Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 september 2006, 17:32   #41
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.859
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik heb me altijd laten vertellen dat de voormalige rijkswacht ook met zulke gedachten rondliep. Of het waar is weet ik niet.
Maar eens het land overnemen zou dat feitelijk een slechte zaak zijn?
Zo ja, voor wie dan?
Ik krijg,bij het horen van dergelijke nieuwsberichten,ook jeugdherinneringen....
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 17:33   #42
Bazilfunk
Minister
 
Bazilfunk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 mei 2003
Locatie: Anvers
Berichten: 3.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
En dromen van een staat waar een vreemdeling zonder schaamte een autochtoon mag schoppen, ik voeg dit er maar aan toe, dacht dat ge dit mischien over het hoofd hebt gezien, moet me niet danken was maar een kleine moeite.
Ik denk niet dat westerse extremisten daar van dromen. Het ging over westerse terroristen, niet over die van het midden oosten. Dus niets over het hoofd gezien maar ge hoeft u niet te verontschuldigen omdat je enkel leest wat je wil lezen.
Bazilfunk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 17:34   #43
Duym
Minister
 
Duym's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 3.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Een grote aanslag.... dat kan alleen betekenen dat ze Flahaut verder gingen opblazen...
Dat gaat een knal geven.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 17:35   #44
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht


Hoe serieus moeten we dit nemen? Zou dat 'Blood & Honour"-crapuul echt tot zoiets in staat zijn?
Er zijn toch heel wat militairen bij betrokken, dus om doetjes gaat het zeker niet.
Financieel zullen ze dat zeker kunnen, zulke organisaties hebben altijd wel ergens een grote geldschieter.
__________________
VLAANDEREN VRIJ
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 17:36   #45
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

17 mensen opgepakt bij huiszoekingen bij extreem-rechts
Bij simultaan huiszoekingen in de kazernes van Leopoldsburg, Kleine Brogel, Peer, Brussel en Zedelgem en op achttien privé-adressen in Vlaanderen zijn zeventien mensen gearresteerd. Er werden wapens in beslag genomen. De verdachten planden aanslagen.

De speurders namen onder meer verschillende vuurwapens, ontstekers voor landmijnen, een grote hoeveelheid munitie, explosieven en een zelfgemaakte bom met ontsteker in beslag.

De federale gerechtelijke politie van het arrondissement Dendermonde, het parket van Dendermonde en het federaal parket voerden de acties in een onderzoek naar het extreem-rechtse milieu.

De opgepakte personen zijn voornamelijk militairen en personen die de extreem-rechtse ideologie aanhangen.

Leopoldsburg
De hoofdverdachte, een militair uit de kazerne in Leopoldsburg en lid van Bloed-Bodem-Eer-Trouw, een afscheuring van Blood and Honour in Vlaanderen, zou plannen gehad hebben om aanslagen te plegen om de basisstructuren van ons land te ontwrichten.

Het onderzoek toonde aan dat hij een aantal gelijkgezinden rekruteerde en voor hen paramilitaire oefeningen organiseerde. Ook zette hij met zijn kompanen een geheime handel in wapens op. Er werden echter geen aanwijzingen gevonden voor een concrete aanslag.

De zeventien verdachten verschijnen vandaag en vrijdag voor de onderzoeksrechter die zal beslissen of ze aangehouden worden.

bron GVA
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 17:36   #46
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Tja, idereen maar hysterisch doen over "moslimextremisten", terwijl de extremisten onder het "eigen"(?) volk een even groot gevaar zijn, zo blijkt nu...
Ik heb toch altijd al gezegd dat er evengoed slechte Vlamingen zijn
__________________
VLAANDEREN VRIJ
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 17:37   #47
ERLICH
Minister-President
 
ERLICH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juli 2006
Berichten: 5.035
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Ahum, ik vind mensen die landmijnen, munitie, explosieven en bommen bezitten toch wel een beetje verdacht hoor...
Dat is nu éénmaal het doel van een militaire kazerne, wapens en explosieve en militaire, gaat daar niet veel anders vinden, allee zo zou het toch moeten zijn. Mischien dat dit in andere landen anders is.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 17:37   #48
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Effe geduld...

Eerst eens zien hoeveel aanhoudingen, hoeveel bevestigd en wat de concrete tenlastelegging zal zijn. Moeilijk om dat op één maand tijd rond te krijgen, dus héél vatbaar voor sfeerschepping.

En wat me ook opviel, was dat "blood & honour" nou net één van die groeperingen was die Dewael zich een paar dagen geleden al liet ontvallen.

Kritisch als altijd,

Desiderius
Tja Desiderius, dit vind ik juist fijn aan verkiezingen opeens gebeurt er van alles, spijtig valt het daarna altijd stil, misschien om de twee jaar verkiezingen houden, het brengt leven in de brouwerij.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 17:37   #49
Bazilfunk
Minister
 
Bazilfunk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 mei 2003
Locatie: Anvers
Berichten: 3.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Er zijn toch heel wat militairen bij betrokken, dus om doetjes gaat het zeker niet.
Financieel zullen ze dat zeker kunnen, zulke organisaties hebben altijd wel ergens een grote geldschieter.
En welke organisatie is al een tijdje bezig met plannen om het land over te nemen en heeft blijkbaar veel geld aan hun reclamebudget te zien?!
Bazilfunk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 17:38   #50
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Inderdaad goed uitgekiend van extreem rechts om net voor de veriezingen aanslagen te plegen zodat iedereen weer naar mekka zou kijken terwijl we in ekeren moeten zijn
Pardon: Grembergen
__________________
VLAANDEREN VRIJ
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 17:40   #51
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
We moeten alles eens op een rijtje zetten...

2 jaar geleden na de overwinning van het VB in 2004 pakte de ministerraad in het geheim uit met een actieplan tegen extreem-rechts. het onderzoek naar de invallen van vandaag startte toevallig ook vlak daarna...

Even toevallig waren toen die militairen zogezegd bezig met het ebramen van aanslagen... en maar beramen en beramen tot net voor de verkeizingen van 8 oktober toen men plots besloot op te treden.

Wie gelooft er hier nog in fabeltjes? Dit is surrealisme...
Daar gaan we weer...
Ik begin echt te geloven dat je met Blood & Honour sympathiseert. En als het niet zo is, dan lijkt het er toch wel op.
__________________
VLAANDEREN VRIJ
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 17:40   #52
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

Citaat:
Ik begin echt te geloven dat je met Blood & Honour sympathiseert. En als het niet zo is, dan lijkt het er toch wel op.
Jongske toch ik ben de grootste tegenstander van zulke groeperingen.

maar men liet dus die gewapende groepering meer dan 2 jaar doen ... om pas op te treden net voor de verkiezingen... terwijl ze geen concrete plannen hadden. komaan zeg. Dan hadden ze die toch veel rapper moeten oppakken.

En jij lijkt me eerder iemand die het criminele PS apparaat blindelings gelooft. Flahaut bij defensie en Oncklinkx op justitie.

Er was een geheim plan van de regering na 2004. Wel het kan goed zijn dat dat krapuul wapens dealde enzo en zelfs de staat wou ondermijnen.
Maar het feit dat men daar nu tegen optreed kan enkel te maken hebben met de verkiezingen.Wat als ze toch zo gevaarlijk zijn? Dan laat je die toch niet meer dan 2 jaar doen?

Laatst gewijzigd door ilfalco : 7 september 2006 om 17:44.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 17:43   #53
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
En welke organisatie is al een tijdje bezig met plannen om het land over te nemen en heeft blijkbaar veel geld aan hun reclamebudget te zien?!
U doelt op Vlaams Belang?
__________________
VLAANDEREN VRIJ
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 17:44   #54
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Toen deze middag de 750'000 allochtoon mij voorbij liep op weg naar zijn syndicaat dacht ik zo eens bij mijn eigen ; dju iemand zou hier eens keet moeten schoppen. En zie, het is al zover.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 17:44   #55
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
smiley's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2004
Berichten: 10.199
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Dus men liet die gewapende groepering meer dan 2 jaar doen ... om pas op te treden net voor de verkiezingen... terwijl ze geen concrete plannen hadden.
Het ligt er weer vingerdik op dat dit weer een poging is om de bevolking te manipuleren vlak voor de verkiezingen.
__________________
De kernoorzaak van alle terreurdaden zijn terroristische ideologieen. De kernoorzaak van het islamitisch terrorisme is de islamitische ideologie.
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 17:47   #56
ERLICH
Minister-President
 
ERLICH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juli 2006
Berichten: 5.035
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Ik denk niet dat westerse extremisten daar van dromen. Het ging over westerse terroristen, niet over die van het midden oosten. Dus niets over het hoofd gezien maar ge hoeft u niet te verontschuldigen omdat je enkel leest wat je wil lezen.
Sorry, hoe onbeschaamd van mij. Ik was vergeten dat over straatterroristen van allochtonen oorsprong niets mag gezegd worden, dat daar bepaalde personen nogal gevoelig voor zijn. Maar ik dacht echt u van dienst te zijn.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 17:48   #57
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Toch wel straf dat er militairen bijzitten, uitgerekend mensen die het land zouden moeten 'beschermen'...
Dat is toch goed. Op het ogenblik van een Vlaamse volksnationale revolutie of machtsovername, zal het regime eerst nog moeten afrekenen met hun eigen manschappen. Misschien kunnen ze een leger vormen met hun 0110-artiesten.

Ik zie het al voor mij, met Tom Barman en Koen Wauters op kop !

In geval van een gewapend conflict staat het regime zwakker dan je denkt.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 17:48   #58
Ploertendoder
Banneling
 
 
Ploertendoder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2006
Berichten: 1.110
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht


Hoe serieus moeten we dit nemen? Zou dat 'Blood & Honour"-crapuul echt tot zoiets in staat zijn?
Waarschijnlijk bedoelen ze dat er banden zijn met de neocons van GWB.
Ploertendoder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 17:49   #59
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Er zijn toch heel wat militairen bij betrokken, dus om doetjes gaat het zeker niet.
Financieel zullen ze dat zeker kunnen, zulke organisaties hebben altijd wel ergens een grote geldschieter.
Dat is toch goed voor de Vlaamse zaak (uw zaak als NVA'er toch ook hoop ik) dat er nationalisten in het leger zitten.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 17:50   #60
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht


Hoe serieus moeten we dit nemen? Zou dat 'Blood & Honour"-crapuul echt tot zoiets in staat zijn?
Het schijnt hier om Vlaams-nationalisten te gaan.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be