Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 december 2022, 06:43   #181
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.044
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Ik ben tegen een beperking in de tijd van gelijk welk vervangingsinkomen.

Niemand heeft erom gevraagd gecreëerd te zijn geworden.

De zon schijnt bovendien voor iedereen.
De zon schijnt voor iedereen!
Behalve dan voor degenen die iedere dag moeten gaan werken.

Voor hen is er geen zonneschijn, zij moeten wroeten om alles betaald te krijgen van hun ferm afgeroomd loon, bovendien hebben ze dan ook nog eens geen recht op enige tegemoetkoming van wat ook.

Werken loont?
Elders in de wereld misschien, maar zeker niet in België
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2022, 06:44   #182
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.044
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Stel een alleenstaande huurder: 700 tot 800 euro huur per maand.

Elektriciteit: 150 euro per maand.

Verwarming: 150 euro per maand.
Als je gaat werken heb je het meer dan waarschijnlijk moeilijk.
Als uitkeringstrekker is er geen probleem.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2022, 06:45   #183
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.044
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Een mens moet zien dat hij een beroep of stiel kan uitoefenen die zijn medemens tot nut is.
Inderdaad.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2022, 06:46   #184
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.044
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Op zulke posts beperk in mijn reactie in de tijd. U hebt niet gelezen wat er gepost is.
Ik lees vooral dat we allemaal moeten stoppen met werken.
Hoe wereldvreemd kunnen mensen zijn?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2022, 12:21   #185
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.638
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik lees vooral dat we allemaal moeten stoppen met werken.
Hoe wereldvreemd kunnen mensen zijn?
Dan moet jij eens dringend een beetje leren redeneren ipv een verkeerde, simplistische conclusie te trekken met victim blaming voor een ingewikkeld probleem waaraan burgers geen schuld hebben.
Niemand postte dat we allemaal moeten stoppen met werken.
Wel dat werken niet loont in dit apenland waar de politiek de werkende burgers besteelt om hun belastinggeld te kunnen verkwisten ...dat vergt natuurlijk het gebruik van hersencellen, wat inzicht en enige moeite.
Ik lees vooral afgunstige, jaloerse egoïsten van eigen bodem die graag verworven, sociale rechten, waarvoor de werkende mens bijdraagt, willen afbreken voor hun eigen klein/kinderen om aan ingeweken profiteurs te kunnen uitdelen.
En ook (een nog steeds onbeantwoordde vraag) aan jou: heb jij werkende kinderen?
Gij pleit voor de afbraak van hun verworven recht op het sociale vangnet waarvoor ze betalen.
Als die hun job verliezen dan neem je hen met de kleinkinderen terug in huis omdat ze met een ocmw-leefloon onder de armoedegrens hun hypotheek en levensonderhoud niet meer kunnen betalen?

Intussen maken je, net aangekomen anderstalige en kroostrijke, buren achmed en fatima grote sier met nog een tweede inkomen door het groeipakket voor hun gekweek en van de werkloosheids/sociale uitkeringen door de sociale bijdragen en sz-belastingen van jouw werkloze leefloon-kinderen.
En er komen steeds meer fortuin- en asielzoekers bij waarvoor ook gij en jouw klein/kinderen nog zullen opdraaien en betalen terwijl je aan de ocmw-bedelstaf honger zult lijden.

Hoe wereldvreemd, dom en kortzichtig kunnen mensen zijn?
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2022, 12:42   #186
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.044
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Dan moet jij eens dringend een beetje leren redeneren ipv een verkeerde, simplistische conclusie te trekken met victim blaming voor een ingewikkeld probleem waaraan burgers geen schuld hebben.
Niemand postte dat we allemaal moeten stoppen met werken.
Wel dat werken niet loont in dit apenland waar de politiek de werkende burgers besteelt om hun belastinggeld te kunnen verkwisten ...dat vergt natuurlijk het gebruik van hersencellen, wat inzicht en enige moeite.
Ik lees vooral afgunstige, jaloerse egoïsten van eigen bodem die graag verworven, sociale rechten, waarvoor de werkende mens bijdraagt, willen afbreken voor hun eigen klein/kinderen om aan ingeweken profiteurs te kunnen uitdelen.
En ook (een nog steeds onbeantwoordde vraag) aan jou: heb jij werkende kinderen?
Gij pleit voor de afbraak van hun verworven recht op het sociale vangnet waarvoor ze betalen.
Als die hun job verliezen dan neem je hen met de kleinkinderen terug in huis omdat ze met een ocmw-leefloon onder de armoedegrens hun hypotheek en levensonderhoud niet meer kunnen betalen?

Intussen maken je, net aangekomen anderstalige en kroostrijke, buren achmed en fatima grote sier met nog een tweede inkomen door het groeipakket voor hun gekweek en van de werkloosheids/sociale uitkeringen door de sociale bijdragen en sz-belastingen van jouw werkloze leefloon-kinderen.
En er komen steeds meer fortuin- en asielzoekers bij waarvoor ook gij en jouw klein/kinderen nog zullen opdraaien en betalen terwijl je aan de ocmw-bedelstaf honger zult lijden.

Hoe wereldvreemd, dom en kortzichtig kunnen mensen zijn?
Tja, je schrijft in het begin hetzelfde als ik beweer, wel met heel andere woorden.
Er was ooit iemand die er een liedje van maakte: "Het zijn zotten die werken, ..."


Ja ik heb werkende kinderen, kinderen die maandelijks zien wat er afgehouden wordt van hun loon, het loon waarvoor ze vroeg moeten opstaan of waarvoor ze laat moeten werken. Zelfs de weekends is er één regelmatig van corvee (zorgsector).

Waar schrijf ik dat ik tegen een vangmat ben?
Waar schrijf ik dat ik de SZ wil afbouwen / afbreken?
Waar schrijf ik dat ik verworven rechten wil afbouwen?


Ik schrijf wel dat iemand, die op twee jaar tijd geen job vindt, niet thuishoort in de werkloosheid.

Ofwel kan die het mentaal of fysiek niet, dan is ie niet werkzoekende maar mindervalide, en hoort ie andere begeleiding te krijgen.

Ofwel is ie te lui om te werken, en dan is ie niet werkzoekend en hoort bijgevolg ook geen werkloosheidsuitkering te krijgen.

Het is niet normaal dat iemand meer dan twee jaar zonder werk zit.
Geen van mijn kinderen en / of mijn schoonkinderen heeft ooit zo lang zonder werk gezeten.

BTW:
Eén van mijn kinderen viel door een faling, op 30 november zonder werk.
Maandag kan die beginnen op een andere plaats.

Zijn opleiding is verzorgende voor mensen met een beperking. Hij heeft die job echter nog nooit uitgevoerd. Is begonnen in een fabriek waar ze trailers maken en ondertussen volgde hij avondlessen om zich om te scholen.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2022, 13:40   #187
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Waarom zou dat niet in een democratie kunnen?
Nu betaalt ge meer dan 50% belastingen op uw loon als ge het belastbare bij de werkgever meerekent.
Ge krijgt een armzalig pensioen en vakantiegeld in ruil.

Schaf dat af en geef een basisinkomen. Dat als recht is een burgerrecht he.
Dat is een sociale zekerheid voor IEDEREEN waarin iedereen gelijk is.
Wie werkt krijgt loon BOVENOP zijn/haar basisinkomen.

Hoe kunnen we daar tegen zijn? Denk aan de volgende generatie die een vierde rijk/technocratie aangedaan zullen worden. Veel maal erger dan democratie en communisme.
Repent Oma, repent.
Oma? Uw reactie daarop? Herzie je uw mening al iets of wat, of niet?
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2022, 07:26   #188
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.044
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Tja, je schrijft in het begin hetzelfde als ik beweer, wel met heel andere woorden.
Er was ooit iemand die er een liedje van maakte: "Het zijn zotten die werken, ..."


Ja ik heb werkende kinderen, kinderen die maandelijks zien wat er afgehouden wordt van hun loon, het loon waarvoor ze vroeg moeten opstaan of waarvoor ze laat moeten werken. Zelfs de weekends is er één regelmatig van corvee (zorgsector).

Waar schrijf ik dat ik tegen een vangmat ben?
Waar schrijf ik dat ik de SZ wil afbouwen / afbreken?
Waar schrijf ik dat ik verworven rechten wil afbouwen?


Ik schrijf wel dat iemand, die op twee jaar tijd geen job vindt, niet thuishoort in de werkloosheid.

Ofwel kan die het mentaal of fysiek niet, dan is ie niet werkzoekende maar mindervalide, en hoort ie andere begeleiding te krijgen.

Ofwel is ie te lui om te werken, en dan is ie niet werkzoekend en hoort bijgevolg ook geen werkloosheidsuitkering te krijgen.

Het is niet normaal dat iemand meer dan twee jaar zonder werk zit.
Geen van mijn kinderen en / of mijn schoonkinderen heeft ooit zo lang zonder werk gezeten.

BTW:
Eén van mijn kinderen viel door een faling, op 30 november zonder werk.
Maandag kan die beginnen op een andere plaats.

Zijn opleiding is verzorgende voor mensen met een beperking. Hij heeft die job echter nog nooit uitgevoerd. Is begonnen in een fabriek waar ze trailers maken en ondertussen volgde hij avondlessen om zich om te scholen.
Correctie, ie mag morgen al beginnen.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:18.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be