Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 december 2015, 11:45   #81
Odol
Gouverneur
 
Geregistreerd: 22 juli 2015
Berichten: 1.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door coro Bekijk bericht
Wat belet je om een zelfstandige activiteit te starten als je meent dat het allemaal zo lucratief is?
Dat is nu een zwakte argument.

Naast dekwestie. Ik doe niet aan zelfstandigen bashen. Integendeel.
Ik wil alleen aantonen dat de werknemer, zoals ik 25 jaar gewerkt heeft, zeer veel heeft bijgedragen.

Zoek liever een antwoord op de vraag waarom zovelen als zelfstandige starten, zelfde werk !!
Toch niet om meer belastingen te betalen.

Laatst gewijzigd door Odol : 24 december 2015 om 11:45.
Odol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2015, 11:48   #82
Odol
Gouverneur
 
Geregistreerd: 22 juli 2015
Berichten: 1.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Ook het begrip belastingcontroleur is U vreemd.

Plots staat er een voor uw deur en vraagt: "die computer met serienummer xxx, waar staat die?"

En wat gaat ge dan zeggen?
Niet naief zijn he. Er zijn marges waarbinnen je kan spelen. Ik haal maar een aantal voorbeelden aan, het zijn schnabbels en hoe je kan foefelen hangt veel af van het beroep dat je uitoefent.

Sukkelaars toch, al die zelfstandigen die niets verdienen maar wel met dikke bakken rondrijden en royaal op reis gaan. Not.
Odol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2015, 11:50   #83
Odol
Gouverneur
 
Geregistreerd: 22 juli 2015
Berichten: 1.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door coro Bekijk bericht
BTW is een verbruiksbelasting. Het is dus ALTIJD de laatste in de schakel die zal betalen.
En wat is nu jouw punt?????
Dat is nu net het punt dat je lijkbaar wil weerleggen!

Dus, werknemer betaalt altijd de BTW.
Odol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2015, 14:11   #84
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.413
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Odol Bekijk bericht
Niet naief zijn he.
Dat is het verkeerde antwoord, uw kosten worden verworpen.
__________________
"What terrifies me is if ISIS were to detonate a nuclear device and kill 50 million Americans. Imagine the backlash against peaceful Muslims?" - Norm McDonald
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2015, 14:28   #85
coro
Parlementslid
 
Geregistreerd: 31 juli 2014
Berichten: 1.568
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Odol Bekijk bericht
Dat is nu een zwakte argument.

Naast dekwestie. Ik doe niet aan zelfstandigen bashen. Integendeel.
Ik wil alleen aantonen dat de werknemer, zoals ik 25 jaar gewerkt heeft, zeer veel heeft bijgedragen.

Zoek liever een antwoord op de vraag waarom zovelen als zelfstandige starten, zelfde werk !!
Toch niet om meer belastingen te betalen.
Ik moet daar geen antwoord op zoeken hoor!
Er zijn tal van factoren waarom iemand ZELFSTANDIG wil worden. Jij gaat er �* priori van uit dat dit is om te frauderen of belastingen te ontwijken. En denk je dat een zelfstandige die jou gedurende een periode van 25 jaar niet een veelvoud voor jou heeft betaald in verhouding tot wat jij hebt bij-, cq -afgedragen hebt?

Dus nogmaals, als je vindt dat het de ideale vorm is, waarom aarzel je nog om zelf de stap te zetten?
coro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2015, 14:30   #86
coro
Parlementslid
 
Geregistreerd: 31 juli 2014
Berichten: 1.568
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Odol Bekijk bericht
Dat is nu net het punt dat je lijkbaar wil weerleggen!

Dus, werknemer betaalt altijd de BTW.
Nogmaals, de EINDVERBRUIKER betaalt de BTW. Hij/zij die verbruikt is de klos. Maar die bepaalt dat uiteindelijk zelf, nergens een verplichting om te VERBRUIKEN!
coro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2015, 16:49   #87
Odol
Gouverneur
 
Geregistreerd: 22 juli 2015
Berichten: 1.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door coro Bekijk bericht
Ik moet daar geen antwoord op zoeken hoor!
Er zijn tal van factoren waarom iemand ZELFSTANDIG wil worden. Jij gaat er �* priori van uit dat dit is om te frauderen of belastingen te ontwijken. En denk je dat een zelfstandige die jou gedurende een periode van 25 jaar niet een veelvoud voor jou heeft betaald in verhouding tot wat jij hebt bij-, cq -afgedragen hebt?

Dus nogmaals, als je vindt dat het de ideale vorm is, waarom aarzel je nog om zelf de stap te zetten?

Ik heb nergens gezegd dat een zelfstandige zijn statuut kiest om te frauderen, wel dat hij voor hetzelfde loon minder sociale bijdragen genereert en veel schnabbelt. Ik neem hem dat trouwens niet kwalijk.

Uw vraag us weer naast de kwestie. Maar het feit dat je me hardnekkig woorden in de mond blijft leggen, je snapt het niet of je voelt je in het nauw gedreven.

Zoals je zegt er zijn tal van factoren , ook om even geen zelfstandige te zijn. We zien wel, misschien ga ik ooit terug aan de slag als zelfstandige. Geld is niet het belangrijkste, wel een interessant project.

En kan je eens zo eerlijk zijn om me geen woorden in de mond te leggen, woorden die ik helemaal niet gezegd heb.

Laatst gewijzigd door Odol : 24 december 2015 om 16:55.
Odol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2015, 16:50   #88
Odol
Gouverneur
 
Geregistreerd: 22 juli 2015
Berichten: 1.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door coro Bekijk bericht
Nogmaals, de EINDVERBRUIKER betaalt de BTW. Hij/zij die verbruikt is de klos. Maar die bepaalt dat uiteindelijk zelf, nergens een verplichting om te VERBRUIKEN!
Weer totaal naast de kwestie. Heb ik trouwens ooit iets anders beweerd, dan dat de eindgebruiker uiteindelijk de BTW ophoest?

Eigenlijk bevestig je gewoon wat ik eerder zei.

Laatst gewijzigd door Odol : 24 december 2015 om 16:54.
Odol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2015, 17:20   #89
coro
Parlementslid
 
Geregistreerd: 31 juli 2014
Berichten: 1.568
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Odol Bekijk bericht
Ik heb nergens gezegd dat een zelfstandige zijn statuut kiest om te frauderen, wel dat hij voor hetzelfde loon minder sociale bijdragen genereert en veel schnabbelt. Ik neem hem dat trouwens niet kwalijk.

Uw vraag us weer naast de kwestie. Maar het feit dat je me hardnekkig woorden in de mond blijft leggen, je snapt het niet of je voelt je in het nauw gedreven.

Zoals je zegt er zijn tal van factoren , ook om even geen zelfstandige te zijn. We zien wel, misschien ga ik ooit terug aan de slag als zelfstandige. Geld is niet het belangrijkste, wel een interessant project.

En kan je eens zo eerlijk zijn om me geen woorden in de mond te leggen, woorden die ik helemaal niet gezegd heb.
Ik heb op jouw uidrukkelijke vraag waarom men kiest om zelfstandige te worden een antwoord gegeven! Ik herhaal 'omdat er tal van redenen zijn waarom iemand zelfstandig wenst te worden'!

Als ik al jouw quotes naast elkaar leg, komt het erop neer dat je vindt dat een zelfstandige minder sociale bijdragen betaalt dan een werknemer en dat je het daar niet zo heeft op begrepen.

Vervolgens heb ik je laten overwegen om dan toch ook maar in dat statuut te stappen. Welke woorden heb ik nu precies in jouw mond gelegd?

Als je niet akkoord bent met het vorderen van sociale lasten, zowel werkgever als werknemer, dan is het je volste recht om daar jouw mening over te geven, maar bedenk meteen ook dat het het volste recht is van anderen om dat een tikkeltje te nuanceren.

Alsnog een prettige kerst!
coro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2015, 17:21   #90
coro
Parlementslid
 
Geregistreerd: 31 juli 2014
Berichten: 1.568
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Odol Bekijk bericht
Ik heb nergens gezegd dat een zelfstandige zijn statuut kiest om te frauderen, wel dat hij voor hetzelfde loon minder sociale bijdragen genereert en veel schnabbelt. Ik neem hem dat trouwens niet kwalijk.

Uw vraag us weer naast de kwestie. Maar het feit dat je me hardnekkig woorden in de mond blijft leggen, je snapt het niet of je voelt je in het nauw gedreven.

Zoals je zegt er zijn tal van factoren , ook om even geen zelfstandige te zijn. We zien wel, misschien ga ik ooit terug aan de slag als zelfstandige. Geld is niet het belangrijkste, wel een interessant project.

En kan je eens zo eerlijk zijn om me geen woorden in de mond te leggen, woorden die ik helemaal niet gezegd heb.
Ik heb op jouw uidrukkelijke vraag waarom men kiest om zelfstandige te worden een antwoord gegeven! Ik herhaal 'omdat er tal van redenen zijn waarom iemand zelfstandig wenst te worden'!

Als ik al jouw quotes naast elkaar leg, komt het erop neer dat je vindt dat een zelfstandige minder sociale bijdragen betaalt dan een werknemer en dat je het daar niet zo heeft op begrepen.

Vervolgens heb ik je laten overwegen om dan toch ook maar in dat statuut te stappen. Welke woorden heb ik nu precies in jouw mond gelegd?

Als je niet akkoord bent met het vorderen van sociale lasten, zowel werkgever als werknemer, dan is het je volste recht om daar jouw mening over te geven, maar bedenk meteen ook dat het het volste recht is van anderen om dat een tikkeltje te nuanceren.

Alsnog een prettige kerst!
coro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2015, 17:22   #91
coro
Parlementslid
 
Geregistreerd: 31 juli 2014
Berichten: 1.568
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Odol Bekijk bericht
Weer totaal naast de kwestie. Heb ik trouwens ooit iets anders beweerd, dan dat de eindgebruiker uiteindelijk de BTW ophoest?

Eigenlijk bevestig je gewoon wat ik eerder zei.
Ja, maar met dit verschil dat je niet verplicht bent te verbruiken! Dus het Btw- verhaal heb je zelf in handen!
coro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2015, 20:08   #92
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Odol Bekijk bericht
Dat is nu net het punt dat je lijkbaar wil weerleggen!

Dus, werknemer betaalt altijd de BTW.
Renteniers, uitkeringsgerechtigden, gepensioneerden, bedrijfsleiders ... zijn allemaal vrijgesteld van het betalen van BTW?
In welk land is dat? Altijd goed om de opties te weten.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2015, 20:14   #93
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Odol Bekijk bericht
In mijn geval is er dus door mijn arbeid een veel groter bedrag naar de staat gegaan, dan iemand die hetzelfde zou gedaan hebben als zelfstandige en dezelfde vergoeding van de 'opdrachtgever'. En toch is er niet veel meer vangnet in vergelijking met een zelfstandige, steeds minder en minder blijkbaar.
Aan dezelfde vergoeding van de opdrachtgever is dat is niet meer dan normaal.
Die zelfstandige heeft tenslotte kosten om die activiteit uit te voeren die in geval van de werknemer, door zijn werkgever wordt betaald.
Omdat na aftrek van die kosten 'bij een gelijke vergoeding van de opdrachtgever', de belastbare som kleiner is, is het ook normaal dat er minder 'rechtstreeks' naar de overheid gaat.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2015, 20:16   #94
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Odol Bekijk bericht
Absoluut, maar in het geval van de zelfstandige (met vennootschap) kan hij daar heel goed mee spelen en dus minder bijdragen.

Bovendien zijn de patronale bijdragen voor werknemers nog is hoger dan sociale bijdragen voor zelfstandigen.

Op het werk van de werknemer daarentegen worden patronale bijdragen betaald en daarenboven betaalt de werknemer nog is RSZ
Wie stelt er eigenlijk al die werknemers te werk?
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2015, 10:36   #95
Odol
Gouverneur
 
Geregistreerd: 22 juli 2015
Berichten: 1.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Wie stelt er eigenlijk al die werknemers te werk?
Wie betaalt er al die werkgevers?

Goede werknemers geven kansen aan ondernemers en omgekeerd!

Ik besef goed genoeg dat we innovatieve ondernemers nodig hebben, die kunnen werk creeren dat er anders niet zou zijn.

Maar de meeste zelfstandugen stellen in het beste geval mensen te werk, dat is nog iets anders dan werk creeren. Wie betaalt hun subsidies.

Nog eens, ik ben niet tegen zelfstandigen, integendeel. Maar de discutie over wie bijdraagt (en nog maar eens iedereen die werktcdoet dat) mag wel eerlijk blijven. Anders gaat het pluimen van de middenklasse gewoon verder op basis van valse argumenten.


Mijn stelling beide categorieen zijn belangrijk, noodzakelijk en verdienen een goed leven.

Laatst gewijzigd door Odol : 25 december 2015 om 10:37.
Odol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2015, 09:28   #96
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.413
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Odol Bekijk bericht
Maar de discutie over wie bijdraagt (en nog maar eens iedereen die werktcdoet dat) mag wel eerlijk blijven.
Zegt de man die leeft in een fantasie waar zelfstandigen sjoemelaars zijn en belastingcontrole niet bestaat.
__________________
"What terrifies me is if ISIS were to detonate a nuclear device and kill 50 million Americans. Imagine the backlash against peaceful Muslims?" - Norm McDonald
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2015, 13:34   #97
Odol
Gouverneur
 
Geregistreerd: 22 juli 2015
Berichten: 1.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Zegt de man die leeft in een fantasie waar zelfstandigen sjoemelaars zijn en belastingcontrole niet bestaat.
In uw natte droom heb ik dat misschien gezegd.
Hier op dit forum heb ik zoiets NOOIT beweerd.

Dat is dus heel oneerlijk van U. Dikke foei.
Odol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2015, 17:08   #98
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.413
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Odol Bekijk bericht
In uw natte droom heb ik dat misschien gezegd.
Hier op dit forum heb ik zoiets NOOIT beweerd.

Dat is dus heel oneerlijk van U. Dikke foei.
Neen, neen kameraad, gij zijt de oneerlijke.

Ge zegt hier op dit forum:

Citaat:
De BTW die je kan verdienen door voor een nieuwe computer te kopen voor een vriend of kennis
En als ik U vraag wat ge gaat doen als de controleur voor Uw deur staat en vraagt waar de computer staat, geeft ge geen antwoord.
__________________
"What terrifies me is if ISIS were to detonate a nuclear device and kill 50 million Americans. Imagine the backlash against peaceful Muslims?" - Norm McDonald
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2015, 21:22   #99
Paddenstoel
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 25 juli 2014
Berichten: 610
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Odol Bekijk bericht
Dat is nu een zwakte argument.

Naast dekwestie. Ik doe niet aan zelfstandigen bashen. Integendeel.
Ik wil alleen aantonen dat de werknemer, zoals ik 25 jaar gewerkt heeft, zeer veel heeft bijgedragen.

Zoek liever een antwoord op de vraag waarom zovelen als zelfstandige starten, zelfde werk !!
Toch niet om meer belastingen te betalen.
Freelancen, vrijheid, eigen tarief bepalen.
In de toekomst zullen we allemaal in hyperflexibele jobs freelancen.
Werknemers zijn veel te duur, iemand inhuren en als kost kunnen inbrengen (voor de dienst of goed doe hij doet betalen) is vele malen goedkoper! Het werk vlieg je in dit geval bijgevolg om de oren.

Laatst gewijzigd door Paddenstoel : 27 december 2015 om 21:23.
Paddenstoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2015, 21:51   #100
Paddenstoel
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 25 juli 2014
Berichten: 610
Standaard

Probleem met ons systeem is dat er quasi geen onderscheid wordt gemaakt tussen een multinational, KMO en kleine zelfstandige of zelfs solo-zelfstandige.

Of wel: de multinational betaalt namelijk nog minder belastingen omdat hij door zijn slagkracht (veel werknemers, veel bijdrage aan het BBP van een land, geeft een land aanzien, kan sponsoren, ... ) aantrekkelijke deals kan maken met de overheid.
Een zelfstandige kan dit niet.

Maar allen worden gezien als een groep die een opt-out doet uit ons systeem van sociaal verplichte verzekeringen die het mogelijk maken om recht te hebben op werkloosheidsuitkering, ziekte-en invaliditeitsuitkering ZIV-kas, arbeidsongeschiktheidsuitkering bij arbeidsongeschikt < 30 dagen betaalt door werkgever, heel wat terugbetalingen van medische kosten, heel wat verloven ed omwille van socio-familiale omstandigheden (rouw, zwangerschap, ...) en zeker ook de pensioenuitkering!!

Bij een giga multinational waarbij de top zelf zijn loon betaalt dat evenredig riant is met de verantwoordelijkheid die hij heeft, valt daar iets over te zeggen.
Bij een kleine zelfstandige of solo-zelfstandige daarentegen?? We weten hoe zo'n zaken 7/10 keer eindigen: allerhande omstandigheden die tegenzitten nekken je privé (mantelzorg, zwangerschap, overlijden, ziekte, beperking, ...) en dan hebben we het nog niet over het professionele luik waarin concurrentie moordend kan zijn en regelgeving alsook technische evoluties kunnen maken dat je morgen overbodig bent.
Paddenstoel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be