Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 september 2009, 21:11   #1
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard Een verontrustende tendens ...

Is het u ook al opgevallen hoe het eco analfabetisme aan een sterke opmars bezig is?
Mensen brengen hun hele kunstmatige leventje tegenwoordig door tussen 4 muren, voor TV voor de computer, in de auto, … en komen dus niet meer in contact met de natuur. Ze kennen er absoluut niks meer van; ze kennen de functies van de dieren en planten niet meer, zelf van de meest elementaire zaken weten ze niks … kortom ze zijn totaal vervreemd van de natuur en zien deze hoe langer hoe meer als een vervelend, bijkomstig iets dat ze vervolgens willen manipuleren.

Enkele recente voorbeelden – het één artikel al minder relevant dan het andere:

"Agressieve zilvermeeuwen teisteren Knokke-Heist. Ze vallen toeristen aan en hebben het gemunt op hun broodje, pakje friet of de borrelnootjes. Daarom wil het schepencollege een uitzondering op de bescherming van de vogel om dit soort wangedrag van de zilvermeeuwen een halt toe te roepen. "

"In de bossen van Belgisch Limburg zorgt een groep van ruim vijftig everzwijnen voor overlast. ,,Ze vallen honden aan, woelen gazons om en belemmeren de weg voor automobilisten'', zegt woudmeester Ghislain Mees."

"Russen willen met giftige chemicaliën sneeuw stoppen
De burgemeester van Moskou, Joeri Loezjkov, wil de Russische hoofdstad sneeuwvrij houden door wolken met chemicaliën te bewerken. Een sneeuwvrij Moskou levert volgens Loezjkov vooral voordelen op voor de miljoenen inwoners, omdat het sneeuwvrij maken van straten drie keer zo duur is als het wolkenvrij maken van de lucht."

En tot slot; dit vat nog een beetje het best samen wat ik bedoel -

"De elektromagnetische golven van zendmasten kunnen een bedreiging vormen voor honingbijen. Dat blijkt uit maandag gepubliceerde onderzoeksresultaten, berichtte het persbureau Press Trust van India.

Tien dagen
De elektromagnetische golven verstoren de navigatiecapaciteiten van werkbijen die nectar uit bloemen verzamelen om de bijenpopulatie te onderhouden. Als een zendmast in de buurt van een bijenkorf stond, konden de werkbijen niet terugkeren, aldus milieudeskundige Sainuddin Pattazhy. Daardoor bleef de koningin alleen achter met de eitjes en stortte de kolonie binnen tien dagen in, zo bleek uit het onderzoek in de zuidelijke deelstaat Kerala.

Tien jaar
Ruim 100.000 mensen in Kerala zijn werkzaam in de bijenteelt. De dalende bijenpopulatie vormt een bedreiging voor hun inkomsten. De bijen zijn eveneens onmisbaar voor het bestuiven van bloemen en planten. Volgens onderzoeker Pattazhy kan de bijenpopulatie binnen tien jaar verdwenen zijn als het aantal zendmasten verder toeneemt."

Als reactie op dit artikel krijg je dan:

“Dat is een goede zaak. Toch niks dan last met al die bijen!”


Wordt het stilaan niet eens dringend tijd om een cursus ecologie te voorzien in ALLE opleidingen teneinde de mensen te informeren en dit verregaand eco-analfabetisme te bestrijden?

Laatst gewijzigd door Blue Sky : 3 september 2009 om 21:14.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2009, 22:05   #2
rikbe
Europees Commissaris
 
rikbe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2006
Locatie: Vlaanderen/Jutland
Berichten: 7.098
Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Is het u ook al opgevallen hoe het eco analfabetisme aan een sterke opmars bezig is?
Mensen brengen hun hele kunstmatige leventje tegenwoordig door tussen 4 muren, voor TV voor de computer, in de auto, … en komen dus niet meer in contact met de natuur. Ze kennen er absoluut niks meer van; ze kennen de functies van de dieren en planten niet meer, zelf van de meest elementaire zaken weten ze niks … kortom ze zijn totaal vervreemd van de natuur en zien deze hoe langer hoe meer als een vervelend, bijkomstig iets dat ze vervolgens willen manipuleren.

Enkele recente voorbeelden – het één artikel al minder relevant dan het andere:

"Agressieve zilvermeeuwen teisteren Knokke-Heist. Ze vallen toeristen aan en hebben het gemunt op hun broodje, pakje friet of de borrelnootjes. Daarom wil het schepencollege een uitzondering op de bescherming van de vogel om dit soort wangedrag van de zilvermeeuwen een halt toe te roepen. "

"In de bossen van Belgisch Limburg zorgt een groep van ruim vijftig everzwijnen voor overlast. ,,Ze vallen honden aan, woelen gazons om en belemmeren de weg voor automobilisten'', zegt woudmeester Ghislain Mees."

"Russen willen met giftige chemicaliën sneeuw stoppen
De burgemeester van Moskou, Joeri Loezjkov, wil de Russische hoofdstad sneeuwvrij houden door wolken met chemicaliën te bewerken. Een sneeuwvrij Moskou levert volgens Loezjkov vooral voordelen op voor de miljoenen inwoners, omdat het sneeuwvrij maken van straten drie keer zo duur is als het wolkenvrij maken van de lucht."

En tot slot; dit vat nog een beetje het best samen wat ik bedoel -

"De elektromagnetische golven van zendmasten kunnen een bedreiging vormen voor honingbijen. Dat blijkt uit maandag gepubliceerde onderzoeksresultaten, berichtte het persbureau Press Trust van India.

Tien dagen
De elektromagnetische golven verstoren de navigatiecapaciteiten van werkbijen die nectar uit bloemen verzamelen om de bijenpopulatie te onderhouden. Als een zendmast in de buurt van een bijenkorf stond, konden de werkbijen niet terugkeren, aldus milieudeskundige Sainuddin Pattazhy. Daardoor bleef de koningin alleen achter met de eitjes en stortte de kolonie binnen tien dagen in, zo bleek uit het onderzoek in de zuidelijke deelstaat Kerala.

Tien jaar
Ruim 100.000 mensen in Kerala zijn werkzaam in de bijenteelt. De dalende bijenpopulatie vormt een bedreiging voor hun inkomsten. De bijen zijn eveneens onmisbaar voor het bestuiven van bloemen en planten. Volgens onderzoeker Pattazhy kan de bijenpopulatie binnen tien jaar verdwenen zijn als het aantal zendmasten verder toeneemt."

Als reactie op dit artikel krijg je dan:

“Dat is een goede zaak. Toch niks dan last met al die bijen!”


Wordt het stilaan niet eens dringend tijd om een cursus ecologie te voorzien in ALLE opleidingen teneinde de mensen te informeren en dit verregaand eco-analfabetisme te bestrijden?
Hoeveel jaar ecologie hebt U gestudeerd?
__________________
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven.
"The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor
rikbe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2009, 22:10   #3
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Wel, ik maak mij zorgen over:

Mensen die niet langer weten hoe ze planten kweken, die geen hout kunnen hakken met een bijl, die geen fietsband kunnen plakken, die geen brommer kunnen repareren, die niet weten welke vogels in hun tuin komen, die niet weten dat hazelnoten eetbaar zijn, die niet in een woud kunnen lopen zonder constant te vallen, ...
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2009, 22:17   #4
rikbe
Europees Commissaris
 
rikbe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2006
Locatie: Vlaanderen/Jutland
Berichten: 7.098
Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Wel, ik maak mij zorgen over:

Mensen die niet langer weten hoe ze planten kweken, die geen hout kunnen hakken met een bijl, die geen fietsband kunnen plakken, die geen brommer kunnen repareren, die niet weten welke vogels in hun tuin komen, die niet weten dat hazelnoten eetbaar zijn, die niet in een woud kunnen lopen zonder constant te vallen, ...
De meeste vrouwen die ik gekend heb konden dat niet. Ze zeiden: "daar heb ik U toch voor".
__________________
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven.
"The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor
rikbe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2009, 22:18   #5
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
De meeste vrouwen die ik gekend heb konden dat niet. Ze zeiden: "daar heb ik U toch voor".
Een man die dat niet kan (o ja, vuur maken moet ook toegevoegd worden aan het lijstje), daar maak ik mij fameuze zorgen over.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2009, 22:19   #6
Depth of Field
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 juli 2008
Locatie: Occupied Flanders
Berichten: 1.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
De meeste vrouwen die ik gekend heb konden dat niet. Ze zeiden: "daar heb ik U toch voor".
Zolang de seks goed is, is dat toch geen probleem?
Depth of Field is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2009, 22:27   #7
rikbe
Europees Commissaris
 
rikbe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2006
Locatie: Vlaanderen/Jutland
Berichten: 7.098
Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Een man die dat niet kan (o ja, vuur maken moet ook toegevoegd worden aan het lijstje), daar maak ik mij fameuze zorgen over.
Geen probleem, ik heb altijd een aansteker op zak.
__________________
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven.
"The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor
rikbe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2009, 22:29   #8
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Geen probleem, ik heb altijd een aansteker op zak.
Ik kan ook geen vuur maken door wrijving, maar een aansteker is voldoende. Zonder papier bij nat weer daarmee vuur maken is niet simpel.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2009, 22:30   #9
rikbe
Europees Commissaris
 
rikbe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2006
Locatie: Vlaanderen/Jutland
Berichten: 7.098
Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Depth of Field Bekijk bericht
Zolang de seks goed is, is dat toch geen probleem?
Ik vond het wel afrontelijk dat ik de moeite deed om een kruidentuin te verbouwen en mijn vriendin de kruiden in de winkel kocht. Teveel moeite om 20 meter in de tuin te gaan om tijm of laurier te knippen.
__________________
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven.
"The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor
rikbe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2009, 22:34   #10
rikbe
Europees Commissaris
 
rikbe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2006
Locatie: Vlaanderen/Jutland
Berichten: 7.098
Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Ik kan ook geen vuur maken door wrijving, maar een aansteker is voldoende. Zonder papier bij nat weer daarmee vuur maken is niet simpel.
Ik weet niet of ik het kan door wrijving, nooit geprobeerd. ALs kind gebruikte ik een vergrootglas.
ALs het hout droog is, is het zonder papier geen probleem. Wat schors, droog mos en takjes en goed blazen.
__________________
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven.
"The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor
rikbe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2009, 22:39   #11
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Ik weet niet of ik het kan door wrijving, nooit geprobeerd. ALs kind gebruikte ik een vergrootglas.
ALs het hout droog is, is het zonder papier geen probleem. Wat schors, droog mos en takjes en goed blazen.
Veel Westerse idioten, die zich o zo grote (burger)man wanen in hun maatpak en hun Engels orende functie, weten niet eens dat men het hout in een piramidevorm (huisje) moet opstapelen en het aanmaakmateriaal binnen leggen.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2009, 22:47   #12
rikbe
Europees Commissaris
 
rikbe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2006
Locatie: Vlaanderen/Jutland
Berichten: 7.098
Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Veel Westerse idioten, die zich o zo grote (burger)man wanen in hun maatpak en hun Engels orende functie, weten niet eens dat men het hout in een piramidevorm (huisje) moet opstapelen en het aanmaakmateriaal binnen leggen.
Tegenwoordig mag je dat niet meer. Een of andere idiote groene politieca vond dat vuurtjes stoken teveel dioxine teweeg bracht. Nu stook ik al mijn tuinafval in de open haard op.
__________________
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven.
"The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor
rikbe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2009, 22:57   #13
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.236
Standaard

.
Bijgevoegde afbeelding(e)
 
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2009, 23:02   #14
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.274
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
.
Nummer 10; ik zou geen kruimeltjes laten vallen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2009, 00:23   #15
rikbe
Europees Commissaris
 
rikbe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2006
Locatie: Vlaanderen/Jutland
Berichten: 7.098
Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
.
Een negertje zonder AK-47?
__________________
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven.
"The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor
rikbe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be