Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 maart 2017, 19:09   #61
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.888
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Neen het was honderd jaar geleden, het was 60 jaar geleden en het was gisteren en ook nog vandaag
Het inferioriteitsgevoel van de Vlaams Nationalisten is angstwekkend

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 17 maart 2017 om 19:09.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2017, 19:14   #62
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.280
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het inferioriteitsgevoel van de Vlaams Nationalisten is angstwekkend
Je hoeft geen Vlaams-Nationalist te zijn om dat te zien. Wel stekeblind om het niet te zien.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2017, 19:17   #63
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het inferioriteitsgevoel van de Vlaams Nationalisten is angstwekkend

Wat heeft de realiteit inzien met inferioriteit te maken???
Als ik zou zeggen dat, op taalgebied, alles in la Belgique en nog meer in Bruxelles opperbest was, dan zou ik inderdaad mijn slaafse Vlaamse inferioriteitsgevoel laten zien...

Maar ik voel mij niet inferieur ten opzichte van om het even welke franstalige, in tegendeel zelf... Ik bedank God op mijn blote knieën dat ik niet blootgesteld ben aan die francofone indoctrinatie en als er sprake is van indoctrinatie is er ook sprake van gebondenheid en bekrompenheid...

Mijn vrijheid, vooral mijn geestelijke vrijheid is mij veel te lief om die op te geven voor om het even welke grootheidswaan...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2017, 19:18   #64
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Je hoeft geen Vlaams-Nationalist te zijn om dat te zien. Wel stekeblind om het niet te zien.
De meerderheid van de Vlamingen is nog steeds niet geboeid daar het Vlaams-nationalistisch verhaal...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2017, 19:18   #65
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.888
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Je hoeft geen Vlaams-Nationalist te zijn om dat te zien. Wel stekeblind om het niet te zien.
Vlaamse ambtenaren zouden dus achtergesteld worden. Laat mij even hartelijk lachen. Ik weet het van ambtenaren in mijn familie. Als tweetalige Vlaming was je enorm in het voordeel tegenover eentalige Franstaligen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2017, 19:21   #66
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Vlaamse ambtenaren zouden dus achtergesteld worden. Laat mij even hartelijk lachen. Ik weet het van ambtenaren in mijn familie. Als tweetalige Vlaming was je enorm in het voordeel tegenover eentalige Franstaligen.

Wat heeft dat met taalklachten in Halle te maken???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2017, 19:25   #67
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.280
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Vlaamse ambtenaren zouden dus achtergesteld worden.
Waar zeg ik dat? hoewel het inderdaad juist is...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik weet het van ambtenaren in mijn familie. Als tweetalige Vlaming was je enorm in het voordeel tegenover eentalige Franstaligen.
Geloof dat dan maar braaf verder, en lachen mag je ook verder doen..
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman

Laatst gewijzigd door DewareJakob : 17 maart 2017 om 19:26.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2017, 19:25   #68
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.888
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Wat heeft dat met taalklachten in Halle te maken???
Wel bij de les blijven he Marie. Ik reageerde op de Schoof die over de discriminatie tussen Vlaamse en Waalse ambtenaren begon.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2017, 19:50   #69
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Waarom weigeren ze dat dan? Graag een antwoord.
Hoe kan ik dat nu weten? Ik weet zelfs niet of het gaat om een "weigering" of iets anders.

Nu jij, waarom komen er Franstaligen zich in Halle en omgeving vestigen?
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2017, 20:18   #70
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.031
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Hoe kunnen we van de Franstaligen eisen dat ze zich aanpassen als "een significant deel" van de Turken, Marokkanen en de +- 170 andere nationaliteiten dat ook niet doen.
Daarbij is heel die bedoening de schuld van de Vlamingen zelf. In plaats van te zeggen dat ze dat Frans niet verstaan zijn ze de eersten om te bewijzen dat ze dat wel kunnen. Zet 25 Vlamingen bijeen en zet er één Franstalige tussen, ze gaan gegarandeerd allemaal overschakelen op Frans.
Dat is inderdaad een zeer gekend verschijnsel. De Vlamingen die wel een ruggengraat hadden zijn in 1585 massaal uitgeweken naar het niet bezet gedeelte van onze Nederlanden. Het waren omzeggens allemaal protestanten. De Contrareformatie heeft er na 1585 grondig op toegekeken dat er in de bezet gebleven Zuidelijke Nederlanden geen protestanten meer overbleven. Alleen nog in het toen bosrijke gedeelte van Oost-Vlaanderen waren er een paar families die zich hebben kunnen schuil houden. Het was de vroegere VU-politicus en zakenman Lode Claes die ooit verklaarde: "Waren er in het huidige Vlaanderen nog maar een honderdduizend protestanten overgebleven dan zou dit land er totaal anders uitgezien hebben".
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2017, 20:22   #71
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dat is inderdaad een zeer gekend verschijnsel. De Vlamingen die wel een ruggengraat hadden zijn in 1585 massaal uitgeweken naar het niet bezet gedeelte van onze Nederlanden. Het waren omzeggens allemaal protestanten. De Contrareformatie heeft er na 1585 grondig op toegekeken dat er in de bezet gebleven Zuidelijke Nederlanden geen protestanten meer overbleven. Alleen nog in het toen bosrijke gedeelte van Oost-Vlaanderen waren er een paar families die zich hebben kunnen schuil houden. Het was de vroegere VU-politicus en zakenman Lode Claes die ooit verklaarde: "Waren er in het huidige Vlaanderen nog maar een honderdduizend protestanten overgebleven dan zou dit land er totaal anders uitgezien hebben".
En wat meer noachieten ook, zeker?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2017, 20:26   #72
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.888
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dat is inderdaad een zeer gekend verschijnsel. De Vlamingen die wel een ruggengraat hadden zijn in 1585 massaal uitgeweken naar het niet bezet gedeelte van onze Nederlanden. Het waren omzeggens allemaal protestanten. De Contrareformatie heeft er na 1585 grondig op toegekeken dat er in de bezet gebleven Zuidelijke Nederlanden geen protestanten meer overbleven. Alleen nog in het toen bosrijke gedeelte van Oost-Vlaanderen waren er een paar families die zich hebben kunnen schuil houden. Het was de vroegere VU-politicus en zakenman Lode Claes die ooit verklaarde: "Waren er in het huidige Vlaanderen nog maar een honderdduizend protestanten overgebleven dan zou dit land er totaal anders uitgezien hebben".
Dus volgens jou zou het allemaal goed gekomen zijn als we voor een andere godsdienst gekozen hadden. Straf.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2017, 20:26   #73
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.031
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
En wat meer noachieten ook, zeker?
Waarom niet? Je sjofele poging om van het onderwerp af te geraken lukt daarmee niet hoor.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2017, 20:31   #74
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.888
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Waarom niet? Je sjofele poging om van het onderwerp af te geraken lukt daarmee niet hoor.
Je hebt gelijk, we moesten allemaal Nestorianen geworden zijn.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2017, 20:32   #75
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.031
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dus volgens jou zou het allemaal goed gekomen zijn als we voor een andere godsdienst gekozen hadden. Straf.
Heb ik dat op die manier geschreven? Ik dacht het niet. Maar wat vast staat is dat de toenmalige protestanten zich bevrijd hebben van het hiërarchische juk van de Roomse Kerk, meer zijn gaan nadenken en, net zoals bij de Britten, (en veel vroeger dan in de zuiver katholiek gebleven gebieden) de gedachte van de parlementaire democratie hebben vooropgesteld.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2017, 20:36   #76
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dat is inderdaad een zeer gekend verschijnsel. De Vlamingen die wel een ruggengraat hadden zijn in 1585 massaal uitgeweken naar het niet bezet gedeelte van onze Nederlanden. Het waren omzeggens allemaal protestanten. De Contrareformatie heeft er na 1585 grondig op toegekeken dat er in de bezet gebleven Zuidelijke Nederlanden geen protestanten meer overbleven. Alleen nog in het toen bosrijke gedeelte van Oost-Vlaanderen waren er een paar families die zich hebben kunnen schuil houden. Het was de vroegere VU-politicus en zakenman Lode Claes die ooit verklaarde: "Waren er in het huidige Vlaanderen nog maar een honderdduizend protestanten overgebleven dan zou dit land er totaal anders uitgezien hebben".
Lode Claes? Die man heeft bij mij nu eens geen krediet. Geen enkel!

Volbloed collaborateur tijdens WO II en één van de grondleggers van het Vlaams Blok.

Slecht voorbeeld Quercus.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2017, 20:36   #77
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.888
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Heb ik dat op die manier geschreven? Ik dacht het niet. Maar wat vast staat is dat de toenmalige protestanten zich bevrijd hebben van het hiërarchische juk van de Roomse Kerk, meer zijn gaan nadenken en, net zoals bij de Britten, (en veel vroeger dan in de zuiver katholiek gebleven gebieden) de gedachte van de parlementaire democratie hebben vooropgesteld.
Het waren gewoon andere religieuze scherpslijpers.

Je zit hier over de 16 eeuw te spreken.

De USA heeft eigenlijk pas vorm gekregen in de 19e e begin 20e eeuw. Tot dusver geschiedenis.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2017, 20:38   #78
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Waarom niet? Je sjofele poging om van het onderwerp af te geraken lukt daarmee niet hoor.
Omdat er bijzonder weinig mensen geïnteresseerd zijn in een schrale, uitgeklede godsdienst voor woud-be joden.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2017, 21:00   #79
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Neen, elke Zwitser zal tegen een anderstalige Zwitser gewoon zijn eigen taal gebruiken...
Ik was in Luxemburg in een werkomgeving waar ook enorm veel franstaligen wonen... In het restaurant sprak het personeel Letz en bleef Letz spreken ook als ze hoorden dat jij frans sprak. Op borden werd wel alles in de twee talen opgeschreven...

Dat personeel is fier op zijn taal en dat personeel krijgt daar niet de hele tijd te horen dat ze moeten beschaafd zijn en het hogere Frans, zelfs niet het Duits moeten spreken...

Dat is vrijheid van taal, maar dat is iets dat ze in la Belgique francofone nog minder dan in Nederlandstalig België kennen...

La francofonie kent slechts één zaak, zijzelf, zijzelf en nog eens zijzelf...

Vergetend dat bekrompen in zichzelf opgesloten te zitten inderdaad enkel bekrompenheid voortbrengt...

Bruxelles liegt er dan ook niet om...
Ik eet elke week op restaurant in Luxemburg. Veel Luxemburgers heb ik nog niet zien werken in de restaurants daar. Italianen, Portugezen, Fransen, Belgen, die wel, Luxemburgers amper. En die Luxemburgers die er wel werken, spreken mij nooit in het Letz aan, altijd in het Frans ...
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2017, 21:15   #80
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Heb ik dat op die manier geschreven? Ik dacht het niet. Maar wat vast staat is dat de toenmalige protestanten zich bevrijd hebben van het hiërarchische juk van de Roomse Kerk, meer zijn gaan nadenken en, net zoals bij de Britten, (en veel vroeger dan in de zuiver katholiek gebleven gebieden) de gedachte van de parlementaire democratie hebben vooropgesteld.
Parlementaire democratie? De protestanten?? Toch niet in de Hollandse Republiek dan! Want daar werden de katholieken uitgesloten van elk beleid. Het waren de Fransen die een eerste glimp van een democratie in het Noorden realiseerden.

Noteer dat het protestantse Denemarken veel later een parlementaire democratie werd dan België. En over Duitsland waar het protestantse Pruisen de lakens uitdeelde, zullen we maar zwijgen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 17 maart 2017 om 21:44.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be