Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Cedric Vloemans (UNIE) - 19 tot 25 februari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Cedric Vloemans (UNIE) - 19 tot 25 februari Unie is een centrumpartij voor de Belgische Unie. Dit kartel bestaat uit drie unitaristische/Belgisch gezinde politieke groeperingen: BEB-n , de Liberale Alliantie en Unie.

 
 
Discussietools
Oud 7 maart 2007, 12:40   #41
Miguelito
Minister
 
Miguelito's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2004
Locatie: Puerto de la Cruz, Tenerife
Berichten: 3.312
Standaard

Citaat:
Die franstalige politici houden zich niet aan de wet in hun eigen gemeenten en beschouwen de Vlaamse gemeenten in de Rand als hun Brussel.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht

Welke wet in eigen gemeenten respecteren ze niet volgens jou?
De taalwetten, de rondzendbrief Peeters, ...

Citaat:
Ze kunnen gerust franstalige polici kiezen, dat toont hun onwil om zich als echte belges te voelen nog maar eens aan ... . Maar ook die plotici moeten zich aan de taalwet houden en dat doen ze niet. Franstaligen hebben zelfs een vertegenwoordiger in het Vlaemsche Parlement, maar veel doet hij niet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Ik volg de handelingen in dat parlement niet zo goed maar ik weet dat hij bijvoorbeeld tegenstemde over dat met die verwijdering van Franstalige namen op de bordjes.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Wat kan een eenzaam man doen in een parlement vol tegenstanders?
Ja inderdaad, alle democratisch verkozenen in het Vlaamse Parlement zijn de tegenstanders van de arme onderdrukte minderheid in Belgique. Zo is het toch ook in geheel belgique altijd geweest ...

Die man is gewoon het bewijs dat franstaligen niet willen en kunnen integreren op het grondgebied waar ze wonen
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Neem van me aan dat, als het nu verkiezingen worden, de NVA de weg opgaat van het VB. Te weten: pardoes de berg af. Wees daar maar zeker van

Laatst gewijzigd door Miguelito : 7 maart 2007 om 12:48.
Miguelito is offline  
Oud 7 maart 2007, 12:43   #42
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard

Citaat:
De taalwetten, de rondzendbrief Peeters, ...
De rondzendbrief staat niet in de grondwet en is in hun ogen niet legitiem.

Over welke taalwetten heb je het?
__________________
Steun Oranje-Blauw!
evilbu is offline  
Oud 7 maart 2007, 15:24   #43
Miguelito
Minister
 
Miguelito's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2004
Locatie: Puerto de la Cruz, Tenerife
Berichten: 3.312
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
De rondzendbrief staat niet in de grondwet en is in hun ogen niet legitiem.

Over welke taalwetten heb je het?
De taal die in de gemeeteraad wordt gesproken bv.
De rondzendbrief Peetsers is wel legitiem en zegt dat documenten elke keer opnieuw moeten worden aangevraagd! Nu is dat éénmaal aanvragen voor levenslange franstalige documenten. Ze hebben zelf de oproepingsbrief voor de verkiezingen in het frans gestuurd, maar daar kwam onmiddelijk -terecht-protest tegen.
Die rondzendbrief wordt gewoon genegeerd door de lokale gemeenten, iets wat onaanvaardbaar is en tonnt aan dat franstaligen eigenlijk de Vlamingen lastige taalromantici vinden, die moeten inzien dat het frans superieur is.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Neem van me aan dat, als het nu verkiezingen worden, de NVA de weg opgaat van het VB. Te weten: pardoes de berg af. Wees daar maar zeker van

Laatst gewijzigd door Miguelito : 7 maart 2007 om 15:33.
Miguelito is offline  
Oud 7 maart 2007, 15:35   #44
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miguelito Bekijk bericht
De taal die in de gemeeteraad wordt gesproken bv.
Wel, ze doen toch de gemeenteraad in het Nederlands?

Citaat:
De rondzendbrief Peetsers is wel legitiem en zegt dat documenten elke keer opnieuw moeten worden aangevraagd! Nu is dat éénmaal aanvragen voor levenslange franstalige documenten. Ze hebben zelf de oproepingsbrief voor de verkiezingen in het frans gestuurd, maar daar kwam onmiddelijk -terecht-protest tegen.
Die rondzendbrief wordt gewoon genegeerd door de lokale gemeenten, iets wat onaanvaardbaar is en tonnt aan dat franstaligen eigenlijk de Vlamingen lastige taalromantici vinden, die moeten inzien dat het frans superieur is.
Die rondzendbrief komt van de Vlaamse overheid en is een "interpretatie" van iets dat onduidelijk in de (wel samen met de Franstalig afgesproken) grondwet staat : op verzoek documenten kunnen krijgen in het frans.
__________________
Steun Oranje-Blauw!
evilbu is offline  
Oud 7 maart 2007, 15:52   #45
Miguelito
Minister
 
Miguelito's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2004
Locatie: Puerto de la Cruz, Tenerife
Berichten: 3.312
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Wel, ze doen toch de gemeenteraad in het Nederlands?
Dat geloof je toch zelf niet, daarom zijn er ook zo vele problemen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Die rondzendbrief komt van de Vlaamse overheid en is een "interpretatie" van iets dat onduidelijk in de (wel samen met de Franstalig afgesproken) grondwet staat : op verzoek documenten kunnen krijgen in het frans.
De rondzendbrief Peetsers zegt inderdaad dat de faciliteiten uitdovend zijn, iets wat idd niet in de wet staat.
WEL staat er dat ze elke keer opnieuw moeten worden aangevraagd, iets waar de franstaligen hun in hun grondrechten getast voelen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Neem van me aan dat, als het nu verkiezingen worden, de NVA de weg opgaat van het VB. Te weten: pardoes de berg af. Wees daar maar zeker van

Laatst gewijzigd door Miguelito : 7 maart 2007 om 16:15.
Miguelito is offline  
Oud 7 maart 2007, 15:56   #46
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miguelito Bekijk bericht
Dat geloof je toch zelf niet, daarom zijn er ook zo vele problemen.
Waar en wanneer? Ik weet ook wel dat die gemeenteraadsleden niet representatief zijn voor de rest van de Franstaligen in die gemeenten, maar behalve een kort woordje in het Frans (waar leden van TAK en Voorpost zwaar tegen protesteren) is het bij MIJN WETEN toch nageleefd?



Citaat:
WEL staat er dat ze elke keer opnieuw moeten worden aangevraagd, iets waar de franstaligen hun in hun grondrechten getast voelen.
Waar staat dat dat opnieuw moet aangevraagd worden, in de grondwet?
__________________
Steun Oranje-Blauw!
evilbu is offline  
Oud 7 maart 2007, 16:08   #47
Miguelito
Minister
 
Miguelito's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2004
Locatie: Puerto de la Cruz, Tenerife
Berichten: 3.312
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Waar en wanneer? Ik weet ook wel dat die gemeenteraadsleden niet representatief zijn voor de rest van de Franstaligen in die gemeenten, maar behalve een kort woordje in het Frans (waar leden van TAK en Voorpost zwaar tegen protesteren) is het bij MIJN WETEN toch nageleefd?
Het is ook op die incidenten die ik doelde, er zijn er nog meer, maar waar juist, weet ik ook niet meer.
De problemen komen vooral van de communicatie met de burgers, omdatv de gemeenteraden menen in een tweetalig statuut te wonen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Waar staat dat dat opnieuw moet aangevraagd worden, in de grondwet?
Niet reechtstreeks, maar de grondwet, dwz de taalwet voor bestuurszaken uit 1966, zegt wel dat de plaatselijke diensten UITSLUITEND de taal van het grondgebied mogen gebruiken, in de faciliteitengemeenten mogen franstaligen wel een kopie vragen in het Frans. Dit moeten ze elke keer opnieuw aanvragen omdat die wet anders tegenstrijdig zou zijn met bovenstaande wet.
Vlaanderen voert dus -op papier- de wet naar de letter uit, terwijl franstaligen dit aanvechten, maar verscheidene rechtbanken hebben gefaald, omdat taalwetgeving een gewestelijke bevoegdheid is.
zin.


EDIT
Uit 2002
Uit 2005
Uit 2007
Uit 2007
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Neem van me aan dat, als het nu verkiezingen worden, de NVA de weg opgaat van het VB. Te weten: pardoes de berg af. Wees daar maar zeker van

Laatst gewijzigd door Miguelito : 7 maart 2007 om 16:16.
Miguelito is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be