Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 31 augustus 2015, 14:26   #41
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ik weet niet.
Als er nog geld kan gevonden worden dan is het daar
.
En ook het makkelijkst , want een stakende ambtenaar kan de economie niet echt schaden.
Je schrapt er een paar 1O.OOO jobs en niemand merkt het.
Dat lijkt zo voor mensen met een gebrek aan politieke creativiteit.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2015, 14:42   #42
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Er is nooit geld genoeg.
Er zijn echter honderden manieren om aan geld te geraken.

Uw denkpiste om te besparen geef ik niet veel kans. (jijzelf gelooft er niet eens in...)
de Grieken geloofden daar ook niet in ... maar in iets niet geloven houdt het daarom nog niet tegen.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2015, 14:50   #43
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
de Grieken geloofden daar ook niet in ... maar in iets niet geloven houdt het daarom nog niet tegen.
Een van de eerste maatregelen in Griekenland waren draconische maatregelen bij de ambtenarij (loonverlies, naakte ontslagen)

Van dan af aan werd Griekenland een echt succesverhaal.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 31 augustus 2015 om 14:50.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2015, 14:56   #44
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Een van de eerste maatregelen in Griekenland waren draconische maatregelen bij de ambtenarij (loonverlies, naakte ontslagen)

Van dan af aan werd Griekenland een echt succesverhaal.
Voila , het is gebeurd.
Je bent net wereldkampioen trollen geworden.
Voor je laatste bericht kreeg je 15O punten en je bent nu niet meer bij te halen.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2015, 14:59   #45
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Een van de eerste maatregelen in Griekenland waren draconische maatregelen bij de ambtenarij (loonverlies, naakte ontslagen)

Van dan af aan werd Griekenland een echt succesverhaal.
en ook die wetenschap heeft de Grieken niet terug aan hun ambtenarenjob geholpen of aan meer dan 50% van hun pensioen ...


ik gaf er geen oordeel over hé Jacques, ik schreef alleen dat er niet in geloven niks heeft veranderd.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2015, 15:12   #46
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
en ook die wetenschap heeft de Grieken niet terug aan hun ambtenarenjob geholpen of aan meer dan 50% van hun pensioen ...


ik gaf er geen oordeel over hé Jacques, ik schreef alleen dat er niet in geloven niks heeft veranderd.
Ik gaf alleen hoe toverformules in de praktijk werken.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2015, 15:43   #47
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
En zelfs in het meest achterlijk gat van de Kempen.
Pardon hier zitten ze al, sinds vorige woensdag,ze staan hier regelmatig met ne man of vijf in het plaatselijk warenhuis aan de afdeling brood te lullen, enfin ik ben ze daar al 3 maal tegengekomen, de mensen gaan in een boog eromheen, dan na een tijd gaan ze naar buiten met nen hoop brood niets anders.
Zo zie ik ook drie nieuwe Afrikaanse kinderen rondfietsen op splinternieuwe fietsen en 1 op ne scooter, vollenbak tegen de rijrichting in.
En geloof me ik woon in het kleinste echt boerengat van de Kempen.

PS Onze 2 Marokkaanse families zijn ook terug van verlof zo te horen aan het straatlawaai.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.

Laatst gewijzigd door Hoomer : 31 augustus 2015 om 15:46.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2015, 15:52   #48
vlaams realist
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 augustus 2012
Berichten: 4.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Een van de eerste maatregelen in Griekenland waren draconische maatregelen bij de ambtenarij (loonverlies, naakte ontslagen)

Van dan af aan werd Griekenland een echt succesverhaal.
Een van de grootste fouten was het aannemen van een massa ambtenaren die tegen een hoog loon en pensioen niets zaten te doen .

Van dan af werd een enorme schuldenberg opgebouwd zonder economische bedrijvigheid . Het succesverhaal speelt nu nog , en anderen moeten betalen voor het slechte bestuur van de Grieken .
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2015, 15:59   #49
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Voila , het is gebeurd.
Je bent net wereldkampioen trollen geworden.
Voor je laatste bericht kreeg je 15O punten en je bent nu niet meer bij te halen.
Wie staat er nog op het podium?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2015, 16:01   #50
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.095
Standaard

Wat mij aan heel die vluchtelingenramp ergert is de lijdzaamheid waarmee wij geacht worden dat allemaal te ondergaan. En wat mij nog meer ergert is de onnozelheid van de linkse kerk (of het nu sossen zijn van de SPa, van Groen of van de CD&V-ACW doet er niet toe) die stante pede steigeren wanneer De Wever stelt dat het niet opgaat om onze Sociale Zekerheid onvoorwaardelijk wijd open te stellen voor iedereen die hier binnenvalt. Onze Sociale Zekerheid kon, ook zonder die massale immigratie, al niet meer rondkomen met de normale werkgevers- en werknemersbijdragen. De Staat moest de voorbije jaren telkens deficieten bijpassen uit de begroting. De Syriërs, de Irakezen en de Afghanen die hier binnen duikelen en in het Brussels Noord-kwartier staan aan te schuiven hebben in hun land van herkomst nooit kindergeld opgestreken, hebben nooit van bevallingsverlof gehoord en van stempelgeld (stel je voor, je werkt niet en je krijgt geld!) al evenmin. Dat veel autochtone mensen dit niet meer pikken is doodnormaal.
Het minste wat we kunnen als eis vooropstellen is een carens periode en het betalen van een minimum aantal bijdragen vooraleer ze toegang krijgen tot dit sociaal systeem.
Tijdens mijn prille jeugdjaren was ons gezin ook op de vlucht. We kwamen terecht in een land dat zelf in oorlog was en gebombardeerd werd. Maar de Britten hanteerden wel de logica van voor wat hoort wat. De volwassen mannen werden stante pede bij de strijdkrachten ingevoegd.

De onvoorwaardelijkheid die nu gehanteerd wordt bij deze vluchtelingencrisis is gewoon nefast en zal ons nog zuur opbreken.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2015, 17:49   #51
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Toch toevallig. Alleen de landen waar ze geld krijgen zijn populair. Daar waar ze alleen maar onderdak en eten krijgen zijn veel minder in aantrek.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2015, 17:52   #52
Spitting Image
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 januari 2015
Berichten: 7.459
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Die mensen zijn welkom.
Hoeveel van hen zitten er ondertussen al in jouw appartement dat leegstond, AJ? Welkom bij de buren, bedoel je of aan de andere kant van het boerennatuur misschien?
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2015, 17:56   #53
Spitting Image
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 januari 2015
Berichten: 7.459
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Wat mij aan heel die vluchtelingenramp ergert is de lijdzaamheid waarmee wij geacht worden dat allemaal te ondergaan. En wat mij nog meer ergert is de onnozelheid van de linkse kerk (of het nu sossen zijn van de SPa, van Groen of van de CD&V-ACW doet er niet toe) die stante pede steigeren wanneer De Wever stelt dat het niet opgaat om onze Sociale Zekerheid onvoorwaardelijk wijd open te stellen voor iedereen die hier binnenvalt. Onze Sociale Zekerheid kon, ook zonder die massale immigratie, al niet meer rondkomen met de normale werkgevers- en werknemersbijdragen. De Staat moest de voorbije jaren telkens deficieten bijpassen uit de begroting. De Syriërs, de Irakezen en de Afghanen die hier binnen duikelen en in het Brussels Noord-kwartier staan aan te schuiven hebben in hun land van herkomst nooit kindergeld opgestreken, hebben nooit van bevallingsverlof gehoord en van stempelgeld (stel je voor, je werkt niet en je krijgt geld!) al evenmin. Dat veel autochtone mensen dit niet meer pikken is doodnormaal.
Het minste wat we kunnen als eis vooropstellen is een carens periode en het betalen van een minimum aantal bijdragen vooraleer ze toegang krijgen tot dit sociaal systeem.
Tijdens mijn prille jeugdjaren was ons gezin ook op de vlucht. We kwamen terecht in een land dat zelf in oorlog was en gebombardeerd werd. Maar de Britten hanteerden wel de logica van voor wat hoort wat. De volwassen mannen werden stante pede bij de strijdkrachten ingevoegd.

De onvoorwaardelijkheid die nu gehanteerd wordt bij deze vluchtelingencrisis is gewoon nefast en zal ons nog zuur opbreken.

De linkiewinkies kunnen toch onmogelijk De Wever gelijk geven, zeker? Tegen de uitspraken van Dewael en Rutten hoor ik geen enkele wanklank.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2015, 17:58   #54
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Wat mij aan heel die vluchtelingenramp ergert is de lijdzaamheid waarmee wij geacht worden dat allemaal te ondergaan. En wat mij nog meer ergert is de onnozelheid van de linkse kerk (of het nu sossen zijn van de SPa, van Groen of van de CD&V-ACW doet er niet toe) die stante pede steigeren wanneer De Wever stelt dat het niet opgaat om onze Sociale Zekerheid onvoorwaardelijk wijd open te stellen voor iedereen die hier binnenvalt. Onze Sociale Zekerheid kon, ook zonder die massale immigratie, al niet meer rondkomen met de normale werkgevers- en werknemersbijdragen. De Staat moest de voorbije jaren telkens deficieten bijpassen uit de begroting. De Syriërs, de Irakezen en de Afghanen die hier binnen duikelen en in het Brussels Noord-kwartier staan aan te schuiven hebben in hun land van herkomst nooit kindergeld opgestreken, hebben nooit van bevallingsverlof gehoord en van stempelgeld (stel je voor, je werkt niet en je krijgt geld!) al evenmin. Dat veel autochtone mensen dit niet meer pikken is doodnormaal.
Het minste wat we kunnen als eis vooropstellen is een carens periode en het betalen van een minimum aantal bijdragen vooraleer ze toegang krijgen tot dit sociaal systeem.
Tijdens mijn prille jeugdjaren was ons gezin ook op de vlucht. We kwamen terecht in een land dat zelf in oorlog was en gebombardeerd werd. Maar de Britten hanteerden wel de logica van voor wat hoort wat. De volwassen mannen werden stante pede bij de strijdkrachten ingevoegd.

De onvoorwaardelijkheid die nu gehanteerd wordt bij deze vluchtelingencrisis is gewoon nefast en zal ons nog zuur opbreken.
Oh, wat hoor, of beter gezegd, lees ik dit toch graag.

Ik heb al zo dikwijls aangehaald dat het de domste zaak is dat men destijds de legerplicht afgeschaft hebben. Mocht die nu nog bestaan, en zowel dan voor meisjes als voor mannen, werden al die aangespoelde jongeren die Belg worden gerekruteerd om een jaartje dienst te doen in de maatschappij. Ik geloof nooit dat de file gelukzoekers hier zo groot zou zijn.

Laatst gewijzigd door Garry : 31 augustus 2015 om 18:00.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2015, 18:50   #55
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.925
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Een van de eerste maatregelen in Griekenland waren draconische maatregelen bij de ambtenarij (loonverlies, naakte ontslagen)

Van dan af aan werd Griekenland een echt succesverhaal.
Een "succesverhaal" ???
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2015, 18:54   #56
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Oh, wat hoor, of beter gezegd, lees ik dit toch graag.

Ik heb al zo dikwijls aangehaald dat het de domste zaak is dat men destijds de legerplicht afgeschaft hebben. Mocht die nu nog bestaan, en zowel dan voor meisjes als voor mannen, werden al die aangespoelde jongeren die Belg worden gerekruteerd om een jaartje dienst te doen in de maatschappij. Ik geloof nooit dat de file gelukzoekers hier zo groot zou zijn.
Velen zouden het gewoon doen als ze daarna maar aan de vetpotten kunnen zitten.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2015, 18:55   #57
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Toch toevallig. Alleen de landen waar ze geld krijgen zijn populair. Daar waar ze alleen maar onderdak en eten krijgen zijn veel minder in aantrek.
Volgens links ben jij een racist en gooi je ze allemaal op een hoop. Je maakt er een wij/zij verhaal van...
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2015, 18:57   #58
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.925
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Wat mij aan heel die vluchtelingenramp ergert is de lijdzaamheid waarmee wij geacht worden dat allemaal te ondergaan. En wat mij nog meer ergert is de onnozelheid van de linkse kerk (of het nu sossen zijn van de SPa, van Groen of van de CD&V-ACW doet er niet toe) die stante pede steigeren wanneer De Wever stelt dat het niet opgaat om onze Sociale Zekerheid onvoorwaardelijk wijd open te stellen voor iedereen die hier binnenvalt. Onze Sociale Zekerheid kon, ook zonder die massale immigratie, al niet meer rondkomen met de normale werkgevers- en werknemersbijdragen. De Staat moest de voorbije jaren telkens deficieten bijpassen uit de begroting. De Syriërs, de Irakezen en de Afghanen die hier binnen duikelen en in het Brussels Noord-kwartier staan aan te schuiven hebben in hun land van herkomst nooit kindergeld opgestreken, hebben nooit van bevallingsverlof gehoord en van stempelgeld (stel je voor, je werkt niet en je krijgt geld!) al evenmin. Dat veel autochtone mensen dit niet meer pikken is doodnormaal.
Het minste wat we kunnen als eis vooropstellen is een carens periode en het betalen van een minimum aantal bijdragen vooraleer ze toegang krijgen tot dit sociaal systeem.
Tijdens mijn prille jeugdjaren was ons gezin ook op de vlucht. We kwamen terecht in een land dat zelf in oorlog was en gebombardeerd werd. Maar de Britten hanteerden wel de logica van voor wat hoort wat. De volwassen mannen werden stante pede bij de strijdkrachten ingevoegd.

De onvoorwaardelijkheid die nu gehanteerd wordt bij deze vluchtelingencrisis is gewoon nefast en zal ons nog zuur opbreken.
+ Als we de media moeten geloven, zijn (bijna) alle Belgen pro-asielzoekers !
Toevallig ken ik in mijn familie, in mijn omgeving en overal waar kom NIEMAND, maar dan ook niemand die pro-asielzoekers is.
Eigenaardig...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2015, 20:57   #59
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Velen zouden het gewoon doen als ze daarna maar aan de vetpotten kunnen zitten.
Moet je niet geloven, dan wordt het interessanter om elders hun geluk te beproeven.

Laatst gewijzigd door Garry : 31 augustus 2015 om 20:57.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2015, 20:59   #60
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Volgens links ben jij een racist en gooi je ze allemaal op een hoop. Je maakt er een wij/zij verhaal van...
Dan aanzien ze me maar als een racist, 't zal me worst wezen.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:03.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be