Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 augustus 2015, 08:04   #301
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.882
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Het is niet dat wij vluchtelingenhaters in algemeen zijn. Er is geen vooruitzicht.
Is dit tijdelijk of permanent? Gaat de EU intussen verder blind gapen op haar eigen gecreëerde conflicten of gaan we het vuur doven? Komt er debat met Assad?
Want de nummers van de opvang blijven alleen maar oplopen. Zo kan je 10 jaar aan een stuk aan opvang blijven doen en mensen reguleren he.
Maar vergeten jullie Griekenland en de andere besparingen ons opgelegd????
Zijn wij daarom hervormd? Waar staan we voor en hoe is onze wereld er aan toe?
We steken best ons hoofd niet in het zand: ons sociaal systeem staat elke dag zwaarder onder druk.
Hoelang houden we dit vol ?
Bij de erkende vluchtelingen werkt er 55 % na 4 (vier!) jaar !!!
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2015, 14:11   #302
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Matonge Bekijk bericht
Waarom schrijft ge dan, überhaupt..


Ze zouden u naar ginder moeten sturen om het daar efkes allemaal te gaan tonen. Als ge dan toch alles zo goed weet.
Aan een westers loon uiteraard ?
Wie zou dat aanbod kunnen afslaan om te tonen hoe sociaal voelend ik wel ben.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2015, 18:23   #303
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Door dichter bij de waterbron te gaan wonen of een waterput te graven.
Of woont iedereen daar 25 km van een stad?
.... versta dat nu eens ze zijn bezig met zich voor te planten ieder minuut van de dag en de nacht ... dan kun je niet helder meer denken hé...
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2015, 18:26   #304
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Ik heb bij dit alles maar één opmerking, nl: Vlaanderen oogst wat het zaaide, en het Vlaams nationalisme draagt hierin een verpletterende verantwoordelijkheid.
Vlaanderen??? Honestly? Hoe hebben wij dit ooit gewild? En waar gezaaid?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2015, 18:55   #305
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.882
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Vlaanderen??? Honestly? Hoe hebben wij dit ooit gewild? En waar gezaaid?
"Een deel v.h. zaad viel op de rotsen..."
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2015, 08:11   #306
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
We steken best ons hoofd niet in het zand: ons sociaal systeem staat elke dag zwaarder onder druk.
Hoelang houden we dit vol ?
Bij de erkende vluchtelingen werkt er 55 % na 4 (vier!) jaar !!!
Ja dat kan 2 kanten op he, dat hoofd in het zand steken.

Het is niet enkel zo dat zij "moeten" werken. Er is weer een hele cultuurkloof.
Daarbovenop zitten we al overal met ellenlange lijsten en moeten ouders voor een "betere" school al een tentje opstellen om kind in te schrijven.
Besparen langs overal,... Maar is de burger daar ooit betrokken partij in geweest?
En nu vlak na Griekenland zouden wij de wereld erbij moeten nemen zonder enig toekomstperspectief? Niemand die ons kan zeggen waar we voor staan, niemand die even naar Assad reist om de situatie te evalueren?

Laten we inderdaad niet de kop in het zand steken en klare kijk op de zaak krijgen.

Laatst gewijzigd door Peche : 30 augustus 2015 om 08:12.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2015, 08:14   #307
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
"Een deel v.h. zaad viel op de rotsen..."
Lemc Tourist?

In ieder geval, de grond moet aldaar vruchtbaar worden....
En onze eigen natie hetzelfde geven, een mooi toekomstpersectief met vooruitzichten.
Wat ze ons nu geven is een apocalyptisch zicht he?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2015, 12:31   #308
bf62
Gouverneur
 
bf62's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 april 2004
Berichten: 1.298
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
We steken best ons hoofd niet in het zand: ons sociaal systeem staat elke dag zwaarder onder druk.
Hoelang houden we dit vol ?
Bij de erkende vluchtelingen werkt er 55 % na 4 (vier!) jaar !!!
Ik snap de 'vluchtelingen'. Ik snap niet dat de autochtonen de toekomst van hun kinderen opblazen door onvoldoende tegengas te geven. Emotrippen is blijkbaar de drugs van de 21ste eeuw.

Citaat:
Deportatie moet hip worden!

Het is en blijft een demonisch woord voor de meeste mensen. Het woord is nu eenmaal synoniem voor het tragische beeld van Joden die per trein naar de hel reden. Uitgemergelde lichamen die uiteindelijk lustig de gaskamers werden in gepropt.

Maar zeg nu eens eerlijk, als we bv. 400 Marokkanen (afgewezen asielzoekers ) met de nodige dwang, een gratis vliegreisje geven naar hun geboorteland, sturen we die mensen dan naar de hel? Gaan ze die daar allemaal afmaken? Is er iemand die eigenlijk het lef heeft om te zeggen dat er een gerechtvaardige vergelijking is met deportatie van Joden? Als Marokko dan toch één groot nazikamp is, moeten we dan geen maatregelen treffen?

Natuurlijk bestaan er nog echte asielzoekers, mensen die recht hebben op een veilige haven. Niet het soort dat zogezegd de grootste bedreiging ervaren in hun thuisland, maar eenmaal hun asielprocedure goedgekeurd is, een jaarlijkse vakantie gaan houden in hun land van afkomst. Ik kan me niet inbeelden dat in de tweede wereldoorlog, vluchtelingen die asiel kregen in een ander land, tijdens de oorlog af en toe hun thuisland nog eens gingen bezoeken. ( om wat bij te praten met de Duitsers?) Maar nu kan het wel degelijk.

Op het einde van de tweede wereldoorlog gingen veel vluchtelingen terug naar hun thuisland. Dankbaar voor de opvang die ze gekregen hadden. Het zat niet in hun aard om blijvend te profiteren. Ook weeral iets dat blijkbaar nu wel kan.

Ik en vele andere zijn er natuurlijk van bewust dat de grote meerderheid van de asielzoekers gewone economische vluchtelingen zijn. Ik snap heel goed dat ze de achterpoortjes gebruiken. Hoe zouden we zelf zijn? Het is hier nu eenmaal goed leven, maar met het huidige asiel/immigratiebeleid blijft dat niet duren.

Het is een hoopvol iets dat bepaalde landen toegeven dat de integratie voor veel vreemdelingen mislukt is. Maar zolang dat er geen keihard asiel/immigratie beleid wordt gevoerd zal de etter groter en groter worden. En om die reden moeten we massale deportatie van afgewezen asielzoekers terug een juiste plaats geven. We sturen ze niet terug naar de hel, we zorgen er gewoon voor dat dit land geen hel wordt.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=150838
__________________
The paradox - The secret - The solution
In België kan je gerust spreken van een multiculturele maffia
Het sprookjesbos!
bf62 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2015, 17:19   #309
metten
Parlementslid
 
metten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juli 2006
Berichten: 1.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bf62 Bekijk bericht
Ik snap de 'vluchtelingen'. Ik snap niet dat de autochtonen de toekomst van hun kinderen opblazen door onvoldoende tegengas te geven. Emotrippen is blijkbaar de drugs van de 21ste eeuw.



http://forum.politics.be/showthread.php?t=150838
Het huidige asielbeleid is er op gericht dat erkende vluchtelingen voor eeuwig en drie dagen zullen blijven, en zo wordt ons dat ook door de media voorgeschoteld als iets vanzelfsprekends. Niemand denkt daar nog verder over na. De asielzoekers uit Joegoslavië in de jaren '90 van vorige eeuw moesten een document ondertekenen dat zij zouden terugkeren als het in hun land van herkomst veilig was, en de meesten werden ook teruggestuurd. Nu hoeft dat niet meer.
__________________
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat."
Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944)
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.

Laatst gewijzigd door metten : 30 augustus 2015 om 17:23.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2015, 05:36   #310
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Ik kan begrijpen dat wij solidair zijn met Syrië. Maar die vluchtelingen die ik vooral tref zijn totaal geen Syriërs, maar euhm "zwarten" ( ? wat is het nu he ? :lol). Die van de ene in de andere miserie zijn beland.
Ik vraag mij eigenlijk af wat een doorsnee Syriër zou zeggen als hij hier eens over de Sint bernardsesteenweg, Bredabaan of Abdijstraat zou wandelen
Anyone?????????
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2015, 09:08   #311
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
We steken best ons hoofd niet in het zand: ons sociaal systeem staat elke dag zwaarder onder druk.
Hoelang houden we dit vol ?
Bij de erkende vluchtelingen werkt er 55 % na 4 (vier!) jaar !!!
Dan kan je je nog altijd de vraag stellen om welke tewerkstelling het hier gaat? Sociale tewerkstelling zwaar gesubsidieerd door de overheid bijvoorbeeld?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2015, 14:31   #312
Maori
Minister-President
 
Maori's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2011
Berichten: 5.055
Standaard

Zien jullie veel vrouwen? Neen. Ik vind dit raar.
__________________
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2015, 14:53   #313
Drukazz
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 31 augustus 2014
Berichten: 6.207
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
Bs'd

Die hebben het natuurlijk veel beter hé
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be