Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 augustus 2014, 23:15   #1
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard Michelle Martin: nieuw adres na verplichting om klooster te verlaten wegens sluiting

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/bi...?eid=1.2059749

Citaat:


Michelle Martin, die twee jaar geleden voorwaardelijk werd vrijgelaten, heeft toestemming gekregen van de strafuitvoeringsrechtbank om een nieuw adres aan te vragen. De ex-vrouw van Marc Dutroux zal het clarissenklooster in Malonne dus verlaten. Ze zal bij een privépersoon ergens in België wonen.


"Mevrouw Martin heeft toestemming gekregen om van verblijfplaats te veranderen. Ze heeft zich blijkbaar willen voorbereiden op de aangekondigde verhuizing van het clarissenklooster en de verplichting voor haar om een ander onderkomen te vinden", citeerden enkele kranten vanmorgen het parket-generaal van Bergen.

Dat parket-generaal bevestigde in de loop van de voormiddag dat Martin al een nieuwe verblijfplaats heeft. Waar dat is, wordt niet bekendgemaakt. Wat we wel weten, is dat het om een privé-adres gaat en dat ze in België zal blijven wonen. Martin heeft naar verluidt geen toestemming gevraagd om het land te verlaten.

Door het adres niet bekend te maken, willen de ordediensten vermijden dat er opnieuw hevige protesten ontstaan bij de bevolking. De komst van Martin veroorzaakte twee jaar geleden heel wat opschudding in Malonne.

De familie van Eefje Lambrecks, een van de slachtoffers van Marc Dutroux, betreurt de beslissing: "We vinden het bijzonder grof dat deze beslissing vandaag wordt bekendgemaakt. Vooral omdat ons de voorbij dagen nog was bevestigd dat ze geen aanvraag had ingediend."

Wanneer verhuist Martin?

Wanneer Martin zal verhuizen, is nog niet duidelijk. Ze moet in elk geval binnen afzienbare tijd weg uit het klooster, want de zusters clarissen die er nu wonen, trekken er binnenkort uit en het klooster gaat dicht.

Hoe dan ook lijkt het zo goed als vast te staan dat Martin elders kan gaan wonen. Het openbaar ministerie gaat ook niet in cassatie tegen de uitspraak van de strafuitvoeringsrechtbank. Voor Martin zelf was het belangrijk dat ze een nieuwe verblijfplaats kon vinden. Als dat niet gelukt zou zijn, moest ze terug naar de gevangenis.
Hoewel ik haar daden uit het verleden niet goedkeur, ben ik niet primair in mijn gedachte dat ze eeuwig moet boeten in de gevangenis. Zij verdient een 2de kans.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2014, 23:22   #2
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edmond Bekijk bericht
Tellen kan je ook al niet.

Toen dat wicht in '96 werd gearresteerd, was dat omdat zij haar tweede kans had verprutst. Misschien moet je eens een krant lezen, of wat informatie opzoeken alvorens domme dingen te zeggen.

Wat is dat toch met dat volk dat het altijd heeft over een tweede kans, binnen de context van figuren zoals michelle martin en dutroux?
ik bedoel met 2de kans dat ze van mij niet de rest van haar leven in de gevangenis moet zitten rotten ... ik denk sincerely dat de kans op recidive bij haar zeer klein tot nul is ... zij heeft denk ik haar lesje wel geleerd .... ik denk niet dat zij een psychopathologie heeft als Dutroux ...
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2014, 23:31   #3
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

oeps, ik zie nu pas dat er ook een topic over haar in "Binnenland" staat ...

Laatst gewijzigd door bembem : 15 augustus 2014 om 23:31.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be