Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Israëlisch-Palestijns conflict
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Israëlisch-Palestijns conflict Oktober 2023 was het begin van een nieuw conflict. Hamas strijders vielen Israël binnen waarop het Israëlische leger reageerde met bombardementen. Alle discussies over dit conflict en het verdere verloop ervan, horen thuis in dit (sub)forum.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 januari 2018, 08:20   #1021
Tamam
Minister-President
 
Tamam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2003
Berichten: 5.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Om zeker te zijn dat U geen vergissing kan maken hierrondtrend.



Zeer selectief gequote/gekloot, prachtig staaltje van propaganda. Hebt u lessen gekregen van pallywoodiaanse regisseurs?
Neen van mensen die er woonden. Mensen die je dood wenst. You got some issues..
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2018, 08:29   #1022
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.831
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
Neen van mensen die er woonden. Mensen die je dood wenst. You got some issues..
Ik wens niemand dood. Ik herhaal alleen mijn standpunt.
Als iemand geweld wil gebruiken om een probleem op te lossen, dan moet er genoeg geweld gebruikt worden , anders wordt het probleem alleen groter.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2018, 09:07   #1023
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Soms denk ik echt.. gelooft gij echt wat gij schrijft??

Precies of Israel constant 'het goede' nastreeft, en dat die stoute palestijnen alleen maar slechte bedoelingen hebben.
Uw wereldbeeld is letterlijk zwart wit.
Het is zinloos om dit permanent bevroren conflict te benaderen vanuit noties zoals "goed" of "slecht", dat speelt hier niet. Vertrek vanuit de vaststelling dat Israël een formidabel sterke natie is, die de allerhoogste prioriteit geeft aan de fysieke veiligheid van haar natie en zijn bevolking. En daarvoor letterlijk alles zal doen om die af te dwingen. Na de machtsovername door Hamas heeft israël de grens met hun buren uit Gaza hermetisch en definitief gesloten. (alhoewel ik niet begrijp dat ze het laatste veiligheidslek niet dichten : de grensovergang langs waar hulpkonvooien nog door mogen, het zou logischer zijn om te kiezen voor transport via zee).
Als men al meer dan 10 jaar weg is uit Gaza, er geen enkele israëlische burger in Gaza meer is en er geen enkele diplomatieke noch handelrelatie bestaat noch gewenst is dan is het dringend tijd om te realiseren dat die grens definitief is. Als de gazoenen een toekomst willen die verder gaat dan om de 3 ?* 5 jaar onder een bommentapijt te komen liggen zullen ze moeten een handelsrelatie met Egypte onderhandelen.
De Israëlis blijven pesten met hun suikerraketten is futiel. Voor elke raket, schakelt IDF een militair doel van Hamas uit. En bij hun laatste poging om een aanvalstunnel te graven heeft IDF de tunnel samen met de mollen die aan het graven waren opgeblazen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2018, 12:44   #1024
LiberaalNL
Europees Commissaris
 
LiberaalNL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 7.388
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Er staat nergens dat de blokkade illegaal is, maar dat er zorgen zijn.
__________________
Russian Warship, go fuck yourself!- 13 helden
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2018, 12:59   #1025
LiberaalNL
Europees Commissaris
 
LiberaalNL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 7.388
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
het ironische is dat de mensen die hier Israel's bewind verdedigen als minderwaardig in dat land beschouwd worden, als "goys".

zie het nieuws van vandaag bv, ze verbergen het zelf niet dat niet-joden "untermenschen" zijn in hun ogen en gebruiken de term openlijk.

https://www.haaretz.com/israel-news/...mpaign=General
Daar ben je weer met je onzinnige Godwins.
__________________
Russian Warship, go fuck yourself!- 13 helden
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2018, 17:57   #1026
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Dat moet je me nu eens uitleggen, zeker als je weet hoe wiki te werk gaat.
Ben benieuwd om weer iets bij te leren.
https://forum.politics.be/showpost.p...postcount=1003

De link in die post verklaart een en ander.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2018, 18:58   #1027
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
https://forum.politics.be/showpost.p...postcount=1003

De link in die post verklaart een en ander.
Neen Diego, jij etaleert weer (opnieuw...) je onvermogen om te begrijpen dat men bronnen (globalresearch) best eerst screent vooraleer hun beweringen als vaststaande feiten te gaan verspreiden. Iets wat jij consequent niet doet, weigert, of dat laatste nu bewust is of gewoon iets compulsief is weet ik uiteraard niet.
Maar het toont wel een grenzeloos amateurisme en een totaal gebrek aan methodiek.

Vraag : welke academische publicatie in het vakgebied geschiedenis geeft globalresearch op als bron voor één van jouw nogal rare beweringen over dit thema ? Geen enkele. Niks, nada, noppes.
Niemand neemt dat serieus, het is wat het is : zever van conspirationisten.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...

Laatst gewijzigd door Pandareus : 4 januari 2018 om 19:00.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2018, 20:14   #1028
Tamam
Minister-President
 
Tamam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2003
Berichten: 5.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Daar ben je weer met je onzinnige Godwins.
uh het is een Israelische rechter die de godwin gebruikte, door iemand weg te sturen wegens "Goy".

De nazi's gebruikten termen ook om mensen niet als puur enzo te bestempelen, ja. Stuur een mailtje naar die Israëlische rechter.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2018, 20:27   #1029
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
https://forum.politics.be/showpost.p...postcount=1003

De link in die post verklaart een en ander.
Ik heb die ook gelezen, maar dat veranderd hoedanook niets aan de werking van Wiki. Ga eens wat verder lezen, en je zal het wel zien dan.

https://stephanvierkant.tweakblogs.n...wikipedia.html

https://www.nrc.nl/nieuws/2015/08/24...526660-a407996

Waterdicht is het natuurlijk nooit, geen enkele bron trouwens, maar het heeft wel een zelf-controlerende functie.
De kans dat de info dus juist is, is véééél groter dan dat je in andere bronnen kan lezen die niet gecontroleerd worden.
Bovendien, baseer je nooit op één bron, maar op meerdere. Dan ben je zeker.

Tik maar eens in in Google 'betrouwbaarheid wikipedia'.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2018, 08:26   #1030
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Soms denk ik echt.. gelooft gij echt wat gij schrijft??

Precies of Israel constant 'het goede' nastreeft, en dat die stoute palestijnen alleen maar slechte bedoelingen hebben.
Uw wereldbeeld is letterlijk zwart wit.
Uw lezing van mijn uitspraak is zwart-wit.

Gaat u echt beweren dat Israël (in tegenstelling tot Hamas) het aantal burgerslachtoffers tracht te maximaliseren?

Is het daarom dat ze een erg hoog percentage smart-bombs gebruiken?

Ik heb nooit beweerd dat Israël constant het goede nastreeft en dat heb ik onder andere in dit topic meermaals bevestigd. Ik beweer wel dat Hamas 'stout' is. Doelbewust zo veel mogelijk burgerslachtoffers (proberen te) maken is stout.

Maar gezien u er blijkbaar een sport van maakt om mijn posts te verdraaien zodat ze zwart-wit worden en u me vervolgens van een zwart-witte houding kan beschuldigen, heb ik u eigenlijk niets meer te zeggen.

P.S.: Dit keer eens geen totaal van de pot gerukte opmerking over mijn profielafbeelding?

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 5 januari 2018 om 08:38.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2018, 10:11   #1031
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Uw lezing van mijn uitspraak is zwart-wit.

Gaat u echt beweren dat Israël (in tegenstelling tot Hamas) het aantal burgerslachtoffers tracht te maximaliseren?

Is het daarom dat ze een erg hoog percentage smart-bombs gebruiken?

Ik heb nooit beweerd dat Israël constant het goede nastreeft en dat heb ik onder andere in dit topic meermaals bevestigd. Ik beweer wel dat Hamas 'stout' is. Doelbewust zo veel mogelijk burgerslachtoffers (proberen te) maken is stout.

Maar gezien u er blijkbaar een sport van maakt om mijn posts te verdraaien zodat ze zwart-wit worden en u me vervolgens van een zwart-witte houding kan beschuldigen, heb ik u eigenlijk niets meer te zeggen.

P.S.: Dit keer eens geen totaal van de pot gerukte opmerking over mijn profielafbeelding?

Atmosphere gaat veeel verder in die manier van redeneren. Die stelt dat omdat Hamas hun geschut naast een kliniek zet, dat israël daarom niet mag toeslagen. Als je dan op het perfide van hun actie wijst, dat dit neerkomt op het zelf organiseren van eigen slachtoffers ofwel het aanvaarden van menselijke schilden dan krijg je als antwoord : "heel Gaza is dichtbevolkt dus dat maakt geen verschil". Tja...

Nogal logisch dat Israël daar niet in mee stapt. Wat ze doen, is hun targets zo selectief mogelijk neutraliseren met smart bombs.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2018, 10:27   #1032
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.704
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Het is zinloos om dit permanent bevroren conflict te benaderen vanuit noties zoals "goed" of "slecht", dat speelt hier niet. Vertrek vanuit de vaststelling dat Israël een formidabel sterke natie is, die de allerhoogste prioriteit geeft aan de fysieke veiligheid van haar natie en zijn bevolking. En daarvoor letterlijk alles zal doen om die af te dwingen. Na de machtsovername door Hamas heeft israël de grens met hun buren uit Gaza hermetisch en definitief gesloten. (alhoewel ik niet begrijp dat ze het laatste veiligheidslek niet dichten : de grensovergang langs waar hulpkonvooien nog door mogen, het zou logischer zijn om te kiezen voor transport via zee).
Als men al meer dan 10 jaar weg is uit Gaza, er geen enkele israëlische burger in Gaza meer is en er geen enkele diplomatieke noch handelrelatie bestaat noch gewenst is dan is het dringend tijd om te realiseren dat die grens definitief is. Als de gazoenen een toekomst willen die verder gaat dan om de 3 ?* 5 jaar onder een bommentapijt te komen liggen zullen ze moeten een handelsrelatie met Egypte onderhandelen.
De Israëlis blijven pesten met hun suikerraketten is futiel. Voor elke raket, schakelt IDF een militair doel van Hamas uit. En bij hun laatste poging om een aanvalstunnel te graven heeft IDF de tunnel samen met de mollen die aan het graven waren opgeblazen.
Het alternatief voor de Palestijnen is uiteraard: niets doen en toch naar de slachtbank geleid worden.

Ik gun Israel ook hun eigen staat hoor, maar wat ze aan het doen zijn is vergelijkbaar met wat de USA met de indian natives gedaan hebben.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2018, 10:50   #1033
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het alternatief voor de Palestijnen is uiteraard: niets doen en toch naar de slachtbank geleid worden.
Dat klopt niet : Israël gooit geen enkele bom op Gaza, tenzij in antwoord op een aanval.

Citaat:
Ik gun Israel ook hun eigen staat hoor, maar wat ze aan het doen zijn is vergelijkbaar met wat de USA met de indian natives gedaan hebben.
Dat was een de facto genocide. Daarvan is toch geen sprake in Gaza ? Had Israël dat willen doen tijdens protective edge dan was Gaza nu een leeg gebied. Militair kunnen ze dat zeker. Toch hebben ze dat niet gedaan : net omdat burgers treffen niet hun doel is, uiteraard moesten de Hamas terroristen wel maximaal aan flarden worden geschoten.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...

Laatst gewijzigd door Pandareus : 5 januari 2018 om 10:50.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2018, 11:04   #1034
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.704
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat klopt niet : Israël gooit geen enkele bom op Gaza, tenzij in antwoord op een aanval.

Dat was een de facto genocide. Daarvan is toch geen sprake in Gaza ? Had Israël dat willen doen tijdens protective edge dan was Gaza nu een leeg gebied. Militair kunnen ze dat zeker. Toch hebben ze dat niet gedaan : net omdat burgers treffen niet hun doel is, uiteraard moesten de Hamas terroristen wel maximaal aan flarden worden geschoten.
Maar het is in feite hetzelfde: op de Westbank worden ze naar de-facto reservaten verdreven waar hen oa door de waterpolitiek het leven zuur gemaakt wordt. De Westbank gaat uiteindelijk volledig opgeslokt worden (met enkele reservaten voor de Palestijnen).
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2018, 11:54   #1035
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Maar het is in feite hetzelfde: op de Westbank worden ze naar de-facto reservaten verdreven waar hen oa door de waterpolitiek het leven zuur gemaakt wordt. De Westbank gaat uiteindelijk volledig opgeslokt worden (met enkele reservaten voor de Palestijnen).
West bank is een to-taal andere problematiek dan Gaza. Met Gaza heeft israël niets meer te zien sinds 2005 toen Hamas overnam en Fatah liquideerde. Nul komma nul aanwezigheid door Israël. Hun enige verwachting is : laat ons gerust en blijf hier buiten. ("doe dat niet, en we zullen het er met bommen wel in kloppen")

In west bank leven zowel palestijnen, als honderdduizenden israëlis en dat in een zeeer complex verband en een ingewikkelde status volgens A, B of C opdeling van 1994.

En ik ben het overigens volledig eens met je sombere voorspelling voor de west bank...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2018, 12:45   #1036
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.494
Standaard

Ondertussen dat de apologeten van Israel's criminele politiek ten aanzien van de palestijnen de aandacht naar Gaza, de 'modelgevangenis' genoemd 'staat' door extremisten willen afleiden keurt Israël weer een in medeplichtige westerse mediastilte gehulde landroof goed op de westelijke Jordaanoever.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2018, 14:16   #1037
Tamam
Minister-President
 
Tamam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2003
Berichten: 5.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
West bank is een to-taal andere problematiek dan Gaza. Met Gaza heeft israël niets meer te zien sinds 2005 toen Hamas overnam en Fatah liquideerde. Nul komma nul aanwezigheid door Israël. Hun enige verwachting is : laat ons gerust en blijf hier buiten. ("doe dat niet, en we zullen het er met bommen wel in kloppen")

In west bank leven zowel palestijnen, als honderdduizenden israëlis en dat in een zeeer complex verband en een ingewikkelde status volgens A, B of C opdeling van 1994.

En ik ben het overigens volledig eens met je sombere voorspelling voor de west bank...
in Gaza wortd je beschoten als visser als je 5 meter van hun bezittingslijn zit op zee, er zijn drones, etc.

Er is ook een blokkade op cement en hulpverlening.

enzoverder enzoverder.

Of ga je die feiten ontkennen?
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2018, 15:15   #1038
LiberaalNL
Europees Commissaris
 
LiberaalNL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 7.388
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
uh het is een Israelische rechter die de godwin gebruikte, door iemand weg te sturen wegens "Goy".

De nazi's gebruikten termen ook om mensen niet als puur enzo te bestempelen, ja. Stuur een mailtje naar die Israëlische rechter.
Kun jij eigenlijk debatteren zonder Hitler en co telkens bij dit conflict te betrekken?
__________________
Russian Warship, go fuck yourself!- 13 helden
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2018, 16:16   #1039
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

504

Laatst gewijzigd door geertvdb : 5 januari 2018 om 16:16.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2018, 17:34   #1040
LiberaalNL
Europees Commissaris
 
LiberaalNL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 7.388
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Het erge is, het zijn geen broertjes, eerder verre neven. De palestijnen zijn namelijk de afstammelingen van de ECHTE Joden, degenen die 2000 jaar geleden de tempel in Jeruzalem hebben gebouwd. De meeste Israelis stammen NUL af van de Joden.
Onzin. Alleen Sand beweert dat en hij staat alleen in de wetenschap en is een communist.
__________________
Russian Warship, go fuck yourself!- 13 helden
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be