Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 september 2018, 00:25   #161
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Zo is dat.
Ik heb er tussen gewoond en heb nooit iets gemerkt van welke vorm van criminaliteit dan ook. Onze voor-en achterdeur waren zelden op slot. De kinderen liepen vrij en vrank in de bossen, op de hei en op de zandbergen. We plukten bosbessen en bramen. Sneden groen voor de konijnen. Onze buren leerden ons welke paddestoelen eetbaar waren en welke niet. We werden niet naar school gebracht maar gingen op er eigen kracht naartoe. In alle weer en wind. Zowel in de zomer als in de winter. Jongens en meisjes speelden samen "koboj en indiaan". Het was de mooiste tijd van mijn leven.
Ha, die vranke jeugd vol ontdekkingen en zoete herinneringen. "t'Is voorbij die mooie zomer, die zomer die begon zowat in mei ..." zong Gerard Cox. Nostalgie is zeer menselijk in het korte bestaan op deze aarde.

https://youtu.be/23ORU2CZ5K4
__________________
Het woord 'hond' heeft nooit iemand gebeten - Aristoteles

Laatst gewijzigd door fcal : 10 september 2018 om 00:26.
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2018, 07:00   #162
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Inderdaad. Ik heb er als kind een hele tijd tussen gewoond. Het waren vooral Polen en mensen uit andere oostbloklanden die na de oorlog niet meer naar hun eigen land terug wilden. Die mensen moest niet gevraagd worden om zich aan te passen. Dat ging vanzelf. EEN generatie later was het al in kannen en kruiken.
Ik wist toen niet eens dat er discriminatie van allochtonen bestond. De enige discriminatie die mij toen is opgevallen is de discriminatie van arme kinderen en kinderen van protestanten door de nonnen.
Je spreekt hier over de periode voor de gelukszoekers kwamen, jij hebt het over mensen die gedwongen zijn geweest om te verhuizen tijdens de oorlog.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo
De mensen die toen naar hier kwamen, eisten helemaal NIETS. Ze wilden WERKEN en hun brood VERDIENEN.
Ze hadden niets te eisen. Ze hadden ook geen inspraak of stemrecht.
Wie te veel lawaai maakte of een veroordeling opliep, verloor zijn werkvergunning en werd op eigen kosten terug naar zijn thuisland verstuurd.
Wie dacht eisen te kunnen stellen, werd beschouwd als een infiltrant van de USSR en kwam in de gevangenis terecht als vermoedelijke spion.
Het was immers de periode van de koude oorlog.

Vrije doorgang van goederen en mensen tussen de Europese landen bestond toen zelfs niet.
Er zaten zelfs aan de grens tussen België en Nederland douane die alles controleerde.
Zelfs een Nederlander zonder de nodige papieren kwam gewoon België niet binnen.
Een vrachtwagen die te veel brandstof aan boord had, mocht een boete betalen.

Ik weet nog goed dat toen de Para's in 1978 in Kolwezi de Blanken gingen ontzetten, er zelfs geen enkele Congolees naar Europa mocht vervoerd worden en zij die er toch in slaagde mee te glippen, werden op de eerste terugvlucht gezet.

Asielcentra bestonden niet, die zijn er pas gekomen na de val van het ijzeren gordijn en de oprichting van de EU.
Daarvoor waren de asielcentra, militiare kazernes, landloperskoloniës, kazernes van de civile bescherming, ziekenhuizen, jeugdkampen, enz...
Allemaal zaken ten dienste van de eigen bevolking.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be