Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 augustus 2014, 10:51   #661
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
Dat is nog niks vergeleken met Le Soir, dat is nog een paar stappen verder dan een internetforum.
Marie Daenen heeft gelijk, en ik treed haar volkomen bij in haar standpunt
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2014, 11:39   #662
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.752
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Wat is voor jou de reden waarom Vlaanderen NIET onafhankelijk moet worden?
Ik gun iedere separatist het recht om voldoende draagvlak te ontwikkelen voor een onafhankelijk Vlaanderen.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2014, 11:42   #663
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.752
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
Dat is nog niks vergeleken met Le Soir, dat is nog een paar stappen verder dan een internetforum.
Ik volg de commentaar op Le Soir de laatste tijd niet meer. Kan je hier frappante voorbeelden van aanhalen en meegeven wie er juist achter zit ?
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2014, 11:53   #664
Cheminot
Minister
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 3.812
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Ik volg de commentaar op Le Soir de laatste tijd niet meer. Kan je hier frappante voorbeelden van aanhalen en meegeven wie er juist achter zit ?
Niet de commentaar op Le Soir, wel wat er in de krant zelf verschijnt. Er zijn hier al genoeg voorbeelden gegeven.

Hier een voorbeeld van de haatpropaganda van Le Soir:

http://www.gva.be/cnt/aid913251/klac...-tegen-le-soir

Laatst gewijzigd door Cheminot : 17 augustus 2014 om 11:54.
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2014, 12:01   #665
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.752
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
Niet de commentaar op Le Soir, wel wat er in de krant zelf verschijnt. Er zijn hier al genoeg voorbeelden gegeven.

Hier een voorbeeld van de haatpropaganda van Le Soir:

http://www.gva.be/cnt/aid913251/klac...-tegen-le-soir
Dat is van 4 jaar terug. Bart De Wever heeft vier jaar geleden reeds de kans geboden om uitgebreid aan het woord te komen in Le Soir. Bij mijn weten is hij hier niet op ingegaan.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2014, 12:07   #666
Cheminot
Minister
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 3.812
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Dat is van 4 jaar terug. Bart De Wever heeft vier jaar geleden reeds de kans geboden om uitgebreid aan het woord te komen in Le Soir. Bij mijn weten is hij hier niet op ingegaan.
Het is maar één voorbeeld, net zoals de oproep om alle NVA'ers op een vlot te steken... Dat je als krant uitpakt, daar zou zelfs De Winter van blozen.
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2014, 12:10   #667
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
België is een slecht huwelijk tussen 2 partners die niet met elkaar kunnen communiceren (verschillende talen, en doorgaans willen beide partijen geen inspanning doen om elkaar te begrijpen)

Net zoals in de meeste huwelijken die op de klippen lopen, is geld de voornaamste factor die ons samen houdt. Zoals slechte koppels die alleen bij elkaar blijven om de huur te kunnen betalen, blijven Vlaanderen en Wallonië samen 1) omdat de staatsschuld via bad bank Dexia niet zomaar te splitsen valt en 2) omdat een splitsing de economie niet ten goede komt

Zoals in zo veel vechtscheidingen is het Wallonië die haar partner Vlaanderen ook nog financieel probeert uit te melken, en daar behoorlijk in slaagt.

Om uw openingsvraag anders te stellen..

Wat is voor jou de reden waarom Vlaanderen NIET onafhankelijk moet worden?

Liefde voor Wallonië???
Dat is de visie van bekrompene, kleingeestige en verzuurde Vlaams-Nationalisten. De meesten in dit land delen helemaal niet zo'n standpunt en hebben geen enkel probleem met België.
U spreekt van "slecht huwelijk" : leg me dan uit hoe het komt dat zoveel Franstaligen in Vlaanderen wonen, werken en er met vakantie gaan. Denkt u dat al die Franstaligen niet weten dat er Vlaams-Nationalisme in Vlaanderen is? Natuurlijk weten ze dat maar het is niet hun schuld als een deel van de Vlaamse bevolking bekrompen, kleingeestig en verzuurd is. En het is vooral helemaal niet hun zaak.
Everytime is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2014, 12:17   #668
Cheminot
Minister
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 3.812
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Dat is de visie van bekrompene, kleingeestige en verzuurde Vlaams-Nationalisten. De meesten in dit land delen helemaal niet zo'n standpunt en hebben geen enkel probleem met België.
U spreekt van "slecht huwelijk" : leg me dan uit hoe het komt dat zoveel Franstaligen in Vlaanderen wonen, werken en er met vakantie gaan. Denkt u dat al die Franstaligen niet weten dat er Vlaams-Nationalisme in Vlaanderen is? Natuurlijk weten ze dat maar het is niet hun schuld als een deel van de Vlaamse bevolking bekrompen, kleingeestig en verzuurd is. En het is vooral helemaal niet hun zaak.
We zijn toch ook niet getrouwd met de Fransen of de Duitsers en toch gaan daar ook heel veel Vlamingen op vakantie? Wat is daar eigenlijk de relevantie van? Je kan mij ook een Vlaams-nationalist noemen, maar niet zoals jij die graag wilt afschilderen. Zo ben ik perfect drietalig, ik zal een Franstalige die het moeilijk heeft met het Nederlands verder helpen in het Frans. Ze zijn net als anderen welkom in Vlaanderen om hier te wonen, te werken of op vakantie te komen.

Maar het past natuurlijk altijd om anderen als slecht af te schilderen en zo jezelf in een beter licht te plaatsen.
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2014, 12:32   #669
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
Het is maar één voorbeeld, net zoals de oproep om alle NVA'ers op een vlot te steken... Dat je als krant uitpakt, daar zou zelfs De Winter van blozen.
Dat was humor. Bent u echt dom om te geloven dat ze meenden wat ze zeiden? Hun boodschap daarachter is duidelijk : we zullen verder met het Vlaams-Nationalisme lachen en er geen rekening mee houden.
Everytime is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2014, 12:34   #670
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Dat was humor. Bent u echt dom om te geloven dat ze meenden wat ze zeiden? Hun boodschap daarachter is duidelijk : we zullen verder met het Vlaams-Nationalisme lachen en er geen rekening mee houden.
huiszwamhumor
__________________
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2014, 12:36   #671
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.752
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
Het is maar één voorbeeld, net zoals de oproep om alle NVA'ers op een vlot te steken... Dat je als krant uitpakt, daar zou zelfs De Winter van blozen.
Dat dateert ook van meer dan 4 jaar terug. Daar heeft Le Soir ook zitten smeken bij Bart De Wever om hem hier op zijn voorwaarden door hun te laten interviewen.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2014, 13:27   #672
Cheminot
Minister
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 3.812
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Dat was humor. Bent u echt dom om te geloven dat ze meenden wat ze zeiden? Hun boodschap daarachter is duidelijk : we zullen verder met het Vlaams-Nationalisme lachen en er geen rekening mee houden.
Toen Leterme een veel onschuldiger mopje maakte stond heel Franstalig België op z'n achterste poten.

Men heeft al genoeg rekening gehouden met het Vlaams-Nationalisme en dat zal in de toekomst gewoon verder gaan. Ze zouden wel graag willen dat het niet zou bestaan of dat ze er geen rekening mee moeten houden.

Nee, het was geen mopje, het was eerder de uiting dat ze er veel voor over hebben om zich te ontdoen van het Vlaams-Nationalisme...
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2014, 21:12   #673
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Dat is de visie van bekrompene, kleingeestige en verzuurde Vlaams-Nationalisten. De meesten in dit land delen helemaal niet zo'n standpunt en hebben geen enkel probleem met België.
U spreekt van "slecht huwelijk" : leg me dan uit hoe het komt dat zoveel Franstaligen in Vlaanderen wonen, werken en er met vakantie gaan. Denkt u dat al die Franstaligen niet weten dat er Vlaams-Nationalisme in Vlaanderen is? Natuurlijk weten ze dat maar het is niet hun schuld als een deel van de Vlaamse bevolking bekrompen, kleingeestig en verzuurd is. En het is vooral helemaal niet hun zaak.
Ik ga ook graag met vakantie in de Ardennen, maar dat betekent niet dat ik fan ben van Wallonië.

Jij maakt geen onderscheid tussen het haten van een systeem, en het haten van een individu.
Zo haten veel mensen geen moslims (individu) maar wel de Islam (het systeem) die het slechtste in die mensen naar boven brengt. Zo haten velen geen Amerikanen (individu) maar wel hun corrupte regering.

Het systeem in België op dit moment, loodst jaarlijks geld vanuit Vlaanderen naar Wallonië. Per jaar komt het ongeveer uit op een maandsalaris per gezin en daar zijn zelfs boeken over geschreven.

Dit zegt niets over het karakter van een doorsnee Waal, maar het voedt wel het nationalisme.

Wat jij daar verzuurd, bekrompen of kleingeestig aan vindt, is mij een raadsel.

Hate the game, don't hate the player

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 17 augustus 2014 om 21:13.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2014, 21:46   #674
De Brabander
Minister-President
 
De Brabander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 augustus 2011
Locatie: Ternat
Berichten: 5.735
Standaard

Ik ben ook geen fan van "Wallonie". Voor mij bestaat het immers niet.
__________________
België unitair !
De Brabander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2014, 22:29   #675
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
Toen Leterme een veel onschuldiger mopje maakte stond heel Franstalig België op z'n achterste poten.

Men heeft al genoeg rekening gehouden met het Vlaams-Nationalisme en dat zal in de toekomst gewoon verder gaan. Ze zouden wel graag willen dat het niet zou bestaan of dat ze er geen rekening mee moeten houden.

Nee, het was geen mopje, het was eerder de uiting dat ze er veel voor over hebben om zich te ontdoen van het Vlaams-Nationalisme...
Men houdt juist helemaal geen rekening met het Vlaams-Nationalisme en met de gevoeligheden van een bepaalde Vlaanderen. De meeste Franstaligen minimaliseren totaal wat er in Vlaanderen leeft.
Everytime is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2014, 22:35   #676
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Ik ga ook graag met vakantie in de Ardennen, maar dat betekent niet dat ik fan ben van Wallonië.

Jij maakt geen onderscheid tussen het haten van een systeem, en het haten van een individu.
Zo haten veel mensen geen moslims (individu) maar wel de Islam (het systeem) die het slechtste in die mensen naar boven brengt. Zo haten velen geen Amerikanen (individu) maar wel hun corrupte regering.

Het systeem in België op dit moment, loodst jaarlijks geld vanuit Vlaanderen naar Wallonië. Per jaar komt het ongeveer uit op een maandsalaris per gezin en daar zijn zelfs boeken over geschreven.

Dit zegt niets over het karakter van een doorsnee Waal, maar het voedt wel het nationalisme.

Wat jij daar verzuurd, bekrompen of kleingeestig aan vindt, is mij een raadsel.

Hate the game, don't hate the player
U hebt het over een onderwerp dat alleen een deel van de Vlaamse bevolking interesseert. Besef het gewoon. De meerderheid in dit land heeft iets anders te doen dat zijn tijd met een futiliteit te verliezen.
Everytime is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2014, 13:11   #677
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.101
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Men houdt juist helemaal geen rekening met het Vlaams-Nationalisme en met de gevoeligheden van een bepaalde Vlaanderen. De meeste Franstaligen minimaliseren totaal wat er in Vlaanderen leeft.
Dat is juist het probleem.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2014, 18:31   #678
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Locatie: Leiden, Lage Landen
Berichten: 11.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Dat is juist het probleem.
je zou bijna denken dat hij dat al weet, zo perfect als hij het beschrijft.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2014, 08:55   #679
Cheminot
Minister
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 3.812
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Men houdt juist helemaal geen rekening met het Vlaams-Nationalisme en met de gevoeligheden van een bepaalde Vlaanderen. De meeste Franstaligen minimaliseren totaal wat er in Vlaanderen leeft.
De opeenvolgende staatshervormingen bewijzen het tegendeel...
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2014, 08:58   #680
Cheminot
Minister
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 3.812
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Ik ben ook geen fan van "Wallonie". Voor mij bestaat het immers niet.
Dat is raar: http://nl.wikipedia.org/wiki/Walloni%C3%AB

Maar net als in de alegorie van de grot, de werkelijkheid is altijd wat je zelf ziet.
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be