Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 mei 2020, 10:23   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.576
Standaard Aanklager eist vijf jaar cel, deels met uitstel, tegen Antwerpse agenten.

Aanklager eist vijf jaar cel, deels met uitstel, tegen Antwerpse agenten.

Raar toch dat je dat op een site van onze noorderburen iets gedetailleerder kan lezen?

Politie pakt dertig illegalen op tijdens gerichte actie aan station tegen transmigranten


POLITIESCHANDAAL VOLGENS INGEWIJDEN KLEINER DAN GEDACHT

Het duldt geen twijfel dat er door bepaalde mensen bij de Politie fouten gemaakt zijn.

De keerzijde van de medaille zou bovenstaande kun nen verzachten in de zin van: illegalen/asielzoekers/sans papiers moeten hier al zeker niet zijn.

Er zijn misschien andere manieren om ze dat duidelijk te maken maar dan kom je waarschijnlijk in één of ander politiek getint straatje terecht?¿

p.s.

Ik ken dat pand aan de Handelstraat héél goed. (prima bakkerij vroeger)
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 19 mei 2020 om 10:24.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2020, 10:58   #2
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.923
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Aanklager eist vijf jaar cel, deels met uitstel, tegen Antwerpse agenten.

Raar toch dat je dat op een site van onze noorderburen iets gedetailleerder kan lezen?

Politie pakt dertig illegalen op tijdens gerichte actie aan station tegen transmigranten


POLITIESCHANDAAL VOLGENS INGEWIJDEN KLEINER DAN GEDACHT

Het duldt geen twijfel dat er door bepaalde mensen bij de Politie fouten gemaakt zijn.

De keerzijde van de medaille zou bovenstaande kun nen verzachten in de zin van: illegalen/asielzoekers/sans papiers moeten hier al zeker niet zijn.

Er zijn misschien andere manieren om ze dat duidelijk te maken maar dan kom je waarschijnlijk in één of ander politiek getint straatje terecht?¿

p.s.

Ik ken dat pand aan de Handelstraat héél goed. (prima bakkerij vroeger)
Maar enfin zeg, heb je gelezen wat die allemaal gedaan hebben. En dan nog in functie als politieagenten.

En gij wilt dat een beetje goedpraten omdat het toch maar immigraten, kleurlingen en zo zijn?

https://www.pzc.nl/antwerpen/aanklag...nten~ae71c4ec/

Citaat:
...zware diefstallen met geweld, inbraak, afpersing, het vervalsen van processen-verbaal, racisme, discriminatie van een homoseksuele man, slagen en verwondingen en misbruik van hun gezag als politie-inspecteur.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2020, 11:01   #3
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Maar enfin zeg, heb je gelezen wat die allemaal gedaan hebben. En dan nog in functie als politieagenten.

En gij wilt dat een beetje goedpraten omdat het toch maar immigraten, kleurlingen en zo zijn?

https://www.pzc.nl/antwerpen/aanklag...nten~ae71c4ec/
Goedpraten kan je dat niet.

Misschien was de zin die ik schreef niet sterk genoeg:

Het duldt geen twijfel dat er door bepaalde mensen bij de Politie fouten gemaakt zijn.

Ik wilde niet het voltallige Politiekorps over dezelfde kam scheren misschien?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 19 mei 2020 om 11:03.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2020, 21:13   #4
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.084
Standaard

Dit heeft dan ook niets te maken met het volledige politie korps, het gaat om een klein aantal rotte appels.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2020, 03:59   #5
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.260
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Dit topic doet me denken aan het rondjes draaien van JVDB als het aankomt op de vraag dat "de kerk" verantwoordelijk is voor de kinderliefde van een aantal van haar leden.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2020, 04:15   #6
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.433
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dit topic doet me denken aan het rondjes draaien van JVDB als het aankomt op de vraag dat "de kerk" verantwoordelijk is voor de kinderliefde van een aantal van haar leden.
Is de BRT verantwoordelijk voor de daden gepleegd door haar medewerker Gie Lanen?
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2020, 06:39   #7
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.788
Standaard

In de tijd van de arrestatie van die agenten heeft dat uitgebreid in de pers gestaan. Ik zie nergens in de berichtgeving een aanwijzing dat het hele Antwerpse politiekorps over dezelfde kam wordt geschoren. Een aantal agenten eruit gooien en vervolgen is net een teken dat hetgeen ze deden ongewoon was. Ze hadden een eigen chatgroepje ook. Als dit soort praktijken normaal was geweest hadden ze geen geheim chatgroepje moeten maken.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2020, 07:06   #8
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dit heeft dan ook niets te maken met het volledige politie korps, het gaat om een klein aantal rotte appels.
Een klein aantal rotte appels die zo dom waren om zich te laten pakken.

10 tot 15 jaar geleden, het kan ook langer zijn kon je de analoge communicatie van de politiediensten beluisteren. In Belgie uiterst illegaal, in Nederland volkomen legaal alsof radio-signalen aan de grens afgebroken worden.

Wat die "politiediensten" zonder schroom allemaal de ether insmeten, dat kan niet anders dat het toen een deel van hun "cultuur" was.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2020, 07:41   #9
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.336
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dit heeft dan ook niets te maken met het volledige politie korps, het gaat om een klein aantal rotte appels.
Oneens. Iedereen met een beetje ervaring in het leven, weet dat de meerderheid van de agenten immoreel is.

Of ze immoreel zijn geboren, immoreel werden tijdens de functie of beide laat ik in het midden.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2020, 07:46   #10
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.725
Standaard

De juridische procedures duren al 4 jaar en dat is veel te lang. De aantijgingen zijn altijd groter dan de veroordeelde feiten en het moeilijk om tijdens een proces je hiertegen te verweren.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2020, 08:05   #11
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.084
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Oneens. Iedereen met een beetje ervaring in het leven, weet dat de meerderheid van de agenten immoreel is.

Of ze immoreel zijn geboren, immoreel werden tijdens de functie of beide laat ik in het midden.
Het is een kleine groep die immorele daden stelde, dat is het punt.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2020, 08:07   #12
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
De juridische procedures duren al 4 jaar en dat is veel te lang. De aantijgingen zijn altijd groter dan de veroordeelde feiten en het moeilijk om tijdens een proces je hiertegen te verweren.
Dat is een beproefde advocatentruuk. Tijdens het onderzoek alle middelen uit de kast halen om het onderzoek te vertragen. En als het onderzoek is afgerond en de vordering volgt zeggen dat de redelijke termijn is overschreden.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2020, 09:01   #13
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.179
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Oneens. Iedereen met een beetje ervaring in het leven, weet dat de meerderheid van de agenten immoreel is.

Of ze immoreel zijn geboren, immoreel werden tijdens de functie of beide laat ik in het midden.
Daar is dan toch minstens 1 uitzondering op.
Je woorden klinken populair, je zal er in volkscafé's de lachers mee op je hand krijgen, maar dat is het dan ook.

Toch is mijn mening: machtsmisbruik door overheidsambtenaren moet streng bestreden worden; niet alleen achteraf als het te laat is, maar ook door juiste en zorgvuldige procedure's edm.
(en machtsmisbruik door politici nog veel meer)
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2020, 10:41   #14
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.260
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Is de BRT verantwoordelijk voor de daden gepleegd door haar medewerker Gie Lanen?
Ik maak enkel de opmerking dat er een overeenkomst is tussen de 2 topics.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2020, 14:16   #15
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dit heeft dan ook niets te maken met het volledige politie korps, het gaat om een klein aantal rotte appels.
Zo zie ik dat ook.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:45.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be