Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 november 2018, 06:29   #1
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard Moslimfeministen, ze bestaan!

https://www.nytimes.com/2018/06/22/w...yran-ates.html

Neen, dit gaat nu eens niet over een moslima die het recht opeist om een hoofddoek te dragen. Seyran Ates is een vrouwelijke imam van Turks-Koerdische origine die aan het hoofd staat van de Ibn Rushd-Goethe moskee in Berlijn.

Ze pleit voor gendergelijkheid binnen de islam en haar moskee is 1 van de zeer weinige waar beide geslachten welkom zijn om te bidden. Het zelfde geldt trouwens voor homosexuelen en transgenders. Voor haar moedige maatschappelijke stellingname krijgt ze wel vaak te maken met doodsbedreigingen. Niet noodzakelijk vanuit terroristische kringen maar conservatieve, patriarchale moslims uit eigen land (Duitsland).

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 2 november 2018 om 06:31.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2018, 11:15   #2
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
https://www.nytimes.com/2018/06/22/w...yran-ates.html

Neen, dit gaat nu eens niet over een moslima die het recht opeist om een hoofddoek te dragen. Seyran Ates is een vrouwelijke imam van Turks-Koerdische origine die aan het hoofd staat van de Ibn Rushd-Goethe moskee in Berlijn.

Ze pleit voor gendergelijkheid binnen de islam en haar moskee is 1 van de zeer weinige waar beide geslachten welkom zijn om te bidden. Het zelfde geldt trouwens voor homosexuelen en transgenders. Voor haar moedige maatschappelijke stellingname krijgt ze wel vaak te maken met doodsbedreigingen. Niet noodzakelijk vanuit terroristische kringen maar conservatieve, patriarchale moslims uit eigen land (Duitsland).
Gisteren op de franstalige TV de haat gezien van moslim fanatici die razend woedend waren omdat de rechtbank bij hen een inlandse katholieke vrouw (ik geloof dat het Pakistan is maar ik ben niet zeker) vrijgesproken heeft van de doodstraf voor zogenaamde blasfemie op Mohamed...
Indien de officiële rechtbank zijn werk niet doet dreigen zij om zelf een volksrechtbank op te richten die de wetten van de sharia en dus het doden van die vrouw zal uitvoeren...
De woede van de die dreigende massa sprak boekdelend...
De advokaat van die vrouw vrees voor zijn leven en zegt dat hij rondloopt als een levend doelwit.
De vrouw zelf heeft als enige uitweg het land te verlaten en de vraag is of dat genoeg zal zijn, gezien er over de hele wereld moslimfanatici rondlopen, die zweren bij de koran...

Ik weet niet of dat wat u hierboven vertelt voldoende is om mijn kijk op de Islam als geheel te veranderen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2018, 11:17   #3
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
https://www.nytimes.com/2018/06/22/w...yran-ates.html

Neen, dit gaat nu eens niet over een moslima die het recht opeist om een hoofddoek te dragen. Seyran Ates is een vrouwelijke imam van Turks-Koerdische origine die aan het hoofd staat van de Ibn Rushd-Goethe moskee in Berlijn.

Ze pleit voor gendergelijkheid binnen de islam en haar moskee is 1 van de zeer weinige waar beide geslachten welkom zijn om te bidden. Het zelfde geldt trouwens voor homosexuelen en transgenders. Voor haar moedige maatschappelijke stellingname krijgt ze wel vaak te maken met doodsbedreigingen. Niet noodzakelijk vanuit terroristische kringen maar conservatieve, patriarchale moslims uit eigen land (Duitsland).
moedige dame ... ben eens benieuwd hoe lang ze nog te leven heeft.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2018, 11:18   #4
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
moedige dame ... ben eens benieuwd hoe lang ze nog te leven heeft.
2
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2018, 12:51   #5
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.635
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Gisteren op de franstalige TV de haat gezien van moslim fanatici die razend woedend waren omdat de rechtbank bij hen een inlandse katholieke vrouw (ik geloof dat het Pakistan is maar ik ben niet zeker) vrijgesproken heeft van de doodstraf voor zogenaamde blasfemie op Mohamed...
Indien de officiële rechtbank zijn werk niet doet dreigen zij om zelf een volksrechtbank op te richten die de wetten van de sharia en dus het doden van die vrouw zal uitvoeren...
De woede van de die dreigende massa sprak boekdelend...
De advokaat van die vrouw vrees voor zijn leven en zegt dat hij rondloopt als een levend doelwit.
De vrouw zelf heeft als enige uitweg het land te verlaten en de vraag is of dat genoeg zal zijn, gezien er over de hele wereld moslimfanatici rondlopen, die zweren bij de koran...

Ik weet niet of dat wat u hierboven vertelt voldoende is om mijn kijk op de Islam als geheel te veranderen...
Het dringt bij de moslim inteelt nog steeds niet door dat een ONgelovige NIET VERPLICHT KAN worden om HUN islam/sharia regels te volgen, hé????
ONgelovigen en ANDERSgelovigen hebben HUN EIGEN RELIGIE waarvan ze de regels volgen...euh, is dat ook niet een mensenrecht?!

Laten we anders eens beginnen met moslims hier ONZE christelijke regels OP TE LEGGEN of anders de doodstraf te geven, zouden ze het dan snappen of nog niet?
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2018, 15:46   #6
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.598
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Het dringt bij de moslim inteelt nog steeds niet door dat een ONgelovige NIET VERPLICHT KAN worden om HUN islam/sharia regels te volgen, hé????
ONgelovigen en ANDERSgelovigen hebben HUN EIGEN RELIGIE waarvan ze de regels volgen...euh, is dat ook niet een mensenrecht?!

Laten we anders eens beginnen met moslims hier ONZE christelijke regels OP TE LEGGEN of anders de doodstraf te geven, zouden ze het dan snappen of nog niet?
Dat zou best een 'goed' plan kunnen zijn maar ik denk niet dat men het gaat begrijpen, integendeel zelfs.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2018, 15:57   #7
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.383
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Het dringt bij de moslim inteelt nog steeds niet door dat een ONgelovige NIET VERPLICHT KAN worden om HUN islam/sharia regels te volgen, hé????
ONgelovigen en ANDERSgelovigen hebben HUN EIGEN RELIGIE waarvan ze de regels volgen...euh, is dat ook niet een mensenrecht?!

Laten we anders eens beginnen met moslims hier ONZE christelijke regels OP TE LEGGEN of anders de doodstraf te geven, zouden ze het dan snappen of nog niet?
Oei, dat is racisme...
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2018, 17:33   #8
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Gisteren op de franstalige TV de haat gezien van moslim fanatici die razend woedend waren omdat de rechtbank bij hen een inlandse katholieke vrouw (ik geloof dat het Pakistan is maar ik ben niet zeker) vrijgesproken heeft van de doodstraf voor zogenaamde blasfemie op Mohamed...
Indien de officiële rechtbank zijn werk niet doet dreigen zij om zelf een volksrechtbank op te richten die de wetten van de sharia en dus het doden van die vrouw zal uitvoeren...
De woede van de die dreigende massa sprak boekdelend...
De advokaat van die vrouw vrees voor zijn leven en zegt dat hij rondloopt als een levend doelwit.
De vrouw zelf heeft als enige uitweg het land te verlaten en de vraag is of dat genoeg zal zijn, gezien er over de hele wereld moslimfanatici rondlopen, die zweren bij de koran...

Ik weet niet of dat wat u hierboven vertelt voldoende is om mijn kijk op de Islam als geheel te veranderen...
Het is Khomeini zelf die in een boek heeft geschreven dat men bij blasphemie dubbel voorzichtig moest zijn. En dat blasphemie enkel erkend kon worden als de beschuldigde erkende van blasphemie gepleegd te hebben.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2018, 17:52   #9
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.278
Standaard

Voor de meeste Pakistanen zijn Shia ayatollah's ketters en afvalligen, die ze al even graag zouden afmaken als heidense Christenen.
__________________
I wish nothing but the best for you too.

Laatst gewijzigd door Zucht : 2 november 2018 om 17:53.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2018, 18:32   #10
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Dat zou best een 'goed' plan kunnen zijn maar ik denk niet dat men het gaat begrijpen, integendeel zelfs.
Hoe versla je fanatici en maniakken? Je elimineert de kopstukken... of zet ze het land uit. Als we tot de vaststelling komen dat alle moslims maniakken en fanatici zijn, mja dan moeten we toch al in termen van "Endlösung" denken... Wahaha. Grapje...

Zo hebben ze extreem rechts veel onder de knoet gekregen. Je geeft ze wat geld, je faciliteert ze en dan blazen ze zichzelf op of gevangenis...
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2018, 20:03   #11
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.598
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Hoe versla je fanatici en maniakken? Je elimineert de kopstukken... of zet ze het land uit. Als we tot de vaststelling komen dat alle moslims maniakken en fanatici zijn, mja dan moeten we toch al in termen van "Endlösung" denken... Wahaha. Grapje...

Zo hebben ze extreem rechts veel onder de knoet gekregen. Je geeft ze wat geld, je faciliteert ze en dan blazen ze zichzelf op of gevangenis...
'Leuk' (<- door Sarcasmus) om er even op na te lezen.

Haatzaaiende Koranverzen
Door Ibn Sufi al Kitab.


__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be