Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 juli 2006, 14:37   #41
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Een politieker is me dunkt nog iets anders dan een beëdigde wetsdokter en rechter.
Wat betekent dit eigenlijk? Dat een politieker, integenstelling tot een wetsdokter of een rechter, mag liegen, bedriegen en manipuleren?
__________________
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2006, 14:39   #42
Stein
Burger
 
Geregistreerd: 16 juli 2006
Berichten: 163
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Het is erger dan erg:
De man (of hij nu een xenofoob is met ervaring of niet doet weinig ter zake) heeft zelf een jongen aangevallen en bij de nek gepakt.
De enige die in dit incident zou moeten vervolgd worden (maar dat kan niet) is hijzelf. De "moord" bestond erin dat een andere jongere tussenbeide kwam toen onze xenofoob bezig was een jongen te wurgen.

Er zijn geen slagen en verwondingen, het bevrijden van de jongeren koste "het moordslachtoffer" een blauwe plek....

Het "wij-zij" verhaal blijkt nu zo erg te zijn ingeburgerd dat het land, premier incluis, zich laten opjagen omdat een onverdraagzame racist jongeren aanvalt op een bus, jongeren die enkel wat aan het joelen waren (zelf aan het lachen!) en dan wordt tegengehouden.

Niemand is overigens gaan lopen: het slachtoffer stond nog rechtop en gaf nog commentaar over "de Marokkanen" toen ze allen waren uitgestapt.
Toen kreeg hij een herseninfarct en bezweek. Hij was trouwens al lang erg ziek, zo blijkt.

De jongeren die door de vooroordelen van het gerecht en de media zwaar werden aangepakt, ten onrechte, moeten nu hun mond houden en binnenblijven: WAAROM? Geen enkele beschuldiging die tegen hen is geuit, en die het de speciale politiemachten noodzakelijk scheen te maken om het huis van hun familieleden (en deze familieleden zelf) onder de matrak te nemen zijn doodgewoon onschuldig. Zij doodden niet, zij sloegen niet. Het slachtoffer daarentegen was een verzuurde onozelaar die jongern te lijf ging omdat hij het "te rumoerig vondt". Hij is wel degelijk schuldig geweest aan slagen en verwondingen en kan hier spijtig genoeg niet voor worden vervolgd.

Het wordt tijd dat enige zelfbeheersing wordt aangeleerd aan xenofoben: het is slecht voor hun gezondheid.
Moesten u of ik getuigen geweest zijn van deze "moord", als passagiers op deze bus zou ons relaas allicht zo luidden:
" Een aantal jongeren joelden weer op de bus. Een oude man begon hiertegen te protesteren en pakte een jongere bij de keel. Hij kreeg een boks van een andere jongere toen de eerst om hulp begon te roepen.
Toen de bus was verlaten door alle jongeren die joelden gaf de man nog wat racistische commentaar op Marokkanen en kreeg toen een beroerte. "

Ik neem aan dat een dergelijk evenement geen enkele mediaaandacht verdient, tenzij om er op te wijzen dat je als xenofoob ook kunt doodvallen van onverdraagzaamheid.
Verdamp.
Stein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2006, 14:40   #43
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Wat betekent dit eigenlijk? Dat een politieker, integenstelling tot een wetsdokter of een rechter, mag liegen, bedriegen en manipuleren?
Ja en dat weet u wellicht beter dan ik.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2006, 14:43   #44
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
ericferemans's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2005
Berichten: 12.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde Bekijk bericht
Jongen toch, het simplisme waarbij oorzaak en gevolg worden verward staat me voor geen meter aan. De oorzaak is toch duidelijk? Waarom heeft hij zich zo opgejaagd? Dat is de essentie en dat probleem negeert men hier compleet: het wangedrag van die jongeren.
Kom zeg: die man is jarenlang wijsgemaakt dat Marokkanen ambetanterikken zijn; Hij gaat ze (jongeren die joelen) eens de les lezen, met het vingertje dreigen en tenslotte begint hij er een te wurgen.
Wie moeten ze hier manieren leren? Wie gaat er hier de buurt onveilig maken?
Het wangedrag van "het slachtoffer" maakt dat hij hier de enige is die zou kunnen vervolgd worden. Dat blijkt trouwens uit ALLE getuigenissen en uit het autopsierapport. Niet de jongeren hebben hem aangevallen: het was net omgekeerd.
Wie schept er dit soort sfeertje? De "Islamisten" of die vuile partij?

Laatst gewijzigd door ericferemans : 18 juli 2006 om 14:44.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2006, 14:45   #45
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde Bekijk bericht
Jongen toch, het simplisme waarbij oorzaak en gevolg worden verward staat me voor geen meter aan. De oorzaak is toch duidelijk? Waarom heeft hij zich zo opgejaagd? Dat is de essentie en dat probleem negeert men hier compleet: het wangedrag van die jongeren.
Nogmaals niemand stelt dat die gasten geen oorzaak hebben in zijn dood. Het gaat alleen om een verdere uitklaring. Als u morgen in een caféruzie iemand een slag in zijn gezicht heeft en die man sterft aan een hartaanval moet u dan evenzwaar worden gestraft als iemand die een mes in diezelfde man zijn hart plant? Ik ben geen jurist maar ik denk toch dat men daarin een onderscheid maakt.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2006, 14:49   #46
dejohan
Minister-President
 
dejohan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Een hol in de grond
Berichten: 5.222
Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde Bekijk bericht
Jongen toch, het simplisme waarbij oorzaak en gevolg worden verward staat me voor geen meter aan. De oorzaak is toch duidelijk? Waarom heeft hij zich zo opgejaagd? Dat is de essentie en dat probleem negeert men hier compleet: het wangedrag van die jongeren.
Dat wangedrag van de jongeren rechtvaardigt het wangedrag van Demoor niet. Als iemand kabaal maakt op de tram is dat nog geen reden om die persoon fysiek aan te vallen.

Laatst gewijzigd door dejohan : 18 juli 2006 om 14:51.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2006, 14:50   #47
vulpes
Gouverneur
 
Geregistreerd: 29 juni 2006
Berichten: 1.268
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Nogmaals niemand stelt dat die gasten geen oorzaak hebben in zijn dood. Het gaat alleen om een verdere uitklaring. Als u morgen in een caféruzie iemand een slag in zijn gezicht heeft en die man sterft aan een hartaanval moet u dan evenzwaar worden gestraft als iemand die een mes in diezelfde man zijn hart plant? Ik ben geen jurist maar ik denk toch dat men daarin een onderscheid maakt.
euh.. en waarom wordt iemand die met de wagen ONOPZETTELIJK een ongeluk veroorzaakt met een dode dan vervolgd voor onopzettelijke slagen en verwondingen met de dood tot gevolg (of zoiets)?

zonder dat ik het dossier heb kunnen inzien, denk ik, dat het eerder in de richting gaat van van opzettelijke slagen en verwondingen met de dood tot gevolg. 'k denk niet dat het de bedoeling is geweest van te doden..

wat betreft ALLE getuigen die zouden beweren dat de man het allemaal zelf zou hebben veroorzaakt.. ik meen mij iets anders te herinneren.. ik dacht dat het verhaal overwegend was: de jongeren deden moeilijk, de man wou bedaren, 't is tot een schermutseling gekomen en dan is het onduidelijk wie de eerste klap heeft uitgedeeld..

in ieder geval: 'k meen begrepen te hebben uit de berichtgeving dat indien die jongeren gewoon netjes op de tram had gestaan/gezeten er niets zou zijn gebeurd.. je kan hen toch ook moeilijk volledig vrijpleiten?
vulpes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2006, 14:51   #48
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Nogmaals niemand stelt dat die gasten geen oorzaak hebben in zijn dood. Het gaat alleen om een verdere uitklaring. Als u morgen in een caféruzie iemand een slag in zijn gezicht heeft en die man sterft aan een hartaanval moet u dan evenzwaar worden gestraft als iemand die een mes in diezelfde man zijn hart plant? Ik ben geen jurist maar ik denk toch dat men daarin een onderscheid maakt.
Och.... nog niet aan gedacht! NIEUWE FEITEN!

De treinbestuurder van de Thalys die naar zijn werk ging was strontzat en viel de arme jongeren aan op de bus omdat hij dacht dat hij op café zat!

En nu hop! naar hoofdstuk 15. Hier komen wat sappige sexuele delicten uit de bus!
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2006, 14:51   #49
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Het slachtoffer daarentegen was een verzuurde onozelaar
Wie het slachtoffer was is irrelevant: dat hij gestorven is ten gevolge van de slagen en de schoppen die de daders hem toedienden is het enige wat telt.
__________________
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2006, 14:53   #50
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vulpes Bekijk bericht

in ieder geval: 'k meen begrepen te hebben uit de berichtgeving dat indien die jongeren gewoon netjes op de tram had gestaan/gezeten er niets zou zijn gebeurd.. je kan hen toch ook moeilijk volledig vrijpleiten?
Doe ik ook niet.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2006, 14:53   #51
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Ja en dat weet u wellicht beter dan ik.
Wel, ik ben zo vrij het daar niet mee eens te zijn. Enerzijds eis ik van politici dezelfde onkreukbaarheid als van een wetsdokter of een rechter. Anderzijds zie ik dat wetsdokters en rechters niet anders functioneren dan politici: waarom zouden ze ook?
__________________
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2006, 14:54   #52
vulpes
Gouverneur
 
Geregistreerd: 29 juni 2006
Berichten: 1.268
Standaard

Citaat:
Het autopsierapport laat er geen enkele twijfel over bestaan: er is geen enkel verband tussen de door de jongeren toegebrachte slagen en de dood van Guido Demoor.
'k zie toch niet in hoe men tot die conclusie kan komen op basis van de vaststelling dat de man is overleden aan een hersenbloeding...
vulpes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2006, 14:54   #53
dejohan
Minister-President
 
dejohan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Een hol in de grond
Berichten: 5.222
Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vulpes Bekijk bericht
euh.. en waarom wordt iemand die met de wagen ONOPZETTELIJK een ongeluk veroorzaakt met een dode dan vervolgd voor onopzettelijke slagen en verwondingen met de dood tot gevolg (of zoiets)?

zonder dat ik het dossier heb kunnen inzien, denk ik, dat het eerder in de richting gaat van van opzettelijke slagen en verwondingen met de dood tot gevolg. 'k denk niet dat het de bedoeling is geweest van te doden..

wat betreft ALLE getuigen die zouden beweren dat de man het allemaal zelf zou hebben veroorzaakt.. ik meen mij iets anders te herinneren.. ik dacht dat het verhaal overwegend was: de jongeren deden moeilijk, de man wou bedaren, 't is tot een schermutseling gekomen en dan is het onduidelijk wie de eerste klap heeft uitgedeeld..

in ieder geval: 'k meen begrepen te hebben uit de berichtgeving dat indien die jongeren gewoon netjes op de tram had gestaan/gezeten er niets zou zijn gebeurd.. je kan hen toch ook moeilijk volledig vrijpleiten?
Baseer u op de feiten a.u.b.

En over het aandaal van de marrokanen:
Je moet het wel in verhouding zien hé.
Kabaal maken is ergerlijk, iemand fysiek aanvallen is correctionele.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2006, 14:55   #54
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Wie het slachtoffer was is irrelevant: dat hij gestorven is ten gevolge van de slagen en de schoppen die de daders hem toedienden is het enige wat telt.
maar NEE Baarle! je begrijpt het niet. Die jongeskes hebben niks geschopt of geslagen. Die verzuurde mens las de verkeerde boekskes, was strontzat, viel die arme dutskes aan en wist toen niet meer of hij moest "vluchten of slaan", en toen is hij van zijneigenzichzelve dood gevallen!

leer dat nu toch eens !
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2006, 15:04   #55
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Wel, ik ben zo vrij het daar niet mee eens te zijn. Enerzijds eis ik van politici dezelfde onkreukbaarheid als van een wetsdokter of een rechter. Anderzijds zie ik dat wetsdokters en rechters niet anders functioneren dan politici: waarom zouden ze ook?
Ik zie minder redenen waarom wetsdokters en rechters op dezelfde manier zouden handelen als polici maar goed uiteraard zijn en blijven het mensen. Ik zie ook geen complot in deze zaak. Ik ben er alleen tegen als men een aan/af knop gebruikt om dit soort analyses te maken. Als een uitspraak goed uitpakt dan is justitie goed en als het slecht uitpakt dan is het een onderdeel van het links belgicistische regime.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2006, 15:11   #56
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
ericferemans's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2005
Berichten: 12.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Wie het slachtoffer was is irrelevant: dat hij gestorven is ten gevolge van de slagen en de schoppen die de daders hem toedienden is het enige wat telt.
Lees de autopsierapporten en de getuigenverslagen:
De man viel zelf een jongere aan, wurgde deze.
Hij ontving één klap om hem dat te laten stoppen nadat de jongere om hulp had geroepen.
Hij is niet geslagen. Hij is niet aangevallen. Het was omgekeerd!
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2006, 15:16   #57
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Lees de autopsierapporten en de getuigenverslagen:
jij hebt ze blijkbaar al gelezen en aan die hand je mening gevormd, kan je ze hier ook publiceren ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2006, 15:18   #58
Acid
Schepen
 
Acid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2004
Berichten: 458
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
In de woning zag de vakbondsdelegatie enkele wimpels van de extreem-rechtse groep Voorpost... [...]
't Is me toch wat... Straks vertellen ze nog dat Guido Demoor ook stickers van het Vlaams Belang in zijn zakken had...
__________________
Voor een vrij en onafhankelijk Vlaanderen.
Acid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2006, 15:19   #59
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Hij is niet geslagen. Hij is niet aangevallen.
Hij is geslagen. Hij is aangevallen.
__________________
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2006, 15:22   #60
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Ik begin te denken dat Ericferemans en Oliepiek een en dezelfde zijn.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:12.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be