Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 augustus 2016, 16:04   #1
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard Toeristen blijven Brussel mijden

http://www.tijd.be/politiek_economie...93985-3139.art

Citaat:
De toeristische attracties en musea kregen vorige maand 40 procent minder bezoekers over de vloer dan gebruikelijk.

Grappig hoe het niet enkel te wijten zou zijn aan de terreurdreiging, maar ook aan de gesloten Stefaniatunnel en de voetgangerszone (sic).

Mayeur, better get your shit together !
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2016, 16:09   #2
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Toeristen mijden België in het algemeen. Ze voelen dit tot in Brugge alwaar ze bodemprijzen moeten aanbieden om nog enig volk te lokken.

En dan nog blijven sommigen volhouden dat België geen failed state is. Met dank aan de sossen en hun vakbond.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2016, 16:12   #3
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Belgie.

- lol -
Oud 1 augustus 2016, 16:17   #4
djoebidoebidoe
Gouverneur

Standaard

http://www.standaard.be/cnt/dmf20160...Cultuur+-+Film)
Citaat:
De nieuwe kleren van het beeldje werden zaterdagochtend voorgesteld tijdens een korte ceremonie op het Brusselse stadhuis.
djoebidoebidoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2016, 17:03   #5
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Tja je moet al een slecht karakter zijn om buitenlanders naar België te willen lokken, met al dat racisme hier
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2016, 17:07   #6
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Misschien helpt een positieve recensie? http://nullnfull.com/2013/03/11/brussels/

4 REASONS WHY I HATE BRUSSELS

There are not many places that I really can’t stand and Brussels is one of them. This is a deep and painful aversion that started from the very first visit in this city. I think I’m not the only one as I know many people who share this deep dislike. I am also aware that there is a considerable group of enthusiasts of this city but this fact might be related to the taste of beer, which I don’t share.

My short description of Brussels would be as follows: dirty and dangerous city, where you meet no locals. The most dramatic changes in this city began when the European Union decided to place there some of the most important offices and brought thousands of new employees from all Member States. It has created a new social class of foreign officials who invaded the city. Together with this new class prices of real estates skyrocketed, just as prices of everyday products did. People who had lived in Brussels for years suddenly discovered that the best idea to earn is to rent their apartments to the officials and leave the city. In a long time perspective the city has emptied of their ordinary inhabitants. And everybody become strangers. Unfortunately, people who work in a variety of the EU institutions are not really interested in taking over the city in terms of ordinary social usage, and so the city had been abandoned. Together with the exodus of the city population and lack of social structure the crime rate has slightly increased. I personally know at least three people who were robbed while living in Brussels. So despite the general image of safe city provided by the local authorities I would recommend to be extremely cautions and avoid certain areas especially during the night.

There is another issue that make the visit in Brussels unpleasant: the feeling of deep social crack. I’m not saying that every single minute you can feel it in the air but the mutual antagonism between the north (Flemish region) and the south (Waloon region) is observable. There is an ongoing political crisis with a threat of the country partition. Leaving the political issues aside it is simply sad that people from this small country with rich history cannot find a proper way to resolve their problems.

My first impression on Brussels comes from more than twenty years ago when I travelled around Europe by car with my parents. There is still a dreadful family story about the rudeness of Belgian drivers and lack of help to the tourists even our car’s plates left no doubt that we were strangers. The impoliteness of the Belgians became mythical. I went to Brussels three times since then and every time I bring home new bunch of dreadful stories about this place.

Once I went there in early December for an interesting conference organized in the European Parliament. I arrived to the airport on Sunday evening and literally everything was closed, including tourist information. There was nobody to ask about the public transportation, timetable or even where the bus stop was. When I finally found it I waited for 45 minutes and the bus has never shown up. Fortunately there was a nice guy waiting for the same bus and after an hour we decided to share the taxi. For me this was most unpleasant and, honestly, unbelievable that in the center of Europe (that’s how they call this city) you feel so helpless and lost.

Actually, I dislike this city so badly that even if I have couple of hours to change my plane there I stay at the airport instead of visiting the city.

Lees dan vooral de reacties

Laatst gewijzigd door HOUZEE ! : 1 augustus 2016 om 17:28.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2016, 20:06   #7
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Misschien helpt een positieve recensie? http://nullnfull.com/2013/03/11/brussels/

4 REASONS WHY I HATE BRUSSELS

There are not many places that I really can’t stand and Brussels is one of them. This is a deep and painful aversion that started from the very first visit in this city. I think I’m not the only one as I know many people who share this deep dislike. I am also aware that there is a considerable group of enthusiasts of this city but this fact might be related to the taste of beer, which I don’t share.

My short description of Brussels would be as follows: dirty and dangerous city, where you meet no locals. The most dramatic changes in this city began when the European Union decided to place there some of the most important offices and brought thousands of new employees from all Member States. It has created a new social class of foreign officials who invaded the city. Together with this new class prices of real estates skyrocketed, just as prices of everyday products did. People who had lived in Brussels for years suddenly discovered that the best idea to earn is to rent their apartments to the officials and leave the city. In a long time perspective the city has emptied of their ordinary inhabitants. And everybody become strangers. Unfortunately, people who work in a variety of the EU institutions are not really interested in taking over the city in terms of ordinary social usage, and so the city had been abandoned. Together with the exodus of the city population and lack of social structure the crime rate has slightly increased. I personally know at least three people who were robbed while living in Brussels. So despite the general image of safe city provided by the local authorities I would recommend to be extremely cautions and avoid certain areas especially during the night.

There is another issue that make the visit in Brussels unpleasant: the feeling of deep social crack. I’m not saying that every single minute you can feel it in the air but the mutual antagonism between the north (Flemish region) and the south (Waloon region) is observable. There is an ongoing political crisis with a threat of the country partition. Leaving the political issues aside it is simply sad that people from this small country with rich history cannot find a proper way to resolve their problems.

My first impression on Brussels comes from more than twenty years ago when I travelled around Europe by car with my parents. There is still a dreadful family story about the rudeness of Belgian drivers and lack of help to the tourists even our car’s plates left no doubt that we were strangers. The impoliteness of the Belgians became mythical. I went to Brussels three times since then and every time I bring home new bunch of dreadful stories about this place.

Once I went there in early December for an interesting conference organized in the European Parliament. I arrived to the airport on Sunday evening and literally everything was closed, including tourist information. There was nobody to ask about the public transportation, timetable or even where the bus stop was. When I finally found it I waited for 45 minutes and the bus has never shown up. Fortunately there was a nice guy waiting for the same bus and after an hour we decided to share the taxi. For me this was most unpleasant and, honestly, unbelievable that in the center of Europe (that’s how they call this city) you feel so helpless and lost.

Actually, I dislike this city so badly that even if I have couple of hours to change my plane there I stay at the airport instead of visiting the city.

Lees dan vooral de reacties
ROFLOL. We decided to share the same taxi ... Het proletariaat ... ROFLOL
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2016, 20:13   #8
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Heel normaal in Londen. En heus niet door het "proletariaat".
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2016, 20:25   #9
Gipsy

Standaard

Citaat:
De Engelsen leven mentaal nog altijd in een periode waar "Britannia rule the waves" Het crapuul dat ze tegenwoordig uitsturen om goedkope Spaanse stranden onveilig te maken of "voetballiefhebbers" die het centrum van steden vernietigen heeft daar niets meer met te maken.

Veel Engelsen zijn nog steeds OK, buiten deze pretentieuze kloot, maar hun steden hebben niets te benijden van Brussel. Ik heb dit weekend een beurs in Birmingham en er lopen daar een pak meer moslims dan hier en sommige wijken zien er uit als oorlogsgebied.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2016, 21:07   #10
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
De Engelsen leven mentaal nog altijd in een periode waar "Britannia rule the waves" Het crapuul dat ze tegenwoordig uitsturen om goedkope Spaanse stranden onveilig te maken of "voetballiefhebbers" die het centrum van steden vernietigen heeft daar niets meer met te maken.

Veel Engelsen zijn nog steeds OK, buiten deze pretentieuze kloot, maar hun steden hebben niets te benijden van Brussel. Ik heb dit weekend een beurs in Birmingham en er lopen daar een pak meer moslims dan hier en sommige wijken zien er uit als oorlogsgebied.
Dat is dan ook de reden waarom de Engelsen voor de Brexit gekozen hebben.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2016, 21:36   #11
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Dat is dan ook de reden waarom de Engelsen voor de Brexit gekozen hebben.
Correctie:het zijn niet de Engelsen alleen maar de Britten. Het verschil was niet zo groot 52% voor de Brexiters, 48% voor de remainers. En sinds de uitslag is de verdeeldheid en de haat tussen de Britten nog nooit zo groot geweest. Dit kunnen we alleen maar stimuleren.
Oud 1 augustus 2016, 22:00   #12
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Correctie:het zijn niet de Engelsen alleen maar de Britten. Het verschil was niet zo groot 52% voor de Brexiters, 48% voor de remainers. En sinds de uitslag is de verdeeldheid en de haat tussen de Britten nog nooit zo groot geweest. Dit kunnen we alleen maar stimuleren.
"Dit kunnen we alleen maar stimuleren"???
Ik dacht dat het verboden was om haat te prediken...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2016, 22:17   #13
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
"Dit kunnen we alleen maar stimuleren"???
Ik dacht dat het verboden was om haat te prediken...
Alleen fascisten kicken op verboden.
Oud 1 augustus 2016, 22:27   #14
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Duidelijk dan dat met alle verboden die de linkse politiek correcte media ons dagelijks door de strot ramt, de linkse kliek compleet facistisch moeten zijn...

En ik kan niet ontkennen dat hun facisme mij enorm veel angst inboezemd en dat ik mijn hart vasthoudt voor de toekomst onder hun auspiciën...
Oud 1 augustus 2016, 22:29   #15
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Duidelijk dan dat met alle verboden die de linkse politiek correcte media ons dagelijks door de strot ramt, de linkse kliek compleet facistisch moeten zijn...

En ik kan niet ontkennen dat hun facisme mij enorm veel angst inboezemd en dat ik mijn hart vasthoudt voor de toekomst onder hun auspiciën...
Oud 1 augustus 2016, 22:30   #16
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:

Oud 2 augustus 2016, 00:36   #17
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht

Ben je na drie keer dezelfde boodschap uiteindelijk dan toch klaargekomen?
Oud 2 augustus 2016, 01:16   #18
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ben je na drie keer dezelfde boodschap uiteindelijk dan toch klaargekomen?
Hoe dikwijls ben jij al klaargekomen op jouw ''geld''?

https://www.google.be/search?q=monop...HTDQCCsQ_AUIBQ
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2016, 05:36   #19
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Toeristen mijden België in het algemeen. Ze voelen dit tot in Brugge alwaar ze bodemprijzen moeten aanbieden om nog enig volk te lokken.

En dan nog blijven sommigen volhouden dat België geen failed state is. Met dank aan de sossen en hun vakbond.
U geeft hier toch grif toe dat Brugge in België ligt.
Genoteerd.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2016, 05:37   #20
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is verboden van te moorden en te verkrachten. Jij keurt dit goed? Of ben je onbewust ook een beetje fascist?
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be