Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 maart 2020, 23:02   #2221
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.764
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik denk niet dat er hier iemand op het forum is die beweert dat Israël op de westbank de palestijnen op een aanvaardbare manier behandelt.
Maar ik ga zeker geen argumentaties aanvaarden van de palestijnse NGO industrie die draait rond één punt : het perpetualiseren van het 'vluchtelingen'probleem.
Het vluchtelingen probleem blijft bestaan omdat Israel en de VS een oplossing voor de vluchtelingen blijven blokkeren.
NGO's hebben niets te vertellen over politieke processen.

Mag ik aannemen dat het geen zin heeft dat we voor de elvendertigste keer elk dezelfde argumenten over zin of onzin van die UNRWA industrie te recycleren ?[/quote]

Ik spreek nog niet eens over de vluchtelingenkwestie , ik heb het over al die andere kritiek van vele mensenrechten organisaties. U weet waarschijnlijk niet eens waar ik het over heb omdat u geen Israel kritische rapporten leest. Het gaat ook over organisaties die niets met de vluchtelingen te maken hebben.
De VN heeft diverse organisaties om onderzoek te doen naar schendingen.

"In a report released last week, a UN fact-finding commission said Israel's deadly 2018 crackdown on Palestinian demonstrators in Gaza "may constitute war crimes or crimes against humanity".
Ik zie geen enkele reden om deze kritiek niet serieus te nemen.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2020, 23:25   #2222
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.374
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Ik spreek nog niet eens over de vluchtelingenkwestie
Is er dan een andere? We hebben 4 types Palestijnen. Die met staatsburgerschap in "bestaande landen". Vluchtelingen, die door de VN onderhouden worden. Palestijnen die door niemand aanvaard worden, zoals de "brave burgers" in Gaza. En Vrijheidsstrijders.
Citaat:
Ik heb het over al die andere kritiek van vele mensenrechten organisaties.
Als die mensenrechtenorganisaties die "mensenrechten" niet kunnen afdwingen omdat ze niet sterk genoeg zijn, gooi ze gewoon bij de rest van de hoop.
Citaat:
U weet waarschijnlijk niet eens waar ik het over heb omdat u geen Israël kritische rapporten leest.
Ik ben zelf kritisch over Israël als staat. Hun Hebreeuwse haatbaarden voor mijn part gewoon samen met de andere religioten de vleesmolen in gestort worden. En het Israëli beleid om de huidige situatie te bestendigen heeft ook mijn afkeur.
Citaat:
Het gaat ook over organisaties die niets met de vluchtelingen te maken hebben.
Ah ja, welke?
Citaat:
De VN heeft diverse organisaties om onderzoek te doen naar schendingen."In a report released last week, a UN fact-finding commission said Israel's deadly 2018 crackdown on Palestinian demonstrators in Gaza "may constitute war crimes or crimes against humanity".
Op vraag van wie? Of Cosmo/Tranzie organisaties of blatante jodenhatende staten, dat is wie.
Citaat:
Ik zie geen enkele reden om deze kritiek niet serieus te nemen.
Zelfs al is die kritiek absoluut gegrond in het oogpunt van de mensenrechten, of zelfs nationaal afgedwongen wetten, zolang er geen "sterkere" iets onderneemt, veranderd er geen kloten.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2020, 17:19   #2223
Tamam
Minister-President
 
Tamam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2003
Berichten: 5.782
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik denk niet dat er hier iemand op het forum is die beweert dat Israël op de westbank de palestijnen op een aanvaardbare manier behandelt.
Maar ik ga zeker geen argumentaties aanvaarden van de palestijnse NGO industrie die draait rond één punt : het perpetualiseren van het 'vluchtelingen'probleem.

Mag ik aannemen dat het geen zin heeft dat we voor de elvendertigste keer elk dezelfde argumenten over zin of onzin van die UNRWA industrie te recycleren ?
Niet aan geschiedenisvervalsing doen of proberen minimaliseren, 't is gewoon vluchtelingen, niet "vluchtelingen". Beschouwd u zichzelf als zionist ofzo? Of vanwaar dit soort rare pogingen tot het verdraaien van de realiteit?
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2020, 18:43   #2224
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.374
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Awel, dan gaan we de 4de generatie inwijkelingen in België ook vluchteling noemen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2020, 09:32   #2225
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.214
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
Niet aan geschiedenisvervalsing doen of proberen minimaliseren, 't is gewoon vluchtelingen, niet "vluchtelingen". Beschouwd u zichzelf als zionist ofzo? Of vanwaar dit soort rare pogingen tot het verdraaien van de realiteit?
Dus toch voor de elvendertigste keer hetzelfde riedeltje...

Het "vluchtelingen" probleem is een bewust gecreëerde bevriezing in de tijd, uniek in heel de wereld trouwens via een op maat gemaakte organisatie (UNRWA) die niets oplost maar enkel werkt aan instandhouding van de stalemate.
Er zijn maximaal nog 30.000 levende palestijnen die kunnen claimen dat ze zijn moeten vluchten.

De vergelijking is hier al eerder aan bod gekomen : duitsland verloor 25% van zijn oppervlakte aan polen en rusland na Potsdam, en vele miljoenen duitsers waren vluchteling. UNHCR heeft dat samen met de betrokken landen tot een goed einde gebracht : die mensen en dus ook hun nakomelingen zijn geabsorbeerd in die respectievelijke landen en zijn gewoon pool of rus geworden.

Aantal vluchtelingen dat er blijft : zero.

Vergelijk dat met de palestijnen die na tientallen jaren in libanon of jordanie nog altijd in kampen zitten en die men het burgerschap en de nationaliteit weigert... Allemaal om een grote fictie levendig te houden : de kampen zijn maar tijdelijk, iedereen zal ooit terugkeren...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2020, 09:40   #2226
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.214
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Awel, dan gaan we de 4de generatie inwijkelingen in België ook vluchteling noemen.
Mijn oom is in 1956 gevlucht uit Hongarije voor de russen, wil dat dan zeggen dat ik eigenlijk ook een vluchteling ben volgens de hollandse rekenkunde van UNRWA ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2020, 10:22   #2227
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.624
Standaard

Pffft... ik ben tenminste een echte vluchteling.
En zoals ook ne goeie Jood het ook doet: nog steeds een Belgenlands paske.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2020, 13:51   #2228
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.214
Standaard

Soms zijn cijfers interessant om de groteske absurditeit van een situatie te illustreren :

-cijfer 1 : de recentste schattingen over het nog in leven zijnde aantal vluchtelingen bedraagt 30.000.
-cijfer 2 : de UNRWA schrijft zelf vol trots op hun website dat zij 30.000 mensen te werk stellen https://www.unrwa.org/careers/working-unrwa



En dan zijn er snowflakes die boos reageren als ik de spot drijf met de NGO industrie & Pallywood...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2020, 14:18   #2229
Tamam
Minister-President
 
Tamam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2003
Berichten: 5.782
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Awel, dan gaan we de 4de generatie inwijkelingen in België ook vluchteling noemen.
Er zijn mensen die maandelijks vluchten vanuit Gaza, sherlock.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2020, 18:33   #2230
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.374
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
Er zijn mensen die maandelijks vluchten vanuit Gaza, sherlock.
Hoekandana? Egypte gaat toch over personen-verplaatsingen als het over gazanen gaat.

Mare, we gaan er van uit dat zo'n Gazaan plots in Egypte staat. Wat dan?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2020, 19:18   #2231
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.214
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Hoekandana? Egypte gaat toch over personen-verplaatsingen als het over gazanen gaat.

Mare, we gaan er van uit dat zo'n Gazaan plots in Egypte staat. Wat dan?
Dat is toch geen realistisch scenario ? Zo een vluchteling, zelfs al was hij geboren in 1948 is nu een hoogbejaarde. Hoeveel van die mensen 'vluchten' er vanuit Gaza naar Egypte ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2020, 22:32   #2232
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.374
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat is toch geen realistisch scenario ? Zo een vluchteling, zelfs al was hij geboren in 1948 is nu een hoogbejaarde. Hoeveel van die mensen 'vluchten' er vanuit Gaza naar Egypte ?
dat is de vraag niet he. Gaza heeft 2 grenzen. Israël en Egypte.
Israël, als ik Atmosphere en Taman moet geloven, schiet zelfs een verdwaalde rat af met een gatling gun als ze te dicht bij de grens komt, als die al niet ontploft door een landmijn.
Egypte staat in voor het personen-verkeer.
Dus, stel dat een 25 jarige Gazaan de nodige "grensbewaking" kan passeren, dan staat die in Egypte. En dan?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2020, 22:57   #2233
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.214
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
dat is de vraag niet he. Gaza heeft 2 grenzen. Israël en Egypte.
Israël, als ik Atmosphere en Taman moet geloven, schiet zelfs een verdwaalde rat af met een gatling gun als ze te dicht bij de grens komt, als die al niet ontploft door een landmijn.
Egypte staat in voor het personen-verkeer.
Dus, stel dat een 25 jarige Gazaan de nodige "grensbewaking" kan passeren, dan staat die in Egypte. En dan?
Hmm... die 25 jarige is dan een illegale buitenlandse infiltrant, en de grenswachters die hem niet intercepteerden/neutraliseerden/elimineerden mogen zich dan toch wellicht verwachten aan disciplinaire sancties. En naar het schijnt, is de gevangenis in egypte geen pretpark.
Maar eigenlijk wou ik er enkel op wijzen dat tamam in raadsels sprak als hij het had over maandelijkse vluchtelingen uit Gaza.

Ik zie niet zo goed in hoe iemand die minimaal in 1948 is geboren en dus de 70 voorbij is nog in staat zou zijn om een extreem zwaar bewaakte grens te kunnen omzeilen.

Eigenlijk heeft hij het niet over een 'palestijnse vluchteling' maar gewoon over een illegale imigrant.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...

Laatst gewijzigd door Pandareus : 14 maart 2020 om 23:02.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2020, 18:19   #2234
Tamam
Minister-President
 
Tamam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2003
Berichten: 5.782
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Hmm... die 25 jarige is dan een illegale buitenlandse infiltrant, en de grenswachters die hem niet intercepteerden/neutraliseerden/elimineerden mogen zich dan toch wellicht verwachten aan disciplinaire sancties. En naar het schijnt, is de gevangenis in egypte geen pretpark.
Maar eigenlijk wou ik er enkel op wijzen dat tamam in raadsels sprak als hij het had over maandelijkse vluchtelingen uit Gaza.

Ik zie niet zo goed in hoe iemand die minimaal in 1948 is geboren en dus de 70 voorbij is nog in staat zou zijn om een extreem zwaar bewaakte grens te kunnen omzeilen.

Eigenlijk heeft hij het niet over een 'palestijnse vluchteling' maar gewoon over een illegale imigrant.
"illegale immigrant" is het nu

hier zie de zoveelsten voorstander van Israel die Palestijnen dehumaniseert. beetje wat de nazi's deden met de joden in de jaren '30 ironisch genoeg. doe zo verder bro!
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2020, 18:34   #2235
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.374
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
"illegale immigrant" is het nu

hier zie de zoveelsten voorstander van Israel die Palestijnen dehumaniseert. beetje wat de nazi's deden met de joden in de jaren '30 ironisch genoeg. doe zo verder bro!
Maar geen antwoord op een niet discriminerende, niet veroordelende vraag.

Citaat:
Dus, stel dat een 25 jarige Gazaan de nodige "grensbewaking" kan passeren, dan staat die in Egypte. En dan?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2020, 20:02   #2236
Tamam
Minister-President
 
Tamam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2003
Berichten: 5.782
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Maar geen antwoord op een niet discriminerende, niet veroordelende vraag.
dat Egypte de grens samenbewaakt in overleg met Israël is geen publiek geheim.

Het mag geen bliksemafleider zijn voor de dagelijkse misdaden die het IDF en de kolonisten doen in Hebron , de West bank , enzoverder, of de wetten van de Israelische regering die mensen herleidt tot wezens waar je letterlijk alles mee mag doen. Inclusief onaangekondigd aan hun huis aankloppen, en hen dezelfde dag zeggen da ze erbuiten moeten omdat wat kolonisten er in moeten.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2020, 20:08   #2237
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.374
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Nog steeds geen antwoord. Die eenzame Gazaan blijft dus gewoon wachten, daar aan die Egyptische grens.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2020, 06:52   #2238
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.214
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Nog steeds geen antwoord. Die eenzame Gazaan blijft dus gewoon wachten, daar aan die Egyptische grens.
tamam wil blijkbaar liefst geen antwoord geven op de vraag wat een 25 jarige gazoen die de grens met Egypte weet te omzeilen zijn status is.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2020, 06:57   #2239
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.374
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
tamam wil blijkbaar liefst geen antwoord geven op de vraag wat een 25 jarige gazoen die de grens met Egypte weet te omzeilen zijn status is.
Die zijn status is gewoon "mens". Wat mij interesseert is wat Taman of Atmosphere denken wat die gaat doen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2020, 22:23   #2240
Tamam
Minister-President
 
Tamam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2003
Berichten: 5.782
Standaard

Uiteraard zijn het mensen, als techneut met robotjes zijnde, kom es wat meer onder de mensen en u zou misschien tot dat besef kunnen komen.

stel eens glashelder en duidelijk de vraag ivm Egypte, en ik beantwoord ze 100% en duidelijk.

Laatst gewijzigd door Tamam : 16 maart 2020 om 22:24.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:32.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be