kopman Van Besien. In Brussel is dat niet het geval. ‘Ons standpunt is hetzelfde, de politieke context niet’, aldus Groen-woordvoerder Jonas Dutordoir.
Citaat:
Groen kreeg nog geen vragen van andere lokale besturen hoe zwaar het hoofddoekverbod nu precies weegt.
Toch zal er nog wel een aardig woordje over 'vallen' voordat men dat hoofddoekverbod in werking gaat stellen.

Misschien is het wel het zoveelste 'visje' dat men in het water gooit?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2018, 20:50   #26
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
En het is de historische fout geweest van zijn voorzitter Tobback en nadien nog meer Crombez om overstag te gaan. Puur opportunisme.
De lafste en meest schandalige beslissing voor een partij die nog de crucifixen uit de rechtbanken heeft weten te jagen.
Groen komt voor een groot deel uit de ACW hoek, linkse randkatholieken. Die zijn altijd al tolerant geweest naar religieuze symbolen toe.
Dat klopt. Jos Gheysels op kop. En W. Van Besien is nog nationaal voorzitter geweest van de Chiro.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2018, 21:20   #27
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Laurette!

ik heb t altijd gezegd!
Wel maakt ze dat de fout door een strikte scheiding van Kerk en Staat te verwarren met de opvatting dat religie enkel iets is als persoonlijk gegeven dat geen rol zou mogen spelen in het publieke debat.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2018, 22:02   #28
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Het wordt wat met Groenen in het bestuur het en der in BE... Hoofdoek op, Hoofdoek af, Hoofdoek op...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2018, 22:25   #29
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.601
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
En het is de historische fout geweest van zijn voorzitter Tobback en nadien nog meer Crombez om overstag te gaan. Puur opportunisme.
De lafste en meest schandalige beslissing voor een partij die nog de crucifixen uit de rechtbanken heeft weten te jagen.
Groen komt voor een groot deel uit de ACW hoek, linkse randkatholieken. Die zijn altijd al tolerant geweest naar religieuze symbolen toe.
Abstractie gemaakt van het feit of veel acw'ers groen kiezers zijn, geloof ik niet dat er veel zijn die opgezet zouden zijn met iemand in nonnen of paterskledij achter het loket.
We leven nu eenmaal niet meer in 1950, doch wel in 2018.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2018, 22:37   #30
nabat54
Minister-President
 
nabat54's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 maart 2006
Locatie: Gent
Berichten: 4.467
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wel maakt ze dat de fout door een strikte scheiding van Kerk en Staat te verwarren met de opvatting dat religie enkel iets is als persoonlijk gegeven dat geen rol zou mogen spelen in het publieke debat.

Sta me toe te zeggen daar ik als lezer hier op het forum, uw posts wel kan smaken, als vlaamsgezinde.
Waar het compleet foutloopt is inderdaad dat "geloof" verhaal, tja het weze zo.

Het is een persoonlijk gegeven ! (thuis doe je wat je wil, je eet wat je graag eet,
je kijkt naar het programma dat je graag ziet , je spreekt de taal die je wil spreken etc.)

Mag het een rol spelen in een publiek debat ... ja natuurlijk! (Het speelt een rol omdat het juist
een deel uitmaakt van je opvoeding die je meekrijgt van je ouders en het kan een ander licht werpen op een situatie,
daarvoor zit ik hier toch op politics.be te lezen en te posten, ik kom in aanraking met andere opinies en gezichtspunten)

Een christelelijke arts mag heel duidelijk zijn mening hebben over euthansie, MAAR hij moet dat wel kenbaar maken , en niet afkomen
met een verhaal ....ik heb nog niet de tijd gehad om de documenten te bezorgen aan de cel/taskforce ... "hoe omgaan met levensbeeindiging" !


Dat is voor mij als vlaamse atheist ( ben geen fan van dat Laurette geval) wel de grens,
maar ja , jullie gelovigen gaan toch samenspannen, vader Abraham, dus ik blijf op mijn hoede !
__________________
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2018, 22:42   #31
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht
Sta me toe te zeggen daar ik als lezer hier op het forum, uw posts wel kan smaken, als vlaamsgezinde.
Waar het compleet foutloopt is inderdaad dat "geloof" verhaal, tja het weze zo.

Het is een persoonlijk gegeven ! (thuis doe je wat je wil, je eet wat je graag eet,
je kijkt naar het programma dat je graag ziet , je spreekt de taal die je wil spreken etc.)

Mag het een rol spelen in een publiek debat ... ja natuurlijk! (Het speelt een rol omdat het juist
een deel uitmaakt van je opvoeding die je meekrijgt van je ouders en het kan een ander licht werpen op een situatie,
daarvoor zit ik hier toch op politics.be te lezen en te posten, ik kom in aanraking met andere opinies en gezichtspunten)

Een christelelijke arts mag heel duidelijk zijn mening hebben over euthansie, MAAR hij moet dat wel kenbaar maken , en niet afkomen
met een verhaal ....ik heb nog niet de tijd gehad om de documenten te bezorgen aan de cel/taskforce ... "hoe omgaan met levensbeeindiging" !


Dat is voor mij als vlaamse atheist ( ben geen fan van dat Laurette geval) wel de grens,
maar ja , jullie gelovigen gaan toch samenspannen, vader Abraham, dus ik blijf op mijn hoede !
Om welke reden wilt u een katholieke arts niet de vrijheid geven om een beslissing te nemen over het al dan niet toedienen van euthanaserend middel?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2018, 22:53   #32
nabat54
Minister-President
 
nabat54's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 maart 2006
Locatie: Gent
Berichten: 4.467
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Om welke reden wilt u een katholieke arts niet de vrijheid geven om een beslissing te nemen over het al dan niet toedienen van euthanaserend middel?

Dat zeg ik niet, die arts heeft die vrijheid !
Het zou die arts wel sieren dat hij zijn "beroep op zijn vrijheid" kenbaar zou maken op zo een moment !
Dan kan men op zoek gaan naar een andere arts...… of mag dat niet in een dogmatisch systeem ?
Een ander hospitaal was gevonden en een andere arts ook , maar ja het was te laat.

Liever mensen laten creperen dus !?
__________________
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2018, 23:09   #33
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht
Dat zeg ik niet, die arts heeft die vrijheid !
Het zou die arts wel sieren dat hij zijn "beroep op zijn vrijheid" kenbaar zou maken op zo een moment !
Dan kan men op zoek gaan naar een andere arts...… of mag dat niet in een dogmatisch systeem ?
Een ander hospitaal was gevonden en een andere arts ook , maar ja het was te laat.

Liever mensen laten creperen dus !?
Schijnbaar weet u niet dat de Belgische wet die vrijheid voorziet en de arts enkel tot doorverwijzing aanzet.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2018, 23:21   #34
nabat54
Minister-President
 
nabat54's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 maart 2006
Locatie: Gent
Berichten: 4.467
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Schijnbaar weet u niet dat de Belgische wet die vrijheid voorziet en de arts enkel tot doorverwijzing aanzet.

Schijnbaar is het wat moeilijk? Het zal wel wat "gelovig" zijn , ik begrijp dat waarschijnlijk niet.

Post 30

"
Een christelelijke arts mag heel duidelijk zijn mening hebben over euthansie, MAAR hij moet dat wel kenbaar maken , en niet afkomen
met een verhaal ....ik heb nog niet de tijd gehad om de documenten te bezorgen aan de cel/taskforce ... "hoe omgaan met levensbeeindiging" !"

Er heeft geen doorverwijzing plaatsgevonden ! De behandelende arts "had de tijd niet om het door te verwijzen" moet er nu echt een "tekening "gemaakt worden ?
__________________
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá

Laatst gewijzigd door nabat54 : 23 oktober 2018 om 23:23.
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2018, 23:42   #35
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht
Schijnbaar is het wat moeilijk? Het zal wel wat "gelovig" zijn , ik begrijp dat waarschijnlijk niet.

Post 30

"
Een christelelijke arts mag heel duidelijk zijn mening hebben over euthansie, MAAR hij moet dat wel kenbaar maken , en niet afkomen
met een verhaal ....ik heb nog niet de tijd gehad om de documenten te bezorgen aan de cel/taskforce ... "hoe omgaan met levensbeeindiging" !"

Er heeft geen doorverwijzing plaatsgevonden ! De behandelende arts "had de tijd niet om het door te verwijzen" moet er nu echt een "tekening "gemaakt worden ?
Waar heeft u het over? Welk specifiek geval?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2018, 05:44   #36
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Is dat zo ? Er is een neutraliteitsbeginsel voor ambtenaren, maar bij mijn weten is dat niet in een federale of zelfs een regionale (Vlaamse) wet vastgelegd. Ik heb alleen weet van wetsvoorstellen die uiteindelijk nooit gestemd zijn geweest. Maar ik kan me vergissen, misschien kan je een linkje naar die wet geven.
Op het neutraliteitsprincipe moet dus toegezien worden door de administratie zelf, of door lokale besturen. Sommige lokale besturen zoals Antwerpen hebben die in een gemeentereglement vastgelegd, anderen niet.

Indien bovenstaande fout is, graag correctie, want op het net is het ook allemaal niet kristalhelder.
In 2004 werd een wet goedgekeurd die verbied „opvallende? geloofssymbolen te dragen.
Trouwens de wet op neutraliteit van ambtenaren is ook rond die periode goedgekeurd.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2018, 06:49   #37
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wel maakt ze dat de fout door een strikte scheiding van Kerk en Staat te verwarren met de opvatting dat religie enkel iets is als persoonlijk gegeven dat geen rol zou mogen spelen in het publieke debat.
in het publiek debat wel, we mogen allemaal zeggen 'religie is achterlijk' en 'religie heeft geen plaats in de open ruimte' of 'religie op de achterbank' of 'religie in de koffer' zelfs 'religie hoort in t asbakje' kan probleemloos in het publiek debat.

Laatst gewijzigd door Anna List : 24 oktober 2018 om 06:50.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2018, 06:51   #38
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht
Schijnbaar is het wat moeilijk? Het zal wel wat "gelovig" zijn , ik begrijp dat waarschijnlijk niet.

Post 30

"
Een christelelijke arts mag heel duidelijk zijn mening hebben over euthansie, MAAR hij moet dat wel kenbaar maken , en niet afkomen
met een verhaal ....ik heb nog niet de tijd gehad om de documenten te bezorgen aan de cel/taskforce ... "hoe omgaan met levensbeeindiging" !"

Er heeft geen doorverwijzing plaatsgevonden ! De behandelende arts "had de tijd niet om het door te verwijzen" moet er nu echt een "tekening "gemaakt worden ?
zo'n arts moesten ze een behoorlijk grote crusifix opsteken.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2018, 07:07   #39
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
zo'n arts moesten ze een behoorlijk grote crusifix opsteken.
Een assekruisje op het voorhoofd mag volstaan.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2018, 08:02   #40
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Een assekruisje op het voorhoofd mag volstaan.
Het is efficiënter om dat kruis erin te branden.

__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:03.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be