Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 september 2016, 05:10   #21
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox;8221170[QUOTE
]Immigranten hebben nochtans een paar voordeeltjes als ze een eigen zaak starten. De niet verplichting een certificaat bedrijfsbeheer te hebben, en assistentie daarvoor toegewezen te krijgen.
Ook kunnen we niet voorbij gaan aan de 6 maandenwondertjes. Zaken die elke 6 maand een nieuwe uitbater hebben.[/quote]

Maar allee kom zeg ? wanneer gaat dat hier nu eens ophouden in dat onnozel landje ? dus als ik het goed versta wij moeten bijscholing volgen om iets te starten sommige cursussen jaren lang ??? om maar wat zijn wij toch dwaze kloten zeg dat wij dat zo gewillig pikken allemaal ....
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2016, 06:23   #22
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gelukkoos Bekijk bericht
Mijn broer is met zijn eenmansbedrijf falliet gegaan. Een inspecteur zei, "je hebt niet de juiste kleur". Tja, buitenlanders krijgen subsidie om een zaak te beginnen terwijl Belgen er geld moeten insteken. Over discriminatie gesproken. Ik moet wel zeggen dat ik de juiste details over dit fenomeen niet ken. Tijd om het aan de grote klok te hangen. . . . . of niet?
Of uw broer ergens een 'fout' gemaakt heeft, zich verkeerd heeft laten inlichten daar wil ik niet over oordelen.

De opmerking van de inspecteur wees er al op dat die zeker geen fan is van dat buitenlanders hier een zaak opstarten.

Daar kan ik hem dan weer tot op bepaalde hoogte geen ongelijk in geven want ze rijzen als 'warme' broodjes uit de grond die zaakjes.

Meestal zijn het iets oudere mensen die dit weten te 'veroordelen' en daar totaal niet op de winkel lopen of er ook maar iets willen gaan kopen in die meestal duistere winkeltjes.

In bepaalde kustgemeenten zie je ze ook uit de grond rijzen, de gemeente waar een koning zijn standbeeld staat daar zijn er in een bepaalde straat al meer dan 6 �* 7 gevestigd.

Geen mens die daar wat gaat kopen en dan denk je hoe verdienen die wat op wat draait er op de achtergrond?

De jongere garde/generatie mensen heeft er dan weer geen probleem mee om daar even langs te lopen bij dat soort van winkeltjes als de 'sigaretjes' op zijn bijvoorbeeld.

Ter info:

Zelfstandig ondernemerschap bij asielzoekers en vluchtelingen.

Unizo leert vluchtelingen ondernemen en werk vinden

Potentieel en realisatie van ondernemerschap bij vluchtelingen

Bepaalde teksten gelezen te hebben kan je u niet van de indruk ontmaken dat men er echt alles maar dan ook alles aan doet om die asielzoekers en vluchtelingen het aangenaam en gemakkelijk te maken.

Wat men volgens mijn bescheiden mening daarbij wel vergeet is dat men zijn eigen mensen, jongeren, schoolverlaters in de kou laat staan.

...
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2016, 07:57   #23
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Immigranten hebben nochtans een paar voordeeltjes als ze een eigen zaak starten. De niet verplichting een certificaat bedrijfsbeheer te hebben, en assistentie daarvoor toegewezen te krijgen.
Gij kunt veel vertellen. Maar ik zou daarvan toch graag een betrouwbare bron hebben.
Er zijn idd mogelijkheden om vrijgesteld te zijn van het voorleggen van een certificaat bedrijfsbeheer. Ik was zelf ook vrijgesteld, omdat de nodige opeliding in het lessenpakket zat om mijn diploma te halen.
Niet -Belgen zijn soms vrijgesteld. Maar daar zit ook een voorwaarde aan vast.
Citaat:
een buitenlands diploma of getuigschrift gelijkwaardig verklaard met e
en van de bovenstaande akten
bron: http://www.eunomia.be/nl/starter/sta...aspx#bijzonder

Dat komt dus neer op dezelfde voorwaarde als waaraan ik zelf voldeed. Er is dus geen spraken van begunstiging.
....
Tenzij gij mij een bewijs kunt voorleggen van het tegendeel.

Laatst gewijzigd door pajoske : 2 september 2016 om 07:58.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2016, 08:31   #24
Gelukkoos
Burgemeester
 
Geregistreerd: 18 februari 2014
Locatie: Oudenaarde
Berichten: 536
Standaard

Ook verschillende malen getuige geweest dat migranten die een winkeltje uitbaten hun inkopen doen in de Colruyt. Dus massa''s cigaretten, Coca-Cola, chips, enzovoort. Tja Colruyt heeft de goedkoopste merkproducten. En zij kopen alzo aan in het zwart.
__________________
Vorm & Ruimte // Vormgeving & Ruimtecreatie // Eigen vormgeving & Eigen ruimtecreatie
Gelukkoos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2016, 08:43   #25
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gelukkoos Bekijk bericht
Ook verschillende malen getuige geweest dat migranten die een winkeltje uitbaten hun inkopen doen in de Colruyt. Dus massa''s cigaretten, Coca-Cola, chips, enzovoort. Tja Colruyt heeft de goedkoopste merkproducten. En zij kopen alzo aan in het zwart.
EN gij hebt nog nooit een Belgische cafébaas cola (in het zwart) zien kopen in de Colruyt?
En gij hebt nog nooit een ambtenaar (praktijkleraar) hout zien kopen om in het zwart een trap of kasten te maken?

Ik krijg de indruk dat ge deze topic enkel gestart zijt om op vreemdelingen af te geven. Ik begin ook serieus te twijfelen aan dat verhaaltje van uw failliet broer en die inspecteur.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2016, 09:08   #26
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
EN gij hebt nog nooit een Belgische cafébaas cola (in het zwart) zien kopen in de Colruyt?
En gij hebt nog nooit een ambtenaar (praktijkleraar) hout zien kopen om in het zwart een trap of kasten te maken?

Ik krijg de indruk dat ge deze topic enkel gestart zijt om op vreemdelingen af te geven. Ik begin ook serieus te twijfelen aan dat verhaaltje van uw failliet broer en die inspecteur.
Daar gaat het helemaal niet over, het gaat er over dat allochtonen voordelen krijgen bij het openen van een zaak die autochtonen niet krijgen.

Ik weet niet hoe het nu zit, maar ergens in de jaren tachtig opende een marokkaanse vriend van mij een zaak en en weerom lachte die kerel want, naar zijn eigen woorden, hij ging geen belasting moeten betalen. En dat was toen echt wel zo.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2016, 09:17   #27
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Daar gaat het helemaal niet over, het gaat er over dat allochtonen voordelen krijgen bij het openen van een zaak die autochtonen niet krijgen.

Ik weet niet hoe het nu zit, maar ergens in de jaren tachtig opende een marokkaanse vriend van mij een zaak en en weerom lachte die kerel want, naar zijn eigen woorden, hij ging geen belasting moeten betalen. En dat was toen echt wel zo.
Ik wacht nog altijd op het eerste bewijs die uw stelling ondersteunt.

En dat van uw Marokkaanse vriend kan best kloppen. Kijk maar naar het voorbeeld van Maasmechelen Village. Ik denk niet dat die belastingen betalen als ze (boekhoudkundig) geen winst maken.

Topicstarter moet niet komen zagen over oneerlijke concurrentie van kleine winkeltjes die beheerd worden door immigranten. Dé grote concurrentie voor de kleine Belgische zelfstandige komt vooral van grote winkelcentra die in buitenlandse handen zijn en heel hun winsten naar elders versassen en buitenlandse (dikwijls Nederlandse) winkelketens die hier zo goed als geen belastingen betalen.
EN dan natuurlijk van de Belgische werknemers (waarvan men zogezegd het ganse inkomen kent) die een bijberoep in het zwart uitoefen, en daardoor geen belastingen, noch sociale lasten betalen.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2016, 18:25   #28
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gelukkoos Bekijk bericht
Mijn broer is met zijn eenmansbedrijf falliet gegaan. Een inspecteur zei, "je hebt niet de juiste kleur". Tja, buitenlanders krijgen subsidie om een zaak te beginnen terwijl Belgen er geld moeten insteken. Over discriminatie gesproken. Ik moet wel zeggen dat ik de juiste details over dit fenomeen niet ken. Tijd om het aan de grote klok te hangen. . . . . of niet?
Is toch simpel, niet kopen in zo een buitenlands winkeltje.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be