Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 april 2014, 17:52   #101
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat moet wel, de meesten zijn eentalig.

Ik heb ook wel geprobeerd van er in het Engels of Duits mee te communiceren, maar dan begrijp je er geen enkel woord meer van.

Het is dus bij de meesten zelfs geen onwil, ze kunnen het gewoonweg niet. Nooit zoveel taalarmoede gezien als bij de Walen.
Die taalarmoede is niet alleen het voorrecht van de Walen...Of zijn Fransen Duitsers Amerikanen Russen Chinezen of Japanners dan zo'n grote talenknobbels ? Ik denk dat op gebied van talenkennis de Vlamingen net als de Joden zeker bij de besten ter wereld horen !
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2014, 17:58   #102
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.383
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Waar heb jij dan Frans geleerd?
Dat is een van die punten waarop ik iets voorsta op de gemiddelde mens, ik was als 12 jarige reeds viertalig. Door te luisteren naar Radio/TV/platen en dergelijke.
Bijvoorbeeld het Duits leerde ik door een tweetal maanden naar de "Didi Hallervoordenshow" te kijken op ZDF.

Toen ik als zeventienjarige soldaat in Duitsland lag waren er daar (Duitse) burgers die, toen ze begrepen dat ik geen Duitser was, het niet eens geloofden. Ik ben in staat van op een paar weken tijd het plaatselijke accent foutloos te leren spreken.

Het is een van die zaken die onder de noemer "hoogbegaafdheid" vallen.
__________________
Citaat:
Ta gueule!

Laatst gewijzigd door Xenophon : 22 april 2014 om 17:59.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2014, 18:01   #103
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Dat zou wel eens kunnen kloppen, er zitter er nog veel altijd in het leger die denken dat ze Duits kunnen omdat ze ginder hadden gelegen...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2014, 18:02   #104
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.383
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Die taalarmoede is niet alleen het voorrecht van de Walen...Of zijn Fransen Duitsers Amerikanen Russen Chinezen of Japanners dan zo'n grote talenknobbels ? Ik denk dat op gebied van talenkennis de Vlamingen net als de Joden zeker bij de besten ter wereld horen !
Ik herinner me meetings waar ik voor de Engelstaligen en Scandinaven moest vertalen wat de Duitsers wisten te zeggen en omgekeerd. Dus inderdaad, Walen zijn niet de enige sukkelaars wat talenkennis betreft.

Nu, dit gezegd zijnde, in mijn ervaring is de toestand bij de Walen op dat gebied het meest schrijnend.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2014, 18:18   #105
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik herinner me meetings waar ik voor de Engelstaligen en Scandinaven moest vertalen wat de Duitsers wisten te zeggen en omgekeerd. Dus inderdaad, Walen zijn niet de enige sukkelaars wat talenkennis betreft.

Nu, dit gezegd zijnde, in mijn ervaring is de toestand bij de Walen op dat gebied het meest schrijnend.
Reden waarom ik pleit dat in gans de wereld men als tweede taal Engels zou moeten aanleren aan schoolkinderen.
Waarom Engels ? We moeten nu éénmaal 1 taal kiezen en volgens mij is Engels de meest verspreide en gekende taal en alvast eenvoudiger om te leren spreken en begrijpen dan bijvoorbeeld Zimbabwaans
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2014, 18:26   #106
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.383
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Reden waarom ik pleit dat in gans de wereld men als tweede taal Engels zou moeten aanleren aan schoolkinderen.
Waarom Engels ? We moeten nu éénmaal 1 taal kiezen en volgens mij is Engels de meest verspreide en gekende taal en alvast eenvoudiger om te leren spreken en begrijpen dan bijvoorbeeld Zimbabwaans
Laat ons gewoon beginnen met de mensen zelf te laten kiezen.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2014, 18:32   #107
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Laat ons gewoon beginnen met de mensen zelf te laten kiezen.
Wat is er dan verkeerd aan het feit dat iedereen in de wereld met elkaar zou kunnen communiceren ? Wat is daar nu verkeerd aan ? Moet iedereen dan voor een andere taal kiezen ? Af en toe moeten knopen worden doorgehakt als we er met vrije keuze nooit zullen komen...
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2014, 18:34   #108
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.383
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Wat is er dan verkeerd aan het feit dat iedereen in de wereld met elkaar zou kunnen communiceren ? Wat is daar nu verkeerd aan ? Moet iedereen dan voor een andere taal kiezen ? Af en toe moeten knopen worden doorgehakt als we er met vrije keuze nooit zullen komen...
Laat ons eerst beginnen met de Vlaming wat talen betreft vrije keuze te geven, zoals de normale vrije mensen dat doen.

Heb je rationele argumenten daartegen?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2014, 18:39   #109
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Laat ons eerst beginnen met de Vlaming wat talen betreft vrije keuze te geven, zoals de normale vrije mensen dat doen.

Heb je rationele argumenten daartegen?
Je wordt verplicht je moedertaal te leren vanaf je geboorte of je nu wil of niet dacht ik....Ik zou mensen dan ook ''verplichten'' van als tweede taal Engels te leren zodat iedereen met iedereen kan communiceren....Als vrije keuze leer je dan maar zo veel andere talen bij zoals je zelf wilt....Wat een heerlijke wereld zou het zijn als ik bv een heel leuk gesprek zou kunnen hebben met een chinees zonder die taalbarrière...
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2014, 18:40   #110
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Laat ons eerst beginnen met de Vlaming wat talen betreft vrije keuze te geven, zoals de normale vrije mensen dat doen.

Heb je rationele argumenten daartegen?
Hoe gaat jij die vrije keuze organiseren, en vooral betalen?
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2014, 18:42   #111
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.383
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Je wordt verplicht je moedertaal te leren vanaf je geboorte of je nu wil of niet dacht ik....Ik zou mensen dan ook ''verplichten'' van als tweede taal Engels te leren zodat iedereen met iedereen kan communiceren....Als vrije keuze leer je dan maar zo veel andere talen bij zoals je zelf wilt....Wat een heerlijke wereld zou het zijn als ik bv een heel leuk gesprek zou kunnen hebben met een chinees zonder die taalbarrière...
Je doet me wat denken aan die man die ons allemaal wil verplichten van Esparanto te leren, dan zijn gelijk alle problemen uit de wereld denkt hij.

Geef mijn portie maar aan de kat, ik beslis zelf wel welke talen ik leer.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2014, 18:45   #112
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Laat ons eerst beginnen met de Vlaming wat talen betreft vrije keuze te geven, zoals de normale vrije mensen dat doen.

Heb je rationele argumenten daartegen?
We zouden bijvoorbeeld ook dan maar in de scholen iedere beginnend leerling maar de keuze laten welke vakken hij hebben wil en welke niet ? Waarom niet ? Ik vind dat het redelijk complex dreigt te worden ??
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2014, 18:46   #113
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.383
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Hoe gaat jij die vrije keuze organiseren, en vooral betalen?
Gewoon, zoals elke leerling moet kiezen welke godsdienstles - of moraal of hoe noemen ze het tegenwoordig - ze volgen, ze laten kiezen welke taal ze willen leren.

Dat dit uiteraard een taal moet zijn uit het basispakket Duits, Engels, Spaans of Frans, spreekt vanzelf.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2014, 18:46   #114
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.383
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
We zouden bijvoorbeeld ook dan maar in de scholen iedere beginnend leerling maar de keuze laten welke vakken hij hebben wil en welke niet ? Waarom niet ? Ik vind dat het redelijk complex dreigt te worden ??
Ja, maak er een spelletje van.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2014, 18:52   #115
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ja, maak er een spelletje van.
Hoe zou U dan willen komen tot 1 wereldwijde gesproken taal ? Als alle Vlamingen al de keuze zouden hebben ...op zich een nobel idee ....laat staan alle andere nationaliteiten ? Maar goed ik begrijp dat veel mensen niet gebaat zijn dat de wereldbevolking 1 gemeenschappelijke taal zou beheersen
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2014, 18:53   #116
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.383
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Hoe zou U dan willen komen tot 1 wereldwijde gesproken taal ? Als alle Vlamingen al de keuze zouden hebben ...op zich een nobel idee ....laat staan alle andere nationaliteiten ? Maar goed ik begrijp dat veel mensen niet gebaat zijn dat de wereldbevolking 1 gemeenschappelijke taal zou beheersen
Dat wil ik niet, het is totaal onrealistisch.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2014, 18:55   #117
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Gewoon, zoals elke leerling moet kiezen welke godsdienstles - of moraal of hoe noemen ze het tegenwoordig - ze volgen, ze laten kiezen welke taal ze willen leren.

Dat dit uiteraard een taal moet zijn uit het basispakket Duits, Engels, Spaans of Frans, spreekt vanzelf.
Inderdaad dat had ik verwacht??? Ze mogen kiezen tussen Godsdienst of zedenleer ..Ja ook wel tussen basketten of voetballen...Maar kunnen ze dan ook kiezen tussen bijvoorbeeld schrijven of rekenen ??
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2014, 18:57   #118
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat wil ik niet, het is totaal onrealistisch.
Onrealistisch ? We zijn nochtans al goed op weg...
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2014, 18:58   #119
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat is een van die punten waarop ik iets voorsta op de gemiddelde mens, ik was als 12 jarige reeds viertalig. Door te luisteren naar Radio/TV/platen en dergelijke.
Bijvoorbeeld het Duits leerde ik door een tweetal maanden naar de "Didi Hallervoordenshow" te kijken op ZDF.

Toen ik als zeventienjarige soldaat in Duitsland lag waren er daar (Duitse) burgers die, toen ze begrepen dat ik geen Duitser was, het niet eens geloofden. Ik ben in staat van op een paar weken tijd het plaatselijke accent foutloos te leren spreken.

Het is een van die zaken die onder de noemer "hoogbegaafdheid" vallen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2014, 18:59   #120
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Je doet me wat denken aan die man die ons allemaal wil verplichten van Esparanto te leren, dan zijn gelijk alle problemen uit de wereld denkt hij.

Geef mijn portie maar aan de kat, ik beslis zelf wel welke talen ik leer.
Heeft U dan zelf beslist Nederlands te leren ? U kon het al spreken alvorens U iets kon beslissen ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be