Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 maart 2015, 22:39   #61
dewanand
Minister-President
 
dewanand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.581
Standaard 2200: blanken zijn uitgeroeid op onze apen planeet

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aligator Bekijk bericht
Je moet eens uitrekenen hoeveel afval 96 miljard mensen produceren. Vergelijk met wat we nu reeds voor hoeveelheden smeerlapperij in de natuur dumpen, nu we nog " enkel " met 7 miljard mensen zijn.
In WAT voor een wereld gaan die 96 miljard mensen leven ? Eén grote vuile stinkende giftige vuilnisbelt ?
En wat gaan die eten ? Elkaar ?

jaaaajaaaaaaajaaaaaaa

aligator heeft honderd procent gelijk.

hoeveel ton afval produceren de huidige 7 miljard mensapen nu gemiddeld per mensaap per jaar? nou even delen en je weet wat Aligator hier bedoelt, asl er 96 miljard Intelaapjes leven of meer.

reken uit hoeveel toen poep zij produceren dan:

96 miljard mensaapjes poepen elke dag de hele maas vol geloof ik of tien maal de inhoud. reken het even snel uit he.
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2015, 22:49   #62
DeProf_eet
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 april 2012
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dewanand Bekijk bericht
Wieroe werkt nu met mij aan oplossingen die moeten werken, en technologisch kan het wel maar het is even doorbijten he op harde, diepgevroren duitse kattenbrokjes voor arme wieroe.

dewa en wieroe
Wel een heel slimme kat is dat die wiroe.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2015, 22:59   #63
dewanand
Minister-President
 
dewanand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.581
Standaard 2200: blanken zijn uitgeroeid op onze apen planeet

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Wel een heel slimme kat is dat die wiroe.
ja joh deprof,

Wieroe is mijn hindoe katten zoontje gewoon. Ik was getrouwd tot 2008 en kon geen kinderen verwekken bij mijn lage kaste hindoemeid door mijn ziekte en seksuele handicaps,dus namen wij kleine wieroe maar.

en ja hoor, na scheiding in 2008 volgen jaren van eenzaamheid en suicidale depressies en wieroe redde zo vaak mijn leven toen ik zelfmoord wilde plegen door op mij te springen en aandacht te geven of naar mij te kijken en mij te knuffelen. Verder ben ik alleen op de wereld dus er is niet veel meer op sociaal gebied voor mij over.

zie deze tekst van Wieroe en mij een lijvig document, gisteren online gezet met een heel bijzondere foto van Wieroe, geen photoshop he, puur fotografisch effect, formule van Rayleigh he in werking, wieroe met aparte kleur ogen elk:

Herr/Shri Henk van Schepen
Voorzitter (Mini-Führer) van Groep de Mos,
16 notities en 10 vragen m.b.t. extreem rechtse zaken / 40 pagina's, 12092 woorden

http://www.dewanand.com/waction0072.htm

en op onze facebook staan nu 127 foto's van wieroe uit 2014.
onze FB account is:
'waldo dewanand'

dus ga maar kijken, is public photo, dus je hoeft ons niet toe te voegen als friend.
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2015, 14:49   #64
AsGardSGO
Minister
 
AsGardSGO's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Locatie: Mechelen
Berichten: 3.353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
De draagcapaciteit van de planeet is door vele wetenschappers geschat. Sommigen hebben ze ook echt berekend. Enkelen suggereren dat de draagcapaciteit - met fotosynthese als de enige limiterende factor - één biljoen mensen is.

De meest recente en geloofwaardige simulatie is die van Siegfried Franck, Werner von Bloh, Christoph Müller, Alberte Bondeau, B. Sakschewski, Harvesting the sun: New estimations of the maximum population of planet Earth, Ecological Modelling, Volume 222, Issue 12, 24 June 2011, Pages 2019-2026, ISSN 0304-3800, 10.1016/j.ecolmodel.2011.03.030.
http://www.sciencedirect.com/science...04380011001670)
Keywords: Maximum population; Human carrying capacity; Photosynthesis; Dynamical global vegetation model

Hun resultaat:
  • de planeet heeft een maximaal draagvermogen van 282 miljard mensen, wanneer ontbossing toegestaan is
  • in een scenario zonder ontbossing kan de planeet 150 miljard mensen dragen
  • in een scenario waarin landbouwgrond gebruikt wordt als weides om vee te voeren, kan de planeet 96 miljard mensen dragen.
Dit soort data van échte wetenschappers laat me toch altijd de paniekzaaierij van velen wat relativeren.

Er is helemaal geen "overbevolkingsprobleem". Toch niet wat de draagcapaciteit van de planeet betreft.
Denk dat u toch nog altijd de ware toedracht van wetenschap niet kent.
Laat staan dat u meer dan ik of eender wie geplaatst bent om die zogenaamde "echte" wetenschap van de andere te onderscheiden.
Wederom is dit enkel een voorbeeld van hoe men data, wetenschappelijk onderzoek misbruikt in niets meer of minder dan een poging tot het gelijk behalen in een argumentatie of geloofsovertuiging.
Mogelijks zijn die "échte" wetenschappers ook zélf daar schuldig aan.

Maar ja we weten het he: 2 evenwaardige wetenschappers komen soms tot tegengestelde resultaten en het is vaak niet meer dan een kwestie van zich achter de ene of de andere te scharen. Een kwestie van geloof; welke theorie, visie of anders verkiezen we te geloven en als "standaard" aan te nemen. Nadien deze ontkrachten of bijsturen wanneer bijkomende inzichten, argumenten en/of bewijzen zich aandringen.

En de meest verwerpelijke vorm van wetenschap is diegene die een geloofsovertuiging of theorie moet staven daar die vertrekt vanuit vooringenomen onderzoek(en) en manipulatie resultaten in voordeel van de theorie.

Echte wetenschap is constant dingen in vraag stellen; het in vraag stellen van eigen bevindingen en resultaten hoort daarbij.
__________________
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom."
"Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis."
"Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt."
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2015, 15:01   #65
AsGardSGO
Minister
 
AsGardSGO's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Locatie: Mechelen
Berichten: 3.353
Standaard

Hmm... als de aarde dit aan zou kunnen waarom is het dan nog niet zover gekomen?

aarde: 510 miljoen km² - Ongeveer 365,5 miljoen km² van het aardoppervlak (71%) is met water bedekt tegen 144,5 miljoen km² (29%) land.

Waar ga je die 282 miljard mensen zetten, van waar gaan die hun lucht halen, van waar hun eten en drinken? Waar gaan de dieren leven die een noodzaak zijn in het hele ecologische systeem waar de mens deel van zou moeten uitmaken zodat ze uberhaupt kan overleven?

Wel ik zeg het niet graag maar als je over fantasmes spreekt: dit is er mij eentje, en nog eens geen kleintje.
Het gaat nu al niet meer met bijna 10 miljard, laat staan dat we met een paar miljoen al vredig naast elkaar kunnen leven, de natuurlijke bronnen efficiënt kunnen benutten en harmonie met de natuur en elkaar kunnen leven.
__________________
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom."
"Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis."
"Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt."
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein

Laatst gewijzigd door AsGardSGO : 13 maart 2015 om 15:02.
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2015, 18:18   #66
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

En de dieren dan ?
__________________
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2015, 18:31   #67
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.817
Standaard

De Aarde kan momenteel niet eens de ,naar verluid,7 miljard mensen verdragen die er op schijnen te toeven.....Mensen verdagen namelijk elkaar niet en alles moet er aan.Er bestaat ook de sterke neiging massaal te verhuizen naar waar het vooralsnog wat kalmer lijkt en er iets te profiteren schijnt te vallen...(ref; de gebeurtenissen op de kusten van Italie)

Wie de moeite neemt om wat geschiedenis te lezen kan vernemen dat zelfs in de tijd van een wereldbevolking van hoogstens een paar honderd miljoen klootzakken het leven op Aarde voor alle mensen in peis en vree reeds ....euh...moeilijk lag.....

Vroeger zond men hordes jonge mannetjes in de vorm van strijders in het over te nemen territorium..
Nu komen ze in de vorm van "vluchtelingen"......

Beide vormen van jonge mannetjes zijn kompleet misbaar in de eigen samenleving,maar kunnen eventueel "nuttig" zijn voor diezelfde samenleving die hen uitspuugt in die "koloniserende" rol.


Onze "soort" bestaat uit massaslachters...

Het idee van honderden miljarden mensen op deze bol is te afschuwelijk om zelfs maar te overwegen....

Laatst gewijzigd door kelt : 13 maart 2015 om 18:36.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2015, 12:03   #68
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C2C's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 december 2006
Berichten: 10.572
Standaard

Het gaat enkel over wat technisch haalbaar is. Of dat ook cultureel, sociaal of economisch verstandig is, is misschien een andere discussie.

Maar het is altijd een goed vertrekpunt in discussies om te starten met wat wetenschappelijke achtergrond. Daarna kan ideologie of café-praat volgen.

282 miljard mensen. Da's een normale schatting. Andere wetenschappers zien 1000 miljard mensen als technisch haalbaar.
__________________
Citaat:
The world is one big spreadsheet.
"Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men, for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all" ― John Maynard Keynes
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2015, 12:55   #69
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.213
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Het gaat enkel over wat technisch haalbaar is.
Citaat:
Of dat ook cultureel, sociaal of economisch verstandig is, is misschien een andere discussie.
Dat is een heel korte discusie. Neen, da's helemaan niet verstanding, op geen enkele manier.
De soort kan dat niet trekken, zelfs niet met alle technofoefjes die we nu hebben.

Citaat:
Maar het is altijd een goed vertrekpunt in discussies om te starten met wat wetenschappelijke achtergrond. Daarna kan ideologie of café-praat volgen.
Da's geen wetenschappelijke achtergrond, da's wat willekeurige gevens in een lijst gezet.

Citaat:
282 miljard mensen. Da's een normale schatting. Andere wetenschappers zien 1000 miljard mensen als technisch haalbaar.
Matrix stijl coconnetjes overal.

Er zijn Sci Fi schrijvers die het gegeven van zulke gruwelijke overbevolking hebben uitgespit. In de meeste gevallen kom je uit op een soort van samenleving waarbij Noord Korea paradijselijk overkomt.
Systemen waarbij mensen maar 1 dag per week wakker mogen zijn. Steden waarbij elke stadswijk van 10 000 000mensen 1km³ "stadspark" hebben en voor de rest gestapelde gangen met appartementen zijn.
Logans Run, maar dan op planeetschaal, en niet gewoon een stadje ergens.
Wolkenkrabbers waar ge niet uit moogt op straffe des doods.

Keuze genoeg. Lees lekker.
Zoektermen. Sci-Fi, dystopia en overbevolking (in't engels meer keuze)
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2015, 13:24   #70
dewanand
Minister-President
 
dewanand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.581
Standaard 2200: blanken zijn uitgeroeid op onze apen planeet

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
De Aarde kan momenteel niet eens de ,naar verluid,7 miljard mensen verdragen die er op schijnen te toeven.....Mensen verdagen namelijk elkaar niet en alles moet er aan.Er bestaat ook de sterke neiging massaal te verhuizen naar waar het vooralsnog wat kalmer lijkt en er iets te profiteren schijnt te vallen...(ref; de gebeurtenissen op de kusten van Italie)

Wie de moeite neemt om wat geschiedenis te lezen kan vernemen dat zelfs in de tijd van een wereldbevolking van hoogstens een paar honderd miljoen klootzakken het leven op Aarde voor alle mensen in peis en vree reeds ....euh...moeilijk lag.....

Vroeger zond men hordes jonge mannetjes in de vorm van strijders in het over te nemen territorium..
Nu komen ze in de vorm van "vluchtelingen"......

Beide vormen van jonge mannetjes zijn kompleet misbaar in de eigen samenleving,maar kunnen eventueel "nuttig" zijn voor diezelfde samenleving die hen uitspuugt in die "koloniserende" rol.


Onze "soort" bestaat uit massaslachters...

Het idee van honderden miljarden mensen op deze bol is te afschuwelijk om zelfs maar te overwegen....

ja ja kelt,

mooi gezegd:


'Vroeger zond men hordes jonge mannetjes in de vorm van strijders in het over te nemen territorium..
Nu komen ze in de vorm van "vluchtelingen"......'


maar wil je aub even doordenken???

wat moet nou een biologisch verantwoorde reactie zijn van de inheemse blanke hollandse mannetjes op deze invasie van uitheemse 'gekleurde' of afrikaanse jonge mannetjes???

Wieroe heeft nu de oplossing ontwikkeld die dus biologisch gezien super gezond is, en natuurlijk, zo zie je hoe wetenschappelijk Wieroe alles bekijkt met zijn slimme kattenkopje.

kijk hier een idee die Wieroe aan mij gaf jaren geleden en nu gaan wij onze eigen radicale organisatie uit de grond stampen om dit dus echt te realiseren binnen Zeven jaartjes:

Etnische zuivering met 1 miljard euro



Offeraar Dewanand
Offercode wfor1258
Offerdatum 4 september 2008

Inhoudsopgave
1. Inleiding
2. De REmantra, mijn motivatie etnische zuivering Nederland
3. Waarom etnisch zuiveren van Nederland?
4. Enkele argumenten (14) voor een etnische zuivering van Nederland
5. Onderzoek: Islam bedreiging Nederlandse identiteit
6. De beruchte Janmaat (VZMH) mantra, 'VOL IS VOL'
7. Is een zuiver blank Nederland beter?
8. Bevruchting tien blanke meiden met zuiver Afro-zaad
9. Zijn de niet-westerse allochtonen dan toch nutteloos voor Nederland?
10. Enkele deportatie berekeningen, m.b.t. Suriname
11. Hybride vangnetregeling voor minima in Suriname
12. Een bijstands commune in Suriname van duizend personen
13. Ter besluit
14. Disclaimer Dewanand

1. Inleiding

In deze tekst met offercode wfor1258 zal onderzocht worden in hoeverre een (vreedzame) etnische zuivering van Nederland haalbaar is en hoe het opgestart kan worden. Er zullen wat berekeningen gepresenteerd worden, om alles te verduidelijken. Eerst zal uitgelegd worden waarom een etnische zuivering noodzakelijk is en waarom de allochtonen, allahtonen, hindoestanen, Afro rassen en alle overige niet-blanken hier zelf voor moeten kiezen, geheel in hen eigen belang.


2. De REmantra, mijn motivatie etnische zuivering Nederland

http://www.dewanand.com/wfor1258.htm
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2015, 13:33   #71
dewanand
Minister-President
 
dewanand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.581
Standaard 2200: blanken zijn uitgeroeid op onze apen planeet

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Denk dat u toch nog altijd de ware toedracht van wetenschap niet kent.
Laat staan dat u meer dan ik of eender wie geplaatst bent om die zogenaamde "echte" wetenschap van de andere te onderscheiden.
Wederom is dit enkel een voorbeeld van hoe men data, wetenschappelijk onderzoek misbruikt in niets meer of minder dan een poging tot het gelijk behalen in een argumentatie of geloofsovertuiging.
Mogelijks zijn die "échte" wetenschappers ook zélf daar schuldig aan.

Maar ja we weten het he: 2 evenwaardige wetenschappers komen soms tot tegengestelde resultaten en het is vaak niet meer dan een kwestie van zich achter de ene of de andere te scharen. Een kwestie van geloof; welke theorie, visie of anders verkiezen we te geloven en als "standaard" aan te nemen. Nadien deze ontkrachten of bijsturen wanneer bijkomende inzichten, argumenten en/of bewijzen zich aandringen.

En de meest verwerpelijke vorm van wetenschap is diegene die een geloofsovertuiging of theorie moet staven daar die vertrekt vanuit vooringenomen onderzoek(en) en manipulatie resultaten in voordeel van de theorie.

Echte wetenschap is constant dingen in vraag stellen; het in vraag stellen van eigen bevindingen en resultaten hoort daarbij.

hi AsGardSGO

ooit gehoord over groei van bacterien?? denk aan salmonella, protozoa, enz, Ik ken niet al deze dikke vriendjes van mij in mijn dikke darm.

maar ik las ooit dat de bacterien even groot als de aarde kunnen worden als men hen genoeg te eten geeft.

maar juist hierom is de natuur niet lief voor die bacterien, elke nano seconden zijn er gigantische genocides van deze bacterien, in de orde van 10^12 geloof ik.

in theorie zijn genocides zelfs goed voor een populatie want de zwaksten moeten voortijdig sterven om de hele populatie gezond en levenskrachtig te houden, ijzeren onverbiddelijke natuurwet. 'Weak must perish and die'.
kijk naar mij en wieroe, wij zijn de allerzwaksten en dus nu kinderloos en weggeselecteerd dus de natuur heeft ervoor gezorgd dat wij onze inferieure, hindoeistische genen niet kunnen doorgeven.

Een wereld vol miljarden miauwende kleintjes van wieroe de Grote zou wellicht vreedzamer en paradijselijker zijn.

dewanand en wieroe
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2015, 17:41   #72
Indomitable
Minister-President
 
Indomitable's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2014
Berichten: 4.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
En de dieren dan ?
Die kunnen de pot 'in'.
__________________
Life is a game of Chess, changing with each move.
Indomitable is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2015, 21:37   #73
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Thuleander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2013
Berichten: 10.570
Standaard

Er passen ook 20 mensen in een smart.


Laatst gewijzigd door Thuleander : 14 maart 2015 om 21:37.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2015, 18:20   #74
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
De draagcapaciteit van de planeet is door vele wetenschappers geschat. Sommigen hebben ze ook echt berekend. Enkelen suggereren dat de draagcapaciteit - met fotosynthese als de enige limiterende factor - één biljoen mensen is.

De meest recente en geloofwaardige simulatie is die van Siegfried Franck, Werner von Bloh, Christoph Müller, Alberte Bondeau, B. Sakschewski, Harvesting the sun: New estimations of the maximum population of planet Earth, Ecological Modelling, Volume 222, Issue 12, 24 June 2011, Pages 2019-2026, ISSN 0304-3800, 10.1016/j.ecolmodel.2011.03.030.
http://www.sciencedirect.com/science...04380011001670)
Keywords: Maximum population; Human carrying capacity; Photosynthesis; Dynamical global vegetation model

Hun resultaat:
  • de planeet heeft een maximaal draagvermogen van 282 miljard mensen, wanneer ontbossing toegestaan is
  • in een scenario zonder ontbossing kan de planeet 150 miljard mensen dragen
  • in een scenario waarin landbouwgrond gebruikt wordt als weides om vee te voeren, kan de planeet 96 miljard mensen dragen.
Dit soort data van
Citaat:
échte wetenschappers
laat me toch altijd de paniekzaaierij van velen wat relativeren.

Er is helemaal geen "overbevolkingsprobleem". Toch niet wat de draagcapaciteit van de planeet betreft.
en hoeveel uitwerpselen per dag in kilo ook al eens uitgerekend van die 282 miljard mensen? doe de groeten aan de wetenschappers
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2015, 00:53   #75
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.034
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Het gaat enkel over wat technisch haalbaar is. Of dat ook cultureel, sociaal of economisch verstandig is, is misschien een andere discussie.

Maar het is altijd een goed vertrekpunt in discussies om te starten met wat wetenschappelijke achtergrond. Daarna kan ideologie of café-praat volgen.

282 miljard mensen. Da's een normale schatting. Andere wetenschappers zien 1000 miljard mensen als technisch haalbaar.
Het is technisch haalbaar, ja. Maar ik dacht dat 20% van de wereldbevolking niet eens drinkbaar water heeft..... De 3de wereld is maar een klein probleem, zeker ?

https://www.youtube.com/watch?v=kOINSUWOqyo
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2015, 11:27   #76
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Niemand moet zich zorgen maken. Nog even en de natuur en het roofdier mens zorgen wel voor de ondergang van het wezen dat volgens henzelf het slimste zoogdier is op aarde.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2015, 22:45   #77
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C2C's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 december 2006
Berichten: 10.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
en hoeveel uitwerpselen per dag in kilo ook al eens uitgerekend van die 282 miljard mensen? doe de groeten aan de wetenschappers
Biogas uit trekken.
__________________
Citaat:
The world is one big spreadsheet.
"Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men, for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all" ― John Maynard Keynes
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2015, 23:33   #78
jogo
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 december 2007
Berichten: 7.710
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Het gaat enkel over wat technisch haalbaar is. Of dat ook cultureel, sociaal of economisch verstandig is, is misschien een andere discussie.

Maar het is altijd een goed vertrekpunt in discussies om te starten met wat wetenschappelijke achtergrond. Daarna kan ideologie of café-praat volgen.

282 miljard mensen. Da's een normale schatting. Andere wetenschappers zien 1000 miljard mensen als technisch haalbaar.
Het technisch wetenschappelijke staat in uw optiek tegenover de cultuur,de economie ,het sociale samen met de café-praat ?
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2015, 18:11   #79
Sywen
Minister-President
 
Sywen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 december 2007
Berichten: 5.825
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
De draagcapaciteit van de planeet is door vele wetenschappers geschat. Sommigen hebben ze ook echt berekend. Enkelen suggereren dat de draagcapaciteit - met fotosynthese als de enige limiterende factor - één biljoen mensen is.

De meest recente en geloofwaardige simulatie is die van Siegfried Franck, Werner von Bloh, Christoph Müller, Alberte Bondeau, B. Sakschewski, Harvesting the sun: New estimations of the maximum population of planet Earth, Ecological Modelling, Volume 222, Issue 12, 24 June 2011, Pages 2019-2026, ISSN 0304-3800, 10.1016/j.ecolmodel.2011.03.030.
http://www.sciencedirect.com/science...04380011001670)
Keywords: Maximum population; Human carrying capacity; Photosynthesis; Dynamical global vegetation model

Hun resultaat:
  • de planeet heeft een maximaal draagvermogen van 282 miljard mensen, wanneer ontbossing toegestaan is
  • in een scenario zonder ontbossing kan de planeet 150 miljard mensen dragen
  • in een scenario waarin landbouwgrond gebruikt wordt als weides om vee te voeren, kan de planeet 96 miljard mensen dragen.
Dit soort data van échte wetenschappers laat me toch altijd de paniekzaaierij van velen wat relativeren.

Er is helemaal geen "overbevolkingsprobleem". Toch niet wat de draagcapaciteit van de planeet betreft.

als je nu huizen hebt met een oppervlakte van 40m² zal dat in een wereld met 40x meer mensen, een huis van 1m² moeten worden.

leuk.
__________________
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2015, 13:14   #80
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Problematiek bootvluchtelingen praktisch elke dag op het nieuws nu.
In één van de reportages werd iemand van de plaatselijke (Italiaanse) bevolking gefilmd en geïnterviewd.
De man had zijn hengel uitgeworpen om wat vis te vangen.
Niet als hobby maar in een poging om de eindjes iets makkelijker aan mekaar te knopen.
De man vond het erg van de bootvluchtelingen, maar zei dat hij het zelf ook niet zo breed had.
Hij gaf te kennen dat wat hulp in zijn richting ook welkom zou zijn.
Ook in Griekenland schijnt nogal wat nieuwe armoede te ontstaan, waardoor men ook hier niet afkerig staat tegenover wat extra hulp.
En in eigen land merken we dat er er qua prijzen heel wat de hoogte ingaat. Voor de lonen en uitkeringen daarentegen is er blijkbaar geen ruimte meer om nog noemenswaardige vooruitgang te boeken.

Dit is de evolutie die al een tijdje aan de gang is.
We ervaren dit quasi allemaal elke dag aan den lijve.
Crises die elkaar steeds sneller opvolgen (en die de laatste tijd naadloos overgaan van de ene crisis in de andere).
Herinner je het licht aan het eind van de tunnel ten tijde van Jean-Luc, of het omgekeerde sneeuwbaleffect (nog zo’n leuke).

In deze thread zijn gelijkaardige zaken te lezen.

‘Eens, ooit, gaat ge eens wat zien se, dan gaan we technologie ontwikkelen waarmee we van elke scheet een planeet gaan maken waarop duizend miljoen miljard mensen kunnen wonen’

Jaja, tis al goed jongens.

Gelieve toch ook eens te kijken wat er vandaag de dag allemaal ECHT gebeurd.

Stop met kleurige plaatjes/filmpjes te bekijken op internet die een toekomst beloven die er waarschijnlijk nooit zal komen als we blijven voortdoen zoals we bezig zijn.

Mensen die nog twijfelen tussen de twee versies laat je niks wijsmaken, stel jezelf de vraag of het van jaar tot jaar moeilijker of makkelijker is om rond te komen (in het op ... na rijkste land ter wereld)

Het antwoord hierop is in feite voldoende om te kunnen uitmaken waar de waarheid ligt.

Laatst gewijzigd door satiper : 24 april 2015 om 13:16.
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be