Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies politieke jongerenvoorzitters 2008 > Hans Verreyt (Vlaams Belang Jongeren) (forumsessie 28 juli t.e.m. 3 aug)
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Hans Verreyt (Vlaams Belang Jongeren) (forumsessie 28 juli t.e.m. 3 aug) voorzitter Vlaams Belang Jongeren

 
 
Discussietools
Oud 31 juli 2008, 00:12   #21
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Ik begrijp best waarom VB wil dat vrouwen thuisblijven. Werkende vrouwen krijgen niet zo vaak kindjes, en VB ziet het liefst meer Vlaamse kindjes geboren worden.

Een betere oplossing echter is de pensioenvoorziening afschaffen. Het blijkt dat naarmate de pensioenvoorziening verbetert, men minder kinderen krijgt. Dit houdt verband met het idee dat ouders later onderhouden moeten worden door hun kinderen, als de pensioenvoorziening slecht is.
liberalist_NL is offline  
Oud 31 juli 2008, 00:13   #22
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
Gaat de thuiswerkende ouder van een holebi-koppel met kinderen ook dit opvoedersloon krijgen, of worden de kinderen dan gewoon gekidnapt en in een weeshuis geplaatst?
Vraag het eens aan de plaatselijke imman!
Je kunt zeveren al wat je wil over holebi's, maar een baby met twee homo-papa's... toch maar triestig! Twee lesbienne mama's, dat kan er nog mee door.
andev is offline  
Oud 31 juli 2008, 00:20   #23
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Internaut Bekijk bericht
..
Iedere VB stemmer moet zich dus kunnen verdedigen bij vrouwen en dit niet verzwijgen. anders leg je jezelf onder de sloef.
...
emancipatie is goed, feminisme is fout.
Dus: vrouwen mogen geen eisen stellen en niet zelf actief zijn voor hun emancipatie maar moeten braafjes wachten tot blokventen-bazen(niet onder de sloef!) hen wel iets willen "geven in hun grote goedheid en wijsheid" (euhm, euhm)...
Daar trekt het inderdaad op: paternalisme heet dat(in 't beste geval)
Wakker worden man, de negentiende eeuw is lang voorbij!

Laatst gewijzigd door filosoof : 31 juli 2008 om 00:37.
filosoof is offline  
Oud 31 juli 2008, 00:24   #24
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Ik begrijp best waarom VB wil dat vrouwen thuisblijven. Werkende vrouwen krijgen niet zo vaak kindjes, en VB ziet het liefst meer Vlaamse kindjes geboren worden.

Een betere oplossing echter is de pensioenvoorziening afschaffen. Het blijkt dat naarmate de pensioenvoorziening verbetert, men minder kinderen krijgt. Dit houdt verband met het idee dat ouders later onderhouden moeten worden door hun kinderen, als de pensioenvoorziening slecht is.
Ik hoop dat je post sarcastisch bedoeld was:
Zo werkte het idd. hier voor er pensioenen waren, zo werkt het nog in de derde wereld:
Daarom zijn er nu 6.5 Mia mensen op de wereld waarvan de meerderheid straatarm en ondervoed is.
filosoof is offline  
Oud 31 juli 2008, 00:27   #25
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mbeya Bekijk bericht
jullie zeggen het niet met zoveel woorden maar het komt er wel op neer dat jullie programmapunten de thuiswerkende vrouw "stimuleren" zeg maar.
Als je naar de vrij dramatische nataliteitscijfers kijkt onder de werkende bevolking dan lijkt het mij een uiterst goede zaak dat er geprobeerd wordt om er iets aan te doen dat veel mensen geen of minder kinderen nemen dan ze eigenlijk zouden willen omwille van de effecten ervan op het gezinsinkomen.

Ik vind het ook vrij voor de borst stuitend dat iemand die ervoor kiest de kinderen op te voeden in een werkloosheidsstatuut gedumpt wordt. Een opvoedersloon - onder bepaalde voorwaarden* - lijkt mij een goede zaak.

* het kan natuurlijk niet eeuwigdurend zijn en er moet ook effectief 'opgevoed' worden.

Dat in de praktijk het waarschijnlijk vaker de vrouw dan de man zal zijn die deze rol op zich neemt vind ik niet storend.

Ik weet niet op welke planeet u leeft maar als ik naar mijn vriendenkring kijk, dan is het inderdaad ook zo dat de vrouw veelal eerder een stuk carrière opoffert voor de kinderen dan de man. In tegenstelling tot wat u blijkbaar denkt, ervaren die vrouwen dat wel niet bepaald als een 'straf' of 'verplichting', maar als iets wat ze graag willen doen.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mbeya Bekijk bericht
Wat vindt VB er trouwens van dan op vlak van gezins- en familiewaarden, standpunten tov holebi's,.. edm jullie toch nauw aansluiten bij de door jullie zo gehate Islam?
http://www.omroep.nl/nps/abensal/gemist1.html
Aflevering 3, vanaf 22min20 seconden.
Rr00ttt is offline  
Oud 31 juli 2008, 00:28   #26
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

edit

Laatst gewijzigd door filosoof : 31 juli 2008 om 00:42.
filosoof is offline  
Oud 31 juli 2008, 00:41   #27
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
In de zandbaklanden? Daar gebruiken ze toch hun vrouwen en dochters voor!
Diegenen die hier denken te moeten afgeven of het "vrouwonvriendelijke VB" volgens hen, moeten wachten tot hun lievelingetjes de boel zullen overgenomen hebben! Dat zal pas de echte emancipatie van de vrouw worden in onze contreien, nietwaar?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Vraag het eens aan de plaatselijke imman!
Je kunt zeveren al wat je wil over holebi's, maar een baby met twee homo-papa's... toch maar triestig! Twee lesbienne mama's, dat kan er nog mee door.
De blokstandpunten staan inderdaad op vele vlakken dicht bij die van de imam. Heb je écht nog niet in de gaten dat de standpunten van het blok mbt. vrouwen en homos zo uit de koran zouden kunnen komen?

Laatst gewijzigd door filosoof : 31 juli 2008 om 00:43.
filosoof is offline  
Oud 31 juli 2008, 00:43   #28
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Ik begrijp best waarom VB wil dat vrouwen thuisblijven. Werkende vrouwen krijgen niet zo vaak kindjes, en VB ziet het liefst meer Vlaamse kindjes geboren worden.

Een betere oplossing echter is de pensioenvoorziening afschaffen. Het blijkt dat naarmate de pensioenvoorziening verbetert, men minder kinderen krijgt. Dit houdt verband met het idee dat ouders later onderhouden moeten worden door hun kinderen, als de pensioenvoorziening slecht is.

Ik ben het er absoluut mee eens dat het pensioensysteem veranderd moet worden, en naar een systeem moet waarbinnen mensen voor hun eigen pensioen sparen en niet afhangen van volgende generaties.

Neemt niet weg dat de in west-europa vrij dramatische nataliteitscijfers geenszins als een goede zaak kunnen beschouwd worden, ongeacht hoe dit de relatieve verhoudingen tussen de verschillende bevolkingsgroepen wijzigt.

I.e. ik ga ermee akkoord dat voor het VB dit een belangrijke reden zal zijn. Ik ga er niet mee akkoord dat dit geen terechte zorg is en dat het helemaal niet erg is dat we met een sterk dalende nataliteit zitten.

De problemen ervan zijn immers enorm. Al heb je zelf voor je pensioen gespaard, als er onvoldoende mensen zijn om de economie draaiende te houden krijg je enorme problemen. Bedenk bvb maar eens dat er nu al een te kort is aan verplegend personeel en rusthuizen.

Daarnaast is het globaal bekeken ook geen goeie zaak. Kijk naar de landen waar de bevolking sterk stijgt. Indië even buiten beschouwing gelaten is daar geen enkele staat bij die nog maar het predikaat halfdemocratisch verdient.

Het is duidelijk dat de globale machtsverhoudingen ook voor een stuk beinvloed worden door de verhouding in bevolkingsaantal.

Tenslotte vind ik het nogal intellectueel oneerlijk van u om weer over 'vrouwen die thuisblijven' te spreken op een manier alsof het VB programma terzake enig onderscheid maakt tussen mannen en vrouwen. Ze laten de keuze duidelijk bij de ouders zelf en dat vind ik niet meer dan normaal.

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 31 juli 2008 om 00:45.
Rr00ttt is offline  
Oud 31 juli 2008, 01:59   #29
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris
 
jamás será vencido's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 augustus 2007
Locatie: Sociaal Europa
Berichten: 6.000
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Deckers Bekijk bericht
Kan jij niet lezen? In het programma staat 'thuiswerkende ouder'.
Is het VB dan ook voorstander van een meer evenwichtige verdeling van de taken van het huishouden tussen de twee geslachten? Vinden zij ook dat de huidige geslachtsverhoudingen vrouwen sterk beperken op verschillende maatschappelijke vlakken aangezien vrouwen het meeste tijd in het huishouden en de kinderen steken.

Gaan zij eisen naar voren schuiven ivm gelijk loon voor gelijk werk? Gaan zij eisen naar voren schuiven om vrouwen meer kansen te geven op de arbeidsmarkt?
__________________
jamás será vencido is offline  
Oud 31 juli 2008, 02:56   #30
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Tenslotte vind ik het nogal intellectueel oneerlijk van u om weer over 'vrouwen die thuisblijven' te spreken op een manier alsof het VB programma terzake enig onderscheid maakt tussen mannen en vrouwen. Ze laten de keuze duidelijk bij de ouders zelf en dat vind ik niet meer dan normaal.
Hoewel ze dat doen is dat niet mijn bedoeling. Het is m.i. namelijk niet verkeerd om als regering onderscheid tussen burgers te maken, als zij diensten wil verlenen die op de (kenmerken van de) persoon van toepassing zijn.

Maar in Nederland hebben wij al zoiets, en in de volksmond heet dit ''thuisblijfsubsidie''. Het is een instrument dat enkel nog in stand wordt gehouden door de christendemocratie, en een van de veroorzakers dat Nederland nog maar nét boven Pakistan uitsteekt met het aantal topvrouwen in het bedrijfsleven.

Ik ben sowieso van mening dat subsidies meestal meer kwaad dan goed doen, simpelweg omdat ze het natuurlijke economische (en dus vaak maatschappelijke) evenwicht verstoren.
liberalist_NL is offline  
Oud 31 juli 2008, 05:36   #31
Fozzie
Minister-President
 
Fozzie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2005
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 4.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Vraag het eens aan de plaatselijke imman!
Je kunt zeveren al wat je wil over holebi's, maar een baby met twee homo-papa's... toch maar triestig! Twee lesbienne mama's, dat kan er nog mee door.
Ik vind een kind met 2 liefhebbende ouders die heel goed hebben nagedacht over de opvoeding niet triestig. Trouwens, je kan voor of tegenstander zijn zoveel je wil, maar op dit moment zijn er al honderden holebi-koppels die samen kinderen op voeden (via adoptie of KID en stiefouderadoptie). We zitten dus met een bestaande situatie en de vraag is hoe je er mee om gaat.
Daarbij deze thread gaat over standpunten van het Vlaams Belang. Als er een forumsessie komt met een imam, dan zal ik met veel plezier heel kritische vragen stellen.

Dat het Vlaams Belang holebi's het liefst zouden degraderen tot derderangsburgers met maar een fractie van de rechten die hetero's hebben, dat weten we al. Belangrijk is hoe ze zouden om gaan met reeds bestaande situaties, want op dit moment zijn er al holebikoppels gehuwd (wordt hun huwelijk dan ontbonden?) en zijn er holebikoppels met kinderen (worden die kinderen uit hun vertrouwde gezin gerukt en geplaatst in instellingen?).
__________________
Koningen horen thuis in sprookjes
http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts
Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "

Laatst gewijzigd door Fozzie : 31 juli 2008 om 05:41.
Fozzie is offline  
Oud 31 juli 2008, 08:34   #32
Mbeya
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 4 april 2008
Berichten: 606
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Als je naar de vrij dramatische nataliteitscijfers kijkt onder de werkende bevolking dan lijkt het mij een uiterst goede zaak dat er geprobeerd wordt om er iets aan te doen dat veel mensen geen of minder kinderen nemen dan ze eigenlijk zouden willen omwille van de effecten ervan op het gezinsinkomen.
.
je moet ook een beetje verder kijken dan dit lapje grond he; de wereld is overbevolkt, onze natural rescources geraken langzaam op, kijk naar wat er wereldwijd het afgelopen jaar gebeurd is: rellen en betogen omdat mensen hun voedsel niet meer kunnen betalen,
Het is een beetje cynisch maar ecologisch gezien heeft China met zijn 1kind- beleid de afgelopen eeuw het meest bijgedragen tot het milieu....
__________________
Putain putain c'est vachement bien
Nous sommes quand même tous des Européens!!!
Mbeya is offline  
Oud 31 juli 2008, 09:08   #33
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter
 
Bert Deckers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2007
Berichten: 2.064
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido Bekijk bericht
Is het VB dan ook voorstander van een meer evenwichtige verdeling van de taken van het huishouden tussen de twee geslachten? Vinden zij ook dat de huidige geslachtsverhoudingen vrouwen sterk beperken op verschillende maatschappelijke vlakken aangezien vrouwen het meeste tijd in het huishouden en de kinderen steken.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RrOOttt
Ik weet niet op welke planeet u leeft maar als ik naar mijn vriendenkring kijk, dan is het inderdaad ook zo dat de vrouw veelal eerder een stuk carrière opoffert voor de kinderen dan de man. In tegenstelling tot wat u blijkbaar denkt, ervaren die vrouwen dat wel niet bepaald als een 'straf' of 'verplichting', maar als iets wat ze graag willen doen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido Bekijk bericht
Gaan zij eisen naar voren schuiven ivm gelijk loon voor gelijk werk? Gaan zij eisen naar voren schuiven om vrouwen meer kansen te geven op de arbeidsmarkt?
Uiteraard wel! Wij zijn VOOR de gelijkheid tussen man en vrouw. Laat dat duidelijk zijn!
__________________

Laatst gewijzigd door Bert Deckers : 31 juli 2008 om 09:08.
Bert Deckers is offline  
Oud 31 juli 2008, 11:07   #34
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Maar ze willen het niet lezen! Ze willen enkel stokken in de wielen steken ten voordele van hun zogenaamde "democratische" partijen! Een stem meer voor het VB is er één minder voor hen!
On Topic blijven a.u.b.
Henri1 is offline  
Oud 31 juli 2008, 12:29   #35
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter
 
Bert Deckers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2007
Berichten: 2.064
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
On Topic blijven a.u.b.
Doet ie perfect!
__________________
Bert Deckers is offline  
Oud 31 juli 2008, 12:33   #36
Renesse
Minister-President
 
Renesse's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juli 2008
Berichten: 4.861
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Ik zie zo'n leven als huisman eigenlijk wel zitten. Kindjes van school halen, potje koken, tuin op orde zetten,... Lijkt me best leuk.

En bovendien wordt de door arbeid verkregen meerwaarde van een huisvrouw/man niet gestolen door één of andere kapitalist.
Ik zag dat ook wel zitten, maar na een paar dagen op de kindjes letten verander je wel van idee.

Wat het tweede betreft: waar wacht u nog op? Uw vrouw zal minder belastingen betalen (huwelijksquotiënt plus extra aftrek voor kinderen zonder opvang), u heeft geen opvangkosten en krijgt nog kindergeld op de koop toe (sowieso al).
__________________
Renesse is offline  
Oud 31 juli 2008, 12:34   #37
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter
 
Bert Deckers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2007
Berichten: 2.064
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
Ik zag dat ook wel zitten, maar na een paar dagen op de kindjes letten verander je wel van idee.
En waarom dan wel?
__________________
Bert Deckers is offline  
Oud 31 juli 2008, 12:49   #38
L. J. Brutus
Minister-President
 
L. J. Brutus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: Technocratische wereldrepubliek
Berichten: 4.966
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
Ik zag dat ook wel zitten, maar na een paar dagen op de kindjes letten verander je wel van idee.
Waarom heb je überhaupt dan nog kinderen?
__________________
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley
L. J. Brutus is offline  
Oud 31 juli 2008, 14:48   #39
Hans Verreyt
 
 
Hans Verreyt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2004
Locatie: Boom
Berichten: 72
Stuur een bericht via MSN naar Hans Verreyt
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Deckers Bekijk bericht
Bron.

Vrouw aan de haard was en is een verzinsel van de tegenstanders van het Vlaams Belang. Dit programmapunt is nog steeds hetzelfde trouwens als ten tijde van het Vlaams Blok.
Mooie samenvatting. Er zijn zo nog wel meer van die vooroordelen die links graag propageert.

De meeste kan je hier terugvinden:
http://www.vlaamsbelang.be/2/
__________________
Hans Verreyt
Voorzitter Vlaams Belang Jongeren
www.hansverreyt.org - [email protected]
Bekijk ook de nieuwe site van de Vlaams Belang Jongeren
Hans Verreyt is offline  
Oud 31 juli 2008, 15:44   #40
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris
 
jamás será vencido's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 augustus 2007
Locatie: Sociaal Europa
Berichten: 6.000
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Deckers Bekijk bericht
Uiteraard wel! Wij zijn VOOR de gelijkheid tussen man en vrouw. Laat dat duidelijk zijn!
Met welke wetsvoorstellen heeft het VB dan al iets aan die situatie proberen te veranderen? En welke wetsvoorstellen zijn nog in de maak?

Hoe staat u tegenover het standpunt van Alexandra Coolen.
__________________

Laatst gewijzigd door jamás será vencido : 31 juli 2008 om 15:45.
jamás será vencido is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be