Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 augustus 2015, 22:47   #1
Chapiro
Provinciaal Statenlid
 
Chapiro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 februari 2015
Berichten: 784
Standaard De gastvrijheid van de bange blanke man heeft zijn grenzen

Lezen s.v.p.

Goed stuk van DeDecker.

http://www.knack.be/nieuws/belgie/de...on-598345.html
Chapiro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2015, 00:38   #2
Don Kie Sjotte
Burger
 
Don Kie Sjotte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 december 2012
Berichten: 175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chapiro Bekijk bericht
Lezen s.v.p.

Goed stuk van DeDecker.

http://www.knack.be/nieuws/belgie/de...on-598345.html
Zeer goed stuk van Dedecker.
Don Kie Sjotte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2015, 00:41   #3
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.049
Standaard

Heel de EU-top zijn dan ook een stelletje fantasten die een beetje te veel lijm hebben liggen snuiven. Die leven in een fantasiewereld en komen altijd met fantasie-oplossingen af.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2015, 00:44   #4
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.049
Standaard

Wanneer komt er eens iemand die de stem van de redelijkheid en het realisme vertegenwoordigt?
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2015, 01:08   #5
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Ik vraag mij af wanneer er eens een politicus de kloten aan zijn lijf gaat hebben om in die fantastisch architectonische miskleun van een Europa een bindend referendum uit te schrijven," Einde van Europa of niet". Ik wed dat alle Eurocraten dan gelijk op pensioen mogen vertrekken.

Laatst gewijzigd door Garry : 31 augustus 2015 om 01:08.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2015, 04:47   #6
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chapiro Bekijk bericht
Lezen s.v.p.

Goed stuk van DeDecker.

http://www.knack.be/nieuws/belgie/de...on-598345.html
Maar toch is hij verkeerd wanneer hij het heeft over Australië. Het is niet zo dat de Aboriginals het slecht hebben in hun land.
De Australiërs betalen hen al jaren een vergoeding uit; met dat geld verloederen ze zich : ze werken niet, drinken en verbrassen dat geld. En bovenop zijn er sociale werkers die trachten hen moreel en sociaal bij te staan en zoeken voor hen werk. Meestal zonder succes.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2015, 06:02   #7
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ik vraag mij af wanneer er eens een politicus de kloten aan zijn lijf gaat hebben om in die fantastisch architectonische miskleun van een Europa een bindend referendum uit te schrijven," Einde van Europa of niet". Ik wed dat alle Eurocraten dan gelijk op pensioen mogen vertrekken.
Het stuk is tendentieus rechtse kortzichtigheid. klassiek wij/Zij verhaaltjes waarin de zuiderlingen de slechte zijn,...

wat is het plan?
EU afschaffen, grenzen dichtsmijte, muren bouwen, ...
waarna de SyriËr niet meer zal gaan lopen voor de bommen van Assad en IS?
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2015, 06:11   #8
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Maar toch is hij verkeerd wanneer hij het heeft over Australië. Het is niet zo dat de Aboriginals het slecht hebben in hun land.
De Australiërs betalen hen al jaren een vergoeding uit; met dat geld verloederen ze zich : ze werken niet, drinken en verbrassen dat geld. En bovenop zijn er sociale werkers die trachten hen moreel en sociaal bij te staan en zoeken voor hen werk. Meestal zonder succes.
Deden ze dat ook voor de grote blanke man daar arriveerde?
Of waren ze gelukkig met hetgeen ze in de natuur vonden?

Waarom mochten Europeanen in Amerika, Australië en Afrika, land dat niet van hen was eenvoudigweg claimen en de oorspronkelijke bewoners vermoorden of in "reservaten" die steeds kleiner werden steken?
Kijk nu naar Palestina en het "reservaat" dat voor hen steeds kleiner word.

Als ik morgen alle grond rond je huis claim en ik verbied je dan om op "mijn" grond te komen, hoelang denk je dat je dan nog overleeft?

Oorzaak en gevolgen van de hebzucht van de "grote blanke man" niet verwisselen sukkelaar.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2015, 06:17   #9
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
Het stuk is tendentieus rechtse kortzichtigheid. klassiek wij/Zij verhaaltjes waarin de zuiderlingen de slechte zijn,...

wat is het plan?
EU afschaffen, grenzen dichtsmijte, muren bouwen, ...
waarna de SyriËr niet meer zal gaan lopen voor de bommen van Assad en IS?
Vaak is de kritiek, als er een plan bestaat waarop kritiek te horen is, dat er geen alternatief is. Tina, afgekort. There Is No Alternitive.

Wel, hier is het duizend keer erger en nijpender:
de realiteit is geen alternatief.

(en met de EU afschaffen heeft dat geen bal te maken. Dat zou hetzelfde zijn als de drinkwatermaatschappij afschaffen omdat er overstromingen zijn ...)

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2015, 06:22   #10
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.457
Standaard

Wablieft?

"Het NCP kwam op een jaarlijkse kostprijs van 2,2 % van het BNP of 5 % van de staatsuitgaven. Geëxtrapoleerd naar ons land is dat 10 miljard euro per jaar."
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2015, 06:23   #11
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Deden ze dat ook voor de grote blanke man daar arriveerde?
Of waren ze gelukkig met hetgeen ze in de natuur vonden?

Waarom mochten Europeanen in Amerika, Australië en Afrika, land dat niet van hen was eenvoudigweg claimen en de oorspronkelijke bewoners vermoorden of in "reservaten" die steeds kleiner werden steken?
Kijk nu naar Palestina en het "reservaat" dat voor hen steeds kleiner word.

Als ik morgen alle grond rond je huis claim en ik verbied je dan om op "mijn" grond te komen, hoelang denk je dat je dan nog overleeft?

Oorzaak en gevolgen van de hebzucht van de "grote blanke man" niet verwisselen sukkelaar.
Wat een gezever. We kunnen de geschiedenis niet omdraaien.

Ik kan ook zeveren, en beweren dat in de tijdsgeest van toen, dit land wel degelijk toehoorde aan diegene die het kon exploiteren ...

En wat stel je dan voor ? Australië teruggeven aan de aboriginals ? Maar ook China terug geven aan de Chinezen van voor Mao ? En Rusland teruggeven aan de Russen van voor het communisme ? Cuba terug aan de Cubanen ?

Ik wist begod niet dat er zo gezweefd werd in de opleidings- en propagandacellen van de commies.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2015, 06:28   #12
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
Het stuk is tendentieus rechtse kortzichtigheid. klassiek wij/Zij verhaaltjes waarin de zuiderlingen de slechte zijn,...

wat is het plan?
EU afschaffen, grenzen dichtsmijte, muren bouwen, ...
waarna de SyriËr niet meer zal gaan lopen voor de bommen van Assad en IS?
En zo weten we direct weer hoe links reageert op een dergelijk stuk waarin niets anders dan nagels met koppen wordt geslagen. Het wordt in één pennentrek als een wij/zij verhaal afgedaan.

Dedecker heeft wel overschot van gelijk, hij zet hier gewoon neer wat velen denken en voelen. De Europese politici zijn zwakkelingen, verkozen door zwakkelingen en dan zal het einde van onze welvaart versnellen.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2015, 06:43   #13
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Deden ze dat ook voor de grote blanke man daar arriveerde?
Of waren ze gelukkig met hetgeen ze in de natuur vonden?
Vetpot was het anders ook niet met wat de natuur opbracht.
Soms moet je de naytuur een handje helpen, en dat zat in die gasten ook niet in.

Citaat:
Waarom mochten Europeanen in Amerika, Australië en Afrika, land dat niet van hen was eenvoudigweg claimen en de oorspronkelijke bewoners vermoorden of in "reservaten" die steeds kleiner werden steken?
Onze voorouders hadden daar inderdaad beter weggebleven.
Maar die hebben intussen al lang de negerkes hun continent teruggegeven.
Bakken ze er nu meer van?
Nee?
Eigen schuld dikke bult.
Ons probleem niet.


Citaat:
Oorzaak en gevolgen van de hebzucht van de "grote blanke man" niet verwisselen sukkelaar.
Ik voel me niet verantwoordelijk voor wat mijn voorouders hebben aangedaan aan de voorouders van de huidige negerkes.
Ik neem verantwoordelijkheid voor mijn leven, en dat de negerkes dat ook doen, elk op ons eigen continent.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2015, 07:23   #14
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Vetpot was het anders ook niet met wat de natuur opbracht.
Soms moet je de naytuur een handje helpen, en dat zat in die gasten ook niet in.

Onze voorouders hadden daar inderdaad beter weggebleven.
Maar die hebben intussen al lang de negerkes hun continent teruggegeven.
Bakken ze er nu meer van?
Nee?
Eigen schuld dikke bult.
Ons probleem niet.


Ik voel me niet verantwoordelijk voor wat mijn voorouders hebben aangedaan aan de voorouders van de huidige negerkes.
Ik neem verantwoordelijkheid voor mijn leven, en dat de negerkes dat ook doen, elk op ons eigen continent.
Uw voorouders hebben die Congolezen niets aangedaan, wij hebben daar een paradijs achtergelaten, wat onzedonkergekleurdenietzoslimmemedemens binnen de korste keren verwaarloosd heeft.
En wat Leopolleke daar gedaan heeft zijn onze zaken niet hoor, er waren heel weinig Belgen in zijn dienst toendertijd in zijn stuk van de grote taart.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2015, 07:54   #15
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wat een gezever. We kunnen de geschiedenis niet omdraaien.

Ik kan ook zeveren, en beweren dat in de tijdsgeest van toen, dit land wel degelijk toehoorde aan diegene die het kon exploiteren ...

En wat stel je dan voor ? Australië teruggeven aan de aboriginals ? Maar ook China terug geven aan de Chinezen van voor Mao ? En Rusland teruggeven aan de Russen van voor het communisme ? Cuba terug aan de Cubanen ?

Ik wist begod niet dat er zo gezweefd werd in de opleidings- en propagandacellen van de commies.

.
Je doet niets als zeveren als iets niet in je kraam past.
Het teruggeven kan niet meer, maar vergoeden kan wel.
Om ze gratis drank te geven lukte wel.
Nog nooit een fatsoenlijke documentaire over de veroveringsdrang van de grote blanke man gezien?

Je moet niet ver zoeken en niet ver teruggaan in de tijd van onze vaderlandse geschiedenis, waar aan handje kap werd gedaan, door Belgen als ze niet op de rubberplantages wilden werken, om niet jouw welstand te verhogen, maar van enkelen, waaronder ons koningshuis.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2015, 08:33   #16
vrijzinnige
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2015
Berichten: 6.892
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Maar toch is hij verkeerd wanneer hij het heeft over Australië. Het is niet zo dat de Aboriginals het slecht hebben in hun land.
De Australiërs betalen hen al jaren een vergoeding uit; met dat geld verloederen ze zich : ze werken niet, drinken en verbrassen dat geld. En bovenop zijn er sociale werkers die trachten hen moreel en sociaal bij te staan en zoeken voor hen werk. Meestal zonder succes.
JMD ? Een mix van liberalisme, neoliberalisme en het bruine VB gedachtengoed, naargelang wat er op dat ogenblik het beste in zijn kraampje past.
Zo ook deze opinie, waarbij hij bij het afsluiten Tom Van Grieken een stevige duw in de rug geeft, nl:
"Bart, Theo & Co weten wat hen te doen staat. Breedsmoelkikkers moeten niet alleen kwaken maar ook springen." en.....dat is het ENIGE punt waar hij van mij gelijk krijgt.
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2015, 08:33   #17
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
Het stuk is tendentieus rechtse kortzichtigheid. klassiek wij/Zij verhaaltjes waarin de zuiderlingen de slechte zijn,...
Waar zitten de fouten in het artikel?

Wees eens concreet.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2015, 08:36   #18
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Vetpot was het anders ook niet met wat de natuur opbracht.
Soms moet je de naytuur een handje helpen, en dat zat in die gasten ook niet in.
In het verleden is er al menig interessante studie gepubliceerd over de verdeling van de intelligentie in de wereld. Dan zien we bepaalde patronen ontstaan, maar dat stoot iedere keer weer op een oorverdovend gehuil en geknars van de linkerzijde. Links gelooft immers in de totale maakbaarheid van de mens en dan ga je uit van een volkomen wit blad. De feiten tonen evenwel aan dat dit niet het geval is.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2015, 09:54   #19
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
En zo weten we direct weer hoe links reageert op een dergelijk stuk waarin niets anders dan nagels met koppen wordt geslagen. .
Welke nagels en welke koppen?

dedeckers natiestaatlogica is iets uit de 19e eeuw, compleet verouderd, achterhaald en een geweldig recept voor vele oorlogen

uiteraard gooit hij vanalles op een hoop, arbeidsmigratie is op zich niet slecht, maar slechte regelgeving (bv familie) is een ander onderwerp.
ondertussen nog wat afgeven op de luie Zuid-Europeaan

hij wil de natiestaat terug versterken, al is hij te laf om het in die bewoordingen te zeggen, maar wat dat impliceert is jou niet duidelijk
dat dit, mbt de vluchtelingen uit Syrie niets oplost, durft hij ook niet zeggen.
douaniers aan de Belgisch-Hollandse grenze zullen het aantal doden in de Middellandse zee echt niet doen afnemen.


je hoeft niet links te zijn om die VB onzin demagogie-populistische kul te doorzien.

en migratiecrisis?
in Libanon is 30% vd bevolking vluchteling, dat percentage heb je in Europa pas bij ca 150 miljoen vluchtelingen

Laatst gewijzigd door 1207 : 31 augustus 2015 om 09:55.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2015, 10:30   #20
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.457
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
Welke nagels en welke koppen?

dedeckers natiestaatlogica is iets uit de 19e eeuw, compleet verouderd, achterhaald en een geweldig recept voor vele oorlogen

uiteraard gooit hij vanalles op een hoop, arbeidsmigratie is op zich niet slecht, maar slechte regelgeving (bv familie) is een ander onderwerp.
ondertussen nog wat afgeven op de luie Zuid-Europeaan

hij wil de natiestaat terug versterken, al is hij te laf om het in die bewoordingen te zeggen, maar wat dat impliceert is jou niet duidelijk
dat dit, mbt de vluchtelingen uit Syrie niets oplost, durft hij ook niet zeggen.
douaniers aan de Belgisch-Hollandse grenze zullen het aantal doden in de Middellandse zee echt niet doen afnemen.


je hoeft niet links te zijn om die VB onzin demagogie-populistische kul te doorzien.

en migratiecrisis?
in Libanon is 30% vd bevolking vluchteling, dat percentage heb je in Europa pas bij ca 150 miljoen vluchtelingen
Welja, die geëxtrapoleerde 10 miljard hoesten we wel op. Misschien kunnen we nog wat recupereren bij zieken en gehandicapten?
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be