Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 februari 2019, 21:03   #41
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ze vechten voor verandering, ze zijn tenminste bewust, ze zullen zelf ook wel veranderen. Zeker wanneer ze voor volledig zichzelf kunnen beslissen.
Maar...
Ze vechten voor een verandering waartoe ze zelf geen stap zetten. Anuna oreert dat we iets moeten doen voor het klimaat, maar ondertussen ze talloze malen het vliegtuig. Hoe schijnheiligheid is dat niet!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2019, 21:04   #42
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
In het krokusverlof zullen we zien hoe bewust ze zijn en zelf veranderen in het belang van het klimaat.
Naar aantal jongeren was de betoging in Brugge alleszins geen succes. De betoging werd, niet toevallig, op een woensdag... namiddag georganiseerd.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2019, 22:23   #43
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
https://www.hln.be/nieuws/buitenland...neel~aedef807/
Tranen, knuffels en staande ovatie: bedrijfsleider schenkt 20 miljoen dollar aan personeel
Het ene fantastische nieuws na het andere. Dan denk je "Mooi is het leven". Tot je plots dit onder ogen krijgt:
newsmonkey.be/article/92618
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2019, 22:35   #44
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ze vechten voor een verandering waartoe ze zelf geen stap zetten. Anuna oreert dat we iets moeten doen voor het klimaat, maar ondertussen ze talloze malen het vliegtuig. Hoe schijnheiligheid is dat niet!
Laat ze maar vliegen.

Ze doen 100 keer meer voor het milieu dan de bigottelingen die zo oplopen met hun lage uitstoot, maar de klimaatactivisten in de grond boren van wie de echte oplossingen zullen moeten komen.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Het ene fantastische nieuws na het andere. Dan denk je "Mooi is het leven". Tot je plots dit onder ogen krijgt:
newsmonkey.be/article/92618
Zeer verheugend

Laatst gewijzigd door eno2 : 25 februari 2019 om 22:36.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2019, 23:17   #45
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Laat ze maar vliegen.

Ze doen 100 keer meer voor het milieu dan de bigottelingen die zo oplopen met hun lage uitstoot, maar de klimaatactivisten in de grond boren van wie de echte oplossingen zullen moeten komen.
Daar is de schijnheiligheid weer: "Wij, groene jongens, hoeven onze daden niet af te stemmen op onze woorden. Wel de anderen".
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2019, 23:33   #46
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Ik kan grif aannemen dat het motto van de klimaatjongeren een te harde sjiek is om te pruimen voor jou vanuit jouw extreem rechtse overtuiging:

"laten we het systeem veranderen, niet het klimaat".



en dat je ze dus met veel plezier en doorzichtige schijnheiligheid van de minimale uitstoot man tracht te bekladden.

Laatst gewijzigd door eno2 : 25 februari 2019 om 23:36.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2019, 02:17   #47
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
En wat doe jij zoal ? Of net niet ? We hebben hier al een vriend die geen auto en kinderen heeft en dan maar vindt dat hij wel ver mag vliegen ter compensatie

Ik eet geen rundvlees en ik heb geen kinderen.....wat denk je ? Wie doet beter ?

Ik vind dat zeker !

Grootste probleem van heel die klimaatproblematiek is de overbevolking op deze aardkloot, elke deskundige weet dat, maar durft daar meestal niet voor uitkomen omdat dit nog steeds taboe is. Respect voor onze Etienne Vermeersch, die dit dertig jaar geleden al zei en de zaken in deze correct voorspelde.

Onze aarde is maar geschikt voor een 'normaal' leven van ca. 2 ?* 2,5 miljard mensen, of men moet zeer inventief zijn ecovoetafdruk met 70 ?* 80 % gaan inperken.

En bovenstaande leidt tot zeer politiek incorrecte conclusies, want doordat er honderden miljoenen Indiërs en Chinezen de jongste twintig jaar vanuit de armoede tot in de welvarende middenklasse zijn geraakt, gaan zij ook massaal vliegen, autorijden en veel vlees eten.

Het klimaatprobleem is dus cynisch gezien niet enkel een louter probleem van bevolkingsexplosie, maar ook van sociaal-economische mobiliteit in de zogenaamde groeilanden.

Maar vermits we moeilijk ethisch-humaan gezien 5 van de 7,5 miljard mensen kunnen uitmoorden in één klap, dragen we best zelf ons steentje bij. Alle beetjes helpen immers ... En ja, ik moet mij niet schuldiger voelen als ik een vliegreis maak dan een gemiddelde dieselrijder die ons astma en luchtweginfecties allerhande doet krijgen.

Op termijn zullen we toch restricties moeten opleggen aan het aantal kinderen dat vrouwen mogen krijgen, zeker in de ontwikkelingslanden. Met 2.3 kinderen die opgroeien tot volwassene blijft de bevolking op peil, dus met een gemiddelde van 1.5 of lager kunnen we op drie generaties al heel wat terugschroeven. Maar wie heeft de moed dit door te voeren ?
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2019, 08:15   #48
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Laat ze maar vliegen.

Ze doen 100 keer meer voor het milieu dan de bigottelingen die zo oplopen met hun lage uitstoot, maar de klimaatactivisten in de grond boren van wie de echte oplossingen zullen moeten komen.




Zeer verheugend
Zoals in Sesamstraat, het woordje van de dag. Goed zo, Eno, creatief blijven he jongen
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2019, 08:23   #49
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
En wat doe jij zoal ? Of net niet ? We hebben hier al een vriend die geen auto en kinderen heeft en dan maar vindt dat hij wel ver mag vliegen ter compensatie

Ik eet geen rundvlees en ik heb geen kinderen.....wat denk je ? Wie doet beter ?
slappo's kinderen willen in de verste verte al niks meer met hem te maken hebben, telt dat ook als 'heb geen kinderen' ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2019, 08:38   #50
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ze vechten voor een verandering waartoe ze zelf geen stap zetten. Anuna oreert dat we iets moeten doen voor het klimaat, maar ondertussen ze talloze malen het vliegtuig. Hoe schijnheiligheid is dat niet!
Ze zal waarschijnlijk even een instrument zijn geweest van satan. Gebeurt in de beste kringen hoor.
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2019, 13:56   #51
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Maar wie heeft de moed dit door te voeren ?
Verminder de ongelijkheid en de armoede in de landen met de grootste bevolkingsaanwas en ze zakken naar onze lage geboortecijfers.

Ondertussen dienen we ons te concentreren op ACC oplossingen die doenbaar zijn.


Het argument dat je geen kinderen hebt gebruiken om een zwaar vervuilende persoonlijke levensstijl te vergoelijken is waardeloos. Kinderloosheid vormt daar geen offset voor.


"Ik eet geen rundsvlees?" Op zichzelf niet slecht maar: Schapen geiten varkens en kippen zijn ook vlees en vissen zijn ook dieren en die sectoren en de de zuivelsector zijn allemaal zware ACC. componenten.

Laatst gewijzigd door eno2 : 26 februari 2019 om 14:01.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2019, 13:58   #52
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Verminder de ongelijkheid in de landen met de grootste bevolkingsaanwas en ze zakken naar onze lage geboortecijfers.

Ondertussen dienen we ons te concentreren op ACC oplossingen die doenbaar zijn.


Het argument dat je geen kinderen hebt gebruiken om een zwaar vervuilende persoonlijke levensstijl te vergoelijken is waardeloos. Kinderloosheid vormt daar geen offset voor.
ACC
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2019, 16:12   #53
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Geen enkele nieuwe ontwikkeling heeft me de laatste decennia zo ontroerd en aangegrepen als deze jongerenactie die de politici met de neus op hun verantwoordelijkheden drukt. En dan maar hypocriet over puberaal en vliegtuigkilometers en persoonlijke consumptie zeveren en memmen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ze vechten voor een verandering waartoe ze zelf geen stap zetten. Anuna oreert dat we iets moeten doen voor het klimaat, maar ondertussen ze talloze malen het vliegtuig. Hoe schijnheiligheid is dat niet!
Hoe minabel is jouw belachelijke en bigot ad hominem wel niet in vergelijking met wat zij presteren….


Laatst gewijzigd door eno2 : 28 februari 2019 om 16:29.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2019, 17:05   #54
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.509
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Flauw en waardeloos argument, het wil niet zeggen dat je een probleem aankaart, dat je zelf als een 'heilige' moet leven. Een beetje je levensstijl aanpassen, kan al wonderen doen. Als iedereen zijn milieubelasting al met 20 % kan terugdringen, staan we al een serieuze stap verder. Verheugend te merken dat jongeren - die lang verweten werden enkel op hun smartphoneschermpje te zitten turen - terug maatschappelijk engagement tonen. Als leerkracht kan ik dit enkel maar aanmoedigen, al doe ik dit bij mijn eigen leerlingen niet al te openlijk, want ik mag niet aanzetten tot spijbelen

En ik ga later dit jaar zonder enige vorm van 'vliegschaamte' ver op reis, moest je daaraan twijfelen.
U bewondert dus hun hypocrisie en bent zelf hypocriet? Ja, zo kennen we links weer.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2019, 17:07   #55
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.509
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Nee dus, iedereen moet zijn duit in het zakje doen. Maar ik kan moeilijk naar de andere kant van de wereld gaan met een trein of een fiets.

Ik heb geen wagen en geen kinderen, daarmee draag ik veel bij tot een klimaatneutrale omgeving en dan kan er wel eens een vliegreis af.

Voor korte afstanden probeer ik uit te kijken naar alternatieven voor het vliegtuig. Het zijn immers vooral korteafstands-budgetmaatschappijen die zeer milieuvervuilend zijn.
Als u dus consquent bent, gaat u niet naar de andere kant van de wereld. Zodoende zult u het milieu niet vervuilen. Een uitstapje naar de Vlaamse kust volstaat volledig. Probleemloos met de fiets te doen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2019, 17:10   #56
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.509
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ze vechten voor verandering, ze zijn tenminste bewust, ze zullen zelf ook wel veranderen. Zeker wanneer ze voor volledig zichzelf kunnen beslissen.
Ze vechten nergens voor. Het enige dat ze doen, is spijbelen, aangemoedigd door de groen-linkse ecofascisten. Als ze echt iets voor het klimaat over hadden, stonden ze op een zondagmorgen in plaats van een donderdagmiddag te betogen. En bleven ze thuis in plaats van met het vliegtuig op luxereizen te gaan.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2019, 17:12   #57
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Ik vind dat zeker !

Grootste probleem van heel die klimaatproblematiek is de overbevolking op deze aardkloot,
Misschien moesten de klimaatkinderen straks weigeren nog kinderen te maken, gezien de doem die hen hun kinderen te wachten staat.

Misschien de volgende stap, als de politici niet rap genoeg acteren?
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2019, 17:16   #58
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.509
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Geen enkele nieuwe ontwikkeling heeft me de laatste decennia zo ontroerd en aangegrepen als deze jongerenactie die de politici met de neus op hun verantwoordelijkheden drukt. En dan maar hypocriet over puberaal en vliegtuigkilometers en persoonlijke consumptie zeveren en memmen.



Hoe minabel is jouw belachelijke en bigot ad hominem wel niet in vergelijking met wat zij presteren….

Qua inhoudelijkheid kan deze reactie alvast tellen...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2019, 18:16   #59
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

ACC bigot

Hatelijk gezeik
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2019, 11:05   #60
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Beschijt de 'jeugd voor het klimaat' maar als hypocriet en puberaal en verwend etc... etc...
Het is een hartverwarmende verheugende en zelfs ontroerende ontwikkeling die zal blijven aanhouden.

Eno for Greta!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ze vechten voor een verandering waartoe ze zelf geen stap zetten. Anuna oreert dat we iets moeten doen voor het klimaat, maar ondertussen ze talloze malen het vliegtuig. Hoe schijnheiligheid is dat niet!
De stap die ze zetten is de wereldjeugdjeugd activeren om druk te zetten op de politiekers die hun huiswerk niet doen. En erop wijzen dat het systeem moet veranderd worden.


Iets wat moeilijk kan te voet en met de fiets. Al de rest aan transport vervuilt ongeveer evenveel.

Verander het systeem, niet het klimaat.

Laatst gewijzigd door eno2 : 1 maart 2019 om 11:10.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be