Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 augustus 2018, 09:24   #41
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Zelf heb ik meer sympathie voor onze taalgenoten ,de Afrikaner Boeren dan voor de Engelse grootgrondbezitters.
De Boers waren religieuze fanatiekelingen en slavenhouders, zelfs nadat de slavernij officiëel afgeschafd werd.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 26 augustus 2018 om 09:32.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2018, 11:47   #42
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
De Boers waren religieuze fanatiekelingen en slavenhouders, zelfs nadat de slavernij officiëel afgeschafd werd.
Britse propaganda.

Weet je dat vele zwarte land-arbeiders hun Boeren meehielpen in de Boerenoorlog tegen de Engelsen .
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2018, 11:51   #43
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.943
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Strak plan. Een einsatzgruppe onder leiding van bijvoorbeeld Max Von Dietschland die met een paar honderd NSV militieleden het parlement bestormt en de regering afzet en fusileert.
https://www.youtube.com/watch?v=uLMSKRLAQjI
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2018, 11:53   #44
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.943
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djoebidoebidoe Bekijk bericht
Wel, de blanken hebben de laatste 500 jaar lelijk huisgehouden in de wereld. Dit konden ze doen omdat ze sterker en slimmer zijn. Nu zijn de machtsverhoudingen aan het veranderen. Waarom zouden niet blanken nu niet alles mogen afpakken van de blanken indien ze de mogelijkheid hebben?
Kijk nu naar ZA. Zelfs op democratische wijze (westers, blank!) gaat men nu de blanken van hun grond beroven. Daar kan men toch niks tegen hebben?

Interessanter is dat dit ons ook te gebeuren staat in West Europa en overal waar er een blanke minderheid leeft. Geloof mij, de 21ste eeuw wordt de eeuw van de spartelende blanke man, daarna is het gedaan.
Bent u zelf blank? En oh ja, juich maar niet te vroeg. En er is niets democratisch aan de grondroof in Zuid-Afrika: onteigening kan in een democratie alleen maar mits een correcte vergoeding én de onteigeningen zijn louter op zn. ras gebaseerd.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.

Laatst gewijzigd door Libro : 26 augustus 2018 om 11:58.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2018, 12:00   #45
djoebidoebidoe
Gouverneur
 
Geregistreerd: 30 augustus 2014
Locatie: Binnnen-mongolië
Berichten: 1.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Bent u zelf blank? En oh ja, juich maar niet te vroeg. En er is niets democratisch aan de grondroof in Zuid-Afrika: onteigening kan in een democratie alleen maar mits een correcte vergoeding én de onteigeningen zijn louter op zn. ras gebaseerd.
Ik ben blank, ja. Waar ben ik aan het juichen?
djoebidoebidoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2018, 12:12   #46
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Britse propaganda.

Weet je dat vele zwarte land-arbeiders hun Boeren meehielpen in de Boerenoorlog tegen de Engelsen .
Lees eens een goed boek. Het latere Oranje Vrijstaat en Transvaal waren eigenlijk vrij goed te vergelijken met de Zuidelijk US van voor de Secessieoorlog.

Bovendien waren de Boers qua religieus fanatisme te vergelijken met de Mormonen.

De oorlog tegen de Britten (die inderdaad niet veel beter waren dan de Boers) heeft hen in een slachtofferrol geduwd en ze vooral in Nederland een heldenstatus gegeven.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2018, 12:18   #47
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Lees eens een goed boek. Het latere Oranje Vrijstaat en Transvaal waren eigenlijk vrij goed te vergelijken met de Zuidelijk US van voor de Secessieoorlog.

Bovendien waren de Boers qua religieus fanatisme te vergelijken met de Mormonen.

De oorlog tegen de Britten (die inderdaad niet veel beter waren dan de Boers) heeft hen in een slachtofferrol geduwd en ze vooral in Nederland een heldenstatus gegeven.
Niet alleen in Zuid Afrika en het Zuiden van de VS.
Ook in Belgisch Congo werden de zwarten even goed als minderwaardigen behandeld.

Ondertussen is de situatie zowel in de oude CSA als in de Boeren Republieken niet meer te vergelijken met de situatie van voor 30 jaar.

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 26 augustus 2018 om 12:18.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2018, 12:29   #48
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.943
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djoebidoebidoe Bekijk bericht
Ik ben blank, ja. Waar ben ik aan het juichen?
Is uw post dan sarcastisch bedoeld?
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2018, 17:39   #49
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

My Sarie Marais is so ver van my hart,
Maar ek hoop om haar weer te sien.
Sy het in die wyk van die Mooirivier gewoon,
Voor dat die oorlog begin.

Chorus:

O bring my terug na die ou Transvaal,
Daar waar my Sarie woon.
Daar onder in die mielies, by die groen doring boom,
Daar woon my Sarie Marais,
Daar onder in die mielies by die groen doring boom
Daar woon my Sarie Marais.

Ek was so bang, dat die Kakies my sou vang
En ver oor die see wegstuur;
Toe vlug ek na die kant van die Upington se sand
Onder langs die groot Rivier.

Chorus

Die Kakies is mos net soos 'n krokodil, 'n pes,
Hulle sleep jou altyd water toe;
Hul gooi jou op 'n skip vir 'n lange, lange trip,
Die josie weet waarnatoe.

Chorus

Verlossing het gekom en huis toe gaan was daar,
Terug na die ou Transvaal;
My lieflingspersoon sal seker ook daar wees
Om my met 'n kus te beloon.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2018, 19:01   #50
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Laten we dat eens recapituleren: ben je gezinshoofd van een blanke boerenfamilie in Zuid-Afrika? Dan is de kans dat je binnen het jaar vermoord wordt meer dan 1 op 1000. De kans dat er een moordpoging of ander geweld tegen jou en je familie wordt gepleegd is nog vele malen hoger. En maak je borst maar nat voor het vooruitzicht dat jij en je familieleden daarbij worden gefolterd, verminkt en/of verkracht. Zijn jij & je familie het jaar zonder kleerscheuren doorgekomen? Dan is het tijd voor de volgende draai aan het roulette-wiel!
Of zoals Robert Bor het verwoordt:

Citaat:
Stelt u zich nu voor, u leeft in een middelgrote stad met 200.000 inwoners. Ieder jaar worden 216 van uw plaatsgenoten vermoord. 36 van deze mensen vinden de dood door foltering. Het volgende jaar gebeurt hetzelfde en het jaar daarop weer.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2018, 19:50   #51
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.897
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Voor de Poco's moeten de Afrikaner boeren,die voedsel voor gans dat land verbouwen, uit Zuid Afrika verdreven worden,

De Afrikaanse illegale vluchtelingen ,die nog niets aan onze economie bijgedragen hebben , daarentegen moeten wel met open armen verwelkomd worden in Europa.

Proef de inconsequentie.
Er zal steeds MINDER voedsel verbouwd worden, met alle gevolgen vandien; vooral voor de zwarten.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2018, 20:37   #52
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Er zal steeds MINDER voedsel verbouwd worden, met alle gevolgen vandien; vooral voor de zwarten.
Denk je nou echt dat die gemiddelde zwarte daar wakker van ligt ? Nope !

Probeer svp die sabotage & jaloezie cultuur te begrijpen van de negers; dit is overigens een hekel discussiepunt bij zwarten onderling. Hier moet eens en voor altijd mee gebroken worden; eer dit ras verder wil en kan.

Laat mensen als ik op een post van Buitenlandse zaken zetten in een Afrikaans land, ipv van die afgestudeerden losers die geen snars van de de 3e wereld wereld begrijpen.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 26 augustus 2018 om 20:38.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2018, 21:57   #53
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
34 moorden per 100.000 inwoners per jaar. Dat is niet van de poes, vooral in vergelijking met Nederland (0,73) of België (1,85).

Geldt hetzelfde moordcijfer onder blanke Zuid-Afrikaanse boeren?

Nee, het blijkt veel hoger te liggen! Behoor je tot een blanke boerenfamilie? Dan is je kans om vermoord te worden 1,6 maal groter dan het Zuid-Afrikaanse gemiddelde. En voor een gezinshoofd van een blanke boerenfamilie is de kans om vermoord te worden 3,2 maal groter dan het gemiddelde:
Ik ben op recht benieuwd naar een goede link voor deze cijfers, omdat jij hier specifiek naar blanke boeren verwijst. Wat ik moeite heb om te vinden is namelijk vergelijkingen met zwarte boeren, die ook vaak vermoord worden, en misschien wel relatief vaker dan blanke boeren. In dat geval is de conclusie dus dat het gevaarlijk is om boer te zijn, niet zozeer om blank te zijn.

Over de gehele linie worden blanken in Zuid Afrika minder vaak vermoord dan de meeste andere bevolkingsgroepen. En tuurlijk, ik ga niet beweren dat ze criminelen in Zuid-Afrika dan "dus" negerhater zijn die donkere mensen viseren, er zijn een heleboel verklaringen zoals hoe grote delen van de bevolkingsgroepen in bepaalde wijken wonen etc etc. Maar ik heb ook nog geen data kunnen vinden die het omgekeerde suggereert: dat blanken specifiek geviseerd worden.

Ik ga ook verder niet lopen jubelen dat alles in Zuid-Afrika zo geweldig is, en ik dank je voor je uitgebreide respons waarin je zeker een aantal goede punten aangeeft. Ik zie alleen niet direct een strak georganiseerde genocide in deze hot mess van uiteenlopende moordpartijen.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2018, 22:13   #54
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Ik ben op recht benieuwd naar een goede link voor deze cijfers, omdat jij hier specifiek naar blanke boeren verwijst. Wat ik moeite heb om te vinden is namelijk vergelijkingen met zwarte boeren, die ook vaak vermoord worden, en misschien wel relatief vaker dan blanke boeren. In dat geval is de conclusie dus dat het gevaarlijk is om boer te zijn, niet zozeer om blank te zijn.

Over de gehele linie worden blanken in Zuid Afrika minder vaak vermoord dan de meeste andere bevolkingsgroepen. En tuurlijk, ik ga niet beweren dat ze criminelen in Zuid-Afrika dan "dus" negerhater zijn die donkere mensen viseren, er zijn een heleboel verklaringen zoals hoe grote delen van de bevolkingsgroepen in bepaalde wijken wonen etc etc. Maar ik heb ook nog geen data kunnen vinden die het omgekeerde suggereert: dat blanken specifiek geviseerd worden.

Ik ga ook verder niet lopen jubelen dat alles in Zuid-Afrika zo geweldig is, en ik dank je voor je uitgebreide respons waarin je zeker een aantal goede punten aangeeft. Ik zie alleen niet direct een strak georganiseerde genocide in deze hot mess van uiteenlopende moordpartijen.
Again well said!!
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2018, 14:00   #55
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.897
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Denk je nou echt dat die gemiddelde zwarte daar wakker van ligt ? Nope !

Probeer svp die sabotage & jaloezie cultuur te begrijpen van de negers; dit is overigens een hekel discussiepunt bij zwarten onderling. Hier moet eens en voor altijd mee gebroken worden; eer dit ras verder wil en kan.

Laat mensen als ik op een post van Buitenlandse zaken zetten in een Afrikaans land, ipv van die afgestudeerden losers die geen snars van de de 3e wereld wereld begrijpen.
De zwarte ligt daar NU niet wakker van. Dat komt nog.
Eer dit ras verder wil & kan: dit ras leeft van dag tot dag, uitzonderingen niet te na gesproken.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2018, 14:22   #56
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Proef de koloniale logica.
geef het nog twee jaar en zuid Afrika kent hongersnood.

proef niks meer.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2018, 14:44   #57
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.943
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Again well said!!
Black Lives Matter focust op "institutioneel racisme" bij de politie en staat op de barricaden na elk schietincident met de politie (hoewel dat in meer dan 90% van de gevallen de politie met recht geschoten heeft). Het aantal moordpartijen onder zwarten ligt ontelbaar keer hoger, maar die zijn blijkbaar van geen belang.

In Zuid-Afrika van hetzelfde laken een broek: de zwarten moorden mekaar uit, want er zijn alle dagen wel rellen en plunderingen. Maar de aanvallen op boerderijen van blanken zijn wel degelijk doelgericht. Er zijn al beelden opgedoken van aanvallers met peperduur militair materiaal. Ramaphosa en Malema roepen onverdoken op tot het vermoorden van blanken. Boerderijen van blanken worden zonder compensatie onteigend. Maar het zijn toch maar die vileine kolonisatoren van blanken die vermoord worden, niet waar? Wel, ik hoop uit de grond van mijn hart dat er ooit een militaire interventie in Zuid-Afrika komt die orde op zaken stelt.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.

Laatst gewijzigd door Libro : 27 augustus 2018 om 14:53.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2018, 14:56   #58
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.943
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
De zwarte ligt daar NU niet wakker van. Dat komt nog.
Eer dit ras verder wil & kan: dit ras leeft van dag tot dag, uitzonderingen niet te na gesproken.
Pff, dan worden ze maar terug kannibaal.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2018, 16:24   #59
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.509
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Black Lives Matter focust op "institutioneel racisme" bij de politie en staat op de barricaden na elk schietincident met de politie (hoewel dat in meer dan 90% van de gevallen de politie met recht geschoten heeft). Het aantal moordpartijen onder zwarten ligt ontelbaar keer hoger, maar die zijn blijkbaar van geen belang.

In Zuid-Afrika van hetzelfde laken een broek: de zwarten moorden mekaar uit, want er zijn alle dagen wel rellen en plunderingen. Maar de aanvallen op boerderijen van blanken zijn wel degelijk doelgericht. Er zijn al beelden opgedoken van aanvallers met peperduur militair materiaal. Ramaphosa en Malema roepen onverdoken op tot het vermoorden van blanken. Boerderijen van blanken worden zonder compensatie onteigend. Maar het zijn toch maar die vileine kolonisatoren van blanken die vermoord worden, niet waar? Wel, ik hoop uit de grond van mijn hart dat er ooit een militaire interventie in Zuid-Afrika komt die orde op zaken stelt.
Hoewel uw laatste zin uiterst wenselijk zou zijn, zal dit niet gebeuren. Stel u alle linkse gutmenschen al voor, die om het luidst gaan brullen, schreeuwen, trappelen en huilen over "herkolonisatie" en "racisme" bij het opperen van zo een voorstel alleen al. Omgekeerd is het natuurlijk geen probleem. Heel Afrika mag tegen een riante betaling naar Europa komen afzakken.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2018, 00:50   #60
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
De zwarte ligt daar NU niet wakker van. Dat komt nog.
Eer dit ras verder wil & kan: dit ras leeft van dag tot dag, uitzonderingen niet te na gesproken.
Een andere benadering uit een andere hoek:

Dan ben ik maar die Don Quichot, mijn zwarte(schoon) familieleden -ik doel nu op de neven/nichternachterneven&neven; een poel van ca. 200 personen) geven aan dat mijn directe zwagers hun het ongeluk hebben gebracht omdat zij het zo goed doen en zij dus blijven hangen in die 'troep'armoede; waar elke week weer een 'nieuw' drama afspeelt..

Bij bouwprojecten zetten ze (mijn zwagers)
itt cultuur niet meer eerst hun 'eigen' mensen (familie is een breed en goot begrip) in.

Wat is er rnamelijk nu mooier dan iets kapot maken dan degeen die je veracht. Misschien voor voor u een onbegrijpelijke en een onnavolgbare reactie om welicht vooral overheen te lezen of hard tegen in te beuken. Een van de laatste tweets van Elon Musk laat weer eens eten dat er iets tsructueels mis zit in die Afrikaanse cultuur. Waarom zeg ik dit; hij is in Zuid Afrika opgegroeid en moet het nodige van deze perikelen hebben meegemaakt; lees alert op zijn- > tot paranoia aan toe. -recent in hiet nieuws geweest Saboteur in TESLA fabriek in de kraag gevat -

Ik doe al jaren ontwikkelingswerk en geloof daarom ook niet in het 'zomaar' verstrekken van kredieten. Bijvoorbeeld is een dergelijk persoon famielie van een 'stammoeder'' in een dergelijk dorp, is hij een hulpjunk die uit is op snelle winst; hoeveel famileden hebben 'recht' op de generator die in de werkplaats staat, meer (..)

Ik heb deze krediet-programma's opgezet in de periferie; jawel gesubsidieerd, niet uit eigen zak.. Bij de Greenman bank in Bangladesh werkt dit systeem; in de zwarte cultuur kleven er nog al wat ogen en haken aan, dunkt me. Vooral in gebieden met een lage bevolingsdichtheid. Wat overigens getackeld kan worden door 'hun' mentaliteit en geschiedenis van fout op fout daar ontwikkelingshulp te begrijpen en vooral ervan uit gaan dat je niet iedereen kan helpen maar slechts de 1%, hooguit, ik herhaal hooguit 5% van de bevolking. De rest is voor latere generaties... ; ergo de overigen 'opgeven' en 'zij' moeten maar afkijken van die 1%. De mens is ook net van et ene moment in het andere in de steentijd naar bronstijd gestapt en daarna weer pat boem in de ijzertijd, idem industriële revolutie. Dit gaat gepaard met ingrijpende sociale processen en bestuursvormen.

Probleem met blanken; teveel hoog van de toren blazers; een dagelijkse muur waar ik tegenop loop en op mijn pragmatische wijze er nog wat van proberen te maken . Enfin laatste is off topic.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 28 augustus 2018 om 01:20.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:23.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be