Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 april 2018, 07:08   #61
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ja maar het verschil is wel dat ge daar bij Google, Microsoft en Apple toestemming voor geeft.

Ik ben geen facebroeker en ik heb hun cookies al -tig keer moeten weggooien.
stelt niet iedereen zijn instellingen op cookies altijd verwijderen bij afsluiten browser???
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2018, 07:10   #62
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.929
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
stelt niet iedereen zijn instellingen op cookies altijd verwijderen bij afsluiten browser???
Dat is wel vervelend voor een hoop zaken.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2018, 07:24   #63
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dat is wel vervelend voor een hoop zaken.
hoezo?
inlog- en formuliergegevens kan je toch laten staan, die kan je nog eens apart aanduiden...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2018, 08:00   #64
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.929
Standaard

Ja maar ik heb eigenlijk niks tegen cookies tenzij ik er binnen krijg die niet aangemeld zijn.

En facebook trackt je ook zonder dat cookie. Zuckie heeft het zelf toegegeven:

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180412_03458965
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2018, 08:22   #65
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ja maar ik heb eigenlijk niks tegen cookies tenzij ik er binnen krijg die niet aangemeld zijn.

En facebook trackt je ook zonder dat cookie. Zuckie heeft het zelf toegegeven:

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180412_03458965
ja ok dat is foei.

maar echt, die cookies melding op elke fucking site ... DAT vind ik pas ergerlijk ... en de hypocrisie ?! alsof je keuze hebt ?! als je een site nodig hebt ga je toch door ... echt belachelijk, en toch moet ik dat elke fucking site aanklikken
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2018, 17:06   #66
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.836
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Dat FaceBook mensen volgt die een account op de 'dienst' zijn aangegaan dat kan, zoals ik al eerder schreef, mij geen barst schelen, dat zal wel ergens in de 'kleine lettertjes' staan.

Mensen die aan de 'smoelboek dienst' geen boodschap hebben en er géén account op willen aangaan daar moet Zuckerberg met zen poten afblijven want dat is zelfs wreed verregaande:

Facebook volgt u op websites Vlaamse overheid



Hoog tijd dat men via wat torenhoge boetes FB wat aan gaan banden gaat leggen.
Dit is NIET de schuld van Facebook,voor zover mij bekend (dat zou wel heel erg straf zijn) zzet FB geen van hun "technologie" op andermans website tenzij ze dat mogen (omdat er een contract tussen de partijen bestaat,het gaat tenslotte om centjes nietwaar).

Ook dit is dus kompleet de schuld van de informaticaverantwoordelijken van betreffende overheidsdiensten en,zo werkt het,van hun voogdij-politicus....

Ik heb echter de indruk dat men bij verschillende overheidsdiensten niet beseft dat ze daar een privacy-contract (regels opgesteld door een ander overheidscreatie,de privacy-commissie)hebben met HUN klanten (en geldschieters),en dat zijn WIJ,de burgers!
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 12 april 2018 om 17:08.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2018, 17:16   #67
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.728
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Dit is NIET de schuld van Facebook,voor zover mij bekend (dat zou wel heel erg straf zijn) zzet FB geen van hun "technologie" op andermans website tenzij ze dat mogen (omdat er een contract tussen de partijen bestaat,het gaat tenslotte om centjes nietwaar).
Voor alle duidelijkheid:

Het is de webmaster van de website die al dan niet een Facebook pixel of "vind ik leuk"-button plaatst. Doordat de webmaster html code gebruikt van Facebook stemt hij in met hun voorwaarden. Er is bij mijn weten geen contract tussen beide partijen.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2018, 21:41   #68
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.898
Standaard

vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2018, 07:45   #69
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Nota’s Mark Zuckerberg gelekt: 'Facebook opsplitsen speelt Chinese concurrenten in de kaart'

Citaat:
Mark Zuckerberg werd dinsdag en woensdag op de rooster gelegd door de Amerikaanse senatoren en het Huis van Afgevaardigden. Een journalist, Andrew Harnik van het persagentschap AP, nam tijdens een onbewaakt moment foto’s van zijn nota’s.
Zuckerbergs eigen gegevens gestolen

Wordt naar alle waarschijnlijkheid nog vervolgd ...
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2018, 11:18   #70
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Facebook kan boete van 41.000 dollar per gebruiker krijgen

Citaat:
In 2011 trof Facebook vanwege misleidende uitspraken over de privacy van gebruikers een schikking met de Amerikaanse toezichthouder FTC, waardoor de sociale netwerksite een boete van 41.000 dollar per gebruiker, per dag, per privacyovertreding kan krijgen.
Ik word alsmaar gelukkiger dat ik er nooit een account op gemaakt heb op dat 'dienstje'.

Ik waarschuwde er ook al jaar- en dag voor en zie nu ...
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2018, 11:21   #71
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ja maar ik heb eigenlijk niks tegen cookies tenzij ik er binnen krijg die niet aangemeld zijn.

En facebook trackt je ook zonder dat cookie. Zuckie heeft het zelf toegegeven:

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180412_03458965
Cookies dat is gewoon rotzooi, niet de lekkere koekjes.

Zelfs Google ziet het uiteindelijk in: Google wil kortere levensduur voor cookies via http

Citaat:
"Cookies die via het onversleutelde http worden gestuurd zijn zichtbaar voor iedereen op het netwerk. Deze zichtbaarheid stelt behoorlijke hoeveelheden data bloot aan aanvallers op het netwerk", aldus West, die op Twitter meldt dat via onversleutelde kanalen verstuurde cookies voor "echte risico's" voor de privacy van gebruikers zorgen. West ziet dan ook liever dat cookies alleen nog via https worden uitgewisseld.
Die gebruikt dan zelf Twitter, whoehahaha dat is al even erg als FB.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 15 april 2018 om 11:22.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2018, 07:26   #72
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Gegevens van ‘veel meer dan 87 miljoen Facebookgebruikers’ gelekt

Citaat:
Het cijfer van 87 miljoen mensen van wie Facebookgegevens misbruikt zijn door Cambridge Analytica, is een onderschatting. Dat zegt een ex-werkneemster van Cambridge Analytica die dinsdag in het Britse parlement over het schandaal getuigde.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2018, 14:37   #73
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Hm ... allemaal FB fans hier.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2018, 05:58   #74
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.836
Standaard

"dating" is een big business en er zijn verschillende platformen die centjes verdienen met het "helpen" van het zoeken naar een "match"

Maar in het licht van de recente problemen met vertrouwelijkheid van gegevens toevertrouwd aan FB (waar,nog eens,FB soms zelf het slachtoffer is van regelrechte inbraak...) lijkt het delen van FB-gegevens,of zelfs maar een "like-knop" op een dating site misschien niet het beste idee meer....

https://arstechnica.com/information-...n-requirement/

Een zulk een site,"Bumble" ,vermoedt zelfs dat dit veel potentiele "klanten" ondertussen afschrikt (als er FB op een of andere wijze bij betrokken is,wie gelooft dan nog in vertrouwelijkheid) en onderneemt aktie.

Nieuwe "leden" worden niet langer gevraagd naar hun "FB-credentials" en bestaande leden kunnen ze laten verwijderen van de site.....uiteindelijk,zo ziet het er naar uit, gaat enige FB-link er af.....

Misschien gaan anderen in de sector wel MOETEN volgen..."privacy" is iets wat zeker op dating-sites zeer streng gesegmenteerd moet worden omdat het "daten" al een beetje een "delikaat" proces kan zijn......spionnetjes die gegevens weer aan elkaar breien voor allerlei andere doeleinden zijn dan gewoon ongewenst...

De recente "FB-schandalen" hebben vooralsnog een zeer geringe impact op gewone gebruikers (de "producten" ),maar er is nu een constante stroom van bedrijven die hun relatie met FB aan het herbezien zijn....en DAAR zit de cash-flow" voor Facebook,en DAT is op den duur dodelijk voor de firma!

FB is NIKS met de "producten" als bedrijven er geen link meer mee willen leggen zodat er geen gegevens meer aan elkaar verbonden worden waaruit anderen dan ,tegen betaling,commerciele dingen kunnen doen....
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 20 april 2018 om 06:04.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2018, 08:06   #75
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Facebook verhuist massaal data door aanscherping Europese regels

Citaat:
Netwerksite Facebook zal de gegeven van zowat 1,5 miljard niet-Europese gebruikers verhuizen naar servers die niet in de EU staan. Daarmee worden de data van deze mensen aan juridisch minder strenge privacyregels onderworpen.
Dat men alvast begint met die 'netwerksite FB' eens wat torenhoge boetes op te leggen want die luisteren precies niet.

Citaat:
De recente "FB-schandalen" hebben vooralsnog een zeer geringe impact op gewone gebruikers (de "producten" ),maar er is nu een constante stroom van bedrijven die hun relatie met FB aan het herbezien zijn....en DAAR zit de cash-flow" voor Facebook,en DAT is op den duur dodelijk voor de firma!
Zo is dat inderdaad, dat zou best wel eens dodelijk kunnen zijn voor de 'netwerksite FB'
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 20 april 2018 om 08:08.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2018, 07:39   #76
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard Voor 31 euro zijn we bereid Facebook op te geven

Voor 31 euro zijn we bereid Facebook op te geven

Citaat:
We gebruiken de diensten dagelijks zonder erbij stil te staan. En zonder ervoor te betalen. Maar hoeveel zijn e-mail, Google en Facebook ons eigenlijk waard? Veel, blijkt uit onderzoek. Al gaat niets boven een toilet.
Zoals ik al eerder schreef heb ik aan de FB diensten geen boodschap dus voor mij heeft het geen enkele waarde is het van geen tel.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2018, 21:33   #77
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Studie: Facebook wakkert extremisme en terrorisme aan

Citaat:
Onderzoekers hebben ontrafeld hoe terroristen met elkaar in aanraking komen. Blijkt dat ze elkaar leren kennen via… de vriendensuggesties op Facebook. Zo ontstaan nieuwe terroristische groeperingen.
Men wil het precies niet begrijpen dat men dat FB rommeltje serieus aan banden moet gaan leggen zelfs totaal afschaffen of blokkeren.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 11 mei 2018 om 21:33.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2018, 14:18   #78
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Oei, ik ben precies de enige in de wereld die daar geen fan van is van de *smoelboekgekte*

Laten we nog een stapje verder gaan denken ze daar:

Citaat:
Facebook zou er aan denken om een eigen cryptocurrency uit te brengen. Dat nieuws komt er amper een aantal dagen nadat het sociale medium had aangekondigd de mogelijkheden van de blockchaintechnologie te gaan onderzoeken. Met hun eigen cryptocurrency wil Facebook transacties in hun Marketplace gaan vergemakkelijken.
In deze 'strijd' die ik voer had ik beter de nickname 'Don Quichot' gekozen want het is tegen windmolens vechten.

Afschaffen die FB handel is de boodschap.

'Read my lips' FB is dangerous.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2018, 14:30   #79
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.728
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Men wil het precies niet begrijpen dat men dat FB rommeltje serieus aan banden moet gaan leggen zelfs totaal afschaffen of blokkeren.
Hier krijgen landen als Turkijë zware kritiek als deze Twitter en YouTube van hun internet halen.

Het is in de EU mogelijk om FaceBook, Twitter en YouTube van het internet te halen maar blijkbaar is hier geen denken aan.

In het land van verslaafden is de nuchtere de paria.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2018, 18:28   #80
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Hier krijgen landen als Turkijë zware kritiek als deze Twitter en YouTube van hun internet halen.

Het is in de EU mogelijk om FaceBook, Twitter en YouTube van het internet te halen maar blijkbaar is hier geen denken aan.

In het land van verslaafden is de nuchtere de paria.
Ik kan daar niets aan toevoegen aan uw tekst want wat u schreef klopt als een 'bus'.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be