Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 april 2021, 19:40   #281
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Aan de kust zie je meer dan vroeger de knapste wagens met kenteken L rijden.

Zou dat?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2021, 22:44   #282
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.897
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Het is geen vervalsing.
Ik stel mij wel de vraag vanwaar en waarom de verwijzing naar een ander bedrijf waar "toevallig" dezelfde familienaam in voorkomt.
Het is echt toevallig met die naam.
Die mensen zijn geen familie van elkaar.
Waarom ? Omdat ik die mensen ken en ik wil voorkomen dat zij lelijk bekeken worden, om het zacht uit te drukken.
Dat mag en kan toch ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2021, 00:57   #283
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Het is echt toevallig met die naam.
Die mensen zijn geen familie van elkaar.
Waarom ? Omdat ik die mensen ken en ik wil voorkomen dat zij lelijk bekeken worden, om het zacht uit te drukken.
Dat mag en kan toch ?

In de politiek en bij de overheid zie je veel meer dezelfde familienamen opduiken bij diverse functies.
Nog niemand horen klagen terwijl het daar "wel" om profiteren gaat.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2021, 01:01   #284
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Aan de kust zie je meer dan vroeger de knapste wagens met kenteken L rijden.

Zou dat?

Slimme jongens die zich niet laten uitpersen als een citroen.
Of mag enkel de overheid nog met dikke bolides rondbollen?
Als je met inschrijving- en wegentaks de staatsschuld wilt wegkrijgen vraag je erom.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2021, 01:12   #285
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Nu de overheid ons belastinggeld gebruikt om ons zo veel mogelijk vrijheden af te nemen, is het eigenlijk maar uw ethische plicht om zo weinig mogelijk belastingen te betalen.

De overheid moet worden uitgehongerd.

Het is steeds je plicht als goede huisvader te handelen, je niet laten bestelen door een overheid is dus een must.
Het net sluit zich maar er is altijd wel een maas in dat net voor wie wakker is.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2021, 01:15   #286
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Vervalsing ?
Dat is nog niets, vergeleken met het geld dat ik vervals: ik maak stukken van 2€ in de loop v.e. oude mitrailleuse.

Ik maak briefjes van 100 uit WC papier valt wel wat op maar heeft dezelfde waarde.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.

Laatst gewijzigd door lamenielachen : 17 april 2021 om 01:17.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2021, 06:21   #287
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Het is steeds je plicht als goede huisvader te handelen, je niet laten bestelen door een overheid is dus een must.
Het net sluit zich maar er is altijd wel een maas in dat net voor wie wakker is.
Straks vlieg je in een heropvoedingskamp voor seksisme. Schrijf niet 'goede huisvader' schrijf 'voorzichtig en redelijk persoon'.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2021, 09:15   #288
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.269
Standaard

Als je wil weten hoe je veel geld kunt hebben zonder er belastingen op te betalen moet ge eens met een voetballer of een coureur klappen. Die verdienen per dag meer dan een werkman op een jaar, hebben nog nooit iets concreets bijgebracht aan de maatschappij, hebben nog nooit één klop gewerkt en betalen er geen bal belastingen op omdat het allemaal buitenlanders zijn. (Voor mij is iemand die zijn domicilie in Monaco heeft een buitenlander) Veel mensen zeggen dan nog dat ze dat niet alleen waard zijn maar dat ze nog niet genoeg betaald worden, ...........SO WHAT als een kleine burger eens de belasting naast zich neer legt.????

Laatst gewijzigd door TREBRON : 17 april 2021 om 09:18.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2021, 14:42   #289
edwinp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 april 2020
Berichten: 3.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Als je wil weten hoe je veel geld kunt hebben zonder er belastingen op te betalen moet ge eens met een voetballer of een coureur klappen. Die verdienen per dag meer dan een werkman op een jaar, hebben nog nooit iets concreets bijgebracht aan de maatschappij, hebben nog nooit één klop gewerkt en betalen er geen bal belastingen op omdat het allemaal buitenlanders zijn. (Voor mij is iemand die zijn domicilie in Monaco heeft een buitenlander) Veel mensen zeggen dan nog dat ze dat niet alleen waard zijn maar dat ze nog niet genoeg betaald worden, ...........SO WHAT als een kleine burger eens de belasting naast zich neer legt.????
wel daarvoor moet je natuurlijk eerst al véél geld hebben, alvorens met een slimme boekhouder en een appartement in monaco nog rijker kan worden

Laatst gewijzigd door edwinp : 17 april 2021 om 14:43.
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2021, 08:56   #290
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Die verdienen per dag meer dan een werkman op een jaar, hebben nog nooit iets concreets bijgebracht aan de maatschappij,
Zolang die met prive geld betaald worden, is dat niet waar he. Als mensen veel geld geven omdat ze naar voetbalmatchen kijken, gaan, of sponsor producten kopen, doen ze dat omdat ze dat veel waard vinden, anders zouden ze dat niet kopen. Dus heeft die voetballer dat wel allemaal aan de maatschappij gebracht he. Dat is misschien niet wat JIJ waardevol vindt, maar al die mensen dus wel.

Als 10 miljoen mensen allemaal vinden dat ze 5 Euro willen geven om Jan tegen een bal zien te stampen, dan heeft Jan, door tegen die bal te stampen, dus wel degelijk voor 50 miljoen Euro aan "vreugde" gebracht in de maatschappij, ook al kijk jij daarop neer he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2021, 09:33   #291
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.600
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Zolang die met prive geld betaald worden, is dat niet waar he. Als mensen veel geld geven omdat ze naar voetbalmatchen kijken, gaan, of sponsor producten kopen, doen ze dat omdat ze dat veel waard vinden, anders zouden ze dat niet kopen. Dus heeft die voetballer dat wel allemaal aan de maatschappij gebracht he. Dat is misschien niet wat JIJ waardevol vindt, maar al die mensen dus wel.

Als 10 miljoen mensen allemaal vinden dat ze 5 Euro willen geven om Jan tegen een bal zien te stampen, dan heeft Jan, door tegen die bal te stampen, dus wel degelijk voor 50 miljoen Euro aan "vreugde" gebracht in de maatschappij, ook al kijk jij daarop neer he.
Zo eenvoudig is het ook weer niet. Dacht wel dat de voetbalwereld geniet van de nodige staatssteun in al zijn vormen, en als er dan al eens beroep wordt gedaan op privékapitaal, dan moet men de beursgang afblazen wegens gebrek aan interesse.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2021, 09:41   #292
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.600
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Ik maak briefjes van 100 uit WC papier valt wel wat op maar heeft dezelfde waarde.
De kunst zal er wel in bestaan van iemand anders dit te laten geloven. Maar ja, de overheid, en ook de banken onrechtstreeks, maken wel geld zonder dat ze daar nog papier voor nodig hebben.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2021, 11:35   #293
Erra555
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 6 augustus 2014
Berichten: 917
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Als 10 miljoen mensen allemaal vinden dat ze 5 Euro willen geven om Jan tegen een bal zien te stampen, dan heeft Jan, door tegen die bal te stampen, dus wel degelijk voor 50 miljoen Euro aan "vreugde" gebracht in de maatschappij, ook al kijk jij daarop neer he.
Correct, maar die voetballer dient dus wel evenveel belastingen te betalen als een normale werknemer en dat is juist wat er niet gebeurd. Niet dat het mij interesseert, maar zo zou het dan moeten zijn.
Erra555 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2021, 13:31   #294
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Als je wil weten hoe je veel geld kunt hebben zonder er belastingen op te betalen moet ge eens met een voetballer of een coureur klappen. Die verdienen per dag meer dan een werkman op een jaar, hebben nog nooit iets concreets bijgebracht aan de maatschappij, hebben nog nooit één klop gewerkt en betalen er geen bal belastingen op omdat het allemaal buitenlanders zijn. (Voor mij is iemand die zijn domicilie in Monaco heeft een buitenlander) Veel mensen zeggen dan nog dat ze dat niet alleen waard zijn maar dat ze nog niet genoeg betaald worden, ...........SO WHAT als een kleine burger eens de belasting naast zich neer legt.????
Money rules the world.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2021, 13:33   #295
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erra555 Bekijk bericht
Correct, maar die voetballer dient dus wel evenveel belastingen te betalen als een normale werknemer en dat is juist wat er niet gebeurd. Niet dat het mij interesseert, maar zo zou het dan moeten zijn.
Natuurlijk doet die dat niet waarom zou hij ? Belastingen betalen is alleen voor wie werkt zo een potstamper die werkt toch niet ?
Ligt uw vlagske en trompetje al klaar ? We zijn binnenkort weer met zijn allen verplicht om ze aan te moedigen voor hun inzet voor het land

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 18 april 2021 om 13:36.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2021, 19:18   #296
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.897
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
De kunst zal er wel in bestaan van iemand anders dit te laten geloven. Maar ja, de overheid, en ook de banken onrechtstreeks, maken wel geld zonder dat ze daar nog papier voor nodig hebben.
Een tijd geleden moesten ze ook een soort tegenwaarde in GOUD hebben.
Waar is al dat Belgisch GOUD naartoe ???
Het werd bewaard in Fort Knox...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2021, 22:09   #297
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.600
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Een tijd geleden moesten ze ook een soort tegenwaarde in GOUD hebben.
Waar is al dat Belgisch GOUD naartoe ???
Het werd bewaard in Fort Knox...
Ja, waar is den tijd (en het goud) ?
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2021, 06:32   #298
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Zo eenvoudig is het ook weer niet. Dacht wel dat de voetbalwereld geniet van de nodige staatssteun in al zijn vormen, en als er dan al eens beroep wordt gedaan op privékapitaal, dan moet men de beursgang afblazen wegens gebrek aan interesse.
Ah, ik wist niet dat voetbal "op hoog niveau" staatssteun had. Ja, dat de lokale club van Boma Worst ook wat subsidies krijgt, wil ik wel aannemen. Ik dacht dat het grote geld in de voetbal grotendeels van TV en stadion ticket verkoop was, en van afgeleide producten zoals T-shirts en zo.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2021, 06:41   #299
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Een tijd geleden moesten ze ook een soort tegenwaarde in GOUD hebben.
Dat is sinds lang gewoon een illusie, en nergens nodig voor. De waarde van een monetair ruilmiddel komt NIET van haar "dekking" zoals men ooit dacht, maar komt van het vertrouwen dat mensen hebben in het feit dat ze het zelf ook zullen kunnen gebruiken.

Met andere woorden, de waarde van een monetair middel komt van het "recursieve geloof" in zijn waarde. De reden waarom ik geloof in de waarde van een briefje van 20 Euro, is omdat ik geloof dat anderen geloven in die waarde en dat ik het zal kunnen gebruiken om iets anders mee te kopen. Dat briefje is dus niet "gedekt" door een hoeveelheid goud of zo, dat briefje is gedekt door het geloof dat anderen erin hebben. En die hebben daar geloof in, omdat ik daar ook geloof in heb.

Met andere woorden, eens het collectieve geloof is "opgestart", moet zo een briefje nergens meer door "gedekt" zijn. Het moest AANVANKELIJK gedekt zijn, omdat men anders dat geloof niet kon opstarten. Men moest de mensen dus eerst "geruststellen" door te zeggen: "je kan altijd echt goud komen afhalen met uw briefje". Maar eens door dat geruststellen, iedereen gewoon begon te geloven dat dat briefje ZELF iets waard was, was het in orde, en was die dekking niet meer nodig. De dekking was de startmotor voor het geloof. Maar eens het collectieve geloof er is, is dat nergens meer nodig voor.

En waar komt het geloof dan in waarde bij goud ? Wel, dat heeft een religieuze oorsprong ! Natuurlijk voldoet goud aan de eigenschappen voor een goed ruilmiddel, in de zin dat het niet vergankelijk is, en vooral, dat er geen onbeperkte hoeveelheden gemakkelijk bijgemaakt kunnen worden. Maar dat op zich volstaat niet. Goud is eigenlijk vrij nutteloos, en dus was er geen aanvankelijke reden dat het zou aanslaan, maar eigenaardig genoeg heeft goud (in tegenstelling tot andere zeldzame dinges) zijn oorsprong gevonden als waardevol metaal in religieuze context.

https://finds.org.uk/staffshoardsymp.../charlottebehr
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2021, 09:48   #300
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Zolang die met prive geld betaald worden, is dat niet waar he. Als mensen veel geld geven omdat ze naar voetbalmatchen kijken, gaan, of sponsor producten kopen, doen ze dat omdat ze dat veel waard vinden, anders zouden ze dat niet kopen. Dus heeft die voetballer dat wel allemaal aan de maatschappij gebracht he. Dat is misschien niet wat JIJ waardevol vindt, maar al die mensen dus wel.

Als 10 miljoen mensen allemaal vinden dat ze 5 Euro willen geven om Jan tegen een bal zien te stampen, dan heeft Jan, door tegen die bal te stampen, dus wel degelijk voor 50 miljoen Euro aan "vreugde" gebracht in de maatschappij, ook al kijk jij daarop neer he.
vreugde???? Vechten achteraf en de halve stad afbreken als ze verloren hebben. Zielig..................Dat mensen dat leuk vinden en 5 Euro willen betalen is inderdaad normaal maar dat zo een enorme bedragen aan de stampers betaald worden is totaal buiten elke proportie.-.Stamp dan liever zelf tegen die bal dan heb je nog wat beweging ook.
Wedden dat als de loodgieter uw kapotte waterleiding komt repareren om uw inboedel te redden dat iedere Euro die de man rekent teveel gaat zijn?????? Waar is de waardeverhouding????..Ik stamp tegen een bal en vraag daar 660.000 Euro per week voor............Komaan zeg?????
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be