Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 april 2020, 23:11   #21
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.285
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Schild en Vrienden zit nu wel in de Kamer voor VB he.
Da's wel een ferme sprong, van een Covid-19/5G complot naar een 3derangs overheidsinstelling.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2020, 08:55   #22
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.929
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Da's wel een ferme sprong, van een Covid-19/5G complot naar een 3derangs overheidsinstelling.
Quercus is begonnen meneer.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2020, 10:23   #23
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.285
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Quercus is begonnen meneer.
Hangt er van af hoe u het bekijkt. U komt direct af met het argument dat het alvast geen groenen/greenpeacers zijn die in complotten geloven, en dat het geloven in complottheorieën voorbehouden is aan biblebelters/Alt-right groepen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2020, 13:28   #24
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Hangt er van af hoe u het bekijkt. U komt direct af met het argument dat het alvast geen groenen/greenpeacers zijn die in complotten geloven, en dat het geloven in complottheorieën voorbehouden is aan biblebelters/Alt-right groepen.
Waarom is dat zo moeilijk om te geloven?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2020, 13:40   #25
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.285
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Waarom is dat zo moeilijk om te geloven?
Bof, omdat Dadamelee direct iedereen binnen een bepaalde groep uitsluit, en leden van een andere groep direct bevooroordeeld.

En alt-right gelijkstelt met "echte gelovigen". Ook zo iets wat redelijk uit de bocht vliegt nietwaar.

Het grappige is wel, ik volg dat 5G gebeuren wel, vanuit mijn professioneel oogpunt. Ik kom sneller in direct contact met zulke technologie.

Uiteindelijk gaat het hier over een zeer hoogfrequente radiogolftechniek, die op de uiterste grens van infrarood licht kan zitten.

En we spreken over vermogens die in milliwatt uitgedrukt worden, niet in watt zoals de oude korte golf walkietalkies, kilowatt zoals de oudere lange radiogolfzenders, of zoals bij megawatt lasers die op een paar mm afstand dikke metaalplaten snijden alsof het boter is.

Probeer de complottheoriegelovers maar eens laten na te denken over wat een 0.2W microfolfoven doet met een ongekookt ei...
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2020, 14:04   #26
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Lijkt me een Nederlands fenomeen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2020, 14:18   #27
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Bof, omdat Dadamelee direct iedereen binnen een bepaalde groep uitsluit, en leden van een andere groep direct bevooroordeeld.

En alt-right gelijkstelt met "echte gelovigen". Ook zo iets wat redelijk uit de bocht vliegt nietwaar.

Het grappige is wel, ik volg dat 5G gebeuren wel, vanuit mijn professioneel oogpunt. Ik kom sneller in direct contact met zulke technologie.

Uiteindelijk gaat het hier over een zeer hoogfrequente radiogolftechniek, die op de uiterste grens van infrarood licht kan zitten.

En we spreken over vermogens die in milliwatt uitgedrukt worden, niet in watt zoals de oude korte golf walkietalkies, kilowatt zoals de oudere lange radiogolfzenders, of zoals bij megawatt lasers die op een paar mm afstand dikke metaalplaten snijden alsof het boter is.

Probeer de complottheoriegelovers maar eens laten na te denken over wat een 0.2W microfolfoven doet met een ongekookt ei...
Dat bedoel ik allemaal niet.
Waarom is het zo moeilijk te geloven dat conspiracy nutters op politiek vlak voor 95% een radicaal rechts profiel hebben?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2020, 14:27   #28
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.285
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Dat bedoel ik allemaal niet.
Waarom is het zo moeilijk te geloven dat conspiracy nutters op politiek vlak voor 95% een radicaal rechts profiel hebben?
Was het geen 93.6%?

En is er geen verschil tussen extreem, radicaal, ultra of alt-rechts?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 21 april 2020 om 14:28.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2020, 14:38   #29
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Was het geen 93.6%?

En is er geen verschil tussen extreem, radicaal, ultra of alt-rechts?
Overgrote meerderheid.

Ik zie het verschil niet echt tussen extreem, radicaal, ultra of alt.
Gemakshalve spreek ik wel eens over scheve koppen.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2020, 18:00   #30
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.410
Standaard

Er zijn nochtans bronnen:
https://www.jrseco.com/nl/eu-5g-appe...fecten-van-5g/
Ik doe er geen uitspraken over daar ik me als onvoldoende geinformeerd beschouw in deze.
Wat ik wel terzijde wil zeggen is dat het soms opletten is met gevolgen van zaken die "nieuw" zijn.
Kijk naar asbest, het werd decennia lang volop overal toegepast.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2020, 18:45   #31
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Er zijn nochtans bronnen:
https://www.jrseco.com/nl/eu-5g-appe...fecten-van-5g/
Ik doe er geen uitspraken over daar ik me als onvoldoende geinformeerd beschouw in deze.
Wat ik wel terzijde wil zeggen is dat het soms opletten is met gevolgen van zaken die "nieuw" zijn.
Kijk naar asbest, het werd decennia lang volop overal toegepast.
Asbest met HF-radiogolven vergelijken,
Uit wiki: https://nl.wikipedia.org/wiki/Asbest#Waarschuwingen
Citaat:
In Groot-Brittannië werd asbestose in 1931 erkend als beroepsziekte. Ook in Nederland waarschuwde de arbeidsinspectie in de jaren 30 al voor de gezondheidsgevaren van asbest.
Die geciteerde bron heeft het over "een initiatiefnemer" Dr. L.Hardell, een 76-jarige oncoloog, wat info...

Het kan ook zijn dat zijn naam misbruikt wordt voor 5g of überhaupt het systeem van mobiel telefoneren "met gsm-masten":
Citaat:
https://www.wikiwand.com/en/Lennart_Hardell

Lennart Hardell (born 1944), is a Swedish oncologist and professor at Örebro University Hospital in Örebro, Sweden.[1] He is known for his research into what he says are environmental cancer-causing agents, such as Agent Orange,[2] and has said that cell phones increase the risk of brain tumors.[3]

Mobile phone use and cancer

Citaat:
Lennart Hardell
Alma mater Umeå University
Scientific career
Fields Oncology
Institutions Örebro University Hospital
Thesis Epidemiological studies on soft-tissue sarcoma and malignant lymphoma and their relation to phenoxy acid or chlorophenol exposure (1981)
Hardell's research on cell phones and cancer has concluded that long-term mobile phone use is associated with an increased risk of acoustic neuroma and glioma.[4][5]
He has said that children should be banned from using cell phones except in emergencies, as he feels the risk of cancer is greater in people who begin using mobile phones before the age of 20.[6]

His early research on wireless phones and cancer was criticized in a 2002 review for methodological flaws. The review authors, John D. Boice Jr. and Joseph K. McLaughlin, wrote that Hardell's study, published in the European Journal of Cancer Prevention, was "non-informative, either because the follow-up was too short and numbers of cancers too small, or because of serious methodological limitations."[7] Another of Hardell's studies, in which he claimed that mobile phone users in rural areas were at a greater risk of developing brain tumors,[8][9] was criticized by Adam Burgess in Spiked. Burgess wrote that the study was "post hoc and therefore hypothesis-generating only," and said that the increased risk Hardell had claimed to have found in the study was "barely statistically significant."[10]

However, later studies by the Hardell group have consistently shown increasingly significant risks for brain tumor development associated with wireless phone use[citation needed]. These finding, together with results from the international INTERPHONE study on mobile phones and health, have contributed to the WHO and IARC questioning mobile phone radiation as potentially carcinogenic.[11] Little et al. reported in 2012 that the increased risk of glioma associated with mobile phone use found by a 2011 study by Hardell et al. were not consistent with observed trends in glioma incidence in the United States.[12] Although with regard to the paper of Little et al, data on mobile phone use and cancer incidence rates in the US is more difficult to compare with the aforementioned European studies on mobile phone use and cancer risks than it seems, especially due to differences in technology standards between the US and Europe in early years of mobile phone network technology development – including notable differences in power output between the CDMA standard (which had been widely implemented in the US) and the GSM standard.[13]

Court cases

Hardell testified in a 2002 US court case involving a man who filed a lawsuit claiming that his cell phone caused him to develop a brain tumor. The judge in the case, Catherine C. Blake, dismissed the suit and criticized Hardell's testimony, saying that of the two studies Hardell cited, one found no increased risk of tumors associated with cell phone use. Blake added that the other study was criticized as flawed by experts, and said that numerous studies and governmental bodies had come to conclusions that ran contrary to Hardell's opinion.[14] In 2012, based on Hardell's research, Italy's supreme court ruled that a business executive's brain tumor was caused by his cell phone use.[15]

References
(^ .....)

External links
Lennart Hardell publications indexed by Google Scholar

Laatst gewijzigd door Micele : 21 april 2020 om 19:00.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2020, 21:16   #32
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Aliens waarschuwen voor dodelijke 5G-straling
https://www.youtube.com/watch?v=F9GLSLiHNoU
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2020, 21:46   #33
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Asbest met HF-radiogolven vergelijken,
Ja, asbest was decennia lang een algemeen gebruikt materiaal.
Gsm straling is ook die schaal.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2020, 21:56   #34
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.285
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Ja, asbest was decennia lang een algemeen gebruikt materiaal.
Het is dan ook een fantastisch materiaal. Licht, gemakkelijk verwerkbaar, goed isolerend, hittevast, enzoverder. En zolang de vezels niet uit hun matrix komen, relatief ongevaarlijk.

Citaat:
Gsm straling is ook die schaal.
Ja, ik vermijd ook een paar 100W aan GSM straling op een paar cm afstand. net zoals ik absoluut zal vermijden in de stofwolk van een aluminiumslijperij te wandelen zonder bescherming, of zou lassen zonder lasscherm.

Wie van ons gaat zijn microgolfoven aanpassen zodanig die het vermogen recht naar iemand kan stralen? Niet moeilijk hoor.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2020, 23:43   #35
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Branden bij zendmasten in Nederland houden aan ondanks arrestaties
https://www.hln.be/nieuws/buitenland...aties~ae6f2b77

Zou het dan toch ....
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2020, 12:52   #36
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Ja, als er religie aan te pas komt, dan loopt het zelden goed af...
Dan ben ik heel benieuwd naar een steekhoudende verklaring voor de grootste gruwelen ooit: Hitler, Stalin, Mao...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2020, 13:01   #37
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dan ben ik heel benieuwd naar een steekhoudende verklaring voor de grootste gruwelen ooit: Hitler, Stalin, Mao...
Religie hoort zeker in dit rijtje thuis en heeft dan ook nog een langere levensduur.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2020, 13:09   #38
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Religie hoort zeker in dit rijtje thuis en heeft dan ook nog een langere levensduur.
Ik ben nog steeds heel benieuwd naar die verklaring over Hitler, Mao, Stalin... En ook Napoleon, Pol Pot of Idi Amin mogen er gerust bij.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2020, 15:01   #39
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik ben nog steeds heel benieuwd naar die verklaring over Hitler, Mao, Stalin... En ook Napoleon, Pol Pot of Idi Amin mogen er gerust bij.
Was ik niet duidelijk genoeg ?
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2020, 14:26   #40
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Was ik niet duidelijk genoeg ?
Neen, absoluut niet.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be