Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 november 2015, 14:03   #41
regor
Partijlid
 
Geregistreerd: 27 oktober 2015
Berichten: 233
Standaard

Hoeveel geld is er al verkwist aan het opsporen en vervolgen van cannabis gebruikers? Hoeveel geld heeft het gekost om mensen voor zo iets in de gevangenis te houden? Hoeveel geld hebben de processen al gekost ? Met hoeveel geld zijn de advocaten gaan lopen ? Tenslotte weten we wel, wat het heeft verbeterd, niets.
regor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2015, 14:53   #42
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Ik zeg het nog eens, het brengt geld op. De consument betaalt .
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2015, 17:13   #43
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.160
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ik snap jullie noodzaak naar een legalisering niet.
Cannabis is pas verbeterd in kwaliteit toen ze daar een kat en muis spel van maakte.
De enige illegale drugs die is blijven toenemen in kwaliteit.
Ik denk dat ik dit met nagenoeg 30 jaar cannabis-gebruik als ervaringsexpert kan ontkennen.

Cannabis is door de jaren heen straffer geworden, veel straffer zelfs, maar om dat nu een verbetering in kwaliteit te noemen gaat me te ver.

Om het heel kort uit te leggen: vroeger werd je high van cannabis, nu wordt je er stoned van. De niet-ingewijden kunnen dit vergelijken met het verschil tussen 'lichtjes aangeschoten van een paar pintjes' en 'met uwe kop op den toog liggen na een paar Duvels te veel'.

Als je helemaal van de wereld wilt geraken met cannabis ga je natuurlijk veel meer je gading vinden in het huidige aanbod maar ik voelde me beter met de cannabis 'op grootmoeders wijze'.

Reguleren van de staat op dit punt steekt me echt niet tegen. Geef mij maar de natuurlijke variant van cannabis. Wil je straffer spul kan je volgens mij beter naar de hard-drugs overstappen (wat ik niet aanraad) want als men cannabis zoals tegenwoordig zo blijft opfokken verkloot je het voor heel veel mensen.

Bovendien zou ik graag zeker zijn dat er geen glas, haarlak, loodstof of weet ik wat over mijn cannabis gesproeid is. Zolang de productie niet gecontroleerd wordt zal ik daar nooit 100% zeker van zijn.

Controle vanuit de staat is voor mij net 1 van de argumenten om voor de legalisatie te zijn.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2015, 17:50   #44
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Nvm

Laatst gewijzigd door Peche : 4 november 2015 om 17:56.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2015, 18:17   #45
Bierke
Minister-President
 
Bierke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2006
Berichten: 4.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door regor Bekijk bericht
Hoeveel geld is er al verkwist aan het opsporen en vervolgen van cannabis gebruikers? Hoeveel geld heeft het gekost om mensen voor zo iets in de gevangenis te houden? Hoeveel geld hebben de processen al gekost ? Met hoeveel geld zijn de advocaten gaan lopen ? Tenslotte weten we wel, wat het heeft verbeterd, niets.
In een onderzoek uit 2008 van Harvardeconoom Jeffrey A. Miron werd geschat dat de legalisering van drugs belastingbetalers in de Verenigde Staten ruim 76,8 miljard dollar per jaar zou opleveren — 44,1 miljard via besparingen op misdaadbestrijding en minstens 32,7 miljard in belastingopbrengsten.

Bron: wikipedia
__________________
... het enige zachte is dons ...
“You can ignore reality, but you can’t ignore the consequences of ignoring reality.” - Ayn Rand
Bierke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2015, 18:32   #46
Bierke
Minister-President
 
Bierke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2006
Berichten: 4.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ik denk dat ik dit met nagenoeg 30 jaar cannabis-gebruik als ervaringsexpert kan ontkennen.

Cannabis is door de jaren heen straffer geworden, veel straffer zelfs, maar om dat nu een verbetering in kwaliteit te noemen gaat me te ver.

Om het heel kort uit te leggen: vroeger werd je high van cannabis, nu wordt je er stoned van. De niet-ingewijden kunnen dit vergelijken met het verschil tussen 'lichtjes aangeschoten van een paar pintjes' en 'met uwe kop op den toog liggen na een paar Duvels te veel'.

Als je helemaal van de wereld wilt geraken met cannabis ga je natuurlijk veel meer je gading vinden in het huidige aanbod maar ik voelde me beter met de cannabis 'op grootmoeders wijze'.

Reguleren van de staat op dit punt steekt me echt niet tegen. Geef mij maar de natuurlijke variant van cannabis. Wil je straffer spul kan je volgens mij beter naar de hard-drugs overstappen (wat ik niet aanraad) want als men cannabis zoals tegenwoordig zo blijft opfokken verkloot je het voor heel veel mensen.

Bovendien zou ik graag zeker zijn dat er geen glas, haarlak, loodstof of weet ik wat over mijn cannabis gesproeid is. Zolang de productie niet gecontroleerd wordt zal ik daar nooit 100% zeker van zijn.

Controle vanuit de staat is voor mij net 1 van de argumenten om voor de legalisatie te zijn.


Er zijn zelfs 3 strings namelijk Cannabis indica, Cannabis sativa en Cannabis rudelaris. De mensen vroeger (spreek ik jaren 80-90) rookten buitenkweek, plant diezelfde zaadsoort indoor en je zal een straffere plant krijgen (zelfs met dezelfde afzuring etc).
Iedereen wil zeker zijn over de kwaliteit hé, ik herinner me nog de farce in Gent een aantal jaren geleden met dat glas om het meer te laten schitteren .. schandalig. Maar het om dan in de handen van de overheid te duwen .. lijkt me geen goed idee. Het uit de strafwet halen elimineerd gewoon de slechte kwekers.
__________________
... het enige zachte is dons ...
“You can ignore reality, but you can’t ignore the consequences of ignoring reality.” - Ayn Rand
Bierke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2015, 18:35   #47
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Het is gewoon straffer doordat het straffer geteeld wordt. Evolutie up.
Hoe komt dat? Het is een wereld zonder regels waar ze doen wat ze willen.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2015, 18:57   #48
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ik denk dat ik dit met nagenoeg 30 jaar cannabis-gebruik als ervaringsexpert kan ontkennen.

Cannabis is door de jaren heen straffer geworden, veel straffer zelfs, maar om dat nu een verbetering in kwaliteit te noemen gaat me te ver.

Om het heel kort uit te leggen: vroeger werd je high van cannabis, nu wordt je er stoned van. De niet-ingewijden kunnen dit vergelijken met het verschil tussen 'lichtjes aangeschoten van een paar pintjes' en 'met uwe kop op den toog liggen na een paar Duvels te veel'.

Als je helemaal van de wereld wilt geraken met cannabis ga je natuurlijk veel meer je gading vinden in het huidige aanbod maar ik voelde me beter met de cannabis 'op grootmoeders wijze'.

Reguleren van de staat op dit punt steekt me echt niet tegen. Geef mij maar de natuurlijke variant van cannabis. Wil je straffer spul kan je volgens mij beter naar de hard-drugs overstappen (wat ik niet aanraad) want als men cannabis zoals tegenwoordig zo blijft opfokken verkloot je het voor heel veel mensen.

Bovendien zou ik graag zeker zijn dat er geen glas, haarlak, loodstof of weet ik wat over mijn cannabis gesproeid is. Zolang de productie niet gecontroleerd wordt zal ik daar nooit 100% zeker van zijn.

Controle vanuit de staat is voor mij net 1 van de argumenten om voor de legalisatie te zijn.
Ik ga je als expert niet tegenspreken maar als oude hippie meen ik te weten dat het net omgekeerd is.
De high wordt toch vooral verkregen door het THC gehalte en het stonede gevoel door de CBD
De CBD is eigenlijk wat vooral veel voorkomt in de medische varianten....
Opdat nu veel soorten worden verkocht die veel THC bevatten is de High veel hoger iets waar de meeste gebruikers toch tuk op zijn
Ik heb de indruk dat ik in de jaren 70 er heel loom van werd tot zelfs slaperig
Toen ik onlangs in A'dam nog een joint rookt ervoer ik een eerder omgekeerd effect.
Ik was heel alert...lichtjes opgefokt...wou veel praten....en voelde me heel helder. Ik heb diezelfde nacht ook niet goed geslapen wegens zenuwachtigheid.
Maar ik denk ook dat het allemaal persoonsgebonden zal zijn. DE ene soort zal je beter bevallen als de andere net als er mensen zijn die geen problemen hebben met rode wijn maar ziek zijn van rosé en omgekeerd.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2015, 19:01   #49
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.160
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik ga je als expert niet tegenspreken maar als oude hippie meen ik te weten dat het net omgekeerd is.
De high wordt toch vooral verkregen door het THC gehalte en het stonede gevoel door de CBD
De CBD is eigenlijk wat vooral veel voorkomt in de medische varianten....
Opdat nu veel soorten worden verkocht die veel THC bevatten is de High veel hoger iets waar de meeste gebruikers toch tuk op zijn
Ik heb de indruk dat ik in de jaren 70 er heel loom van werd tot zelfs slaperig
Toen ik onlangs in A'dam nog een joint rookt ervoer ik een eerder omgekeerd effect.
Ik was heel alert...lichtjes opgefokt...wou veel praten....en voelde me heel helder. Ik heb diezelfde nacht ook niet goed geslapen wegens zenuwachtigheid.
Maar ik denk ook dat het allemaal persoonsgebonden zal zijn. DE ene soort zal je beter bevallen als de andere net als er mensen zijn die geen problemen hebben met rode wijn maar ziek zijn van rosé en omgekeerd.
Ik spreek enkel uit eigen ervaring. Of het nu aan de THC of de CBD ligt laat ik in het midden. Mijn ervaring is dat je je vroeger beter ging voelen van cannabis en dat je tegenwoordig veel sneller de 'klop van de hamer' ervaart.
Dat kan natuurlijk best persoonlijk zijn, geen idee.
Iedereen reageert misschien wel anders op hoge gehaltes werkzame stof.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2015, 19:04   #50
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Wordt het geen tijd om de wetgeving te herzien ?
Neen. Als de gemiddelde Belg al geen bekrompen en zure navelstaarder meer mag zijn, wiens moreel wezen zich beperkt tot partijstandpunten die zeggen "njet", wat schiet er dan nog over?! Complete chaos!!! Dan begint iedereen voor zichzelf te denken en anderen met rust laat, stel u voor wat een wanorde.

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 4 november 2015 om 19:11.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2015, 19:05   #51
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Vroeger was ER ook geen gmo he. Nu wel. Why would weed be any different?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2015, 19:07   #52
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.160
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Iedereen wil zeker zijn over de kwaliteit hé, ik herinner me nog de farce in Gent een aantal jaren geleden met dat glas om het meer te laten schitteren .. schandalig. Maar het om dan in de handen van de overheid te duwen .. lijkt me geen goed idee. Het uit de strafwet halen elimineerd gewoon de slechte kwekers.
Het enkel uit de strafwet halen gaat de slechte kwekers er niet direct uit filteren denk ik.
Het probleem is dat je als gebruiker maar moeilijk iets als bv gemalen glas gaat herkennen.

Ik vergelijk het met drank. Hoewel er van de staat uit controle op is, is er nog steeds goeie drank te verkrijgen.
Staatscontrole hoeft niet altijd een verslechtering van de kwaliteit te betekenen. En zouden toch gaan overdrijven in de criteria (een te laag thc-gehalte bv) gaan ze de gebruikers toch weer naar de illegaliteit duwen en dat is bij een legalisering niet de bedoeling natuurlijk.

Maar soit, we lullen maar wat in het rond want een legalisering zie ik hier in Belgie nog niet snel gebeuren...
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2015, 19:15   #53
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Omdat gij uw 30 jarige gewoonte wenst te onderhouden of waarom juist Bigf?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2015, 22:44   #54
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Omdat gij uw 30 jarige gewoonte wenst te onderhouden of waarom juist Bigf?
Legaal of illegaal ...maakt dat enig verschil uit voor iemands gewoontes ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 4 november 2015 om 22:45.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2015, 05:48   #55
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Ik ze dat niet komen een legalisering? Instead komen ze nu achter alcohol.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2015, 06:08   #56
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ik denk dat ik dit met nagenoeg 30 jaar cannabis-gebruik als ervaringsexpert kan ontkennen.
Ik gebruik ruim 16 jaar en begin het vandaag pas in perspectief te stellen. Ik zou dit graag met iemand anders die gebruikt uitgebreid bespreken.

Citaat:
Cannabis is door de jaren heen straffer geworden, veel straffer zelfs, maar om dat nu een verbetering in kwaliteit te noemen gaat me te ver.
Waarom gaat U dat te ver? U vindt een verbod niet kunnen, maar poneert meteen allerlei vooroordelen die je uit de propaganda machine gedraaid hebt.
Cannabis kent gewoon duizendtal soorten, de ene is straffer dan de andere ja. Wat is het uw probleem daarmee? Gaan we bepalen "die soort mag, die soort niet"? De medigebruiker zou dus volgens U 2x zoveel moeten gebruiken terwijl het bij een bepaalde soort met 3 trekken voldoende is?

Citaat:
Om het heel kort uit te leggen: vroeger werd je high van cannabis, nu wordt je er stoned van. De niet-ingewijden kunnen dit vergelijken met het verschil tussen 'lichtjes aangeschoten van een paar pintjes' en 'met uwe kop op den toog liggen na een paar Duvels te veel'.
De next gen is daar hedendaags meer belezen in.
Bent U in uw 30 jaar gebruik dan nooit naar Nederland geweest en heeft U nooit een praatje geslaan met de shopeigenaars?
Weerleg hen eens dat u liever high dan stoned bent en zij helpen U wel verder hoor.
Het is natuurlijk zo, wanneer je het op de illegale markt houdt men altijd naar de beste kwaliteit zal grijpen.
Shopeigenaars zijn heel streng naartoe minderjarigen, dealers wat minder.
Commerciële (illegale) wiet wordt geteeld onder bepaalde omstandigheden. Chemische bestrijdingen kunnen volgens mij over de lange termijn een zeer schadelijke gevolg hebben. En het is net dat wat je niet kan controleren.
Citaat:
Als je helemaal van de wereld wilt geraken met cannabis ga je natuurlijk veel meer je gading vinden in het huidige aanbod maar ik voelde me beter met de cannabis 'op grootmoeders wijze'.
Die zijn er toch nog? Ze sterven niet uit hoor
Citaat:
Reguleren van de staat op dit punt steekt me echt niet tegen. Geef mij maar de natuurlijke variant van cannabis. Wil je straffer spul kan je volgens mij beter naar de hard-drugs overstappen (wat ik niet aanraad) want als men cannabis zoals tegenwoordig zo blijft opfokken verkloot je het voor heel veel mensen.
Hoezo? Er zijn nooit zoveel medigebruikers geholpen geweest als in deze tijd.
Vanuit welk perspectief vertrekt U? Van uw eigen gebruik? Wie is daar baas over? Cannabis, uw dealer of gij?

Citaat:
Bovendien zou ik graag zeker zijn dat er geen glas, haarlak, loodstof of weet ik wat over mijn cannabis gesproeid is. Zolang de productie niet gecontroleerd wordt zal ik daar nooit 100% zeker van zijn.
Ja, wie niet?

Citaat:
Controle vanuit de staat is voor mij net 1 van de argumenten om voor de legalisatie te zijn.
Reken er maar niet op!
Heb jij gisteren Karen en de Coster gezien hoe Jean Marie Dedecker over repressie sprak? "Altijd maar repressie, suiker mag niet meer, alcohol mag niet meer, nu is de automobilist de crimineel en ga zo maar door...."
Ik vraag mij dan af: heeft JMD kinderen? Heeft U kinderen?
In welke wereld willen wij dat zij groot worden? Met dat vandaag in perspectief te stellen, stel ik toch vast dat heel mijn maatschappij lijdt aan een langdurige psychose en blinde vlekken. Algemeen bekeken.
Het is tijd dat eens allemaal in perspectief te stellen.

Laatst gewijzigd door Peche : 5 november 2015 om 06:09.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2015, 14:38   #57
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.160
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Omdat gij uw 30 jarige gewoonte wenst te onderhouden of waarom juist Bigf?
Waarom juist wat?
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2015, 14:44   #58
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Awel dinge he
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2015, 15:05   #59
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.160
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ik gebruik ruim 16 jaar en begin het vandaag pas in perspectief te stellen. Ik zou dit graag met iemand anders die gebruikt uitgebreid bespreken.
Ga uw gang.



Citaat:
Waarom gaat U dat te ver? U vindt een verbod niet kunnen, maar poneert meteen allerlei vooroordelen die je uit de propaganda machine gedraaid hebt.
Cannabis kent gewoon duizendtal soorten, de ene is straffer dan de andere ja. Wat is het uw probleem daarmee? Gaan we bepalen "die soort mag, die soort niet"? De medigebruiker zou dus volgens U 2x zoveel moeten gebruiken terwijl het bij een bepaalde soort met 3 trekken voldoende is?
Ik draai juist niks uit de propaganda-machine. Ik geef mijn kijk op de zaak.
Maar als je het gestegen THC-gehalte in wiet door de jaren gaat wijten aan het bestaan van duizenden verschillende soorten sla je de bal misschien niet helemaal mis maar zet je er wel heel veel effect op.

Die duizenden soorten zijn immers door de jaren ontstaan door kwekers die op zoek gingen naar wiet met een hoger THC-gehalte. En op dat punt heeft de 'propaganda-machine' gelijk als ze zeggen dat zo'n wietsoorten niet veel meer te maken hebben met 'gewone' wiet.

Vergelijk anders het gehalte THC even bij Nederwiet en bij geimporteerde soorten. Het THC gehalte in de Nederlandse ligt 2 tot 3 keer hoger. Wetende dat de geimporteerde wiet meestal uit grote buitenplantages komt met planten die daar al jarenlang gekweekt worden kan je stellen dat die het dichtst bij 'natuurlijke wiet' staan. Het Nederlandse spul is zwaar opgefokt.

En als jij de medigebruiker gaat aanhalen die liefst zo'n zwaar mogelijk spul heeft zodat hij minder vaak moet 'trekken' weet je duidelijk niet waarover je het hebt. Bij mediwiet is het thc-gehalte immers niet het belangrijkste. Er is ook mediwiet verkrijgbaar met juist een laag thc-gehalte.




Citaat:
De next gen is daar hedendaags meer belezen in.
Bent U in uw 30 jaar gebruik dan nooit naar Nederland geweest en heeft U nooit een praatje geslaan met de shopeigenaars?
Misschien vaker dan u.
Citaat:
Weerleg hen eens dat u liever high dan stoned bent en zij helpen U wel verder hoor.
Alsof ik dat niet wist... Mijn probleem is niet dat ik niet meer aan goeie wiet geraak. Mijn probleem is dat men door het opjagen van het thc-gehalte exact in de hand van de tegenstanders speelt die hierdoor nog maar weer eens een stok achter de deur hebben. En ze hebben op dat punt gelijk. Wiet met een thc-gehalte van rond de 7 á 9% (jaren 90) heeft een heel andere effect dan wiet met een gehalte van 15 á 20%. Beginnende gebruikers kunnen hier serieus last van ondervinden.
Citaat:
Het is natuurlijk zo, wanneer je het op de illegale markt houdt men altijd naar de beste kwaliteit zal grijpen.
Dat zou dan wel de eerste keer in de geschiedenis zijn dat de illegale markt betere kwaliteit levert dan de reguliere. Alcohol, sigaretten, pillen,... allemaal illegaal te krijgen maar allemaal kwalitatief minderwaardig.
Citaat:
Shopeigenaars zijn heel streng naartoe minderjarigen, dealers wat minder.
Dat klopt, maar wat heeft dat in godsnaam met deze kwestie te maken.
Citaat:
Commerciële (illegale) wiet wordt geteeld onder bepaalde omstandigheden.
Dat klopt ook maar heeft ook weer niks met de zaak te maken. Alle wiet (legaal of illegaal) wordt onder bepaalde omstandigheden gekweekt.
Citaat:
Chemische bestrijdingen kunnen volgens mij over de lange termijn een zeer schadelijke gevolg hebben. En het is net dat wat je niet kan controleren.
Weet jij eigenlijk nog wel wat je wil? Je wil geen controle maar je hebt een probleem met allerlei chemisch spul die illegale kwekers kunnen gebruiken? Waarom dan niet legaal gaan en beperkingen opleggen aan kwekers?


Citaat:
Die zijn er toch nog? Ze sterven niet uit hoor
Dat zeg ik ook nergens.


Citaat:
Hoezo? Er zijn nooit zoveel medigebruikers geholpen geweest als in deze tijd.
Vanuit welk perspectief vertrekt U? Van uw eigen gebruik? Wie is daar baas over? Cannabis, uw dealer of gij?
Wat kom jij toch altijd af met uw mediwietgebruikers? Nogmaals; daar is het thc-gehalte niet doorslaggevend hoor. En als ze toch hoge thc-gehaltes nodig hebben is dat soort mediwiet ook te verkrijgen.



Citaat:
Ja, wie niet?
Degenen die de wietkweek in de illegaliteit willen houden lijkt mij.



Citaat:
Reken er maar niet op!
Dat doe ik toch ook niet?

Citaat:
Heb jij gisteren Karen en de Coster gezien hoe Jean Marie Dedecker over repressie sprak? "Altijd maar repressie, suiker mag niet meer, alcohol mag niet meer, nu is de automobilist de crimineel en ga zo maar door...."
Ik vraag mij dan af: heeft JMD kinderen? Heeft U kinderen?
In welke wereld willen wij dat zij groot worden? Met dat vandaag in perspectief te stellen, stel ik toch vast dat heel mijn maatschappij lijdt aan een langdurige psychose en blinde vlekken. Algemeen bekeken.
Het is tijd dat eens allemaal in perspectief te stellen.
Weet jij eigenlijk wel wat je wil? Wiet legaliseren is volgens jou des duivels maar repressie is ook niet goed. Bij iets wat illegaal is zal er altijd repressie zijn hoor.
Of is voor jou het gebruik uit het strafrecht halen al voldoende? Oke, dat zou voor mij ook al een goed begin zijn maar niet meer dan dat. Waar moeten gebruikers in dat geval immers terecht voor hun wiet? Juist ja, in het illegale circuit. Met alle nadelige gevolgen van dien. Rommel in hun wiet, chemische bestrijdingsmiddelen in hun wiet, geconfronteerd worden met aanbod van allerlei zwaarder spul,...
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2015, 15:06   #60
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.160
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Awel dinge he
Slecht begin voor iemand die de dingen in perspectief heeft gezet en die eens uitgebreid met andere gebruikers zou willen bespreken...
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be