Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 september 2018, 19:08   #141
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Er rijden tienduizenden Teslas rond die uw onzin weerleggen.
Mijn onzin niet hoor.
Ik kijk ook maar wat er over geweten is. Komt dus van uw confraters.

Pis tegen hun als je durft.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2018, 19:16   #142
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dat gij wilt meegaan in al die goed nieuws spin van regering, politiek en energiesector, mij niet gelaten.
Doe ik dat? Of suggereer jij nu echt dat ze de bevolking (totaal) in het ongewisse gaan laten bij een stroomafschakelingsplan? Wat met alle nooddiensten? Ziekenhuizen enz... Het zou zelfs straat per straat zijn heb ik begrepen.

Citaat:
maar ik heb de tijd nog geweten dat BE eigenlijk technisch en qua infrastructuur nog mee kon met de buurlanden (zelfs merkbaar beter wegen had dan frankrijk )
ondertussen lijken we met de dag meer op een ontwikkelingsland.
Nee, dat zijn we eigenlijk al op bepaald gebied.

Citaat:
nee, ik pik die toestanden dus niet en ik vind dat schandalig.
Niemand pikt zulke (mogelijke) toestanden. Het was groot in het Journaal, onze energieministerin. Ze zoeken al de schuldigen. De buurlanden zijn al op de hoogte voor evtl te leveren...

Citaat:
vooral omdat we de hoogste belastingen betalen van heel de wereld ondertussen.
Ook daarom...

Laatst gewijzigd door Micele : 24 september 2018 om 19:16.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2018, 19:18   #143
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Mijn onzin niet hoor.
Ik kijk ook maar wat er over geweten is. Komt dus van uw confraters.

Pis tegen hun als je durft.
Zal ik doen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2018, 20:20   #144
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Dat bms is er meer op gericht uw batterij koel genoeg te houden. En waarom?
Omdat bij 25° reeds een verval van 20% optreed.
En dat verval stijgt bij iedere graad extra.

Dat doet dat systeem.
En ook niet meer.

Natuurlijk en dat is hier nog niet gezegd. Versleten batterijen zijn ook nog steeds functioneel.
Alleen zullen de laatste meters pas lukken met een volle batterij. Waar je dan nog 100 meter mee kunt rijden...heel traag.

En zo kom je wel aan KMS.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 24 september 2018 om 20:24.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2018, 21:22   #145
araneus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 26 juli 2006
Berichten: 1.117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Dat bms is er meer op gericht uw batterij koel genoeg te houden. En waarom?
Omdat bij 25° reeds een verval van 20% optreed.
En dat verval stijgt bij iedere graad extra.

Dat doet dat systeem.
En ook niet meer.

Natuurlijk en dat is hier nog niet gezegd. Versleten batterijen zijn ook nog steeds functioneel.
Alleen zullen de laatste meters pas lukken met een volle batterij. Waar je dan nog 100 meter mee kunt rijden...heel traag.

En zo kom je wel aan KMS.
Dat systeem doet wel degelijk meer en je temperaturen kloppen ook al niet.

De batterij van een Tesla wordt warmer gehouden dan die 25°C die je opgeeft. Tijdens het rijden wordt de batterij door het BMS rond de 40°C gehouden, hierbij heeft de batterij de hoogste capaciteit. Het verschil met 25°C is niet groot, maar onder de 25°C gaat de capaciteit snel naar beneden. Bij een echt koude batterij wordt dit trouwens aangegeven, bv. in de app. In de bijgevoegde grafiek vind je de gegevens Naam: 18650_temp.jpeg
Bekeken: 96
Grootte: 39,5 KB
Het BMS doet wel meer dan koelen alleen, bij een koude batterij zal een verwarmingselement worden ingeschakeld om de batterij sneller op temperatuur te brengen (tot 6 kW). Laden voor je vertrekt geeft een warme batterij en voorkomt dit verwarmen van de batterij.
Tijdens een supercharge-sessie zal het BMS de batterij niet boven de 45°C laten gaan. Als de temperatuur hoger dreigt te worden dan wordt max. gekoeld en eventueel de laadstroom beperkt. Onlogisch is dit niet, het laden van een elektrische batterij veroorzaakt een chemische reactie en die gaat sneller als het warmer is.

Maar het BMS doet nog meer, zoals het bewaken van de laadstroom, het balanceren van de cellen, ...
araneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2018, 21:30   #146
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Laten we het eens heel ingewikkeld uitleggen.


http://https://youtu.be/pxP0Cu00sZs

https://www.youtube.com/watch?v=pxP0Cu00sZs
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 24 september 2018 om 21:34.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2018, 21:47   #147
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

En toch al wat nieuws over reeds eerdere modellen.
Geen tesla maar batterijen en verlies.


https://auto55.mobi/nieuws/23728-bat...danks-garantie
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2018, 21:51   #148
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door araneus Bekijk bericht
Dat systeem doet wel degelijk meer en je temperaturen kloppen ook al niet.

De batterij van een Tesla wordt warmer gehouden dan die 25°C die je opgeeft. Tijdens het rijden wordt de batterij door het BMS rond de 40°C gehouden, hierbij heeft de batterij de hoogste capaciteit. Het verschil met 25°C is niet groot, maar onder de 25°C gaat de capaciteit snel naar beneden. Bij een echt koude batterij wordt dit trouwens aangegeven, bv. in de app. In de bijgevoegde grafiek vind je de gegevens Bijlage 109435
Het BMS doet wel meer dan koelen alleen, bij een koude batterij zal een verwarmingselement worden ingeschakeld om de batterij sneller op temperatuur te brengen (tot 6 kW). Laden voor je vertrekt geeft een warme batterij en voorkomt dit verwarmen van de batterij.
Tijdens een supercharge-sessie zal het BMS de batterij niet boven de 45°C laten gaan. Als de temperatuur hoger dreigt te worden dan wordt max. gekoeld en eventueel de laadstroom beperkt. Onlogisch is dit niet, het laden van een elektrische batterij veroorzaakt een chemische reactie en die gaat sneller als het warmer is.

Maar het BMS doet nog meer, zoals het bewaken van de laadstroom, het balanceren van de cellen, ...
Het is boven 25° en onder een bepaald punt. Dat laatste weet ik niet. Vrieskou is alvast heel dramatisch. Daarom zit dat zo ingekapseld om daar ergens tussen te blijven.

Ze doen hun best daar niet van.
Maar er zijn punten die niet meteen gemakkelijk zijn.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2018, 22:41   #149
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Bms

https://youtu.be/_jd8REVB-c8
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2018, 22:55   #150
araneus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 26 juli 2006
Berichten: 1.117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Deze youtube video is 5 jaar oud. Ondertussen hebben we de gegevens uit voertuigen zelf. Er zijn Tesla's die meer dan 500 000 km hebben gereden, die data is er gewoon.
In de video zie je dat je met additieven cellen kan maken die tientallen keren beter zijn dan andere. Laat Tesla nu een gigantische fabrikant van cellen zijn, trouwens één van de mensen die aan de basis van het onderzoek in de video werkt voor Tesla.
Zou het niet kunnen dat Tesla een goede mix aan additieven heeft gevonden? De empirische data doen dit ten sterkste vermoeden.
araneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2018, 23:26   #151
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Laten we het eens heel ingewikkeld uitleggen.

https://www.youtube.com/watch?v=pxP0Cu00sZs
Goed Mambo, een 5 jaar oude video van Jeff Dahn een toponderzoeker betreft accuchemie enz......

En zijn team en lab van Dalhousie University, die hebben een 5-jarig exclusief contract met Tesla sinds juni 2016. Je gaat er nog komen, vroeg of laat valt uwe frank...

En jouw "ingewikkeld uitleggen" hoeft nu niet meer.

Jeff Dahn en zijn onderzoeksteam werken exclusief voor Tesla, beter gezegd Gigafactory, en dat minstens tot juni 2021.

Citaat:
https://www.dal.ca/news/2015/06/17/c...niversity.html

A new era with Tesla

After helping lay the basic scientific foundation for lithium-ion batteries in the 1980s, the bulk of Dr. Dahn’s career has been in close collaboration with dedicated industry partners. It’s a path that’s allowed him to focus his research on applied solutions to the problems faced by battery manufacturers.

“Working together with industry ensures that, if you want to have a long-term relationship [with them], that we’re doing something useful,” he explains. “And why not do something useful, when you have a chance to do anything you want?”

His latest collaboration, launched in 2016, is with Tesla as the NSERC/Tesla Canada Industrial Research Chair. The company is one of the largest manufacturers of the electric vehicles in the world and its new Gigafactory, based in Nevada, is bringing roughly one-third of global lithium-ion battery production to North America. But when it came time for the company to sign its first ever university research partnership, it went north — and east — to Jeff Dahn’s door.



Tesla — which aims to not only improve electric vehicles, but “accelerate the world’s transition to sustainable energy” more broadly — signed-off on a five-year exclusive collaboration with Dr. Dahn’s lab, focused on increasing the lifetime, decreasing the cost and improving the energy density of lithium-ion batteries.

“The goals are really simple, but the problems are hard,” explains Dr. Dahn. “The area is of such importance, and the problems are so interesting and challenging that it’s fun.”

Some of the lab’s work could be incorporated into the company’s products shortly — perhaps within a year, Dr. Dahn speculates. As he talks about the future of renewable energy, and the vision of mass-scale energy storage, there’s an incredible enthusiasm in his voice. He sees a better future for how we power our planet — and it’s a future he and his students are helping build.

It’s really cool,” says Dr. Dahn. “My students, I hope, are getting a sense of just how cool it is.”
Citaat:
https://www.dal.ca/news/2015/06/17/c...niversity.html

CHARGING ONWARD: DAHN’S NEXT MOVE MARKS FIRST CANADIAN UNIVERSITY COLLABORATION WITH TESLA MOTORS

Nikki Comeau - June 17, 2015



Dalhousie University's Jeff Dahn (driver's seat) takes a Tesla Model S for a spin after signing a research agreement with Tesla Motors Co-founder and Chief Technology Officer, JB Straubel. (Daniel Abriel photos)

...

Creating a force with electric cars

Consider the state of the art Li-ion battery that powers the Model S, which can accelerate to 100 km/h in under five seconds, and the electric car’s impressive engineering and design innovation really sinks in.

Tesla Motors isn’t shy about its mission to accelerate the transition to sustainable transportation around the world. To do so, it plans to expand beyond a niche market and produce hundreds of thousands of cars a year and change the entire automotive industry.

To drive this change, Tesla is building a Gigafactory in Nevada that aims to double world production of Li-ion batteries by 2020. In an effort to bring down the price of Tesla vehicles for the mass market, Tesla will manufacture Li-ion batteries with longer lifespans that cost less to create and be sourced with more materials from North America.

When Dahn learned of Tesla’s planned Gigafactory, he wanted in.

“I had to be a part of it,” says Dahn. “It’s the next step.”


Currently, 3M Canada and the Natural Sciences and Engineering Research Council of Canada (NSERC) fund Dahn’s Industrial Research Chair in Materials for Advanced Batteries. The agreement, long-standing since 1996, is set to end in June 2016.

“I’m so thankful for 3M Canada and NSERC’s support over the years. We’ve had many successes together that have created products for 3M, which are key milestones in my career and in my students’ careers,” says Dahn. He references the development of the nickel-manganese-cobalt (NMC) positive electrode material—now used in the vast majority of electric vehicles and power tools around the world—as the most notable success of the partnership.

Sustainable power

The new collaboration, a first between the leading American electric vehicle company and a Canadian university, will bring together the teams of Dahn and Tesla’s Director of Battery Technology, Kurt Kelty. Both teams are committed to powering as much as possible with Li-ion batteries that pack a mean punch in the fight against climate change.

Dahn, recognized as one of the pioneering developers of the Li-ion battery, explains that increasing the energy density of batteries through improved materials is the best way to achieve lower cost.

“Our research group’s goal is to increase the energy density and lifetime of Li-ion batteries, so we can drive down costs in automotive and grid energy storage applications,” says Dahn.

Charging onward

Citaat:
Jeff Dahn has 25 researchers in his lab, including graduate students, postdoctoral researchers and technical staff. All of them will be involved in the partnership. As the next generation of battery researchers, they get invaluable exposure to a leading industry partner committed to the worldwide benefits of electrifying the world through innovative batteries.

For now, Dahn continues to work with 3M Canada until their current research agreement ends in June 2016. Then, Dahn and his research group will begin their exclusive five-year partnership with Tesla.
Recenter 2017 met video met Jeff Dahn:

Citaat:
https://www.linkedin.com/pulse/bette...-matt-pressman

Better Batteries: Tesla improves lithium-ion battery technology
Published on May 15, 2017

Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=MpHW35gtn54

Making Batteries Better | Jeff Dahn | TEDxDalhousieU
enz...
Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=5WpQh4kZ_MU

This talk is from March 2017. The title is "Surprising Chemistry in Li-Ion Cells" and Dahn talks about gas formation and cycle life in lithium nickel manganese cobalt oxide (NMC), and related types.

Laatst gewijzigd door Micele : 24 september 2018 om 23:55.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2018, 05:42   #152
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Doe ik dat? Of suggereer jij nu echt dat ze de bevolking (totaal) in het ongewisse gaan laten bij een stroomafschakelingsplan? Wat met alle nooddiensten? Ziekenhuizen enz... Het zou zelfs straat per straat zijn heb ik begrepen.


Nee, dat zijn we eigenlijk al op bepaald gebied.

Niemand pikt zulke (mogelijke) toestanden. Het was groot in het Journaal, onze energieministerin. Ze zoeken al de schuldigen. De buurlanden zijn al op de hoogte voor evtl te leveren...


Ook daarom...
ge komt een beetje over zoals in t plaatje Micele, alles is onder controle en het betert :

Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2018, 08:31   #153
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ge komt een beetje over zoals in t plaatje Micele, alles is onder controle en het betert :

Tja Anna liever dat als de drama queen spelen.



ps het helpt geen fluit.

Laatst gewijzigd door Micele : 25 september 2018 om 08:33.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2018, 09:39   #154
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door araneus Bekijk bericht
Deze youtube video is 5 jaar oud. Ondertussen hebben we de gegevens uit voertuigen zelf. Er zijn Tesla's die meer dan 500 000 km hebben gereden, die data is er gewoon.
In de video zie je dat je met additieven cellen kan maken die tientallen keren beter zijn dan andere. Laat Tesla nu een gigantische fabrikant van cellen zijn, trouwens één van de mensen die aan de basis van het onderzoek in de video werkt voor Tesla.
Zou het niet kunnen dat Tesla een goede mix aan additieven heeft gevonden? De empirische data doen dit ten sterkste vermoeden.
Zoals ik al zei.
En je kan zien. Mocht je willen zien.
Op een versleten batterij kan je nog steeds verder km maken
Gewoon wat langer laden en korter en trager rijden.

Je komt er wel.

Maar hoe?

En dan heb je nog de cijfers van degene die al wat gepresteerd hebben. En jawel kijk, ze verslijten nog rapper dan gedacht.

Uiteraard liegt weer iedereen he?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 25 september 2018 om 09:45.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2018, 10:21   #155
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Het zijn natuurlijk ongeziene batterijen. Nergens anders vind je ze.
Tenzij....in laptops.
En zo.

Het is zelfs zo dat alle batterijen dienende voor laptops en andere...in tesla zitten.

https://www.autobahn.eu/6739/tesla-e...-de-wereld-op/

Ah ufo technologie nietwaar?

Als ze in de brico eens zonder zitten weet je dus waar ze zijn
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 25 september 2018 om 10:30.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2018, 10:22   #156
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

"Volvo" Gent gaat EV maken:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/03...o-naar-belgie/

1. Waar moeten we Lynk & Co van kennen?

Het automerk Lynk & Co is nagelnieuw en dus zo goed als onbekend in onze contreien. Het is voortgevloeid uit de entiteit CEVT, kort voor China European Vehicle Technology. Dat is een samenwerking die vier jaar geleden opgezet is tussen Volvo en zijn Chinese eigenaar Geely, met als doel volledig nieuwe merken te ontwikkelen. Lynk & Co zelf is het geesteskind van de Belgische veteraan uit de autosector Alain Visser, die in 2015 overstapte van Volvo naar Geely.

"Het merk is sterk gericht op jongeren", legt Tony Verhelle van Autogids uit. "Het zal geen eigen dealers hebben, maar online worden verkocht. De wagens zullen wel onderhouden worden door Volvo-garages."

Lynk & Co gaat sterk inzetten op autodelen en een soort 'abonnementen' op wagens

Het nieuwe Chinese automerk gaat ook sterk inzetten op autodelen en een soort 'abonnementen' op wagens. Alain Visser vergelijkt Lynk & Co daarom graag met Spotify of Netflix.

Het aanbod zelf moet eenvoudig blijven: maximaal acht verschillende versies, geen opties daarbuiten. Een eerste model, dat dus in Gent gebouwd zal worden, is de compacte SUV met de ietwat prozaïsche naam "01".

"Technisch gezien wordt die wagen volledig vergelijkbaar met de Volvo XC40, zij het dan met een wat ander uitzicht", zegt Verhelle. "En alle 01's zullen hybride of elektrisch zijn."


2. Audi Vorst maakt ze al, proberen ze, de E-tron gaat in 3 versies komen, en die zullen alvast wat duurder zijn als Lynk.

Citaat:
https://www.hln.be/de-krant/hier-is-...huwd~a9c61953/

Hier is de Audi e-tron (Tesla is gewaarschuwd)
Joost Bolle 22 september 2018
Tesla is gewaarschuwd (clickbait) tja ik hoop dat het meer is als een waarschuwing...
want wat we vandaag weten over dat aandrijfgeheel is pover...

Leer er mee leven, the ddt-Belgians of the prairie.

Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2018, 11:41   #157
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Niemand pikt zulke (mogelijke) toestanden. Het was groot in het Journaal, onze energieministerin. Ze zoeken al de schuldigen. De buurlanden zijn al op de hoogte voor evtl te leveren...

Dat is het probleem met politici de dag van vandaag. Schuldigen zoeken en aanduiden, kunnen ze allemaal als de beste. Maar vraag hen om een oplossing en het blijft muisstil.

Maar goed, dat krijg je natuurlijk met al die loonmatiging voor politici. Capabele mensen kiezen voor de privé en den brol mag het land gaan besturen.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2018, 11:50   #158
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dat is het probleem met politici de dag van vandaag. Schuldigen zoeken en aanduiden, kunnen ze allemaal als de beste. Maar vraag hen om een oplossing en het blijft muisstil.

Maar goed, dat krijg je natuurlijk met al die loonmatiging voor politici. Capabele mensen kiezen voor de privé en den brol mag het land gaan besturen.
lol

Politicus en CEO hebben niet hetzelfde profiel. En politici worden bijzonder goed betaald in Belgie.

10500 euro netto voor een minister en 6000 euro netto per maand voor een parlementslid.

Hoeveel moet jij als zelfstandige aan omzet draaien om aan deze bedragen te komen, gelet op de lange vakanties die parlementariers hebben en de korte carrieres tot pensioen ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2018, 10:59   #159
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
lol

Politicus en CEO hebben niet hetzelfde profiel. En politici worden bijzonder goed betaald in Belgie.

10500 euro netto voor een minister en 6000 euro netto per maand voor een parlementslid.

Hoeveel moet jij als zelfstandige aan omzet draaien om aan deze bedragen te komen, gelet op de lange vakanties die parlementariers hebben en de korte carrieres tot pensioen ?
Met 250K omzet te draaien kom je zeker aan vast aan een ministerwedde. Je kan namelijk bakken in kosten draaien hé.

En politici mogen hunne kop niet tonen op straat of ze worden herkend. Ze mogen ook van de ene pensenkermis naar de andere huppelen. Dus die vakantie mag je ook met heel wat korrels zout nemen.

Geef mijn portie maar aan fikkie hoor.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2018, 17:54   #160
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

250000 bruto geeft ;

Geraamde sociale bijdragen op jaarbasis: € 16393.56

Belastbaar inkomen na aftrek sociale bijdragen : € 232606.44
Geraamde belasting : € 117998.69

Uw netto jaarinkomen bedraagt ongeveer: € 114607.75
Uw netto maandinkomen bedraagt ongeveer: € 9550.65

* Sociale bijdragen en belastingsschalen van 2018 werden gebruikt.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be