Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 september 2018, 15:27   #3921
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Ik ben blij dat je het ook eens van de andere kant bekijkt.
Ze zouden het wel bij de inschrijving mogen zeggen: "pas op, gevaarlijke linkse studenten, rechtse rakkertjes, zich onthouden of doen alsof ge links zijt !" Dan zou al die herrie vermeden worden. Enfin. Eind goed al goed. Driesken is in veiligheid, gered door de moedige rector, weg van de campus, op tinternet met zijne professor voor zijn eindwerk, rustig thuis, met zijn fotootje van zijn geliefde Fuhrer naast zijn portable op zijn burooken in zijn kamerken.
Ik pink een traan weg van ontroering.

Laatst gewijzigd door patrickve : 26 september 2018 om 15:28.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2018, 15:28   #3922
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
En ik weet dat je het niet gelooft maar toch nog eens :
Op die manier is ook de fysieke veiligheid van DVL ergens gewaarborgd.
Kijk eens aan, als bekentenis kan dat toch echt wel tellen: links is gewelddadig.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2018, 15:29   #3923
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.379
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Nope, door dat narcisme bleek hij te strikken natuurlijk en kon hij ontmaskerd worden als racist, vrouwenhater en hate-speecher.



...
Je hebt het precies over de typische moslim.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2018, 15:30   #3924
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Parcifal heeft de vraag compleet genegeerd. Ik verwonder mij daar ook niet over, want de retoriek heeft geen grond in de werkelijkheid. Parcifal kan nu eenmaal niet aantonen dat DvL met zijn aanwezigheid in die universitaire raad de democratie ondermijnt. Indien wel, laat Parcifal dan nu het bewijs op tafel leggen.
'De Democratie'?

Ik heb de verkiezingscampagne van DVL niet gevolgd, ik kan dus niet uit eerste hand zeggen hoe hij zich voordeed, maar op basis van wat studenten beweren heeft hij zich wel gepresenteerd als een wolf in schapevacht : de ideale schoonzoon en bekommerde studentenvertegenwoordiger die er een verborgen agenda op nahield

Enfin, vandaar de revolte natuurlijk van collega studenten. Er waren al tal van klachten binnengekomen over zijn gedrag en uitspraken tussen zijn verkiezing en de pano-reportage overigens.
Het was al ergens duidelijk wat hij was, de Pano reportage blies gewoon het deksel van de beerput en er was geen twijfel meer.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2018, 15:32   #3925
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
'De Democratie'?

Ik heb de verkiezingscampagne van DVL niet gevolgd, ik kan dus niet uit eerste hand zeggen hoe hij zich voordeed, maar op basis van wat studenten beweren heeft hij zich wel gepresenteerd als een wolf in schapevacht : de ideale schoonzoon en bekommerde studentenvertegenwoordiger die er een verborgen agenda op nahield
Kortom, u kunt uw eigen bewering niet hard maken als zou DvL de democratie ondermijnen.

Weer eens vallen de echte maskers af: de onverdraagzaamheid en oneerlijkheid van links. Dank, parcifal, om dat bij zowat ieder bericht te bevestigen. Ik weet niet of u het door hebt, maar zo stilaan volgens in deze draad steeds minder mensen uw visie. En dat hebt u aan uzelf te danken.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2018, 15:33   #3926
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Enfin, vandaar de revolte natuurlijk van collega studenten. Er waren al tal van klachten binnengekomen over zijn gedrag en uitspraken tussen zijn verkiezing en de pano-reportage overigens.
Kijk eens aan, een nieuw element. Zomaar uit de hoed van parcifal. Weinig geloofwaardig.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2018, 15:37   #3927
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
'
Ik heb de verkiezingscampagne van DVL niet gevolgd, ik kan dus niet uit eerste hand zeggen hoe hij zich voordeed, maar op basis van wat studenten beweren heeft hij zich wel gepresenteerd als een wolf in schapevacht : de ideale schoonzoon en bekommerde studentenvertegenwoordiger die er een verborgen agenda op nahield
Ga jij hier nu zonder blozen beweren dat iemand die zich laat verkiezen, en soms andere ideeen koestert dan die die hij heeft verkondigd om zich te laten verkiezen, "de democratie ondermijnt" ?

Maar als dat waar is, dan is de democratie allang een gruyerekaas he ! Iedereen doet dat. Het is de basis zelf van een verkiezingscampagne. Of van elk verleidingsmanoeuver, of het nu om een arbeidsinterview gaat, of om een klant op de markt iets aan te smeren he.

"communicatiewetenschappen" heet dat.

Laatst gewijzigd door patrickve : 26 september 2018 om 15:38.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2018, 15:39   #3928
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Kijk eens aan, een nieuw element. Zomaar uit de hoed van parcifal. Weinig geloofwaardig.
Nieuw element? De derde keer dat ik dat aanbreng.... Tss.

Uit het persbericht van de UGent Rector van 7 september :

Citaat:
“Het klopt dat er al langer bezorgdheid was, zowel binnen als buiten de UGent, over de uitspraken van Dries Van Langenhove en de groepering Schild & Vrienden. Ik heb daar zelf ook berichten over gekregen. Ik heb steeds geantwoord dat ik mij uitdrukkelijk distantieerde van de uitspraken, maar ook dat de vrijheid van meningsuiting een grondrecht is dat slechts in bijzondere gevallen mag worden ingeperkt. Aangezien uit die berichten tot dan toe geen sanctioneerbare tuchtfeiten of strafrechtelijke handelingen ontwaard konden worden, is er verder ook niet tegen opgetreden. De reportage van gisteren heeft evenwel heel wat nieuwe feiten aan het licht gebracht en mij bijgevolg doen besluiten om deze kwestie ook juridisch aan te kaarten en daartoe de nodige maatregelen te nemen. Dat ook het parket van Gent intussen een strafdossier heeft geopend is bijzonder positief.”
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2018, 15:41   #3929
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Nieuw element? De derde keer dat ik dat aanbreng.... Tss.

Uit het persbericht van de UGent Rector van 7 september :
Bon, blijkbaar waren die "aangebrachte feiten" door die klachten dus NOG MINDER ERG dan prentjes op tinternet.

Maar die prentjes op tinternet zijn dus wel "sanctioneerbare tuchtfeiten of strafrechtelijke handelingen".

Ten eerste kan een rector zich niet uitspreken over "strafrechtelijke handelingen". Enkel een rechter kan dat. Het moeten dus sanctioneerbare tuchtfeiten zijn. Maar die kunnen zich onmogelijk in de prive sfeer van de student bevinden he, want daar heeft de universiteit geen affaires mee. Enkel dingen die te maken hebben met de universiteit kunnen sanctioneerbare tuchtfeiten zijn. Immers, de universiteit heeft geen zaken met wat ge prive doet.

Laatst gewijzigd door patrickve : 26 september 2018 om 15:45.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2018, 15:42   #3930
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.379
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Nieuw element? De derde keer dat ik dat aanbreng.... Tss.

Uit het persbericht van de UGent Rector van 7 september :
De rector zegt eigenlijk dat er niets aan de hand is.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2018, 15:43   #3931
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Nieuw element? De derde keer dat ik dat aanbreng.... Tss.

Uit het persbericht van de UGent Rector van 7 september :
Neen, dit ging over "uitspraken".

U maakte er zopas "gedrag en uitspraken" van. Niet de eerste keer dat u de zaken anders voorstelt dan ze zich voordoen. De intellectuele oneerlijkheid spat zo stilaan van ieder van uw berichten.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2018, 15:43   #3932
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ga jij hier nu zonder blozen beweren dat iemand die zich laat verkiezen, en soms andere ideeen koestert dan die die hij heeft verkondigd om zich te laten verkiezen, "de democratie ondermijnt" ?

Maar als dat waar is, dan is de democratie allang een gruyerekaas he ! Iedereen doet dat. Het is de basis zelf van een verkiezingscampagne. Of van elk verleidingsmanoeuver, of het nu om een arbeidsinterview gaat, of om een klant op de markt iets aan te smeren he.

"communicatiewetenschappen" heet dat.
Ok, point taken, iedereen doet dat en iedereen heeft in bepaalde mate een masker, maar wat daaronder zit kan nogal verschillen.

Bij DVL is de ontmaskering van die aard dat zijn functie binnen de RVB niet houdbaar is, net als die van zijn opvolger Louis De Stoop.

Moest gebleken zijn dat hij eigenlijk frequent darkrooms bezoekt in Antwerpen of houdt van roze baletten en confituurbaden met naakte dames van plezier, zou dat wellicht geen ontmaskering geweest zijn die dergelijk effect had.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2018, 15:44   #3933
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
De rector zegt eigenlijk dat er niets aan de hand is.
Inderdaad, en wat meer is: parcifal tracht ons een leugen op te pinnen. Van "uitspraken" naar "gedrag en uitspraken".
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2018, 15:45   #3934
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Neen, dit ging over "uitspraken".

U maakte er zopas "gedrag en uitspraken" van. Niet de eerste keer dat u de zaken anders voorstelt dan ze zich voordoen. De intellectuele oneerlijkheid spat zo stilaan van ieder van uw berichten.
Met "gedrag" bedoelde ik zijn gefakete toespraak tijdens de zitting van de RVB dat hij op facebook had geplaatst.
En ja, daar waren klachten op gekomen.

En dan had ik het nog niet over het verstoren van stakingspiketten en het pestenvia Social Media van bepaalde dames die opkwamen voor vrouwenrechten.

Een beetje elasticiteit in uw denken hanteren he Jan, dat is leuker.

Laatst gewijzigd door parcifal : 26 september 2018 om 15:47.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2018, 15:46   #3935
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Ok, point taken, iedereen doet dat en iedereen heeft in bepaalde mate een masker, maar wat daaronder zit kan nogal verschillen.

Bij DVL is de ontmaskering van die aard dat zijn functie binnen de RVB niet houdbaar is, net als die van zijn opvolger Louis De Stoop.
Er is niets van die aard gebeurd. Die zogezegde "ontmaskering" kan slechts een feit zijn als de universiteit (of desnoods het gerecht) een passende procedure volgt en tot zo'n conclusie komt. Nu oordeelt de rector op basis van onbewezen aantijgingen in een bepaalde reportage. Bewering door derden, maar schijnbaar onmiddellijk voor waar aangenomen door de rector.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2018, 15:48   #3936
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Met "gedrag" bedoelde ik zijn gefakete toespraak tijdens de zitting van de RVB dat hij op facebook had geplaatst.
En ja, daar waren klachten op gekomen.

Een beetje elasticiteit in uw denken hanteren he Jan, dat is leuker.
Poging tot subtiliteit maar dermate doorzichtig dat u ontmaskerd wordt, parcifal. Gedrag is gedrag. Geen woorden.

Wat is er trouwens problematisch met de toespraak tijdens de zitting van de RVB?

En klachten? Wat zijn ze uiteindelijk waard, als ze zelfs door de rector werden verworpen en als ongegrond verklaard?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2018, 15:48   #3937
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Er is niets van die aard gebeurd. Die zogezegde "ontmaskering" kan slechts een feit zijn als de universiteit (of desnoods het gerecht) een passende procedure volgt en tot zo'n conclusie komt. Nu oordeelt de rector op basis van onbewezen aantijgingen in een bepaalde reportage. Bewering door derden, maar schijnbaar onmiddellijk voor waar aangenomen door de rector.
Hij is ontmaskerd, trial by media. Game over. Rechtse traantjes?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2018, 15:49   #3938
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Ok, point taken, iedereen doet dat en iedereen heeft in bepaalde mate een masker, maar wat daaronder zit kan nogal verschillen.

Bij DVL is de ontmaskering van die aard dat zijn functie binnen de RVB niet houdbaar is, net als die van zijn opvolger Louis De Stoop.

Moest gebleken zijn dat hij eigenlijk frequent darkrooms bezoekt in Antwerpen of houdt van roze baletten en confituurbaden met naakte dames van plezier, zou dat wellicht geen ontmaskering geweest zijn die dergelijk effect had.
En wie bepaalt wat nu prive mag en niet mag om in de RVB toegelaten te worden ? Dat is puur arbitrair beslist, he. De enige zaken die expliciet in het tuchtreglement staan, verwijzen naar strafbare feiten. Als die feiten niet strafbaar zijn, en als die in de prive sfeer van de student gebeuren, dan is moeit de universiteit zich op arbitraire wijze in het priveleven van zijn student.

Ik zou kunnen aannemen dat als DVL zijn functie in de RVB niet naar behoren vervulde, dat er een probleem kan zijn. Dat studenten die bijvoorbeeld wilden dat hij een punt aankaartte, en hen dat systematisch weigerde omdat zij niet de juiste politieke overtuigingen hadden, hij zijn functie van studentenvertegenwoordiger niet goed vervulde.
Maar wat hij buiten zijn universitair bestaan doet en zegt, gaat de universiteit, noch de RVB niet aan he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2018, 15:49   #3939
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Hij is ontmaskerd, trial by media. Game over. Rechtse traantjes?
Pogrom ?

Mij niet gelaten, maar dat is dan even fascistisch als het origineel waar die broekventjes maar wat nostalgie naar hadden, he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 26 september 2018 om 15:52.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2018, 15:51   #3940
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Pogrom ?
Leuk idee. Waarom niet?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be