Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

 
 
Discussietools
Oud 3 mei 2015, 19:59   #21
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Het ergste scenario moet nog komen. IS verliest en splitst op in enkele duizenden kleine cellen die verdeeld over de rest van wereld aanslagen gaan plegen.
Vroeger herkende men de vijand doordat hij en pinhelm of een platte helm droeg. Nu draagt de vijand een djellabah en een baard en heeft een potske op zijn hoofd gelijk binnen enkele jaren de meeste mannen en gaan op in de massa. Haal ze er maar uit die IS mannen.
Dat is mi ook het grootste gevaar, dat al die jihadgangers terug komen en aanslagen gaan plegen.
__________________
Derk de Tweede is offline  
Oud 4 mei 2015, 07:54   #22
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Op welk vlak verloren? Ze hebben miljarden liters olie gerecupereerd, de oliedollar veilig gesteld en ze hebben veel minder verliezen geleden (in mensenlevens) dan hun tegenstanders. Het zal wel de moeite waard geweest zijn.

Wat moet je doen om een land 'vast' te hebben? Zij hebben toch bepaald wie welk ambt zou invullen en hoe het geregeld zou worden?
Om een land vast te hebben moet je er voor zorgen dat je een nieuwe economie en politieke infrastructuur kan opbouwen na de val van het vorige regime.
Maar wat het vorige regime in de hand kon houden, heeft het nieuwe regime gevoed.
Bewapend tot op het bot zelfs.
Al dan niet bewust laat ik te midden, maar als ge er van gaat lopen en er ontstaat een kalifaat uit noem ik dat echt niet gewonnen neen.

De gouden dinar staat faliekant rechtop en wordt niet eens hier in de media besproken.
Peche is offline  
Oud 4 mei 2015, 08:49   #23
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Thuleander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2013
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Het ergste scenario moet nog komen. IS verliest en splitst op in enkele duizenden kleine cellen die verdeeld over de rest van wereld aanslagen gaan plegen.
Vroeger herkende men de vijand doordat hij en pinhelm of een platte helm droeg. Nu draagt de vijand een djellabah en een baard en heeft een potske op zijn hoofd gelijk binnen enkele jaren de meeste mannen en gaan op in de massa. Haal ze er maar uit die IS mannen.
Sja, dat komt ervan wanneer je de vijand binnen je eigen grenzen toelaat.
Onze voorouders deden dat niet. Maar die waren primitief en achterlijk hé.
Wij modernen zijn beter en slimmer.
Thuleander is offline  
Oud 4 mei 2015, 09:04   #24
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.787
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Sja, dat komt ervan wanneer je de vijand binnen je eigen grenzen toelaat.
Onze voorouders deden dat niet. Maar die waren primitief en achterlijk hé.
Wij modernen zijn beter en slimmer.
Nog een verschil met onze verre voorvaderen: er bestonden geen auto's, vrachtwagens, bussen en vliegtuigen in die tijd.
dalibor is offline  
Oud 4 mei 2015, 16:28   #25
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Thuleander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2013
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Nog een verschil met onze verre voorvaderen: er bestonden geen auto's, vrachtwagens, bussen en vliegtuigen in die tijd.
Ja, toen moesten ze nog met de boot van Noord-Afrika naar Europa.
Thuleander is offline  
Oud 4 mei 2015, 16:31   #26
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Nog een verschil met onze verre voorvaderen: er bestonden geen auto's, vrachtwagens, bussen en vliegtuigen in die tijd.
En geen tv programma's waardoor je kan zien hoe welgesteld men elders is.
Scherven A. Mok is offline  
Oud 4 mei 2015, 16:44   #27
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Thuleander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2013
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
En geen tv programma's waardoor je kan zien hoe welgesteld men elders is.
Je hoeft geen excuses te zoeken voor het feit dat de modernen dommer zijn dan hun voorouders hoor.
Intelligente vrouwen krijgen in deze moderne tijden nu eenmaal minder kinderen dan laagopgeleide vrouwen (1,8 vs 2,5)
Vroeger kregen die even veel kinderen en dus lag het gemiddeld IQ van onze voorouders hoger dan dat van ons.
Dat is niks om ons over te schamen, dat is gewoon de vooruitgang.
Thuleander is offline  
Oud 4 mei 2015, 17:00   #28
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Het verschijnsel ISIL, ISIS, DAESH, Al Qaeda, is gewoon een poging tot een soort contrareformatie of noem het een 'moslim-ultramontanisme'. Vele moslims lopen verloren in de Westerse cultuur omdat die vaak haaks staat op datgene wat de koran zegt. En daarom hunkeren deze mensen terug naar de tijd van Mohammed en/of terug naar de periode van de eerste of latere latere kalifaten waar alles beter zou zijn geweest. Het is dus een soort culturele heimwee.

De geschiedenis echter leert ons, dat de eigentijdse technologie en de nieuwe waarden die hiervan het gevolg zijn niet te stoppen zijn. Tenzij men wil hervallen in een nieuw maar tijdelijk obscurantisme. IS zal sowie so de strijd verliezen, dat staat vast. Men kan niet blijven vechten tegen de tijd en tegen de vooruitgang. Dat is op voorhand een verloren strijd. De enige mogelijkheid is dat de islam zich aanpast aan de noden van de tijd.

Of Isis vlug de duimen zal leggen, is maar zeer de vraag. Maar het is allemaal verloren moeite van hun kant: verliezen zullen ze uiteindelijk toch.
Ik hoor er dat veel zeggen, en het klinkt allemaal op het eerste zicht erg plausibel, maar als je er wat dieper over nadenkt, waarom zou het?

Diegenen die hier radicaliseren hebben vrije toegang tot alle media en bronnen, in tegenstelling tot diegenen die in islamlanden zelf leven. Velen van hen hebben een diploma (diegenen die in Groot-Brittanië enkele jaren geleden op Heathrow vliegtuigen wilden opblazen, waren chirurgen), maar het haalt allemaal niks uit. Die vooruitgang kan hen gestolen worden. En wat ben je er uiteindelijk mee, tegen zo'n onbegrijpelijke vijand? Een vijand die graag uitpakt met westerse technologie als ze er hun wil mee kunnen opdringen, maar deze even makkelijk weer laat varen eens ze de overwinning op zak hebben...
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 5 mei 2015, 16:58   #29
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Ik hoor er dat veel zeggen, en het klinkt allemaal op het eerste zicht erg plausibel, maar als je er wat dieper over nadenkt, waarom zou het?

Diegenen die hier radicaliseren hebben vrije toegang tot alle media en bronnen, in tegenstelling tot diegenen die in islamlanden zelf leven. Velen van hen hebben een diploma (diegenen die in Groot-Brittanië enkele jaren geleden op Heathrow vliegtuigen wilden opblazen, waren chirurgen), maar het haalt allemaal niks uit. Die vooruitgang kan hen gestolen worden. En wat ben je er uiteindelijk mee, tegen zo'n onbegrijpelijke vijand? Een vijand die graag uitpakt met westerse technologie als ze er hun wil mee kunnen opdringen, maar deze even makkelijk weer laat varen eens ze de overwinning op zak hebben...

Wat ik me afvraag, is waar ze het geld allemaal vandaan halen. Zo'n oorlog voeren (zelfs voor een half jaar) kost gigantische fortuinen. En het materiaal moet regelmatig vervangen worden, munitie moet worden aangekocht, enz enz. Er is toch hier iets wat niet klopt.

En als het zou blijken dat de Saoedi's stiekem sponseren ( dit zijn hardnekkige geruchten), dat ze dan maar wegblijven met hun mega-investering in Antwerpen. Want we halen zo IS binnen in Antwerpen. Meer nog, we rollen de rode loper voor hen uit.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 5 mei 2015 om 17:05.
Het Oosten is offline  
Oud 5 mei 2015, 18:53   #30
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Thuleander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2013
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht

En als het zou blijken dat de Saoedi's stiekem sponseren ( dit zijn hardnekkige geruchten), dat ze dan maar wegblijven met hun mega-investering in Antwerpen. Want we halen zo IS binnen in Antwerpen. Meer nog, we rollen de rode loper voor hen uit.
Dat doen we al sedert 1975.
Olie in ruil voor de arabisering van Europa.
De economen hebben ons genaaid.
Voor de zoveelste keer.

http://www.uitkijk.net/islam.php?do=oil
Thuleander is offline  
Oud 7 mei 2015, 15:41   #31
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Dat is mi ook het grootste gevaar, dat al die jihadgangers terug komen en aanslagen gaan plegen.
Dat is inderdaad niet onmogelijk. Hopelijk kan de stad/gemeente die mannen opvolgen en bij de eerste de beste poging in de cel stoppen..
Sukkelaar is offline  
Oud 13 mei 2015, 17:18   #32
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.787
Standaard

De nummer 2 van IS blijkt in een bombardement op Tal Afar in Irak te zijn omgekomen. Samen met een hele groep medestanders met wie hij daar was.
dalibor is offline  
Oud 13 mei 2015, 21:04   #33
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
De nummer 2 van IS blijkt in een bombardement op Tal Afar in Irak te zijn omgekomen. Samen met een hele groep medestanders met wie hij daar was.
Nummer 1 is reeds vier maal omgekomen en dodelijk gewond geraakt, net zoals OBL.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline  
Oud 14 mei 2015, 05:28   #34
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Wie viel er nu ook voor de dood van OBL???
Timing is everything en waar zat de aandacht daarvoor?
Niet dat Europese mainstream daar iet van zag, maar met internet als bron kon je het niet missen.
Peche is offline  
Oud 14 mei 2015, 06:46   #35
Snerror
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 13 mei 2010
Berichten: 7.445
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Wie viel er nu ook voor de dood van OBL???
Timing is everything en waar zat de aandacht daarvoor?
Niet dat Europese mainstream daar iet van zag, maar met internet als bron kon je het niet missen.
Wat zeg je hier allemaal?
Snerror is offline  
Oud 14 mei 2015, 06:49   #36
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Iets dat de verheven geesten wel begrijpen.
Die enkel de media nagapen en niets tussen de lijnen erkennen zullen er idd verstomd naar gapen.
Peche is offline  
Oud 14 mei 2015, 06:59   #37
Snerror
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 13 mei 2010
Berichten: 7.445
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Iets dat de verheven geesten wel begrijpen.
Die enkel de media nagapen en niets tussen de lijnen erkennen zullen er idd verstomd naar gapen.
Waarom formuleer je het dan zo vaag en niet concreet?
Snerror is offline  
Oud 14 mei 2015, 07:02   #38
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Waarom zou ik het concreet formuleren?
Laat ze verstomd kijken he
Peche is offline  
Oud 14 mei 2015, 07:09   #39
Snerror
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 13 mei 2010
Berichten: 7.445
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Waarom zou ik het concreet formuleren?
Laat ze verstomd kijken he
Ok, ik neem aan dat dat zo moet bij complot-theorieën om het interessant en geloofwaardig te houden.
Snerror is offline  
Oud 14 mei 2015, 07:22   #40
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Welke complot theorie? Ik vroeg alleen maar, waar zat de aandacht in Amerika alvorens hij Osama te pakken kreeg.
Meer heb ik er niet aan vuil gemaakt, of wel dan? Misschien is dat eerder een zetje voor een geïnteresseerde. Maar aan uw reacties te lezen kan ik niet merken dat U oprecht geïnteresseerd bent. Als ik nu iets zou zeggen waar u naar kan wijzen, zou U er uiteraard wel als de kiekes bij zijn.
Het raakt mij nog niet aan de voetzool... Zo verheven voel ik me hedendaags.
Peche is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be