Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 augustus 2018, 06:47   #1
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard Pinokkiotest: asielzoeker opvangen kost tot €2.255 euro per maand, klopt dat?

Artikel van gisteren op HLN.be. Met de verkiezingen in aantocht onderzoeken zij bepaalde beweringen van partijen en politici. Het VB heeft eens wat pensioentjes van inheemse mensen bekeken en dan gekeken hoeveel de opvang per asielzoeker kost.

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...-dat~a41ff623/

De conclusie van hln: eerder onwaar... Wie geen stront in zijn ogen en hersenpan heeft zitten die komt gewoon uit op waar.

In het kader hiervan is dit ook een interessant artikel: https://sceptr.net/2018/06/kostprijs...-miljoen-euro/

En dit is ook goed om weten: https://www.tijd.be/politiek-economi...n/9976309.html
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2018, 07:36   #2
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.450
Standaard

Misschien moet je die links eens op HLN posten?
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2018, 08:28   #3
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

De stelling van het Belang is: de kost loopt op tot ...
Het Laagste Nieuws stelt zelf: in die Brusselse instelling liepen de kosten op tot exact dat bedrag.

Hoe kan men dan concluderen dat dit niet de volle waarheid is?

Ik zeg het niet graag, maar het Belang heeft hier een (verkiezings)punt.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2018, 08:37   #4
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.751
Standaard

Uit het filmpje letterlijk geciteerd: "...dit terwijl de kostprijs voor een asielzoeker oploopt tot 2.255,- per maand".

Het Vlaams Belang stelt dat het bedrag oploopt tot. Het Laagste Nieuws maakt ervan dat het Vlaams Belang zou stellen dat dit de gemiddelde maandelijkse kost zou zijn.

Als er reclame gemaakt wordt voor schoenen vanaf 20,- € zou Het Laagste Nieuws met dezelfde argumentatie kunnen stellen dat dit "eerder onwaar" is als de prijs in de betrokken winkel gemiddeld hoger is.

HLN, how low can they go ?

Post Scriptum. De bedragen voor een asielzoeker lopen op tot meer dan 2.255,- € per maand als men naar specifieke dossiers kijkt waar de overheden zware juridische kosten maken.
__________________

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 23 augustus 2018 om 08:44.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2018, 09:04   #5
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Artikel van gisteren op HLN.be. Met de verkiezingen in aantocht onderzoeken zij bepaalde beweringen van partijen en politici. Het VB heeft eens wat pensioentjes van inheemse mensen bekeken en dan gekeken hoeveel de opvang per asielzoeker kost.

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...-dat~a41ff623/

De conclusie van hln: eerder onwaar... Wie geen stront in zijn ogen en hersenpan heeft zitten die komt gewoon uit op waar.

In het kader hiervan is dit ook een interessant artikel: https://sceptr.net/2018/06/kostprijs...-miljoen-euro/

En dit is ook goed om weten: https://www.tijd.be/politiek-economi...n/9976309.html
Zulke dingen zijn uiteindelijk heel moeilijk te berekenen en er zullen zo veel berekeningen over bestaan dan dat er mensen zijn die dit berekenen.

Wat kost een werkloze ons als die zijn ganse leven stempelt ? Sommigen zullen zeggen 1000 euro per maand X 500 maanden ?

Maar het allerbelangrijkste is dat geld ronddraait. Ook die werkloze zal zijn geld verteren en ook weer in de economie pompen. Ontelbare mensen zullen leven of zelfs rijker worden net door het inkomen van die werkloze.

Landen waar mensen niet kunnen terugvallen op een sociale zekerheid doen het blijkbaar alleen maar slechter op economisch gebied dan landen met een goede sociale zekerheid.

Daarom pleitten sommige economen misschien reeds voor een basis inkomen ?

Voor alle duidelijkheid ik heb het hier alleen over het financiële plaatje.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2018, 09:09   #6
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Zulke dingen zijn uiteindelijk heel moeilijk te berekenen en er zullen zo veel berekeningen over bestaan dan dat er mensen zijn die dit berekenen.
Die kosten zijn helemaal niet moeilijk te berekenen, dat is al gedaan en de conclusie voor iedereen met een beetje verstand in zijn bovenkamer is zeer duidelijk: het kost ons gewoonweg te veel. Als je ziet dat mensen die hier hun hele leven bijgedragen hebben maar de helft krijgen van wat er aan een asielzoeker wordt gespendeerd dan is dit toch wraakroepend.

Wij hebben geen enkele plicht om het OCMW van de wereld te spelen en toch doen we dit al vele jaren aan een stuk.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2018, 09:25   #7
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Zulke dingen zijn uiteindelijk heel moeilijk te berekenen en er zullen zo veel berekeningen over bestaan dan dat er mensen zijn die dit berekenen.

Wat kost een werkloze ons als die zijn ganse leven stempelt ? Sommigen zullen zeggen 1000 euro per maand X 500 maanden ?

Maar het allerbelangrijkste is dat geld ronddraait. Ook die werkloze zal zijn geld verteren en ook weer in de economie pompen. Ontelbare mensen zullen leven of zelfs rijker worden net door het inkomen van die werkloze.

Landen waar mensen niet kunnen terugvallen op een sociale zekerheid doen het blijkbaar alleen maar slechter op economisch gebied dan landen met een goede sociale zekerheid.

Daarom pleitten sommige economen misschien reeds voor een basis inkomen ?

Voor alle duidelijkheid ik heb het hier alleen over het financiële plaatje.
Blijft dan de vraag waarom we die werkloze niet maar betalen en wij nog wel werken.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2018, 11:59   #8
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Zoals ik het lees vinden zij "loopt op tot" een indicatie van tijd. "De benzineprijs loopt op tot 1,50 per liter" wil zeggen dat een liter nu 1,50 kost. Was de uitspraak geweest "de opvang van een individuele asielzoeker kost tot wel €2.255 per maand (zoals de titel van dit topic stelt), dan was de uitspraak dus wel waar geweest (afhankelijk van de context nog steeds misleidend, maar dat is omdat minimum en maximum getallen vaak gebruikt worden om te misleiden).

Of hun interpretatie klopt doe ik geen uitspraken over. Alsof Nederlands mijn goedste vak was...
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2018, 12:52   #9
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Blijft dan de vraag waarom we die werkloze niet maar betalen en wij nog wel werken.
Over welke "wij" die nog "werken" heb jij het ?
__________________

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 23 augustus 2018 om 12:57.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2018, 12:56   #10
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
"De benzineprijs loopt op tot 1,50 per liter" wil zeggen dat een liter nu 1,50 kost.
Die 1,50 € is dan de uitzondering ( hanteren van maximumprijs) op de regel ( hanteren van kortingen). Zie ook Carbu.be.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2018, 13:03   #11
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Zoals ik het lees vinden zij "loopt op tot" een indicatie van tijd. "De benzineprijs loopt op tot 1,50 per liter" wil zeggen dat een liter nu 1,50 kost. Was de uitspraak geweest "de opvang van een individuele asielzoeker kost tot wel €2.255 per maand (zoals de titel van dit topic stelt), dan was de uitspraak dus wel waar geweest (afhankelijk van de context nog steeds misleidend, maar dat is omdat minimum en maximum getallen vaak gebruikt worden om te misleiden).

Of hun interpretatie klopt doe ik geen uitspraken over. Alsof Nederlands mijn goedste vak was...
Neen, beste, neen. Deze beschouwing over het taalgebruik in de Belang-slogan is niet jouw goedste interpretatie.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2018, 16:47   #12
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.597
Standaard

600 asielzoekers wachten 5+ jaar in België: kost €700.000/maand

Zoals ik al eerder schreef dient men Fedasil met de grond gelijk te maken, afschaffen die zever daar het een regelrechte aanslag is op onze toch al zo lege staatskas.

Grenzen dicht, geen kans meer op asielaanvragen, binnen de 10 seconden terugsturen zij die hier niet moeten zijn, niet welgekomen zijn.

Dat laatste zal wel weer tegenstand krijgen denk ik mocht men dat kunnen doen.

Alle asielcentra met de grond gelijk maken.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 23 augustus 2018 om 16:49.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2018, 17:03   #13
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Blijft dan de vraag waarom we die werkloze niet maar betalen en wij nog wel werken.
Ik ben zeker voorstander om werkloosheidssteun te beperken in de tijd. Het moet een vangnet zijn maar geen hangmat.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2018, 17:06   #14
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
600 asielzoekers wachten 5+ jaar in België: kost €700.000/maand

Zoals ik al eerder schreef dient men Fedasil met de grond gelijk te maken, afschaffen die zever daar het een regelrechte aanslag is op onze toch al zo lege staatskas.

Grenzen dicht, geen kans meer op asielaanvragen, binnen de 10 seconden terugsturen zij die hier niet moeten zijn, niet welgekomen zijn.

Dat laatste zal wel weer tegenstand krijgen denk ik mocht men dat kunnen doen.

Alle asielcentra met de grond gelijk maken.
Dat er veel schort aan aan asiel en migratie is een feit. Maar geloof nu maar niet dat er geen geld is. Er is heel veel geld .....heel veel. Maar uiteraard is dat niet voor U mij of Pierke en Polleke. Voor ons is er altijd geld te kort
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2018, 17:15   #15
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Voor ons is er altijd geld te kort
Spreek voor jezelf hé, Fred.
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2018, 17:21   #16
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik ben zeker voorstander om werkloosheidssteun te beperken in de tijd. Het moet een vangnet zijn maar geen hangmat.
Akkoord, maar dat was de vraag niet.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2018, 21:53   #17
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Neen, beste, neen. Deze beschouwing over het taalgebruik in de Belang-slogan is niet jouw goedste interpretatie.
Ik weet niet hoe het in het Vlaams Nederlands zit, maar bij ons is "Nederlands is mijn goedste vak" de oudste flauwe mop in het boek.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2018, 22:40   #18
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.795
Standaard

Als zo'n asielzoeker dan toegelaten wordt kost die nog veel meer want dan komen vrouw en vele kinderen er ook bij en loopt die kost op tot vele duizenden per maand want ze hebben geen economische waarde, zelfs de kinderen brengen niets op. Als het inteelt moslims zijn brengen die hoegenaamd nooit iets op, de gemiddelde kost is hoger dan de inkomsten vanwege veel misdaad, geen diploma's en hoge medische zorgen, wat de generatie ook mag zijn.

Er mag best wel eens een shame campagne tegen inteelt gebeuren, het is een pest.
.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 23 augustus 2018 om 22:41.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2018, 05:43   #19
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dat er veel schort aan aan asiel en migratie is een feit. Maar geloof nu maar niet dat er geen geld is. Er is heel veel geld .....heel veel. Maar uiteraard is dat niet voor U mij of Pierke en Polleke. Voor ons is er altijd geld te kort
Pierke en Polleke worden verondersteld geld op te brengen in plaats van geld te kosten zoals die zogenaamde asielzoekers.

En verstandige mensen die springen toch spaarzaam om met geld ook al hebben ze er veel. Verstandige mensen laten niet zomaar wildvreemden in hun huis om hen te onderhouden.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2018, 08:46   #20
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.516
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Pierke en Polleke worden verondersteld geld op te brengen in plaats van geld te kosten zoals die zogenaamde asielzoekers.

En verstandige mensen die springen toch spaarzaam om met geld ook al hebben ze er veel. Verstandige mensen laten niet zomaar wildvreemden in hun huis om hen te onderhouden.
Pierke en Polleke zijn geen multiflauwekulverrijkers, dus moeten ze maar zien hoe ze rondkomen, en geld opbrengen. Mohammed en Hassan zijn dat wel, dus opent links uiterst vrijgevig alle sluizen, huizen en portemonnees (van Pierke en Polleke, welteverstaan).
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be