Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 juli 2020, 18:12   #21
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Gent is dan ook een hol. Ik kom daar zelden of nooit.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2020, 20:57   #22
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Nu de "don" ook de taxis in zijn pollen heeft zullen de andere taxidiensten wel gepest worden.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2020, 08:01   #23
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.433
Standaard

In Gent is het opletten geblazen want daar flitst men er op los zo ter hoogte van de werken aan de 'brug der zuchten'.

Centje extra voor de werken?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2020, 11:03   #24
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
In Gent is het opletten geblazen want daar flitst men er op los zo ter hoogte van de werken aan de 'brug der zuchten'.

Centje extra voor de werken?
In gent is het met alles opletten geblazen.

Ook met eigendommen.

Kan er ook meer over vertellen als ik wil.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2020, 04:27   #25
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

Net zo langs Coupure waterloop, met "corona" als excuus hebben de Gentse Nazi's beslist om het dubbelrichtingsfietspad voor voetgangers te markeren en de autobaan als "fietsstraat", resultaat drommen fietsers met auto's tussen verboden om die in te halen.
En het originele fietspad: quasi leeg, immers het aantal voetgangers langs deze noord zuid as is de figuurlijke 5 man en een peerdekop.
Concentratiepolitiek en filecreatiepolitiek verkocht als spreidingspolitiek (virus).
Vorige week was er daar een voetganger die naar me riep "fietspad is daar meneer". Ik besloot te stoppen en riep terug: dit is toch tegen corona meneer? "Ja". Wel dan moet ik toch afstand houden van anderen, hier is bijna leeg en daar is het vol, wat doe je dan?
Hij zat zichtbaar te denken maar geen antwoord en ik reed verder.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2020, 09:27   #26
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Net zo langs Coupure waterloop, met "corona" als excuus hebben de Gentse Nazi's beslist om het dubbelrichtingsfietspad voor voetgangers te markeren en de autobaan als "fietsstraat", resultaat drommen fietsers met auto's tussen verboden om die in te halen.
En het originele fietspad: quasi leeg, immers het aantal voetgangers langs deze noord zuid as is de figuurlijke 5 man en een peerdekop.
Concentratiepolitiek en filecreatiepolitiek verkocht als spreidingspolitiek (virus).
Vorige week was er daar een voetganger die naar me riep "fietspad is daar meneer". Ik besloot te stoppen en riep terug: dit is toch tegen corona meneer? "Ja". Wel dan moet ik toch afstand houden van anderen, hier is bijna leeg en daar is het vol, wat doe je dan?
Hij zat zichtbaar te denken maar geen antwoord en ik reed verder.
Pesten he.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2020, 09:53   #27
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Pesten he.
Calimero.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2020, 10:12   #28
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Calimero.
Ik sta hier pal centrum Gent.
Nog nooit zo leeg gezien. En dat op een vrijdag.
Waar blijven de fietsers?
Of de zero emmision liefhebbers?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2020, 10:18   #29
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik sta hier pal centrum Gent.
Nog nooit zo leeg gezien. En dat op een vrijdag.
Waar blijven de fietsers?
Of de zero emmision liefhebbers?
Calimero²
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2020, 18:12   #30
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik sta hier pal centrum Gent.
Nog nooit zo leeg gezien. En dat op een vrijdag.
Waar blijven de fietsers?
Of de zero emmision liefhebbers?
Als jij daar met uw emissievuilbak staat te draaien moet je niet hopen op bepaalde liefhebbers.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2020, 23:49   #31
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Als jij daar met uw emissievuilbak staat te draaien moet je niet hopen op bepaalde liefhebbers.
Grutjes spuit 13 spuit weer.
Kom kijken mensen.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2020, 06:57   #32
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Wat we in Gent te zien krijgen zal straks federaal beleid worden inzake mobiliteit als de groenen mogen aantreden in een federale regering. Het zal eerder immobiliteit worden lijkt me.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2020, 07:03   #33
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.798
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Wat we in Gent te zien krijgen zal straks federaal beleid worden inzake mobiliteit als de groenen mogen aantreden in een federale regering. Het zal eerder immobiliteit worden lijkt me.
Vilvoorde gaat ook van kwaad naar erger onder Bonte hoor. Niet dat Groen! hier onschuldig is. Die doen mobiliteit hier.

Maar sinds ik "rijwielig" ben, zie ik de situatie ook eens langs een andere kant.
Het is huilen met de pet op. Fietspaden, als ze al meer zijn dan een beetje geklieder op de rijweg, zijn geschikt voor heavy duty mountainbikes (geen decathlon cheapo's) en hun hardcore gebruikers.
En daar waar het fietsuggestiestrookgeklieder op de weg is, is het wegdek in zo'n staat dat mijn Schwalbe Big Apples en achtervering met moeite de klappen kunnen verteren. En ik rij dan in een high end mobiele relaxzetel.

Niet dat die stroken het enigzins veiliger of beter maken voor fietsers. Willekeurig geplaatst "verkeersmeubilair" om het verkeer wat te remmen staat ad hoc op deze stroken, waardoor fietsers mogen kiezen, auto's en vrachtwagens de pas afsnijden, of op het voetpad (wat meer een enkelbreker is) te crossen.

Gooi daarboven nog eens een 1 richtingsbeleid waardoor wagens en vrachtwagens veel langer in het dorpscentrum moeten rondkruipen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 5 september 2020 om 07:14.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2020, 08:43   #34
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.041
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Als jij daar met uw emissievuilbak staat te draaien moet je niet hopen op bepaalde liefhebbers.
het LEZ plan is een
1°circulatieplan, dat is uiteraard niet slecht te noemen, tenzij in BXL daar is het vlamingen doen dokken plan

2* belastingsplan: in meeste steden zijn de parkeerautomaten en parkeerzones zowat verdubbeld, je kan nergens nog parkeren zonder te betalen in een stad, het is de manier om te betalen in een stad. De stadstol wordt geheven via simpelweg de parkeerautomaat... zo eenvoudig kan het leven zijn voor een stad. Alle goederen die geimporteerd worden worden nog eens extra belast via die stadstol

3° autopestplan, want in auto'smoeten gestrafd worden voor hun vervuiling, voor de opwarming, voor de fijnstofdoden, voor de wegdoden
gek genoeg moet je nu op de ring met een elektrische auto ook 100km rijden, en ze hebben gezegd dat het is om het milieu te verbeteren ???

of in gent centrum kan je ook niet rijden, de zero emissie is geen zeroemissie, maar zeroauto plan, zeroprive vervoer plan, ik stel voor dat iedereen met zijn paard naar het centrum trekt en drollen op de weg laat, dat groene eens beginnen te begrijpen wat voor kakkers het zijn als ze hun halve redeneringen loslaten op de maatschappij

4° het communistisch openbaar vervoer zal natuurlijk zegevieren, dus rijden die stinkbussen zonder perspectief op electrificatie wegens gebrek aan budget maar vrolijk verder Kwantiteit is belangrijker dan kwaliteit... regels voor privé maar niet voor autodeelwagens... crazy hé hoe verwrongen de mens in elkaar zit

5) hier zit een groene op kosten van een autodeelproject een nieuwe auto te kopen, beklakt hij permanent de parking van een laadstation, wat zogenaamd oogluikend toegelaten is door allego. Hangt die auto permanent aan de charger voor 27kwh te laden wat volgens mij een permanent overladen batterij oplevert en het recht om te laden aan andere auto's ontneemt.. Allemaal omdat mijnheer zich zoals een volleerde robin hood op kosten van gemeenschap een nieuwe auto wil

ik hoop als de groene de 'salariswagen' fiscaliteit op hun kop zetten, dat ze in één pennetrek tegelijk LEVELPLAYING de autodeelwagens ook op hun kop zetten. Want een company car is een 'autodeelwagen' met uw werk en privé. Je deelt een auto van uw werk met de privé, en je rijdt meer km voor uw werk dan privé met die auto. Hier is het omgekeerd: je rijdt alleen maar privé met die auto, waarom zou een obscuur cooperatieve die auto ook maar enigermate in onkosten mogen brengen en kosten mogen recupereren...

Laatst gewijzigd door brother paul : 6 september 2020 om 08:53.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2020, 10:19   #35
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.433
Standaard

Er zijn anders bestuurders die van de verkeersborden die men te Gent geplaatst heeft aan de werken van de brug der zuchten zich niet veel van aantrekken.

Daarstraks nog getuige van geweest: GB, FR, NL, RO, PL die trekken zich daar juist niets van aan.

Ik stelde de vraag tot vervelens toe al tal van keren: waarom mogen die Engelsen 200km/u en meer rijden?

Boot/trein/levering van wat dan ook drugs of mensen halen die tijdgebonden is misschien?

p.s.

Ik was de traagste wagen op het 'circuit' al 120km/u rijdende op de plaatsen waar het mocht tenminste.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 6 september 2020 om 10:21.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2020, 12:50   #36
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
het LEZ plan is een
1°circulatieplan, dat is uiteraard niet slecht te noemen, tenzij in BXL daar is het vlamingen doen dokken plan

2* belastingsplan: in meeste steden zijn de parkeerautomaten en parkeerzones zowat verdubbeld, je kan nergens nog parkeren zonder te betalen in een stad, het is de manier om te betalen in een stad. De stadstol wordt geheven via simpelweg de parkeerautomaat... zo eenvoudig kan het leven zijn voor een stad. Alle goederen die geimporteerd worden worden nog eens extra belast via die stadstol

3° autopestplan, want in auto'smoeten gestrafd worden voor hun vervuiling, voor de opwarming, voor de fijnstofdoden, voor de wegdoden
gek genoeg moet je nu op de ring met een elektrische auto ook 100km rijden, en ze hebben gezegd dat het is om het milieu te verbeteren ???

of in gent centrum kan je ook niet rijden, de zero emissie is geen zeroemissie, maar zeroauto plan, zeroprive vervoer plan, ik stel voor dat iedereen met zijn paard naar het centrum trekt en drollen op de weg laat, dat groene eens beginnen te begrijpen wat voor kakkers het zijn als ze hun halve redeneringen loslaten op de maatschappij

4° het communistisch openbaar vervoer zal natuurlijk zegevieren, dus rijden die stinkbussen zonder perspectief op electrificatie wegens gebrek aan budget maar vrolijk verder Kwantiteit is belangrijker dan kwaliteit... regels voor privé maar niet voor autodeelwagens... crazy hé hoe verwrongen de mens in elkaar zit

5) hier zit een groene op kosten van een autodeelproject een nieuwe auto te kopen, beklakt hij permanent de parking van een laadstation, wat zogenaamd oogluikend toegelaten is door allego. Hangt die auto permanent aan de charger voor 27kwh te laden wat volgens mij een permanent overladen batterij oplevert en het recht om te laden aan andere auto's ontneemt.. Allemaal omdat mijnheer zich zoals een volleerde robin hood op kosten van gemeenschap een nieuwe auto wil

ik hoop als de groene de 'salariswagen' fiscaliteit op hun kop zetten, dat ze in één pennetrek tegelijk LEVELPLAYING de autodeelwagens ook op hun kop zetten. Want een company car is een 'autodeelwagen' met uw werk en privé. Je deelt een auto van uw werk met de privé, en je rijdt meer km voor uw werk dan privé met die auto. Hier is het omgekeerd: je rijdt alleen maar privé met die auto, waarom zou een obscuur cooperatieve die auto ook maar enigermate in onkosten mogen brengen en kosten mogen recupereren...
En wat met de ademlucht van de stadsbewoners? Tellen die nooit bij jou?

Citaat:
https://www.hln.be/wetenschap-planee...reld~a30afd50/

IN KAART. Vlaanderen bij meest vervuilde plekken ter wereld

...
Eerder bleek ook al uit het Jaarrapport Lucht van de Vlaamse Milieumaatschappij (VMM) dat onze steden slecht scoren op vlak van luchtkwaliteit. Op 13 van de 20 meetpunten in Antwerpen werd de Europese limiet van 40 microgram stikstofdioxide per kubieke meter overschreden. In Gent was dat het geval bij 9 van de 19 meetpunten.

Sinds 2013 kent de Wereldgezondheidsorganisatie luchtvervuiling officieel als kankerverwekkend. Maar ook problemen aan de luchtwegen, hart- en vaatziekten en zelfs een verhoogde kans op dementie staan in verband met ongezonde lucht. De VMM schat het aantal vroegtijdige overlijdens door stikstofdioxide jaarlijks op 1.800 tot 3.600.

Laatst gewijzigd door Micele : 6 september 2020 om 12:51.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2020, 14:03   #37
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.041
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
En wat met de ademlucht van de stadsbewoners? Tellen die nooit bij jou?
Dus MICELE? de grootste hipster van Ev OP dit forum, gaat nu ineens beweren dat je gezonde lucht krijgt als je ook de EV's verbant in de steden...

die mensen zijn niet tegen de auto voor de vervuiling, dat is de facade...

ze zijn tegen de auto in het algemeen, en voor het openbare vervoer, de autodeelwagen, tegen de salariswagen of het voordeel die je krijgt van uw werk, maar niet tegen het gesubsidieerde voordeeldie onrendabel door de maatschappij dondert zoals lawaaierige treine, bussen, trammen

al die mastodonten zijn 400% onaangepast voor het stadsverkeer maar die zijn goed

Laatst gewijzigd door brother paul : 6 september 2020 om 14:05.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2020, 14:06   #38
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Dus MICELE? de grootste hipster van Ev OP dit forum, gaat nu ineens beweren dat je gezonde lucht krijgt als je ook de EV's verbant in de steden...
Waar beweer ik dat?

En wat met de ademlucht van de stadsbewoners? Tellen die nooit bij jou = brother paul?

Dus voor brother paul tellen de stadsbewoners helemaal niet, die mogen stikken in de vuile emissies zoals NOx.

Eerder bleek ook al uit het Jaarrapport Lucht van de Vlaamse Milieumaatschappij (VMM) dat onze steden slecht scoren op vlak van luchtkwaliteit. Op 13 van de 20 meetpunten in Antwerpen werd de Europese limiet van 40 microgram stikstofdioxide per kubieke meter overschreden. In Gent was dat het geval bij 9 van de 19 meetpunten.

Sinds 2013 kent de Wereldgezondheidsorganisatie luchtvervuiling officieel als kankerverwekkend. Maar ook problemen aan de luchtwegen, hart- en vaatziekten en zelfs een verhoogde kans op dementie staan in verband met ongezonde lucht. De VMM schat het aantal vroegtijdige overlijdens door stikstofdioxide jaarlijks op 1.800 tot 3.600.

Laatst gewijzigd door Micele : 6 september 2020 om 14:10.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2020, 15:58   #39
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.041
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Waar beweer ik dat?

En wat met de ademlucht van de stadsbewoners? Tellen die nooit bij jou = brother paul?

Dus voor brother paul tellen de stadsbewoners helemaal niet, die mogen stikken in de vuile emissies zoals NOx.

Eerder bleek ook al uit het Jaarrapport Lucht van de Vlaamse Milieumaatschappij (VMM) dat onze steden slecht scoren op vlak van luchtkwaliteit. Op 13 van de 20 meetpunten in Antwerpen werd de Europese limiet van 40 microgram stikstofdioxide per kubieke meter overschreden. In Gent was dat het geval bij 9 van de 19 meetpunten.

Sinds 2013 kent de Wereldgezondheidsorganisatie luchtvervuiling officieel als kankerverwekkend. Maar ook problemen aan de luchtwegen, hart- en vaatziekten en zelfs een verhoogde kans op dementie staan in verband met ongezonde lucht. De VMM schat het aantal vroegtijdige overlijdens door stikstofdioxide jaarlijks op 1.800 tot 3.600.
Antwoord nu eens op de echte vraag:

waarom verbied je electrische auto's in een LEZ ?
waarom doe je elektrische auto's ook trager rijden op de ring 100km voor wwelke uitstoot is dat ?
waarom doe je elektrische auto's ook betalen om in een stad te komen , is dat voor de vervuiling , welke vervuiling ?
waarom rijden bussen niet elektrisch , ineens als het openbaar vervoer is mogen die bussen puffen en stinken en 30l op 100km met 1 passagier zo'n belbus is het ideale vervoermiddel?
waarom maken die treinen zoveel lawaai ?
waarom zou je onrendabele bussen subsidieren ?


en als je al die antwoorden gegeven hebben en ze positief zijn voor het beleid waar sommige groene adepten hevig voorstander van zijn, denk ik dat je mij helpt te begrijpen waarom dat allemaal beter is dan eenvoudig weg redeneringen zuiver te houden

als je zegt dat op de ring 100km doet voor de vervuiling, dan moeten EV's daar niet onderworpen worden aan die beperking;. of kom je met een stevige uitleg waarom die EV's dan toch meer vervuilen als ze 120 rijden

Laatst gewijzigd door brother paul : 6 september 2020 om 15:59.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2020, 16:10   #40
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Antwoord nu eens op de echte vraag:
waarom verbied je electrische auto's in een LEZ ?
Waar heb ik dat?
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be