Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 maart 2019, 16:18   #4161
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.806
Standaard

Het begint Wall Street te dagen dat Musk vooral goed is in lucht verkopen.

Zo zouden ze volgens betrouwbare data nog veraf zijn van $100-150/kWh.
Ze zouden rond de $230-240/kWh zitten momenteel.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2019, 16:21   #4162
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.806
Standaard

Ook op het gebied van autonomous driving hinken ze achterop.

Niet moeilijk te verklaren. Andere partijen kunnen met miljarden gooien terwijl Tesla de rem heeft gezet in uitgaven.

Detroit leads, Tesla lags in trillion-dollar race for robot-car business
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2019, 16:30   #4163
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.806
Standaard

Tavek, als je u afvraagt waarom ik een hekel heb aan Musk, dan staat dit zeker in het lijstje.

Het is een narcist. Van de ergste soort.

When Elon Musk Tried to Destroy a Tesla Whistleblower
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2019, 16:45   #4164
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Het begint Wall Street te dagen dat Musk vooral goed is in lucht verkopen.

Zo zouden ze volgens betrouwbare data nog veraf zijn van $100-150/kWh.
Ze zouden rond de $230-240/kWh zitten momenteel.
? bron ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2019, 17:00   #4165
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.806
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
? bron ?
Oeps.

https://www.cnbc.com/video/2019/03/1...ld.html?play=1
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2019, 23:41   #4166
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.806
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Gerucht van dezelfde persoon die de vorige ontslagronde de avond ervoor aankondigde.

Tesla zou (deels) terugkrabbelen van het idee om alle stores te sluiten en de testritten zouden terug hervat worden.
Ben benieuwd.
Deze kerel, die ook de ontslagronde van Tesla in januari wist aan te kondigen (zelfs voor de Saudi's hun hedge die nacht kon installeren) heeft een nieuwe:

"I have it on very good authority that delivered equates to $TSLA getting paid and the poor schmuck signing the paperwork, which has no bearing on where the car actually is. If they are prepaying in Europe there are cars coming of the line delivered."
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2019, 23:55   #4167
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Deze kerel, die ook de ontslagronde van Tesla in januari wist aan te kondigen (zelfs voor de Saudi's hun hedge die nacht kon installeren) heeft een nieuwe:

"I have it on very good authority that delivered equates to $TSLA getting paid and the poor schmuck signing the paperwork, which has no bearing on where the car actually is. If they are prepaying in Europe there are cars coming of the line delivered."
Moet wel erbij vermelden dat de concurrenten ook een relatief vergelijkbare strategie doen he.

Citaat:
And how do car dealers pay for the new cars on their lots? Well, car dealers often use financing to make their car purchases, much like individuals do. They purchase the cars from the manufacturers via an instrument called floorplan financing. "Generally, all new vehicles are financed through the manufacturer, and dealers pay interest monthly on that loan," explained Wayne Phillips, a former dealer who now works for the NADA. "Dealers have to pay off the [original equipment manufacturers] immediately on new vehicles, but many turn around and finance them through the OEM's finance arm. Most used vehicles are also financed this way, although some dealers own their used cars outright."
Kortom dealers nemen de wagen meteen af van de OEM (volgens contract), de OEM regelt zelfs financiering hiervoor (dan staat dit bij hun ook in de boeken) en de dealer neemt het risico op zich. Het risico: stocks die niet verkocht geraken of made to order waar er weken tussen betaling aan de OEM en finale verkoop aan klant zit.

De shit is alweer dezelfde: de autos zitten te lang op de boot om gezond te zijn voor Tesla. Daarom deze prepayment toestanden, helaas. Ik keur ze niet goed, maar ongewoon is het niet.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2019, 06:56   #4168
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.806
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Moet wel erbij vermelden dat de concurrenten ook een relatief vergelijkbare strategie doen he.

Kortom dealers nemen de wagen meteen af van de OEM (volgens contract), de OEM regelt zelfs financiering hiervoor (dan staat dit bij hun ook in de boeken) en de dealer neemt het risico op zich. Het risico: stocks die niet verkocht geraken of made to order waar er weken tussen betaling aan de OEM en finale verkoop aan klant zit.

De shit is alweer dezelfde: de autos zitten te lang op de boot om gezond te zijn voor Tesla. Daarom deze prepayment toestanden, helaas. Ik keur ze niet goed, maar ongewoon is het niet.
Tavek, dat is niet te vergelijken. Je zou uw voorbeeld eerder kunnen vergelijken met ABL (Asset Based Lending). Oftewel, het financieren van je stock.

Waar het mij vooral stoort is niet dat ze de cash meteen hebben, maar dat ze ermee hun cijfers opsmukken. Dát is de misleiding.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2019, 09:19   #4169
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Tavek, dat is niet te vergelijken. Je zou uw voorbeeld eerder kunnen vergelijken met ABL (Asset Based Lending). Oftewel, het financieren van je stock.

Waar het mij vooral stoort is niet dat ze de cash meteen hebben, maar dat ze ermee hun cijfers opsmukken. Dát is de misleiding.
Het systeem van kwartaalrapportages werkt niet voor Tesla. Dat is duidelijk.

Daarom Musk zijn go-private miskleun ook. Hij wilt dit niet meer.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2019, 12:58   #4170
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Ook op het gebied van autonomous driving hinken ze achterop.

Niet moeilijk te verklaren. Andere partijen kunnen met miljarden gooien terwijl Tesla de rem heeft gezet in uitgaven.

Detroit leads, Tesla lags in trillion-dollar race for robot-car business
Ford’s Autonomous Vehicles, LLC subsidiary was one of only three companies considered to be a leader in self-driving vehicle development in a new report published by Navigant Research.

The company improved by two spots over last year’s report, which offers a holistic approach by evaluating the industry in terms of both technology and commercialization plans.

The report includes other OEMs such as General Motors as well as tech companies competing in self-driving vehicle and technology development such as Google’s Waymo.

Ford earned a score of 84.2 overall – 88.1 for strategy and 80.1 for execution – which is comparable to the report’s other designated leaders, Waymo (86.7) and GM Cruise (86.6), in the report.

Argo AI, Ford’s partner in self-driving vehicle development, was lauded for its advancements on a virtual driver system.




To understand just how tightly packed and far ahead of the field the leaders are, the next three companies are Detroit-based supplier Aptiv (formerly Delphi) at 75.5; Intel-Mobileye, 74.2; and Volkswagen, 73.8.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2019, 13:00   #4171
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
A couple of high-profile names rank at the bottom of Navigant’s standings: Tesla and Apple.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2019, 21:24   #4172
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.806
Standaard

Tavek, ga je opstaan om 04h00 voor de voorstelling? Ik wel.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2019, 22:20   #4173
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.806
Standaard

Een teaser van Tesla.


Wat de mensen verwachten:



Wat ze gaan krijgen:

__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2019, 22:34   #4174
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Tavek, ga je opstaan om 04h00 voor de voorstelling? Ik wel.
Neen.

Helaas ga ik dan morgen te vermoeid zijn als ik dat doe Loop al een tijdje met barstende hoofdpijn.

Maar hamac, begrijp me niet verkeerd, ik maak me ook zorgen over Q1 2019. Een heel deel van uw stellingen onderschrijf ik.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2019, 22:44   #4175
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.806
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Neen.

Helaas ga ik dan morgen te vermoeid zijn als ik dat doe Loop al een tijdje met barstende hoofdpijn.

Maar hamac, begrijp me niet verkeerd, ik maak me ook zorgen over Q1 2019. Een heel deel van uw stellingen onderschrijf ik.
Het was een oprechte vraag. Niet om te plagen.

Allé, beterschap.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2019, 22:45   #4176
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2019, 01:47   #4177
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Een teaser van Tesla.


Wat de mensen verwachten:



Wat ze gaan krijgen:

daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2019, 07:27   #4178
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Tja zeer teleurstellende wagen, SUV is duidelijk een benaming geworden die zo goed als alles afdekt dat een beetje hoger dak als normaal heeft.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2019, 08:23   #4179
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.806
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Tja zeer teleurstellende wagen, SUV is duidelijk een benaming geworden die zo goed als alles afdekt dat een beetje hoger dak als normaal heeft.
Vanuit deze hoek is het nog niet zo'n lelijke wagen. Allé, voor een 2016 design dan toch.

__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2019, 08:28   #4180
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.806
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Er gaan dan ook geruchten dat de board actief op zoek is naar een opvolger.
Baillie Gifford had ook een duidelijke hint gegeven 2 weken geleden door te zeggen dat ze Musk gerust in een andere rol willen zien.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be