Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 september 2018, 09:13   #21
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Op zich vind ik niets verkeerd met het doden van dieren voor menselijke voeding. In feite is dat een heel natuurlijk gegeven. En we zijn als mens nog altijd een onderdeel van de natuur. Maar toch voel ik me ook niet goed bij de industriële vleesproductie, waarbij dieren in vreselijke omstandigheden in leven worden gehouden, volgepompt met antibiotica, hormonen en andere vuiligheid.

En precies daarom ben ik toch bezig met mijn vlees consumptie af te bouwen en bewuster vlees te kopen. Maar niet met de bedoeling om volledig vegetarisch te worden. Een veganistisch dieet kan ik me niet voorstellen en is een stap die ik nooit zal zetten.
De huidge mens eet inderdaad veel te veel vlees en vaak verkeerd vlees, maar de mens is een omnivoor en geen herbivoor.
Had laatst nog een deftige discussie in de Colruy met een vegeniste, die daar stond te zeveren over dierenleed, maar zelf in haar winkelwagen 3 spuitbussen insectenverdelger had liggen.
Toen ik haar zei dat insecten ook dieren zijn en zij dus een schijnheilig ding is, werd ze heel boos en vroeg ze of ik wel besefte welke ziektes, gevaren en ongemakken insecten meebrengen.

Heb haar toen even heel duidelijk uitgelegd, dat insecten juist heel nuttige dieren zijn en dat de mens zijn verstandelijk vermogen juist heeft te danken aan het eten van insecten en dierlijke voedingstoffen.

Heb haar tegelijk uitgelegd dat zij zich dan moet beperken tot het dragen van kleren gemaakt van vlas en katoen.
En ze in de eerste plaats moest stoppen met het gebruik van goederen afkomstig van delfstoffen.
Want dat het delven van die grondstoffen, een roofbouw om het natuurlijke habitat van dieren is.
Dat ze haar stenen woning beter kon afbreken en ergens in een kleine houten hut moest gaan leven, want dat haar woning leed bezorgd aan dieren.

Het arme ding stond daar met haar mond vol tanden en is het toen maar afgebold.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2018, 10:16   #22
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

De vleesindustrie is tegenwoordig geheel gefocust op halal. De kans dat je vlees halal is, ook al staat dat NIET op de verpakking is vrij groot.
Keuzevrijheid is enkel mogelijk indien de keuze mogelijk is.
Op elk product dat ook in een halal lijn verkocht wordt zou verplicht moeten opstaan dat het halal is zodat mensen die niet aan die waanzin willen deelnemen OOK die keuze hebben...

Dat is niet off topic, dit is een uitbreiding op de keuzevrijheid die hier voor zowel veganisten als omnivoren gevraagd wordt.

Tussen haakjes @Eno, Hoe kan jij zeker zijn dat er geen enkele contaminatie met vlees in je eten zit tenzij je het zelf teelt en bereidt?
Wat indien er dierenmeel of dierlijke fosfaten gebruikt wordt in meststoffen? Hoe ga je dat ooit te weten komen? Groenten worden actief bemest en wanneer je rond deze tijd door landelijk gebied rijdt ruik je dat wel eens...
Mag jij groenten eten die geteeld werden op meststoffen geproduceerd door slachtvee?
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2018, 14:34   #23
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

De pretenties van veganisten op hun websites vind ik op een aantal manieren overdreven.
Beweren dat de variatie van het dieet even groot is als dat van alleseters is absurd.
Beweren dat het dieet evenwichtig of volwaardig is, klopt ook niet. Dat we B12 supplementen moeten slikken, ontkracht dat.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2018, 15:51   #24
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
De pretenties van veganisten op hun websites vind ik op een aantal manieren overdreven.
Beweren dat de variatie van het dieet even groot is als dat van alleseters is absurd.
Beweren dat het dieet evenwichtig of volwaardig is, klopt ook niet. Dat we B12 supplementen moeten slikken, ontkracht dat.
De Vitamine B12 is afkomstig van dieren

Citaat:


Bronnen van vitamine B12 in voeding zijn vlees, liefst biologisch vlees van dieren die gras hebben gegeten. Vis en dan bij voorkeur wilde vis, vooral krab, mosselen en schelpdieren, en eieren.
https://jessevandervelde.com/vitamin...n-met-voeding/

En actieve B12 kan enkele bekomen worden via dieren.
Dus als je B12 supplementen neemt, ben je verantwoordelijke voor dierenleed binnen de farma-industrie.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2018, 17:17   #25
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Bij enige twijfel.
Kijk eens naar je kiezen.

Carnivoren (vleeseters), zoals de kat en de hond, hebben puntige snijtanden en hoektanden. Het dier gebruikt ze om zijn prooi te grijpen, te doden en stukken vlees weg te snijden. De puntige kiezen (molaren en premolaren) versnipperen het voedsel en worden ook wel knipkiezen genoemd.

Herbivoren (planteneters), zoals herten en schapen, hebben plooikiezen. Dat zijn kiezen met brede, geribbelde oppervlakken die taaie plantenmaterialen kunnen malen. De snijtanden en hoektanden zijn groot en sterk en aangepast op het afbijten van stukjes vegetatie. Bij sommige soorten herbivoren zijn de hoektanden afwezig.

Omnivoren (alleseters) hebben een gebit dat is aangepast aan het eten van zowel plantaardig voedsel als vlees. De voortanden zijn beitelvormig voor het afhappen van voedsel. De vaak duidelijk aanwezige hoektanden scheuren het voedsel af. Bij het wild zwijn zijn deze goed zichtbaar en worden ze ook gebruikt bij gevechten tussen de dieren onderling. De kiezen breken en malen het voedsel en worden ook wel knobbelkiezen genoemd.

En ja hoor. We zijn omnivoren.

Niks aan te doen
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 27 september 2018 om 17:19.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2018, 11:05   #26
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
De pretenties van veganisten op hun websites vind ik op een aantal manieren overdreven.
Beweren dat de variatie van het dieet even groot is als dat van alleseters is absurd.
Beweren dat het dieet evenwichtig of volwaardig is, klopt ook niet. Dat we B12 supplementen moeten slikken, ontkracht dat.
Ben jij veganist? Ethisch of vanwege gezondheidsredenen?
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2018, 14:56   #27
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

https://vrouw.nl/artikel/hoe-zit-het...anistisch-eten
Citaat:
Er bestaan veel misvattingen over veganistisch eten. Zo wordt er vaak gedacht dat je alleen nog maar op wortels en komkommer leeft, en dat je alle lekkere hapjes voorgoed aan je voorbij moet gaan.
Niet alle, maar wel de meeste. Ik kan eigenlijk alleen frieten bedenken die ik niet moest laten vallen.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2018, 15:51   #28
metten
Parlementslid
 
metten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juli 2006
Berichten: 1.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Een veganist ziet dat als dierenmisbruik. De eieren zouden bijvoorbeeld weer nieuwe kippen kunnen worden in plaats van door wrede, boosaardige mensen opgegeten te worden.

Hetzelfde met zuivelproducten: in plaats van het arme kalfje zijn eten weg te nemen, zouden mensen liever enkel gras eten.
In de jaren '70 van vorige eeuw aten veganisten zelfs de ondergrondse delen en zaden van planten niet. Nu schijnt dat wel veranderd te zijn en mogen zij die delen wel eten.
__________________
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat."
Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944)
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2018, 01:50   #29
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
https://vrouw.nl/artikel/hoe-zit-het...anistisch-eten

ALTERNATIEVEN
Ook hoef je nu niet meer standaard voor tofu of soja te kiezen, wanneer je geen dierlijke producten meer wilt eten.
Tofu is ook soja.
Tempeh is ook soja.
Seitan is geen soja maar eiwitten van graan.
Veganburgers zijn een mix daarvan.

Daarnaast kan je ook peulvruchten eten.
Dat is het dan.

Laatst gewijzigd door eno2 : 29 september 2018 om 01:55.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2018, 06:37   #30
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
https://vrouw.nl/artikel/hoe-zit-het...anistisch-eten

Niet alle, maar wel de meeste. Ik kan eigenlijk alleen frieten bedenken die ik niet moest laten vallen.
Ben je veganist of marcobiot, want buiten het dierlijke producten laten is er niet veel verschil in voeding voor een veganist.

En het is nu niet dat ik dagelijks dierlijke producten eet, de mens heeft daar ook geen nood aan.
Maar daarom wil dat nog niet zeggen dat er niet dagelijks heerlijk en lekker eten op tafel komt.
Dat wil ook niet zeggen dat bij elke maaltijd vleesvervangers gebruikt worden.

Je kan best diervriendelijk en milieuvriendelijk leven zonder extremist te worden en toch gezond blijven leven
Je moet eigenlijk gewoon de overdaad aan dierlijke producten vermijden, want een overdaad aan dierlijke producten is even ongezond als een gebrek aan.
De mens is immers een opportunistische omnivoor.
Dat wil zeggen dat zijn voeding hoofdzakelijk bestaat uit plantaardige producten, liefst zo verscheiden mogelijk en als aanvulling dierlijke producten gebruikt als de kans zich voordoet.

Je moet dus niet elke dag een steak van 500gr eten, maar eens een stukje vis, een eitje, een stukje kip of konijn, wat larven, insecten of wormen is noodzakelijk voor je gezondheid.
En dat hoeft dus niet dagelijks. Zelfs niet wekelijks.
En je kan die zaken gemakkelijk vinden zonder dat je daarom moet deelnemen aan de vleesindustrie en dieren leed moet veroorzaken.
Tenslotte mag je niet vergeten dat veel van de kleine herbivoren prooidieren zijn en grote getallen kweken.
Als die prooidieren hun aantallen niet worden beperkt door de carnivoren en omnivoren, ontstaat er een onbalans binnen elk biotoop.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2018, 10:02   #31
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ben je veganist of marcobiot, want buiten het dierlijke producten laten is er niet veel verschil in voeding voor een veganist.

En het is nu niet dat ik dagelijks dierlijke producten eet, de mens heeft daar ook geen nood aan.
Maar daarom wil dat nog niet zeggen dat er niet dagelijks heerlijk en lekker eten op tafel komt.
Dat wil ook niet zeggen dat bij elke maaltijd vleesvervangers gebruikt worden.

Je kan best diervriendelijk en milieuvriendelijk leven zonder extremist te worden en toch gezond blijven leven
Je moet eigenlijk gewoon de overdaad aan dierlijke producten vermijden, want een overdaad aan dierlijke producten is even ongezond als een gebrek aan.
De mens is immers een opportunistische omnivoor.
Dat wil zeggen dat zijn voeding hoofdzakelijk bestaat uit plantaardige producten, liefst zo verscheiden mogelijk en als aanvulling dierlijke producten gebruikt als de kans zich voordoet.

Je moet dus niet elke dag een steak van 500gr eten, maar eens een stukje vis, een eitje, een stukje kip of konijn, wat larven, insecten of wormen is noodzakelijk voor je gezondheid.
En dat hoeft dus niet dagelijks. Zelfs niet wekelijks.
En je kan die zaken gemakkelijk vinden zonder dat je daarom moet deelnemen aan de vleesindustrie en dieren leed moet veroorzaken.
Tenslotte mag je niet vergeten dat veel van de kleine herbivoren prooidieren zijn en grote getallen kweken.
Als die prooidieren hun aantallen niet worden beperkt door de carnivoren en omnivoren, ontstaat er een onbalans binnen elk biotoop.
Herbivoren hebben een kompleet ander maag en darmstelsel om alles te verteren.
Carnivoren en omnivoren hebben dat niet.
En kunnen dus nooit hun eten verteren op de goede manier bij verkeerd eten.
Met zware complicaties tot gevolg.

Geef een herbivoor vlees als maaltijd...die gaat na een tijd er aan dood.
Geef een carnivoor enkel groenten en fruit...die gaat dood.
Omnivoor kan wat kiezen maar kan niet alle groenten en fruit verteren...of die gaat ook dood.

Simpelweg omdat je er niet voor gemaakt bent. Niet de juiste kiezen. Niet de juiste magen..1 in plaats van 4 en niet de juiste darmen. Te kort. Andere ph waarden en nog veel andere inwendige verschillen. Dat verander je niet.

Nu ja de meesten weten niet hoe ze van binnen er uit zien.

Alles kan eventjes maar altijd is er dan al schade.
Hoe langer je het doet des de groter de schade zal zijn.
Maar in nood kan het dus wel eventjes.
Zo zal een herbivoor in grote honger ook al eens vlees eten.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 29 september 2018 om 10:32.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2018, 10:34   #32
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Herbivoren hebben een kompleet ander maag en darmstelsel om alles te verteren.
Carnivoren en omnivoren hebben dat niet.
En kunnen dus nooit hun eten verteren op de goede manier bij verkeerd eten.
Met zware complicaties tot gevolg.

Geef een herbivoor vlees als maaltijd...die gaat na een tijd er aan dood.
Geef een carnivoor enkel groenten en fruit...die gaat dood.
Omnivoor kan wat kiezen maar kan niet alle groenten en fruit verteren...of die gaat ook dood.

Simpelweg omdat je er niet voor gemaakt bent. Niet de juiste kiezen. Niet de juiste magen..1 in plaats van 4 en niet de juiste darmen. Te kort.

Nu ja de meesten weten niet hoe ze van binnen er uit zien.

Alles kan eventjes maar altijd is er dan al schade.
Hoe langer je het doet des de groter de schade zal zijn.
Maar in nood kan het dus wel eventjes.
Zo zal een herbivoor in grote honger ook al eens vlees eten.
Klopt volledig, enkel de opmerking dat als een omnivoor zuiver op vlees gaat leven, hij er na een tijdje ook aan gaat, ontbreekt.
Elke dier, waaronder de mens dus ook valt, heeft zijn gestel en is aangewezen op zijn voedselpatroon.
Een rund kan niet overleven op de maaltijden van een olifant en omgekeerd. Toch zijn beide herbivoren.
Een leeuw kan niet overleven op de voeding van een huiskat, terwijl beide wel carnivoren zijn.
Binnen de voedselketen en de levenskringloop heeft ieder dier zijn plaats en zijn functie en dat moeten de veganisten maar eens gaan aanvaarden.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2018, 10:56   #33
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Klopt volledig, enkel de opmerking dat als een omnivoor zuiver op vlees gaat leven, hij er na een tijdje ook aan gaat, ontbreekt.
Elke dier, waaronder de mens dus ook valt, heeft zijn gestel en is aangewezen op zijn voedselpatroon.
Een rund kan niet overleven op de maaltijden van een olifant en omgekeerd. Toch zijn beide herbivoren.
Een leeuw kan niet overleven op de voeding van een huiskat, terwijl beide wel carnivoren zijn.
Binnen de voedselketen en de levenskringloop heeft ieder dier zijn plaats en zijn functie en dat moeten de veganisten maar eens gaan aanvaarden.
Dat klopt ook weer.

Het enige dat ik raar vind is dat dieren instinctief weten wat ze moeten eten en dat mensen daar enorme problemen mee hebben.

Ik denk dat we ons teveel laten leiden en te weinig instinctief ons laten kiezen naar onze eetbeleving.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 29 september 2018 om 10:59.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2018, 12:39   #34
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.499
Standaard

Kern van het verhaal: ieder mens is vrij om te kiezen wat en hoe hij/zij eet en veganisten moeten stoppen met hun keuze op te dringen aan anderen en sociale onrust te schoppen door vermeend medelijden met dieren terwijl ze, behalve mensen de duivel aandoen soms hun eigen gezondheid ook nog in gevaar brengen door hun te ver doorgedreven gedrag dat kan leiden tot een obsessie.

Je ziet tegenwoordig hetzelfde opduiken mbt het eten van insecten, 'voedzame' wormen, krekels ed...bah, gelukkig geraakt dat niet van de grond alhoewel het wel al beschikbaar is in warenhuizen.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2018, 13:33   #35
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Ik had onmogelijk veganist kunnen zijn in mijn beroep. Ik moest regelmatig grote klanten 'wine & dine' Doe dat eens als veganist...

Bovendien reisde ik het land af dag in dag uit.

Op de meeste plaatsten was rond de middag geen veganistisch restaurant bereikbaar binnen redelijke afstand...Nog niet eens een vegetarisch restaurant.

Die situatie is ongetwijfeld verbeterd in de laatste dertig jaar, maar het zou toch nog steeds moeilijk liggen.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2018, 21:59   #36
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metten Bekijk bericht
In de jaren '70 van vorige eeuw aten veganisten zelfs de ondergrondse delen en zaden van planten niet. Nu schijnt dat wel veranderd te zijn en mogen zij die delen wel eten.
wat aten ze dan wel nog ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2018, 22:05   #37
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metten Bekijk bericht
In de jaren '70 van vorige eeuw aten veganisten zelfs de ondergrondse delen en zaden van planten niet. Nu schijnt dat wel veranderd te zijn en mogen zij die delen wel eten.
mijn ( elke definitie denkelijk ) reikt zo ver als : streven naar het vermijden van het gebruik van dierlijke producten
(als levensvisie ...dus niet alleen om op te eten )
dwz dus zeggen geen kip en ook geen eieren, geen insecten etc...alleen maar zuiver plantaardige zaken
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2018, 00:03   #38
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Het grootste ongemak dat ik, na 20 jaar veganisme, kan bedenken, is het laten vallen van al mijn lievelingsgerechten.
Nooit meer pannenkoeken.
Jongens toch.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2018, 07:52   #39
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Dat klopt ook weer.

Het enige dat ik raar vind is dat dieren instinctief weten wat ze moeten eten en dat mensen daar enorme problemen mee hebben.

Ik denk dat we ons teveel laten leiden en te weinig instinctief ons laten kiezen naar onze eetbeleving.
Het is niet helemaal juist wat je post.
Niet alle dieren zijn nog in staat om het natuurlijke instinctief te gebruiken.
Veel huisdieren vallen dood van de honger terwijl ze midden tussen hun natuurlijk voedsel zitten.
Heb zo ooit een kat gezien, die graadmager was geworden omdat haar baasje in het ziekenhuis lag en de partner ervan de kat geen eten gaf, terwijl ze vrije toegang had tot het kippenhok en de hamsterfokkerij van de partner.
Het arme dier wist niet eens meer hoe ze een muis of kuiken moest vangen.

Bij de kleine hondenrassen is het vaak nog erger, 90% daarvan weet niet te overleven zonder gekregen voedsel.


Ik heb runderen gezien die dorst aan het lijden waren, terwijl ze naast een vijver stonden, maar ze kenden enkel drinken uit een drinkpomp.
En wisten dus niet meer dat ze ook uit een vijver kunnen drinken.

Zelf doe ik regelmatig overlevingstochten, je moet dan eens zien, hoe mensen staan te klagen en zagen dat ze honger hebben, terwijl ze tussen een overvloed aan voedsel zitten.


Domesticatie maakt dieren en mensen dwaas. Het doet hen hun instinkt verliezen.
Daarnaast mag je niet vergeten dat de mens een kuddedier is en dus de leider vaak blindelings volgt, ook al brengt die leider heel de groep in gevaar en sterft meer dan de helft van de groep door de beslissingen van de leider.
Mensen denken dat ze zelfs beslissen en zelf bepalen, maar slechts weinige hebben het vermogen om aan dedruk van de groep en leider weestand te bieden.
De meeste lopen gewoon te doen wat hen word opgelegd van hogerhand.

En ja, haal een veganist weg uit zijn omgeving en plaats die tussen mensen die enkel vlees eten, en na nog geen 2 dagen zit die veganist lekker zijn steak te verorberen en na een week zit die af te geven op veganisten.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2018, 08:01   #40
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Kern van het verhaal: ieder mens is vrij om te kiezen wat en hoe hij/zij eet en veganisten moeten stoppen met hun keuze op te dringen aan anderen en sociale onrust te schoppen door vermeend medelijden met dieren terwijl ze, behalve mensen de duivel aandoen soms hun eigen gezondheid ook nog in gevaar brengen door hun te ver doorgedreven gedrag dat kan leiden tot een obsessie.
Vergeef het hen, het is hen opgedrongen door mensen die dik verdienen aan hun levenswijze.
Ze vergeten wel dat er natuurlijke biotopen van dieren moeten verdwijnen om hun diervriendelijk voedsel te kunnen kweken.

Citaat:

Je ziet tegenwoordig hetzelfde opduiken mbt het eten van insecten, 'voedzame' wormen, krekels ed...bah, gelukkig geraakt dat niet van de grond alhoewel het wel al beschikbaar is in warenhuizen.
Hier komt het nog niet echt van de grond, maar eens buiten Europa, is het eten van insecten, wormen, slakken, en andere kleine dieren heel normaal.
Ja, zelfs katten, honden, kavia's, slangen, muizen en ratten staan in sommige omgevingen op het dagelijkse menu.
De moderne mens maakt zichzelf gewoon vies van zijn natuurlijke voedsel, want daar is niets mee te verdienen voor de groot industrie.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be