Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 augustus 2016, 07:30   #321
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Ikzelf hou het daarentegen bij de democratische realiteit : in tegenstelling tot u heb ik de ‘boerkini’-verbodsreglementering van diverse gemeenten met passende aandacht van A tot Z gelezen. Ik stel vast dat zij geldt voor eender wie, ongeacht de afkomst, de huidskleur, de religie, de nationaliteit, het geslacht, etc…etc…. Ik stel derhalve vast dat zij ook voor mij geldt : zelfs ik mag – nota bene onder andere in mijn eigen gemeente – de mensen en toeristen op het strand niet provoceren middels het gaan baden in een boerkini, en ik ben geen moslima.

Dat is de realiteit, mijnheer. Wat u er kennelijk wil van maken is door haat ingegeven xenofobe lulkoek.
Ge bedoelt dat deze duikpakken voortaan verboden zijn op het strand in Nice?




http://nl.aliexpress.com/item/Profes...08.4.18.oZ3oZl
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2016, 11:25   #322
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ge bedoelt dat deze duikpakken voortaan verboden zijn op het strand in Nice?




http://nl.aliexpress.com/item/Profes...08.4.18.oZ3oZl
Ik bedoelde precies wat ik stelde, mijnheer. Noch meer, noch minder.

Voor uw info : wij praten hier voor de eenvoud over "boerkini"-verbodsbepalingen, maar bij mijn weten komt het woord "burkini" in de tekst van geen enkele der bedoelde gemeentelijke besluiten voor. Er zijn naargelang de gemeente enkele varianten, maar in de regel behelst het een toegangsverbod tot het strand en het baden "�* toute personne n’ayant pas une tenue correcte, respectueuse des bonnes mœurs et de la laïcité, respectant les règles d’hygiène et de sécurité des baignades adaptées au domaine public maritime" of een gelijkaardige tekst.

Ik laat u zelf bevroeden of het duikpak van uw foto al dan niet onder die verbodsbepaling valt.

Ik wens u verder nog een prettige dag toe.

Laatst gewijzigd door Gwylan : 28 augustus 2016 om 11:49.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2016, 19:55   #323
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Ik bedoelde precies wat ik stelde, mijnheer. Noch meer, noch minder.

Voor uw info : wij praten hier voor de eenvoud over "boerkini"-verbodsbepalingen, maar bij mijn weten komt het woord "burkini" in de tekst van geen enkele der bedoelde gemeentelijke besluiten voor. Er zijn naargelang de gemeente enkele varianten, maar in de regel behelst het een toegangsverbod tot het strand en het baden "�* toute personne n’ayant pas une tenue correcte, respectueuse des bonnes mœurs et de la laïcité, respectant les règles d’hygiène et de sécurité des baignades adaptées au domaine public maritime" of een gelijkaardige tekst.

Ik laat u zelf bevroeden of het duikpak van uw foto al dan niet onder die verbodsbepaling valt.

Ik wens u verder nog een prettige dag toe.
Wij hebben daar een Nederlands woord voor: 'willekeur'.

Maar hebben ze daarvoor in Frankrijk niet een betere uitdrukking? nml. '�* la tête du client'
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2016, 22:19   #324
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Wij hebben daar een Nederlands woord voor: 'willekeur'.

Maar hebben ze daarvoor in Frankrijk niet een betere uitdrukking? nml. '�* la tête du client'
Wie precies is "wij", mijnheer ?

De uitdrukking “�* la tête du client” wordt in de regel niet in dergelijke context gebruikt, maar ik begrijp wat u er mee bedoelt. Zij vertolkt uw persoonlijke mening en het staat u vanzelfsprekend vrij om deze te hebben en ze te uiten, ook al deel ik ze niet.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2016, 22:49   #325
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door job Bekijk bericht
Frankrijk plooit hier terug op zichzelf en laat haar kleinste, maar ergste én meeste enge kant zien.
Wat een geluk dan dat zowat �*lle moslimlanden ruimdenkend en tolerant staan tegenover niet-moslims en hen gelijke rechten geven zoals moslims die mogen genieten tot zelfs positieve discriminatie toe, blijkbaar iets waar dat enggeestige Westen ‘n dikke punt aan kan zuigen…
Citaat:
Ik zou me dood schamen als Franse en er alles aan doen om deze vernederende wetgeving te bestrijden. Een wetgeving zo mensonwaardig dient bestreden te worden.
En weerom mogen we van een hemels geluk spreken dat zowat �*lle moslims in Frankrijk/Europa het onverdroten opnemen voor de onderdrukte niet-moslims in hun thuislanden en er zowat elk jaar terug op vakantie gaan, dikwijls met de vernederende aalmoes die ze van dat racistische mensonwaardige Frankrijk jaar in jaar uit ontvangen…

Mss moet Job zich eens wat meer in de Franse wijken en banlieue begeven of in gelijk welke moslimgemeenschap op dit continent, d�*�*r waar die o zo onderdrukte moslims willens nillens democratisch proberen te leven, volgens de verheven regels van hun thuislanden…

Zot zijn doet niet zeer, zo wordt wel eens beweerd…
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 28 augustus 2016 om 22:50.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2016, 13:38   #326
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Wat een geluk dan dat zowat �*lle moslimlanden ruimdenkend en tolerant staan tegenover niet-moslims en hen gelijke rechten geven zoals moslims die mogen genieten tot zelfs positieve discriminatie toe, blijkbaar iets waar dat enggeestige Westen ‘n dikke punt aan kan zuigen…
Klopt. Ik heb een bezoek gebracht aan een moslimland. De shariapolitie trad daar enkel op tegen moslims. Onze Westerse vrouwen mochten daar zonder problemen in bikini op het strand liggen. Wij mochten daar zonder problemen buiten op het terras van het 'belgian beercafé' zware Belgsiche bieren drinken. Het is dat toch hetgeen ge bedoelt met positieve discriminatie?
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2016, 13:45   #327
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ge bedoelt dat deze duikpakken voortaan verboden zijn op het strand in Nice?
Bij mijn weten werd het gemeentelijk reglement door de Conseil d'Etat vernietigd.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2016, 13:49   #328
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Ik bedoelde precies wat ik stelde, mijnheer. Noch meer, noch minder.

Voor uw info : wij praten hier voor de eenvoud over "boerkini"-verbodsbepalingen, maar bij mijn weten komt het woord "burkini" in de tekst van geen enkele der bedoelde gemeentelijke besluiten voor. Er zijn naargelang de gemeente enkele varianten, maar in de regel behelst het een toegangsverbod tot het strand en het baden "�* toute personne n’ayant pas une tenue correcte, respectueuse des bonnes mœurs et de la laïcité, respectant les règles d’hygiène et de sécurité des baignades adaptées au domaine public maritime" of een gelijkaardige tekst.

Ik laat u zelf bevroeden of het duikpak van uw foto al dan niet onder die verbodsbepaling valt.
Rare verbodsbepaling. Een boerkini is uitgevoerd in badstof en bedekt het lichaam. Hygiënisch is dus en ook geen onzedige klederdracht. Daarnaast is de burger niet gebonden tot "laïcité". Enkel de Franse staat.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2016, 15:38   #329
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Klopt. Ik heb een bezoek gebracht aan een moslimland. De shariapolitie trad daar enkel op tegen moslims. Onze Westerse vrouwen mochten daar zonder problemen in bikini op het strand liggen. Wij mochten daar zonder problemen buiten op het terras van het 'belgian beercafé' zware Belgsiche bieren drinken. Het is dat toch hetgeen ge bedoelt met positieve discriminatie?
Zonder 'positieve discriminatie' heeft dat land wsl 'n pak minder toeristen/inkomsten en dus meer armoede.
In dit geval speelt dat in het voordeel van de inwoners van dat betreffende land.
Verder dan dat zal die bevoordeling niet gaan,vermoed ik, en al zeker niet voor de inwonende niet-moslims daar, die drager zijn van de betreffende nationaliteit van dat moslimland.

Vertel jij nu eens welke meerwaarde die wettelijk vastgelegde positieve discriminatie van moslims in Westerse landen zou hebben, tov de autochtone bevolking.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 29 augustus 2016 om 15:40.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2016, 16:46   #330
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Zonder 'positieve discriminatie' heeft dat land wsl 'n pak minder toeristen/inkomsten en dus meer armoede.
In dit geval speelt dat in het voordeel van de inwoners van dat betreffende land.
Verder dan dat zal die bevoordeling niet gaan,vermoed ik, en al zeker niet voor de inwonende niet-moslims daar, die drager zijn van de betreffende nationaliteit van dat moslimland.
Daarvoor gelden dezelfde wetten als voor niet-inwoners. Zij moeten zich niet gedragen naar de moslimwetten (=gene last met shariapolitie). Daartegenover staat wel dat ze voor allerlei andere zaken (bv handel, overheidsbetrekking) benadeeld zijn.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Vertel jij nu eens welke meerwaarde die wettelijk vastgelegde positieve discriminatie van moslims in Westerse landen zou hebben, tov de autochtone bevolking.
Iedereen moet voor mij gelijk zijn voor de wet. Welke wettelijk vastgelegde zijn er in de Westerse wereld?
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2016, 19:44   #331
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Daarvoor gelden dezelfde wetten als voor niet-inwoners. Zij moeten zich niet gedragen naar de moslimwetten (=gene last met shariapolitie). Daartegenover staat wel dat ze voor allerlei andere zaken (bv handel, overheidsbetrekking) benadeeld zijn.
D�*t bedoel ik dus. Hier is het andersom.

Citaat:
Iedereen moet voor mij gelijk zijn voor de wet. Welke wettelijk vastgelegde zijn er in de Westerse wereld?
Komaan Pajoske, al sinds 2006 worden de autochtone Belgen gediscrimineerd tov hun allochtone medeburgers:

"De kranten stonden er bol van: op 16 januari 2006 heeft de Vlaamse regering een ‘Vlaams meerbanenplan’ goedgekeurd, onder het motto ‘samen voor meer banen’. Uit de toelichting door minister Frank Vandenbroucke bleek dat de Vlaamse regering in navolging van de SP.a resoluut kiest voor ‘positieve discriminatie’ van allochtonen – een politiek feit van de eerste orde…"

"Hiermee wil de Vlaamse Regering – voor alle duidelijkheid gevormd door CD&V-NVA, Sp.a-Spirit en VLD-Vivant vooral de allochtonen positief discrimineren. Het afzonderlijk en exclusief solliciteren door allochtonen is een verregaande vorm van discriminatie ten overstaan van onze eigen Vlaamse werkzoekenden: de ‘naam’ en de ‘etnische afstamming’ zullen dus bij de keuze bepalend moeten zijn! Moeten, want ze worden van hogerhand opgelegd!"


http://www.hbvl.be/cnt/eid21518/exte...-discriminatie

Weg met ons en eigen volk laatst.
Denk je soms dat die fascistische maatregel vandaag niet meer aan de orde is ?
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2016, 22:36   #332
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Komaan Pajoske, al sinds 2006 worden de autochtone Belgen gediscrimineerd tov hun allochtone medeburgers:
De meerderheid is nu anders. Kunt u aantonen dat die regeling nog steeds van kracht is?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2016, 00:07   #333
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De meerderheid is nu anders. Kunt u aantonen dat die regeling nog steeds van kracht is?
Je zou een en ander beter moeten opvolgen, Jan:

"Uit het antwoord van minister van Werk Philippe Muyters op een schriftelijke vraag van Vlaams parlementslid Anke Van dermeersch (Vlaams Belang) blijkt dat ook deze Vlaamse regering een beleid van positieve discriminatie blijft voeren met betrekking tot de tewerkstelling van allochtonen in de private sector. De minister bevestigt in antwoord op de vraag van Anke Van dermeersch: “Binnen de acties naar evenredige arbeidsdeelname van kansengroepen vormen allochtonen één van de kansengroepen tot wie de acties zich kunnen richten.”

Momenteel lopen er vier initiatieven die de aanwerving en tewerkstelling van kansengroepen / allochtonen ondersteunen. Deze initiatieven kosten samen bijna 9 miljoen euro (8,96 miljoen euro) per jaar:

- Loopbaan- en diversiteitsplannen (3,8 miljoen euro): Bedrijven kunnen subsidies tot 10.000 € subsidie krijgen voor plannen die de ‘diversiteit op de werkvloer’ stimuleren

- Project Jobkanaal (2,9 miljoen euro): vacatures kunnen op de gesloten website van Jobkanaal worden geplaatst, waarbij arbeidsbemiddelaars kandidaten zoeken uit de ‘kansengroepen’

-Diversiteitsconsulenten van de vakbonden (1,6 miljoen euro): de kleurvakbonden hebben diversiteitsconsulenten in dienst die “het draagvlak voor evenredige arbeidsdeelname van kansengroepen en diversiteit op de werkvloer moeten vergroten”.

-Work Up via Minderhedenforum en activeringsconsulenten (0,66 miljoen euro): De activeringsconsulenten van etnisch-culturele organisaties “streven naar arbeidsbemiddeling op maat van elke werkzoekende met migratieachtergrond”.

Met uitzondering van Work-Up – dat zich exclusief richt op allochtone sollicitanten – richten de overige maatregelen zich op meerdere kansengroepen: allochtonen, 50+’ers en personen met een arbeidshandicap."


https://vlaamsbelang.org/persberichten/2426

Dus ja, deze regering discrimineert allochtonen nog steeds positief tov autochtone werknemers.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be