Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 december 2017, 00:10   #181
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Als er enige Hitlertjes en Francootjes rondlopen dan zitten ze eerder bij de religieuze betweters en middeleeuwse culturen.
Uw eigen berichten spreken een heel duidelijke taal.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2017, 10:09   #182
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Nog steeds gaat u niet in op de vraag wat "religie van banden leggen" nu concreet betekent. Wat zal er nu juist gebeuren?
Kunt u ophouden de discussie naar uw hand te zetten? Er werd al verschillende keren uitgelegd dat wanneer religie verworven rechten te niet wil doen, we die invloed( met alle democratische middelen want anders begint u weer) aan banden moeten leggen. Dat is niet gelijk aan " religie aan banden leggen" wat u maar blijft herhalen.

Kijk naar het Vlaams belang, wanneer mensen politieke alternatieven hebben zoals de NVA stemt er veel minder volk op het Vlaams belang, dus de programmapunten over abortus doen weinigen voor die partij kiezen. Hetzelfde kan wanneer u een mirakel verricht en opnieuw een politieke partij opricht waarbij abortus verbieden en homo's weer de kast in tot verkiezingsprogramma promoot.
Dat mirakel zal niet gebeuren denk ik, dus waar gaat dit eigenlijk over?

Maar eigenlijk is die oefening van het aan banden leggen van religie al gebeurd en uw gedachtengoed is zo marginaal dat er geen dreiging vanuit gaat, daarvoor bent u met veel te weinig mensen die uw opvattingen delen.
God is op vakantie jan, en mensen zorgen wel voor zichzelf.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2017, 10:13   #183
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
God is op vakantie jan, en mensen zorgen wel voor zichzelf.
Mocht god onverhoopt ooit uit vakantie terug komen dan zal zijn voornaamste taak, althans zo hij/zij/het geloofwaardig wil blijven, er in bestaan het ideeëngoed van Jan in de marginaliteit te houden.
__________________
Fortuna favet fortibus
JeeBee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2017, 10:15   #184
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Heel merkwaardig dat u dan toch met de grote stormram tegenaan gaat in discussies rond ethiek. Waarover maakt u zich dan toch zo druk?
Ik maak me niet druk hoor, doet u dat niet?
Dit is ook geen discussie over ethiek maar over de invloed van religie op de samenleving en meer bepaald verworven rechten van groepen die binnen uw religieuze opvattingen onder een dictatuur leven. Vrouwen en holebi's.

Ik heb er geen probleem mee dat er mensen zijn die in een god geloven, dat mag immers. En denken dat je bijvoorbeeld je geliefden na de dood terug ziet, of na een ellendig leven nog in een hemel kunt kan mensen troost bieden.
Maar dat geloof er toe zou leiden dat we die verworven rechten kwijt zijn wil geen één weldenkend mens en blijkbaar vindt je die sneller in de groep die niet in god gelooft dan wel.
U droomt van macht, maar die tijd komt niet meer terug Jan. Er zijn teveel mensen zoals ik.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2017, 10:16   #185
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Mocht god onverhoopt ooit uit vakantie terug komen dan zal zijn voornaamste taak, althans zo hij/zij/het geloofwaardig wil blijven, er in bestaan het ideeëngoed van Jan in de marginaliteit te houden.
Denk dat die vakantie is omgezet in pensioen...
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2017, 10:47   #186
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 16.984
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik maak me niet druk hoor, doet u dat niet?
Dit is ook geen discussie over ethiek maar over de invloed van religie op de samenleving en meer bepaald verworven rechten van groepen die binnen uw religieuze opvattingen onder een dictatuur leven. Vrouwen en holebi's.

Ik heb er geen probleem mee dat er mensen zijn die in een god geloven, dat mag immers. En denken dat je bijvoorbeeld je geliefden na de dood terug ziet, of na een ellendig leven nog in een hemel kunt kan mensen troost bieden.
Maar dat geloof er toe zou leiden dat we die verworven rechten kwijt zijn wil geen één weldenkend mens en blijkbaar vindt je die sneller in de groep die niet in god gelooft dan wel.
U droomt van macht, maar die tijd komt niet meer terug Jan. Er zijn teveel mensen zoals ik.
Je loopt achter. Alle kerken zijn leeg alice. Is zoals in een zaal vol mensen vragen: wie is hier Christelijk? 90% doet zijn hand omhoog. En dan wie gaat naar de kerk? 5% doet zijn hand omhoog. Snap je het nu, alice?
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2017, 11:59   #187
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.430
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Je loopt achter. Alle kerken zijn leeg alice. Is zoals in een zaal vol mensen vragen: wie is hier Christelijk? 90% doet zijn hand omhoog. En dan wie gaat naar de kerk? 5% doet zijn hand omhoog. Snap je het nu, alice?
Laten we gewoon een verbod invoeren voor alle mogelijke 'tempels', van welke strekking dan ook, die men neerplant her en der ten velde en diegene die bestaan met de grond gelijk maken?

Of is dat te dramatisch?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2017, 12:33   #188
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 16.984
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Laten we gewoon een verbod invoeren voor alle mogelijke 'tempels', van welke strekking dan ook, die men neerplant her en der ten velde en diegene die bestaan met de grond gelijk maken?

Of is dat te dramatisch?
Kerken krijgen nieuwe bestemmingen. Georganiseerde religie is ook verdwenen sinds vrouwenrechten, je had nog even de hippies met hun seks en drugscult. Het is ook ergens waar dat vrouwen geen enkel filosofisch, religieus; poetisch scbrijfsel hebben verzonnen. Hoe lang zijn ze nu al "gelijkwaardig"?

Dus zitten ze nu te kankeren op het enige wat mannen goed kunnen: namelijk nadenken over het hogere. Zonder dat is het leven nogal banaal en gewoontjes; neen?!
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2017, 14:07   #189
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Kunt u ophouden de discussie naar uw hand te zetten? Er werd al verschillende keren uitgelegd dat wanneer religie verworven rechten te niet wil doen, we die invloed( met alle democratische middelen want anders begint u weer) aan banden moeten leggen. Dat is niet gelijk aan " religie aan banden leggen" wat u maar blijft herhalen.
U schreef letterlijk dat religie aan banden moet worden gelegd als die te veel invloed krijgt.

Onduidelijk in die uitlating van u is wat u nu eigenlijk bedoelt met

a. die "invloed"
b. "aan banden leggen"

Ook dat laatste hebt u niet uitgelegd. Wel aangegeven dat "de verworden rechten gevrijwaard moeten blijven". Hoe dit moet gebeuren? Geen idee, want u legt het niet uit.

Wat gaat u doen als er een partij in aanvang wint en flink wat zetel wint die bijvoorbeeld het homo"huwelijk" weer wenst af te schaffen? Wenst u dan dat die partij buiten de wet wordt gesteld? Wil u de politici van die partij laten vervolgen of wenst u hun burgerrechten af te nemen?

Wat is dan uw scenario?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2017, 14:12   #190
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Maar eigenlijk is die oefening van het aan banden leggen van religie al gebeurd en uw gedachtengoed is zo marginaal dat er geen dreiging vanuit gaat, daarvoor bent u met veel te weinig mensen die uw opvattingen delen.
Toch wel vreemd dat ik hier op dit forum allerlei oproepen lees om de godsdienstvrijheid af te schaffen. Geen dreiging. Marginaal. Schijnbaar toch wel van die aard om toch te rommelen aan onze vrijheden.

Ik weet trouwens niet goed over welke banden u het juist hebt, want door de godsdienstvrijheid kan ik als burger moeiteloos het geloof beleven. Niets of niemand belet mij om over ethische standpunten overeenkomstig het geloof te denken en te handelen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2017, 14:15   #191
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik heb er geen probleem mee dat er mensen zijn die in een god geloven, dat mag immers. En denken dat je bijvoorbeeld je geliefden na de dood terug ziet, of na een ellendig leven nog in een hemel kunt kan mensen troost bieden.
Maar dat geloof er toe zou leiden dat we die verworven rechten kwijt zijn wil geen één weldenkend mens en blijkbaar vindt je die sneller in de groep die niet in god gelooft dan wel.
U droomt van macht, maar die tijd komt niet meer terug Jan. Er zijn teveel mensen zoals ik.
Macht?

Welneen, u hebt alleen schrik voor gelovigen die zich blijkbaar niet in de hoek laten duwen door uw politiekcorrect discours. U bent bang voor de gelovige die zich als een wakkere en fiere burger in het politiek leven engageert. Dat wenst u niet. M.i. zegt dat iets over de zwakte van de eigen positie, iets trouwens wat TV-verslaafde al veel eerder opmerkte maar ik nu bevestigd zie.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2017, 14:18   #192
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Je loopt achter. Alle kerken zijn leeg alice. Is zoals in een zaal vol mensen vragen: wie is hier Christelijk? 90% doet zijn hand omhoog. En dan wie gaat naar de kerk? 5% doet zijn hand omhoog. Snap je het nu, alice?
Dan zijn de kerken nu eenmaal niet leeg, want 90% is gedoopt, wenst beroep te doen op de Kerk als de scharniermomenten in het leven eraan komen. Ongetwijfeld zijn dat randkerkelijken die het christendom niet zien vanuit een persoonlijke gedragenheid, maar blijkbaar vinden ze het "ergens" nog steeds belangrijk.

Iedere vereniging kent mensen die slechts af en toe komen aanwaaien. Heel zelden gooien verenigingen zulke mensen buiten. De echt geëngageerde kern is nu eenmaal overal klein.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2017, 14:36   #193
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Macht?

Welneen, u hebt alleen schrik voor gelovigen die zich blijkbaar niet in de hoek laten duwen door uw politiekcorrect discours. U bent bang voor de gelovige die zich als een wakkere en fiere burger in het politiek leven engageert. Dat wenst u niet. M.i. zegt dat iets over de zwakte van de eigen positie, iets trouwens wat TV-verslaafde al veel eerder opmerkte maar ik nu bevestigd zie.
Waarom zou ik schrik hebben van gelovigen? Denk niet dat dit nodig is, alertheid wel want uiteindelijk zijn monotheïstische religies voor wie niet tot de groep behoort een dictatuur, wanneer ze via politiek proberen om invloed op de samenleving uit te oefenen.
Ik voel eerder medelijden met wie gelooft, kan er niet inkomen dat redelijke mensen dergelijke onzin geloven maar zolang je enkel je eigen leven verpest is dit de vrije keuze.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2017, 14:38   #194
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Toch wel vreemd dat ik hier op dit forum allerlei oproepen lees om de godsdienstvrijheid af te schaffen. Geen dreiging. Marginaal. Schijnbaar toch wel van die aard om toch te rommelen aan onze vrijheden.

Ik weet trouwens niet goed over welke banden u het juist hebt, want door de godsdienstvrijheid kan ik als burger moeiteloos het geloof beleven. Niets of niemand belet mij om over ethische standpunten overeenkomstig het geloof te denken en te handelen.
Godsdienstvrijheid zou beter afgebakend mogen worden, dan is voor iedereen duidelijk wat dit juist in houdt.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2017, 14:44   #195
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Waarom zou ik schrik hebben van gelovigen? Denk niet dat dit nodig is, alertheid wel want uiteindelijk zijn monotheïstische religies voor wie niet tot de groep behoort een dictatuur, wanneer ze via politiek proberen om invloed op de samenleving uit te oefenen.
Ik voel eerder medelijden met wie gelooft, kan er niet inkomen dat redelijke mensen dergelijke onzin geloven maar zolang je enkel je eigen leven verpest is dit de vrije keuze.
Ik schreef niet "schrik voor gelovigen" maar wel "schrik voor gelovigen die zich blijkbaar niet in de hoek laten duwen door uw politiekcorrect discours". Als u meent dat gelovigen zich iets te sterk politiek engageerden, wenst u "religie aan banden te leggen". Dat wijst op schrik. Staat iemand onbevreesd in het maatschappelijk en politieke veld, dan laat die het politiek gebeuren over aan de wetmatigheid van de democratie. Dan hoort men niet spreken over "religie aan banden leggen" als u meent dat gelovigen iets te veel invloed krijgen in de maatschappij.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2017, 14:45   #196
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Godsdienstvrijheid zou beter afgebakend mogen worden, dan is voor iedereen duidelijk wat dit juist in houdt.
Wat is er nu niet duidelijk?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2017, 15:31   #197
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 16.984
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Waarom zou ik schrik hebben van gelovigen? Denk niet dat dit nodig is, alertheid wel want uiteindelijk zijn monotheïstische religies voor wie niet tot de groep behoort een dictatuur, wanneer ze via politiek proberen om invloed op de samenleving uit te oefenen.
Ik voel eerder medelijden met wie gelooft, kan er niet inkomen dat redelijke mensen dergelijke onzin geloven maar zolang je enkel je eigen leven verpest is dit de vrije keuze.
Ja; dat is de vrije keuze. En over wat gaan we anders praten? "metoo" bullshit en pampers verversen? Zo'n zever aanhoren is leuk voor 2 minuten en dan krijg je braakneigingen. Ja, ik krijg ook medelijden met mensen die alleen praten over de laatste flair, make-up en mode. Maar zet je kruistocht vooral verder tegen onze eigen cultuur tot er alleen maar nihilisme overblijft. Elk vorm van samenzijn en cultuur verzameld over 2017 jaar gaan we even in de vuilbak gooien en we vervangen het met "metoo" en de flair.
Laten we dat vooral doen want je zielige leventje en de "likes" zijn zo boeiend.

Goed bezig...(3X applaus)

Doe vooral wat je niet laten kunt. Maar kom achteraf niet zagen over compleet nihilisme...
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2017, 16:26   #198
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik schreef niet "schrik voor gelovigen" maar wel "schrik voor gelovigen die zich blijkbaar niet in de hoek laten duwen door uw politiekcorrect discours". Als u meent dat gelovigen zich iets te sterk politiek engageerden, wenst u "religie aan banden te leggen". Dat wijst op schrik. Staat iemand onbevreesd in het maatschappelijk en politieke veld, dan laat die het politiek gebeuren over aan de wetmatigheid van de democratie. Dan hoort men niet spreken over "religie aan banden leggen" als u meent dat gelovigen iets te veel invloed krijgen in de maatschappij.
Nee hoor. Ik wil gewoon niet dat een bende idioten onze verworven vrijheden en keuze mogelijkheden terug schroeft, omdat zij denken dat een bovennatuurlijke kracht dit oplegt. Dat is mijn goed recht, niet? Wel dan...
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2017, 16:45   #199
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 16.984
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Nee hoor. Ik wil gewoon niet dat een bende idioten onze verworven vrijheden en keuze mogelijkheden terug schroeft, omdat zij denken dat een bovennatuurlijke kracht dit oplegt. Dat is mijn goed recht, niet? Wel dan...
Over welke vrijheden gaat het dan meer specifiek. Het huwelijk is afgeschaft. Er heerst vrije liefde. En die bovennatuurlijke kracht dat is vastgelegd in scheiding tussen kerk en staat. Wat wil je eigenlijk nog meer? Je zit hier precies te praten in het ijle. Dat komt wel snor of ga jij die seculiere denkwijze verdedigen tot je sterft; er heerst namelijk ook vrije meningsuiting.

De compleet anti-religie houding zal zorgen voor een ruïne in het Westen. Religie is een belangrijk deel van iemands leven. Maar jij mag hier je seculiere onzin blijven prediken totdat je een ons weeg; je zal geloof en ("God") nooit kunnen vernietigen dat zit nu éénmaal in de mens ingebakken.

Jammer voor u.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2017, 17:04   #200
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 16.984
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dan zijn de kerken nu eenmaal niet leeg, want 90% is gedoopt, wenst beroep te doen op de Kerk als de scharniermomenten in het leven eraan komen. Ongetwijfeld zijn dat randkerkelijken die het christendom niet zien vanuit een persoonlijke gedragenheid, maar blijkbaar vinden ze het "ergens" nog steeds belangrijk.

Iedere vereniging kent mensen die slechts af en toe komen aanwaaien. Heel zelden gooien verenigingen zulke mensen buiten. De echt geëngageerde kern is nu eenmaal overal klein.
Het Westen legt dan ook teveel de nadruk op het puur Katholieke aspect. Je kan perfect een goed christen zijn zonder naar de kerk te gaan; in de VS is er ook een bijbel riem. We hebben gezien wat er komt van de seculiere waanideeën in de 20ste eeuw; de 20ste eeuw was volledig in handen van Satan. Maar we zullen maar blijven volharden in de boosheid van het seculiere tot er een nieuwe Stalin afkomt die miljoenen mensen over de klink jaagt. Neen, beide extremen zijn slecht. Compleet katholiek (theocratie) en compleet seculier (communisme).
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be